Ernesto Valverde

Trænere og klubbens ledelse

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: Ernesto Valverde

Indlæg af Bager »

OMG who the fuck cares?!?

Spændende med en ny træner. Han var måske ikke mit førstevalg, men han har da nogle meritter som gør ham spændende. Jeg håber vi kan komme til at spille på en dominerende måde igen. Velkommen til, Valverde.
Visca el Barca

FCBSOCI
Indlæg: 2468
Tilmeldt: søn mar 08, 2015 12:55 pm
Har takket: 1197 gange
Blevet takket: 535 gange

Re: Ernesto Valverde

Indlæg af FCBSOCI »

Jeg synes, at Valverde er et spændende valg. Jeg aner ikke om Valverde bliver en succes, det kan kun tiden vise, men han skal da have chancen.

Velkommen til, Valverde, vi glæder os til at se, hvilke spillere du får købt, og om du kan få det maksimale ud af spillere som floppede sidste år (Gomes, Vidal, Alcacer, Arda m.fl.) eller om de bliver solgt.

Personligt glæder jeg mig meget til den nye sæson. Måske er en ny træner det der skal til for at bringe fornyet energi ind i holdet? Vi får måske allerede en forsmag på hvad der venter i de tre tidlige El Clasico...

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7072
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: Ernesto Valverde

Indlæg af Daluigi »

Piquénbauer skrev:
Blaugrana92 skrev:
Piquénbauer skrev:Jeg har f.eks. ingen anelse om hvad klopp og conte (er de toptrænere forresten?) ...
Er det et seriøst spørgsmål, det der?
Ja.
... spørg dig selv om Hazard og Coutinho er topspillere... Svarene er ens.

Hmm... Jaja når nu vi ikke kunne få Mourinho :lol:
Forumlegende

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Ernesto Valverde

Indlæg af Piquénbauer »

Coutinho er ikke en topspiller.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Ernesto Valverde

Indlæg af Blaugrana92 »

whidgee skrev:
Blaugrana92 skrev:
whidgee skrev:Man er jo ikke toptræner fordi man vinder Serie A under nogle af ligaens svageste år nogensinde. Og fordi man vinder Premier League en sæson, hvor resten af holdene er elendige. Conte skal bevise meget mere for at kunne kaldes en toptræner
Mod Roberto Mancini ville jeg kunne forstå, hvis man brugte det der argument, men det overgår simpelthen min forstand, at man påstå at Antonio Conte ikke er en toptræner. Isoleret set var Serie A svag i de år han vandt. Det er korrekt. Så ser man helt nøgternt på det, var det måske ikke videre imponerende.

Men så du Juventus spille i de år? Contes Juventus er et af de taktisk mest imponerende, velsmurte og sammenhængende hold jeg har set. Det var netop derfor jeg tillod mig at nævne ham i samme sætning som Pep. Det var også derfor jeg understregede, hvor overbevisende hans Juve-mandskab var.

I hans første sæson var han ikke ligeså dominerende som i de efterfølgende, men det afspejler vel meget fint, hvordan det som regel er med en træner, der kommer en taktisk overhaling og implementerer et komplekst system. Det er jo ikke helt ulig Pep, der havde sin mindste pointhøst i sin første sæson med os. Conte tabte dog overhovedet ikke i sin første sæson og tabte kun 7 ligakampe på 3 år. Det kan ikke engang Celtic leve op til i løbet af de sidste 3 år, selvom de netop er gået ubesejret gennem en hel ligasæson.

Uanset hvordan man vender og drejer det, er 3 Serie A titler og 1 Premier League title på fem år en ekstremt imponerende bedrift.
Så fordi Juventus var "taktisk imponerende" i en historisk dårlig Serie A, så er Conte en toptræner? Det er godt nok en billig baggrund. Er Ståle Solbakken også en toptræner fordi han har været "taktisk imponerende" i Superligaen?
Hold da op, det er alligevel noget af det mest latterlige, jeg længe har set. Superligaen stillet op mod Serie A? Det er forhåbentlig en joke. Desuden, har FCK så vundet Superligaen de seneste tre år? Har de kun tabt 7 kampe? Nej og nej. FC Midtjylland blev mestre for to år siden. FCK har tabt 12 ligakampe de seneste tre sæsoner. Så heller ikke engang FCK har været ligeså dominerende som Juventus var under Conte. Præcis ligesom med Celtic. Og det til trods for at enhver idiot, forhåbentlig kan se at Serie A er lysår foran Superligaen og den skotske Premiership. Men altså, Superligaen stillet op overfor Serie A er en joke. Simpelthen.

I øvrigt har Conte ikke bare været taktisk imponerende i Serie A. Det er slet ikke det jeg har skrevet, hvis du nu prøver rent faktisk at læse, hvad jeg skriver og ikke bare, hvad du gerne vil læse. Conte var taktisk totalt dominerende tre år i træk i Serie A, og har netop været det igen i år i Premier League, i spidsen for et hold der sluttede som nummer 10 sidste sæson.

Desuden synes jeg ikke at Conte var ringe i europæisk regi hos Juventus. Jeg synes virkelig det er at stille tingene på spidsen, at sige at han var direkte dårlig og at han floppede. I sin første sæson var der selvfølgelig ingen europæisk fodbold, for Juventus blev nummer 7 - med færre sejre end et hold som Palermo - sæsonen forinden. I anden sæson gik Conte ubesejret gennem en svær gruppe med Chelsea og Shakhtar, slog Celtic ud i første knockoutrunde og røg så ud til Bayern, der jo altså endte med at vinde hele turneringen.

I sin sidste sæson skuffede Juve rigtig nok fælt, og blev 3'er i sin gruppe, men de gik jo altså efterfølgende til semifinalen i Europa League, hvor de røg ud til et ekstremt velfungerende Benfica-hold. Det er selvfølgelig rigtig skidt ikke at gå videre fra gruppespillet for en klub som Juventus, men det kan altså ske for selv den bedste. Selv Sir Alex Ferguson røg ud med United for en håndfuld år siden.

Men jeg tror ikke jeg gider bruge flere kræfter på det her. Jeg synes ærligt talt, at det er lidt latterligt at sidde og forsvare at Conte er en toptræner. Hvad bliver det næste? At forsvare at Fàbregas er en topspiller?
Senest rettet af Blaugrana92 tirs maj 30, 2017 3:47 pm, rettet i alt 1 gang.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Ernesto Valverde

Indlæg af Piquénbauer »

Hvad bliver det næste? At forsvare at Fàbregas er en topspiller?
Det må du faktisk gerne! Og vil du så ikke også lige fortælle mig om coutinho er en topspiller?

;-)
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Ernesto Valverde

Indlæg af Piquénbauer »

https://www.theguardian.com/football/bl ... are_btn_tw

Sid Lowe om Valverde. Rigtig fin læsning.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Ernesto Valverde

Indlæg af Storken »

Piquénbauer skrev:https://www.theguardian.com/football/bl ... are_btn_tw

Sid Lowe om Valverde. Rigtig fin læsning.
Det sjove ved journalister er, at de kan skrive en fortælling til hver eneste hændelse. Hvis det er en ansættelse af en ny træner, så nævner de alle mulige gode kvaliteter ved træneren, snakker med tidligere spillere, der havde succes under vedkommende osv.

Hvis Valverde mister jobbet om et år, så skal Sid Lowe nok finde alle mulige anekdoter, der hele tiden pegede i den retning. Og Sid Lowe skal nok finde de spillere fra hans tid i Athletic, der ikke var helt tilfreds med ham.

Der er kort sagt helt ekstremt meget bias i den her slags artikler om folk der kommer til toppen. Og det samme ser man i de efterfølgende artikler, når vedkommende falder fra tronen igen.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Ernesto Valverde

Indlæg af Piquénbauer »

Hellere det end bare at være negativ om alt og alle ;-)

Det er fin læsning og det giver en ide om hvad han kan.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Ernesto Valverde

Indlæg af Storken »

@Piquenbauer

Hvorfor tror du, at Valverde bliver en succes? Jeg synes overhovedet ikke, at han er en dårlig træner, men han er da lidt ordinær. Jeg ser ham slet ikke som typen, der kan få MSN til at tage sig sammen, når de sløser med tingene.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Ernesto Valverde

Indlæg af Piquénbauer »

Hvad mener du med succes?
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Ernesto Valverde

Indlæg af Storken »

Piquénbauer skrev:Hvad mener du med succes?
Godt spil.

Det er jo tilfældigt om titlerne følger med :glad:

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Ernesto Valverde

Indlæg af Piquénbauer »

Jamen igen er det lidt svært at sige. For hvad er godt spil? Der er mange der mener at det er dominerende fodbold med udgangspunkt i midtbanen mens det for mig ligeså godt kan være det vi så da vi var bedst under lucho med en offensiv der gik helt amok.

Jeg tror ikke man skal regne med valverde som en der får os til at spille smuk "barca-bold" som vi tidligere har set. Jeg tror derimod han kan få os til at konkurrere igen gennem sin håndtering af spillerne, sin taktiske fleksibilitet og sin gode ungdomsarbejde. Og det er det jeg vil se fra ham og det jeg vil betegne som en succes hvis det lykkes.

Lucho største problem var at han ikke udviklede det system der gjorde os så gode i den første periode under ham. Her vil nogle så mene at han er taktisk dum men jeg så ham mere som stædig. Her tror jeg valverde vil se på spillerne og især messi og så finde på noget. Det går f.eks. ikke længere at messi optræder som kant da han ikke er derude nok og vi derfor ikke har balance. Valverde håber jeg smider ham ind i midten fast.

Ligeledes virkede det til at vi manglede motivation mod mindre hold. Ilden var væk og den skal valverde tænde igen. Og han skal samtidig være bedre til at bruge de unge ordentligt. Det går ikke at de bliver kastet for løverne på den måde som lucho har gjort.

De nævnte punkter er dem som bliver fremhævet hos valverde igen og igen hvorfor jeg tror han kan blive en succes.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Ernesto Valverde

Indlæg af Storken »

Piquénbauer skrev:Jamen igen er det lidt svært at sige. For hvad er godt spil? Der er mange der mener at det er dominerende fodbold med udgangspunkt i midtbanen mens det for mig ligeså godt kan være det vi så da vi var bedst under lucho med en offensiv der gik helt amok.

Jeg tror ikke man skal regne med valverde som en der får os til at spille smuk "barca-bold" som vi tidligere har set. Jeg tror derimod han kan få os til at konkurrere igen gennem sin håndtering af spillerne, sin taktiske fleksibilitet og sin gode ungdomsarbejde. Og det er det jeg vil se fra ham og det jeg vil betegne som en succes hvis det lykkes.

Lucho største problem var at han ikke udviklede det system der gjorde os så gode i den første periode under ham. Her vil nogle så mene at han er taktisk dum men jeg så ham mere som stædig. Her tror jeg valverde vil se på spillerne og især messi og så finde på noget. Det går f.eks. ikke længere at messi optræder som kant da han ikke er derude nok og vi derfor ikke har balance. Valverde håber jeg smider ham ind i midten fast.

Ligeledes virkede det til at vi manglede motivation mod mindre hold. Ilden var væk og den skal valverde tænde igen. Og han skal samtidig være bedre til at bruge de unge ordentligt. Det går ikke at de bliver kastet for løverne på den måde som lucho har gjort.

De nævnte punkter er dem som bliver fremhævet hos valverde igen og igen hvorfor jeg tror han kan blive en succes.
Jeg tror heller ikke, at Valverde fokuserer på det flotte eller smukke spil. Det bliver nok lidt mere pragmatisk.

Jeg er dog ikke sikker på, at det bliver super godt spil, hvis den dominerende midtbane mangler. Vi er bedst, når vi selv har bolden, da MSN ikke lægger det nødvendige genpres. Vi giver simpelthen for mange chancer væk, hvis spillet går frem og tilbage.

Det skal samtidig siges, at jeg synes den første sæson under Lucho var ekstremt flot spil. Det var bare ikke holdbart i mine øjne, da man var afhængig af, at Messi skulle være godlike. Det var åndssvagt, hvad han præsterede i 2015.

Jeg glæder mig dog til den nye sæson. Vi har verdens bedste hold i mine øjne. Det skal nok blive godt (forhåbentligt).

Visca el Barca!

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: Ernesto Valverde

Indlæg af Jesni »

Jeg tvivler sku at presspillet bliver et problem for hverken Messi og Suarez. Messi har praktiseret det i lang tid før, og Suarez er et stort energibundt. Neymar kan jeg have min tvivl om, og resten af holdets spillere skal nok følge trop.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 49 gæster