10/12 FC Barcelona - PSG

Alle kamptråde fra sæsonen 2014/2015

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: 10/12 FC Barcelona - PSG

Indlæg af Brombi »

De sidste 10 minutter viser egentlig bare, at vores til tider dårlige spil, egentlig mest afhænger af selvtillid. Det er først når vi kommer foran, at vi begynder at spille flot. Det er lidt mere ekstremt med Pique. Først med 10 minutter tilbage begynder han at vise sit gamle niveau. Men seriøst, hvis Messi holder det der niveau fra første halvleg resten af sæsonen, så tegner det godt! Og ter Stegen lover også godt!

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: 10/12 FC Barcelona - PSG

Indlæg af Brombi »

Blaugrana92 skrev:Super vigtig sejr, både i forhold til at tage førstepladsen i gruppen, men også rent mentalt. Det var virkelig vigtigt, at vinde en kamp over et af de helt store hold. Messi var fantastisk i første halvleg, men lidt usynlig i den første halvdel af anden halvleg. Da vi kom foran 3-1, og PSG var nødt til at give os mere plads på midten, kom han dog tilbage i kampen og kunne let have scoret eller lagt op til et mål eller to, i løbet af den sidste halve time.

I denne sidste halve time, så vi også at Piqué godt kan, hvis han virkelig tager sig sammen. Han var virkelig ringe i kampens første time, men i den sidste halve time var han virkelig stabil. Det samme kan siges om Busquets, der var her, der og alle vegne, i løbet af det meste af anden halvleg, mens han var noget usynlig i første halvleg. Skidt kamp af Mathieu.

Vigtigt at Suárez får scoret. Han var involveret i meget, men han ser stadig noget uskarp ud. Berøringer sidder ikke helt så tæt som de skal. Iniesta ser desværre ud til at have tabt sin glød. Jeg tror at han skal prøve at finde en anden rolle, end den han har spillet i de sidste mange år. En lidt mere tilbagetrukket rolle, for han har tydeligvis ikke længere det antrit, der kræves for at sætte sin modspiller.

I forhold til formationen, synes jeg det var tydeligt, at vi ikke var vant til at spille på den måde, når modstanderen har bolden. Paris havde meget let ved at spille sig igennem, især i Mathieus side, men når vi selv havde bolden, var vi gode til at holde den og tvinge PSG til at løbe, hvis vi altså lige ser bort fra det første kvarter af anden halvleg, hvor vi var helt på halen, og overhovedet ikke kunne spille os ud af deres høje pres.

Jeg ved ikke om det er fremtiden, med tremands forsvaret, men det er alligevel et forfriskende alternativ, hvis der skal satses lidt i kampe, som vi bare skal vinde, for det giver trods alt dét, at modstanderne ikke allerede har set os spille sådan flere tusinde gange. Der er lidt et overraskelseselement i det, men de defensive pligter og indbyrdes aftaler, skal der godt nok meget, meget, meget bedre styr på, hvis vi skal kunne spille denne formation med succes.

I øvrigt også en fin kamp af ter Stegen. Sikre indgreb når der var behov for det og så var han god til at fylde feltet og hente de høje bolde.
Det her indlæg fortjener lige at komme på en frisk side. Synes også lige vi skal huske på, at Suarez ikke spillede fodbold i de første 4 måneder, det betyder vildt meget! Det svarer nærmest til at han er lige kommet ud af preseason.

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: 10/12 FC Barcelona - PSG

Indlæg af rummenigge »

Jes Dorf kaldte lige City træneren for en ost. Pellegrino?! Hedder han ikke Pellegrini? Jes Dorf, du er århundredes fejlcasting!
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 10/12 FC Barcelona - PSG

Indlæg af Blaugrana92 »

Jeg synes bare ikke at det ville være hverken fair eller det rigtige signal at sende, bare sådan at skrotte Claudio Bravo fra den ene dag til den anden, fordi ter Stegen har stået et par gode kampe. Husk på at han ikke så for godt ud i det omvendte opgør. Bravo har spillet utroligt godt, tænk på nogle af de fantastiske redninger han har disket op med, i løbet af efteråret, så bare at smide ham af holdet nu, synes jeg ville være et helt forkert signal at sende.

Jeg tror det er en fin løsning indtil videre, at have Bravo på mål i La Liga og ter Stegen på mål i de andre kampe. Det er en fin balance mellem stabilitet og variation, og samtidig bliver de begge to presset til at yde deres bedste, for Bravo har vel en idé om, at ter Stegen ånder ham i nakken, og omvendt må ter Stegen føle at han godt kan erobre pladsen. Så jeg synes egentlig at vi skal holde på denne løsning i nogle måneder endnu, måske endda hele sæsonen ud, før end vi endeligt giver ter Stegen chancen som fast mand. Husk på at der kommer massevis af pokalkampe i løbet af de næste par måneder, så ter Stegen skal nok få sine minutter.

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20892
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 319 gange
Blevet takket: 1142 gange

Re: 10/12 FC Barcelona - PSG

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Iøvrigt er vi det første hold i Champions League's historie til at slutte som gruppevindere i 8 sæsoner i streg!

Ialocin
Indlæg: 739
Tilmeldt: søn aug 17, 2014 11:54 am
Har takket: 119 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: 10/12 FC Barcelona - PSG

Indlæg af Ialocin »

Jes Dorph*

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: 10/12 FC Barcelona - PSG

Indlæg af Brombi »

rummenigge skrev:Jes Dorf kaldte lige City træneren for en ost. Pellegrino?! Hedder han ikke Pellegrini? Jes Dorf, du er århundredes fejlcasting!
Er det ikke det der fancy kildevand? Han er helt væk. Jeg hader at han skal spille så fodboldklog.
Ligesom når Grønkjær siger at Rakitic har gjort det fantastisk i Barcelona.
Ligesom når Grønkjær fortæller hvad der står i spanske aviser.. Jesper! Du læser ikke spanske aviser.
Ligesom når Grønkjær siger at Rakitic har overtaget Xavi's plads..

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: 10/12 FC Barcelona - PSG

Indlæg af Skydefinten »

Daluigi skrev:
Skydefinten skrev:Matchday!

Vi skal bruge 3 mål for at vinde - og vi kommer bagud.
Billede
Nice one
Jeg kan også forudsige, at Preben er skuffet over vores spil i dag.
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20892
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 319 gange
Blevet takket: 1142 gange

Re: 10/12 FC Barcelona - PSG

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Skydefinten skrev:
Daluigi skrev:
Skydefinten skrev:Matchday!

Vi skal bruge 3 mål for at vinde - og vi kommer bagud.
Billede
Nice one
Jeg kan også forudsige, at Preben er skuffet over vores spil i dag.
Kan det virkelig passe? ;-)

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10/12 FC Barcelona - PSG

Indlæg af Piquénbauer »

Blaugrana92 skrev:Jeg synes bare ikke at det ville være hverken fair eller det rigtige signal at sende, bare sådan at skrotte Claudio Bravo fra den ene dag til den anden, fordi ter Stegen har stået et par gode kampe. Husk på at han ikke så for godt ud i det omvendte opgør. Bravo har spillet utroligt godt, tænk på nogle af de fantastiske redninger han har disket op med, i løbet af efteråret, så bare at smide ham af holdet nu, synes jeg ville være et helt forkert signal at sende.

Jeg tror det er en fin løsning indtil videre, at have Bravo på mål i La Liga og ter Stegen på mål i de andre kampe. Det er en fin balance mellem stabilitet og variation, og samtidig bliver de begge to presset til at yde deres bedste, for Bravo har vel en idé om, at ter Stegen ånder ham i nakken, og omvendt må ter Stegen føle at han godt kan erobre pladsen. Så jeg synes egentlig at vi skal holde på denne løsning i nogle måneder endnu, måske endda hele sæsonen ud, før end vi endeligt giver ter Stegen chancen som fast mand. Husk på at der kommer massevis af pokalkampe i løbet af de næste par måneder, så ter Stegen skal nok få sine minutter.
Tja jeg gider ikke ud i en længere diskussion men imo kan vi ligeså godt få det gjort. Jo flere kampe MAtS spiller jo bedre. Og ja han lavede en fejl mod psg sidst. Bravo lavede så en mod sevilla så...

MAtS er fremtiden og det eneste vi gør pt er at udsætte tiden indtil vi får en af verdens bedste målmand. Men fuck it... Så længe at MAtS ikke smutter så går det.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 10/12 FC Barcelona - PSG

Indlæg af Blaugrana92 »

Brombi skrev:
Blaugrana92 skrev:Super vigtig sejr, både i forhold til at tage førstepladsen i gruppen, men også rent mentalt. Det var virkelig vigtigt, at vinde en kamp over et af de helt store hold. Messi var fantastisk i første halvleg, men lidt usynlig i den første halvdel af anden halvleg. Da vi kom foran 3-1, og PSG var nødt til at give os mere plads på midten, kom han dog tilbage i kampen og kunne let have scoret eller lagt op til et mål eller to, i løbet af den sidste halve time.

I denne sidste halve time, så vi også at Piqué godt kan, hvis han virkelig tager sig sammen. Han var virkelig ringe i kampens første time, men i den sidste halve time var han virkelig stabil. Det samme kan siges om Busquets, der var her, der og alle vegne, i løbet af det meste af anden halvleg, mens han var noget usynlig i første halvleg. Skidt kamp af Mathieu.

Vigtigt at Suárez får scoret. Han var involveret i meget, men han ser stadig noget uskarp ud. Berøringer sidder ikke helt så tæt som de skal. Iniesta ser desværre ud til at have tabt sin glød. Jeg tror at han skal prøve at finde en anden rolle, end den han har spillet i de sidste mange år. En lidt mere tilbagetrukket rolle, for han har tydeligvis ikke længere det antrit, der kræves for at sætte sin modspiller.

I forhold til formationen, synes jeg det var tydeligt, at vi ikke var vant til at spille på den måde, når modstanderen har bolden. Paris havde meget let ved at spille sig igennem, især i Mathieus side, men når vi selv havde bolden, var vi gode til at holde den og tvinge PSG til at løbe, hvis vi altså lige ser bort fra det første kvarter af anden halvleg, hvor vi var helt på halen, og overhovedet ikke kunne spille os ud af deres høje pres.

Jeg ved ikke om det er fremtiden, med tremands forsvaret, men det er alligevel et forfriskende alternativ, hvis der skal satses lidt i kampe, som vi bare skal vinde, for det giver trods alt dét, at modstanderne ikke allerede har set os spille sådan flere tusinde gange. Der er lidt et overraskelseselement i det, men de defensive pligter og indbyrdes aftaler, skal der godt nok meget, meget, meget bedre styr på, hvis vi skal kunne spille denne formation med succes.

I øvrigt også en fin kamp af ter Stegen. Sikre indgreb når der var behov for det og så var han god til at fylde feltet og hente de høje bolde.
Det her indlæg fortjener lige at komme på en frisk side. Synes også lige vi skal huske på, at Suarez ikke spillede fodbold i de første 4 måneder, det betyder vildt meget! Det svarer nærmest til at han er lige kommet ud af preseason.
Ja, det er klart at Suárez stadig har meget, meget lidt kamptræning på bagen, men jeg synes stadig godt, at vi kan forvente at han scorer på de chancer han har. Nu scorer han godt nok i dag, vel at mærke på et helt frit mål fra en meters afstand, men han misbruger altså også en kæmpe chance i første halvleg, som han bare skal score på. Lad os håbe at dette mål løsnede lidt op for Suárez. I sidste sæson brugte Neymar et par gode Champions League kampe, som afsæt til en rigtig, rigtig god periode i La Liga, så lad os håbe at Suárez kan gøre det samme her.

I øvrigt skal Xavi også roses. Han styrede virkelig kampen da han kom ind, og fik trukket tempoet tilpas meget ud af den, til at PSG ikke kunne spille på sin fysik i nærkampene længere. Han er så god til at bestemme spillets tempo, og det er også derfor, at han stadig har en rolle at spille hos os. Måske slår han ikke de penetrerende afleveringer længere, dem på 40 meter, der splitter modstandernes linjer helt ad, men til gengæld kan han styre tempoet i kampen ned til mindste detalje, fra sin position inde i midtercirklen. Det er ikke nogen dårlig evne at have - især ikke hvis vi som hold gerne vil have bolden, og bestemme hvilket tempo kampen bliver spillet i. Xavi er ikke færdig. Ikke endnu.

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: 10/12 FC Barcelona - PSG

Indlæg af Daluigi »

Ked af at sige det... Men Per Frimann er da helt væk med sit mål nr. 2! Hahaha
Forumlegende

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: 10/12 FC Barcelona - PSG

Indlæg af rummenigge »

Daluigi skrev:Ked af at sige det... Men Per Frimann er da helt væk med sit mål nr. 2! Hahaha
Haha, helt enig. Man ser der mål relativt ofte. Han skulle ha haft Neyos mål fra i dag på 2. pladsen og så Ramseys kasse på 1. pladsen.
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: 10/12 FC Barcelona - PSG

Indlæg af Brombi »

Nogen der ved om det er i morgen at der er formel1 pressemøde..............

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: 10/12 FC Barcelona - PSG

Indlæg af Guardiola »

Blaugrana92 skrev:I denne sidste halve time, så vi også at Piqué godt kan, hvis han virkelig tager sig sammen. Han var virkelig ringe i kampens første time, men i den sidste halve time var han virkelig stabil
Enig. Og det er det, som er så frustrerende vef Pique. Han er så svingende i sine præstationer, selv i løbet af en kamp- det koster som forsvarsspiller. Mathieu var dårlig, helt enig. Lad udstråling. Ikke en solid præstation af forvaret i det hele taget, meget panik og kaos. Midten kan ikke rigtig finde sin identitet i denne sæson. Tilgengæld viste trekløveret, at de er kampafgørende spillere alle tre, selvom kun Messi spillede en rigtig god kamp. Super resultat, ok præstation.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 15 gæster