Ernesto Valverde

Trænere og klubbens ledelse

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: Ernesto Valverde

Indlæg af Kubala »

Jeg ser ikke bort fra sommeren. Man havde stadig et ret godt hold, en af de bedste trupper stadig. Nu er man her og hvis man alene ender med ligaen, så vil jeg synes, at det ikke er nok, men altså, hvem fanden går op i, hvad jeg synes/mener? Det ender jo nok med, at Valverde stadig er træner efter sommer, selvom man kun skulle ende med ligaen. Nu skal jeg også nok lade være med at tage sorgerne på forskud, for det andet kan også blive en realitet; at man vinder både ligaen og Copa.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Ernesto Valverde

Indlæg af Blaugrana92 »

Det er i øvrigt første gang i 10 sæsoner, at der ikke var minimum én spiller fra B-holdet, der fik minutter i Champions League. Det kan måske virke som en ubetydelig statistik, men det siger lidt om, dels hvor dårligt det går for La Masia, dels om hvor lidt tiltro Valverde har vist spillere som Aleñá, Cucurella og Palencia, der ret beset sagtens kunne have fået nogle minutter, hvis vi altså vel at mærke havde turdet spillet fodbold i Grækenland.

Havde vi nu afgjort gruppen til vores fordel mod Olympiakos, kunne de have fået chancen. ;en vi spillede defensivt, og så var der pludselig ikke råd til pointtab i den sidste gruppekamp. Ikke at de unge spillere havde fået chacen, for det havde de vel højst sandsynligt ikke. Der har været en håndfuld minutter i de første Copa del Rey runder, og det er egentlig også det. Aleñá er den fra B-holdet, der har fået flest minutter, og han har optrådt tre sølle gange.

Der er ikke noget at sige til, at spillere som Jordi Mboula og Sergio Gómez, der allerede har fået sine første Bundesliga-minutter for Dortmund, har valgt at forlade klubben.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Ernesto Valverde

Indlæg af Piquénbauer »

Så er det godt at alena kommer op på førsteholdet fast næste sæson.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Ernesto Valverde

Indlæg af Blaugrana92 »

Ja, så skal han nok blive vist samme tro og tillid, som eksempelvis Denis Suárez er blevet vist i denne sæson ...

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Ernesto Valverde

Indlæg af Piquénbauer »

Du må vente og se. Spændende bliver det!
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: Ernesto Valverde

Indlæg af Dytrax »

Blaugrana92 skrev:Ja, så skal han nok blive vist samme tro og tillid, som eksempelvis Denis Suárez er blevet vist i denne sæson ...
Så kan han sidde på bænken og nyde synet af Paulinho og Gomes på banen :mrgreen:

Brugeravatar
Dahl
Indlæg: 155
Tilmeldt: tirs apr 17, 2012 10:21 am
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 4 gange

Re: Ernesto Valverde

Indlæg af Dahl »

Valverde: "No, the Barça style has not been betrayed in Rome at any time."
Det her synes jeg er en meget ærgerlig udtalelse, og hvis han seriøst mener det her, så er det altså ud af vagten. Vi parkerede bussen, spillede en 4-4-2 formation, havde aldrig bolden under kontrol, og stod aldrig i et højt pres. Ingen af de ting kendetegner Barcelona, og det fungerer ikke hvis det er hans tilgang til spillet. Jeg ved ikke om jeg overreagerer, men han er begyndt at irritere mig rigtig rigtig meget.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Ernesto Valverde

Indlæg af Blaugrana92 »

Dahl skrev:Det her synes jeg er en meget ærgerlig udtalelse
Billede

Er det dig, Kisser?

Goaaal
Indlæg: 1364
Tilmeldt: søn okt 04, 2015 12:37 pm
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 147 gange

Re: Ernesto Valverde

Indlæg af Goaaal »

Haha stærk BG92!

PIQB: Vi har været ret enige mht. Valverde og sommeren, men synes du ikke, uanset sommeren, at det er fuldstændigt uacceptabelt hvis de smider Copa mod Sevilla kombineret med den måde de smed Chl på? Jeg er så imponeret af Valverdes første 6 md. Afslutningen synes jeg dog kan komme til at overskygge en stor del af det.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Ernesto Valverde

Indlæg af Piquénbauer »

Det kommer an på hvordan kampen forløber. Hvis man taber mens man forsøger at fedte sig til en sejr så jo. Men hvis dommerfejl eller andet kommer til at spille ind så nej. Når det kun er en kamp så kan der ske rigtig mange ting som ikke altid er noget man kan styre.

Man kan dog styre opstillingen, indstillingen osv og der har valverde ikke råd til mere af det man ville se i en mindre klub. Der må han indse at han er i Barca og der spiller man kun efter sig selv.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

ladislau
Indlæg: 1261
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: Ernesto Valverde

Indlæg af ladislau »

Tror ikke så meget, at noget står og falder med pokal finalen.
Problemet er jo udviklingen går den forkerte vej.
Alle accepterede jo efter sidste sæson og Neys farvel, at vi spillede mere primitivt. Det var dog forudsat, at spillestilen og spillerne igen skulle udvikles i en offensiv retning. Efter jul er det bare ikke sket. Tværtimod bliver spillerne dårligere og dårligere individuelt, og det er bare dem det bliver brugt. Stilen bliver mere og mere defensiv, hvilket er spild af offensivt materiale, som egentlig ikke har kvalifikationerne eller indstillingen til de opgaver, de bliver stillet.

Dette skulle være et udviklings år, men vi fik tidlig succes, så vi får et tiltrængt mesterskab og måske en pokal. Det er superfedt, og jeg er ovenud tilfreds. Regnede ikke med en skid i år.
Desværre er vi udviklingsmæssigt endnu længere tilbage, end vi var sidste år.
Valverde skal virkelig genopfinde en stil. Ellers ser jeg ham som dead-man-walking.
Bare et spgm om han taber fansene, ledelsen eller omklædningsrummet først.

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Ernesto Valverde

Indlæg af MessiPogba »

Håber han får sparket til sommer. Hans spil er kritisabelt, han har ikke udviklet nogen som helst. Faktisk er flere spillere blevet dårligere.

Vi spiller noget af det mest røvsyge fodbold. Jeg savner ganske seriøst Tatas fodbold i forhold til det her bras, jeg har skulle være vidne til i så lang tid. Vi har så mange dygtige offensive spillere, og alligevel står det hele og hænger på, om Messi for 4064605965045546464. gang gider at redde holdet. Det kan ikke være rigtigt. Al den snak om defensiv har jeg været sur over at høre, for det er så nemt at score imod os. Det er mere MAtS vilde sæson, der har gjort udslaget, end det er vores defensiv.

Enhver idiot kan jo bede sine spillere om at bare spille defensivt, så er det klart, at indkasserede mål falder, men det bør aldrig være vores hensigt i Barca at acceptere en kujonindstilling at spille fodbold på.

Få ham ud til sommer. Tak for ligaen, men mere positivt har jeg virkelig ikke at sige om Valverde.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Ernesto Valverde

Indlæg af Piquénbauer »

Han bliver jo ikke fyret så drop nu det der. Det bliver kedeligt at skulle høre på noget hele sommeren når det ikke kommer til at ske. Kritik er helt fint og hvis det for alvor bliver relevant med en fyring så er jeg helt med på at tage den men ikke nu.

Og nu hvor du nævner tata så er det faktisk pudsigt hvor meget deres perioder minder om hinanden. Altså Valverde er en bedre træner hvorfor vi også er i en bedre position nu end vi var under tata. Men de er begge gået tilbage til noget kedeligt og konservativt fodbold efter man nærmede sig sæsonafslutningen og det hele skulle afgøres. Og det efter en første del af sæsonen hvor de faktisk gjorde en del positivt. Tata blev helt fikseret af kontrol og der kom intet offensivt og Valverde tænker alt for meget på hvad man skal gøre uden bold.

Jeg håber virkelig at Valverde begynder at udvikle sig. For det skal han hvis han vil blive. Jeg tror godt han kan da det trods alt er hans første sæson på højeste niveau og han har gjort et fint arbejde (især defensivt har vi været fremragende, dog ikke over de sidste måneder). Men der er meget tilbage og der er meget der skal læres. Især hvordan man opfører sig som træner for Barca. Så der skal han igennem en proces som man også ser spillere skulle igennem.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Ernesto Valverde

Indlæg af Piquénbauer »

Det skal forresten lige med at jeg sagtens kan forstå kritikken og den er helt på sin plads. Jeg sagde selv at jeg kunne leve med det mere tilbageholdende spil da vi manglede offensive kræfter men at det skulle ændre sig når vi fik bedre spillere ind. Det har det ikke gjort og valverdes tilgang til spillet (defensivt) er blevet alt for tydelig.

Det skal ændre sig. Ellers er det ud. Han skal både tænke mere offensivt og tage nogle hårde beslutninger (suarez på bænken). Det tror jeg han kan. Men jeg ved det selvfølgelig ikke og jeg håber bare for klubbens bedste at det kommer til at ske. Kan nemlig ikke overskue en ny træner. Jeg vil have ro på.

Det der fyr ham bliver bare lidt kedeligt når det ikke kommer til at ske (endnu).
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Ernesto Valverde

Indlæg af Blaugrana92 »

For så vidt angår det dårlige arbejde med rotationer, så kan det påpeges, at Messi og Suárez er de spillere, der har spillet klart flest minutter. Messi nærmer sig de 4.000 minutter i indeværende sæson - i virkeligheden har han passeret dem, da det er med 90 minutter per kamp, altså eksklusiv tillægstid - og Suárez er cirka 200 minutter efter. Med andre ord har Messi spillet åndssvagt mange minutter og har vel stort set ikke fået en pause, udover den første time mod Sevilla.

Ud af de ni spillere, der har spillet over 3.000 minutter, er der fire der er over 30 år, mens Busquets og Alba begge er 29. Når man har så aldrende en stamme på holdet, er det simpelthen nødvendigt at rotere noget mere. En fyr som Digne har ikke engang spillet 1.000 minutter. Det samme med Denis. Paco har kun lige rundet de 750 og Gomes har lige sneget sig over de 1.000. Alle er jo dygtige spillere, som vi har betalt rigtig mange penge for at have til rådighed. Det er simpelthen for dumt, ikke at bruge dem.

Yerry Mina har spillet to gange, hvor den ene gang var et indhop på hele syv minutter. Hvis det er meningen, at Mina skal køres i stilling, til at være en fremtidens mand, er det jo en ekstremt uholdbar tilgang. Tænk sig engang, hvis Pep havde gjort det lignende med Piqué, og bare havde brugt Márquez hver gang i 2008-2009.

Problemet er selvfølgelig, at når systemet ikke fungerer specielt godt, så er man nødt til at bruge de bedste spillere, hvor de individuelle kvaliteter kan opveje for de mangler systemet har.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 7 gæster