Ernesto Valverde

Trænere og klubbens ledelse

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Ernesto Valverde

Indlæg af Piquénbauer »

Og det er imo den største fejl valverde har lavet. Det er direkte dårligt arbejde og for mig et tydeligt bevis på at valverde ikke har været interesseret i at tage kampene med nogle spillere (især Messi og Suarez) og samtidig været hamrende nervøs for dårlige resultater.

Her skal det selvfølgelig også med at der konstant er fokus på en treble hos os. Men vores trup er blevet dårligere år for år hvorfor trænerne ikke roterer som de burde. Graham Hunter har påpeget hvor hårdt det er for holdet fra Jan og frem med liga, cdr og cl når der ikke bliver roteret. Jeg tror det har påvirket cl for os i noget tid efterhånden.

Hvis vi havde droppet cdr (og her mener jeg spillet reserverne) så tror jeg vi kunne have gjort det bedre i ko-kampene. Det havde været den kedelige 442 men da spillerne var friske der virkede det altså.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Ernesto Valverde

Indlæg af Blaugrana92 »

Piquénbauer skrev:Men vores trup er blevet dårligere år for år hvorfor trænerne ikke roterer som de burde.
Jeg synes simpelthen ikke, at det passer.

Nu bliver det sat lidt på spidsen, men hvis vi skal sammenligne hele truppen mellem foråret 2011 og foråret 2018:
Spoiler
Vis
Valdés mod ter Stegen. Det er vel godt det samme, måske en lille edge til ter Stegen for hans evner med fødderne.
Pinto mod Cillessen. Helt afgjort Cillessen der vinder den matchup. Cillessen er reelt alt, alt for god til den rolle han har.

Alves mod Roberto. Alves med flere længder.
Adriano mod Semedo. Semedo har stadig ikke fået så mange muligheder, så sammenligningsgrundlaget er ikke så godt, men umiddelbart ville jeg sige at Semedo er en bedre spiller end Adriano var.
Vidal mod ... ingen?

Piqué mod Piqué. Piqué er nok den bedste af de to, men Piqué er altså også en fantastisk spiller.
Puyol mod Umtiti. Puyol er velsagtens en af de bedste centerbacks i nyere tid, så den giver vi til ham.
Mascherano mod Vermaelen. Mascherano var fantastisk i den sæson, men omvendt har Vermaelen virkelig været bundsolid. Edge til Mascherano, men Vermaelen er nok den bedste "egentlige" forsvarsspiller.
Milito mod Mina. Altså, nu har Mina godt nok kun spillet 97 minutter, men Gabi var kronisk skadet, så ... den får Yerry.

Busquets mod Busquets. Eh. Busi?
Iniesta mod Iniesta. Helt klart Ini. <3
Xavi mod Rakitic. Selvfølgelig Xavi, men Rakitic er virkelig også god.
Keita mod Paulinho. Keita er afgjort den bedste af de to. Paulinhos skillset er selvfølgelig også markant anderledes.
Afellay mod Gomes. Afellay var ligesom Gabi altid skadet. Gomes har gjort det fint i en håndfuld kampe.

Messi mod Messi. Uha, den er svær.
Villa mod Luisito. Villa var temmelig fantastisk i den sæson, og får af mig en lille edge, fordi han var markant bedre til at deltage i det opbyggende spil, end Suárez er nu.
Pedro mod Coutinho. Indtil videre har han jo ikke fået vist så meget, men mano-a-mano er der nok ikke tvivl om, at Coutinho er den bedre spiller.
Jeffrén mod Dembélé. Dembouz uden tvivl.
Bojan mod Paco. Jeg ville sige, at Paco anno 2018 er en langt bedre spiller end Bojan anno 2011.
Denis mod ... ingen? Bonusspiller, ligesom Vidal, der rent faktisk også er særdeles brugbar.
Jeg ville jo helt klart påstå, at mulighederne for at rotere er langt bedre i denne sæson, dels fordi vi har en rigtig god bredde, dels fordi de individuelle kvalitetsforskelle mellem vores bedste og vores reserver ikke er ligeså stor, som den var i 2011. Igen, som jeg ser det, er det udelukkende på grund af hans eget systems mange fejl og mangler, at Valverde simpelthen ikke tør ændre.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Ernesto Valverde

Indlæg af Piquénbauer »

Det er svært med sådan en sammenligning da pep på det tidspunkt havde en mere etableret taktik og samtidig pga sin tid i klubben et bedre kendskab til spillerne. Og så havde han ikke samme pres på sine skuldre da han allerede havde opnået resultater. Men jeg kan godt se hvad du mener med kvaliteten.

Med det sagt så synes jeg samtidig at det bliver lidt forsimplet når man kun peger på taktiske overvejelser. Der kan være en del årsager til det. Men ligemeget hvad så er det bare for dårligt!
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Goaaal
Indlæg: 1364
Tilmeldt: søn okt 04, 2015 12:37 pm
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 147 gange

Re: Ernesto Valverde

Indlæg af Goaaal »

Blaugrana92 skrev:
Piquénbauer skrev:Men vores trup er blevet dårligere år for år hvorfor trænerne ikke roterer som de burde.
Jeg synes simpelthen ikke, at det passer.

Nu bliver det sat lidt på spidsen, men hvis vi skal sammenligne hele truppen mellem foråret 2011 og foråret 2018:
Spoiler
Vis
Valdés mod ter Stegen. Det er vel godt det samme, måske en lille edge til ter Stegen for hans evner med fødderne.
Pinto mod Cillessen. Helt afgjort Cillessen der vinder den matchup. Cillessen er reelt alt, alt for god til den rolle han har.

Alves mod Roberto. Alves med flere længder.
Adriano mod Semedo. Semedo har stadig ikke fået så mange muligheder, så sammenligningsgrundlaget er ikke så godt, men umiddelbart ville jeg sige at Semedo er en bedre spiller end Adriano var.
Vidal mod ... ingen?

Piqué mod Piqué. Piqué er nok den bedste af de to, men Piqué er altså også en fantastisk spiller.
Puyol mod Umtiti. Puyol er velsagtens en af de bedste centerbacks i nyere tid, så den giver vi til ham.
Mascherano mod Vermaelen. Mascherano var fantastisk i den sæson, men omvendt har Vermaelen virkelig været bundsolid. Edge til Mascherano, men Vermaelen er nok den bedste "egentlige" forsvarsspiller.
Milito mod Mina. Altså, nu har Mina godt nok kun spillet 97 minutter, men Gabi var kronisk skadet, så ... den får Yerry.

Busquets mod Busquets. Eh. Busi?
Iniesta mod Iniesta. Helt klart Ini. <3
Xavi mod Rakitic. Selvfølgelig Xavi, men Rakitic er virkelig også god.
Keita mod Paulinho. Keita er afgjort den bedste af de to. Paulinhos skillset er selvfølgelig også markant anderledes.
Afellay mod Gomes. Afellay var ligesom Gabi altid skadet. Gomes har gjort det fint i en håndfuld kampe.

Messi mod Messi. Uha, den er svær.
Villa mod Luisito. Villa var temmelig fantastisk i den sæson, og får af mig en lille edge, fordi han var markant bedre til at deltage i det opbyggende spil, end Suárez er nu.
Pedro mod Coutinho. Indtil videre har han jo ikke fået vist så meget, men mano-a-mano er der nok ikke tvivl om, at Coutinho er den bedre spiller.
Jeffrén mod Dembélé. Dembouz uden tvivl.
Bojan mod Paco. Jeg ville sige, at Paco anno 2018 er en langt bedre spiller end Bojan anno 2011.
Denis mod ... ingen? Bonusspiller, ligesom Vidal, der rent faktisk også er særdeles brugbar.
Jeg ville jo helt klart påstå, at mulighederne for at rotere er langt bedre i denne sæson, dels fordi vi har en rigtig god bredde, dels fordi de individuelle kvalitetsforskelle mellem vores bedste og vores reserver ikke er ligeså stor, som den var i 2011. Igen, som jeg ser det, er det udelukkende på grund af hans eget systems mange fejl og mangler, at Valverde simpelthen ikke tør ændre.
Egentligt meget enig i dine heads up men dog synes jeg at man også er nødt til at sammenligne de tilbageblivende spillere også således:

Ini er markant dårligere idag.
Busquets er dårligere idag.
Pique er dårligere idag.
Messi er dårligere idag (Til at gå solo mod målet)

Barca mangler en Pedro, Xavi og Puyol. En Ini i topform og en “gør det selv” Messi ville også pynte hehe.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Ernesto Valverde

Indlæg af Blaugrana92 »

Jeg synes faktisk, at Busquets er en bedre spiller i dag, end på noget tidspunkt tidligere i karrieren. De tidspunkter vi har set bedst ud i denne sæson, har været når han har fået lov at spille en fremtrædende og vigtig rolle; når hovedparten af vores spil er blevet faciliteret fra en dybere central position. Omvendt har vi sejlet allermest når Busquets er blevet pillet ud, ikke har været med - som mod Sevilla - eller har været skadet, som jeg virkelig tror, at han stadig er.

Goaaal
Indlæg: 1364
Tilmeldt: søn okt 04, 2015 12:37 pm
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 147 gange

Re: Ernesto Valverde

Indlæg af Goaaal »

Blaugrana92 skrev:Jeg synes faktisk, at Busquets er en bedre spiller i dag, end på noget tidspunkt tidligere i karrieren. De tidspunkter vi har set bedst ud i denne sæson, har været når han har fået lov at spille en fremtrædende og vigtig rolle; når hovedparten af vores spil er blevet faciliteret fra en dybere central position. Omvendt har vi sejlet allermest når Busquets er blevet pillet ud, ikke har været med - som mod Sevilla - eller har været skadet, som jeg virkelig tror, at han stadig er.
Tjah måske topniveauet er højere, men synes han har større udsving nu. Mener også at han startede sæsonen ret sløjt?

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Ernesto Valverde

Indlæg af Visca El Barca »

Der er rygter om, at Valverde skulle have fået nok og vil stoppe efter sæsonen. Spændende!
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Ernesto Valverde

Indlæg af zqa »

Læste det godt lige. Ifølge samme rygte er han en færdig mand senest næste sommer uanset.
#jesuisSheep

Brugeravatar
B-Freak
Indlæg: 3633
Tilmeldt: ons mar 04, 2009 8:47 pm
Geografisk sted: Sjælland
Har takket: 618 gange
Blevet takket: 330 gange

Re: Ernesto Valverde

Indlæg af B-Freak »

Alligevel vildt når manden har tabt 2 kampe, hvis man ser bort fra den spanske super cup.
I'm not easily being pushed off course.
I'm not someone who gives up.
I'm a winner - Patrick Kluivert!

emo
Indlæg: 17773
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: Ernesto Valverde

Indlæg af emo »

Det må især være måden at ryge ud på i Chl. Man kan godt tabe med sit eget spil, men det gjorde vi ikke. Det var en kujon indstilling taktisk set.

Sevilla kampen var lovende. Giv ham resten af sæsonen. Men klubben har vel også skudt sig seæv i foden ved at ansætte en de gost var klar over ikke ville/kunne følge Barcelona filosofi, eller?

Sendt fra min ONE A2003 med Tapatalk
Allez...

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Ernesto Valverde

Indlæg af Piquénbauer »

Lidt kaos er åbenbart altid godt når det kommer til Barca...
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14955
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1675 gange
Blevet takket: 1115 gange
Kontakt:

Re: Ernesto Valverde

Indlæg af Lopezzz »

Det er sørgerligt at alt handler kun om Champions League, ikke andet. Der er penge i lortet og hvis man ikke vinder det så er man ikke god nok og der skal andre boller på suppen, lige meget om du har vundet ligaen og copa 15 år i træk.

FUCK CHAMPIONS LEAGUE!! Jeg hader den turnering :twisted:
MDCCCXCIX

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: Ernesto Valverde

Indlæg af JonasV »

Jeg har svært ved t forestille mig at det kun handler om CL, såfremt rygterne har noget på sig. Det er vist mest af alt noget med spilfilosofi - som vores CL-exit så blev et symbol på.

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: Ernesto Valverde

Indlæg af Skydefinten »

Enig.

Valverde er vist blevet tosset over at høre, at bestyrelsen har talt om at skille sig af med ham, hvis han ikke fik CdR titlen i hus.
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Drake
Indlæg: 4328
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2586 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: Ernesto Valverde

Indlæg af Drake »

Jeg håber virkelig at det er sandt at Valverde ikke vil fortsætte hos os!!! men jeg tror ikke det er rigtigt, desværre.

Jeg kan simpelthen ikke klare mere af den slags bold vi har spillet i denne sæson, eller de to sidste sæsoner under LE for den sags skyld.
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 1 gæst