At flytte til Barcelona

Alt om Barca som ikke hører hjemme i de andre grupper

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: At flytte til Barcelona

Indlæg af Storken »

Blaugrana92 skrev:
Er hd pasta sådan en pasta, hvor det er virkelig, virkelig tydeligt at det er pasta?
Du tænker på Full HD pasta ;-)

BarçaDK

Re: At flytte til Barcelona

Indlæg af BarçaDK »

Blaugrana92 skrev:Haha, stærkt indlæg. Der er satanrendemig fart på.

Er hd pasta sådan en pasta, hvor det er virkelig, virkelig tydeligt at det er pasta?
nope, hjernedød pasta

Brugeravatar
Muddi12345
Indlæg: 1466
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 4:47 pm
Geografisk sted: Camp Nou
Har takket: 40 gange
Blevet takket: 74 gange

Re: At flytte til Barcelona

Indlæg af Muddi12345 »

Hej.

Jeg kan ikke snakke spansk overhovedet, men jeg kunne godt tænke mig at lære det.
Ved i om spansk og catalansk er meget forskelligt? Altså hvis man lærer at snakke spansk, kan man så også snakke catalansk? Eller er det for forskelligt?
"Carrick was faced with Xavi and Iniesta coming past him, and Messi in behind him. That’s 3rd, 2nd and 1st in the 2010 World Footballer of the Year award forming a triangle around him. He desperately needed help".

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: At flytte til Barcelona

Indlæg af zqa »

Lidt som dansk - svensk.
#jesuisSheep

Brugeravatar
Muddi12345
Indlæg: 1466
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 4:47 pm
Geografisk sted: Camp Nou
Har takket: 40 gange
Blevet takket: 74 gange

Re: At flytte til Barcelona

Indlæg af Muddi12345 »

zqa skrev:Lidt som dansk - svensk.
Okay tak for svar :-)
"Carrick was faced with Xavi and Iniesta coming past him, and Messi in behind him. That’s 3rd, 2nd and 1st in the 2010 World Footballer of the Year award forming a triangle around him. He desperately needed help".

BarçaDK

Re: At flytte til Barcelona

Indlæg af BarçaDK »

Måske er du klar over det, men de taler jo begge dele i Catalonien. Det er to forskellige sprog, og børnene har både spansk og catalansk på skoleskemaet. ;)

Badabing
Indlæg: 1297
Tilmeldt: søn dec 04, 2011 11:36 pm
Har takket: 89 gange
Blevet takket: 96 gange

Re: At flytte til Barcelona

Indlæg af Badabing »

Sammenligningen med dansk-svensk passer nogenlunde. Mange spaniere kan ikke forstå katalansk for at redde deres liv, men sådan har jeg det også tit med svensk. Katalansk minder hovedsageligt mest om spansk, men det har også lidt fra fransk og italiensk.
ᕦ( ͡° ͜ʖ ͡°)ᕤ

PuyolErGud
Indlæg: 10610
Tilmeldt: lør okt 27, 2012 10:26 pm
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 595 gange
Blevet takket: 563 gange

Re: At flytte til Barcelona

Indlæg af PuyolErGud »

Hey guys.

Sagen er at jeg skal studere i Barcelona fra september og et halvt år frem, hvilket gør at jeg nødsaget til at finde et sted at bo i Barcelona. Ville bare høre om der var nogle herinde der havde nogle erfaringer, eller evt. kendte nogen med erfaringer og gode råd?

Jeg er allerede i gang med at lede, men man kan aldrig få megen hjælp til sådan noget jo, så alt information modtages med kyshånd! :glad:

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: At flytte til Barcelona

Indlæg af Skydefinten »

Senest rettet af Skydefinten man jun 22, 2015 12:54 pm, rettet i alt 1 gang.
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

PuyolErGud
Indlæg: 10610
Tilmeldt: lør okt 27, 2012 10:26 pm
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 595 gange
Blevet takket: 563 gange

Re: At flytte til Barcelona

Indlæg af PuyolErGud »

Skydefinten skrev:Douglas har snart sin lejlighed til salg.
Ville ikke føle mig tilpas med at bo et sted, hvor en så stor stjerne tidligere havde boet. Slet ikke Douglas.

FCBSOCI
Indlæg: 2447
Tilmeldt: søn mar 08, 2015 12:55 pm
Har takket: 1172 gange
Blevet takket: 506 gange

Re: At flytte til Barcelona

Indlæg af FCBSOCI »

PuyolErGud skrev:Hey guys.

Sagen er at jeg skal studere i Barcelona fra september og et halvt år frem, hvilket gør at jeg nødsaget til at finde et sted at bo i Barcelona. Ville bare høre om der var nogle herinde der havde nogle erfaringer, eller evt. kendte nogen med erfaringer og gode råd?

Jeg er allerede i gang med at lede, men man kan aldrig få megen hjælp til sådan noget jo, så alt information modtages med kyshånd! :glad:
Med dit navn kan du vel bo gratis alle steder LOL. Spøg til side, en mulighed er at bruge hjemmesiden airbnb.dk, her kan du søge efter boliger i alle prislejer. Du skal særligt være opmærksom på, at du kan forhandle prisen især når du skal bo der i en længere periode. Du bør forhandle direkte med udlejer. Jeg fik eksempelvis ca. 40% rabat, da jeg lejede en lejlighed i Barceloneta i fire måneder, da jeg i en periode arbejdede i Barcelona. Personligt synes jeg, at Barcelonetta er et fantastisk område. Man bor sammen med lokalbefolkningen i gamle, hyggelige lejligheder (uden elevator) og nogle få hundrede meter fra stranden. Kan klart anbefales men er desværre også et dyrt sted at bo.

Held og lykke med at finde et sted at bo og glæd dig - Barcelona er en fantastisk by (og så har de vidst et nogenlunde godt fodboldhold, som du kan overveje at se live på Camp Nou).

PuyolErGud
Indlæg: 10610
Tilmeldt: lør okt 27, 2012 10:26 pm
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 595 gange
Blevet takket: 563 gange

Re: At flytte til Barcelona

Indlæg af PuyolErGud »

Sííííííííí! Så er jeg kommet til Barcelona for de næsten 5 måneder plus minus. Her er nærmest for varmt og lummert, men man skal ikke klage jo! Bor i underkanten af 10 minutters gågang fra Placa Espanya, så det er jo ikke så galt.

Og hvad sker der for at de ikke har havregryn hernede!? Nærmest umuligt at opstøve. Nå, må prøve noget andet så. De har i hvert fald stort udvalg af alt andet!

Ses hernede, hvis nogle af jer skal herned og se fodbold i efteråret!

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: At flytte til Barcelona

Indlæg af zqa »

Fuck havregryn! Tapas til morgenmad, middagsmad og aftensmad. Og rødvin, massere af rødvin for helvede.
#jesuisSheep

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: At flytte til Barcelona

Indlæg af Heartbreaker »

Ellers laver Arda en fremragende döner.
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

FCBSOCI
Indlæg: 2447
Tilmeldt: søn mar 08, 2015 12:55 pm
Har takket: 1172 gange
Blevet takket: 506 gange

Re: At flytte til Barcelona

Indlæg af FCBSOCI »

Der er ikke mange indlæg i denne tråd, men jeg håber alligevel på at få svar.
Jeg har tidligere boet og arbejdet i Barcelona i en kort periode (fantastisk oplevelse) og overvejer nu at købe en lejlighed, da jeg alligevel tager til Barcelona mindst 4 - 5 gange årligt (af og til alene af og af og til med min kone og alle vores børn). Er der nogen, der har et bud på, hvem man skal henvende sig til/købe hos?

For et par år tilbage så jeg på rigtigt mange lejligheder via en dansk agent, men uden at finde den helt rigtige.

HJÆLP ØNSKES. PÅ FORHÅND TUSINDE TAK!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 5 gæster