Ernesto Valverde

Trænere og klubbens ledelse

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Ernesto Valverde

Indlæg af Blaugrana92 »

Piquénbauer skrev:Jeg har f.eks. ingen anelse om hvad klopp og conte (er de toptrænere forresten?) ...
Er det et seriøst spørgsmål, det der?

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Ernesto Valverde

Indlæg af Piquénbauer »

Jesni skrev:
Piquénbauer skrev:
Jesni skrev:Det giver da kun mening at give ham en kort kontrakt. Hvorfor give ham fem år, inden han har vist noget som helst?
Sådan har jeg det også. Og sådan mener jeg egentlig det skal være med alle trænere. Man har ingen anelse om hvordan det kommer til at fungere med truppen osv og man skal have muligheden for at komme af med dem.
Præcis. Faktisk vil jeg sige, at det virker mere velovervejet at finde en træner, som Valverde, end bare at rushe ud og finde det næste store trænernavn alle kender. Det her viser at de har haft nogle grundige overvejelser, og virker til at have gennemarbejdet det her. Jeg kender ikke Valverde super meget, udover at han har gjort det godt, og så står han for presspil, og ret aggressiv fodbold - og det passer jo perfekt på vores hold, og giver associationer tilbage til Pep-tiden.
Valverde har man ville have længe. Han var vidst også førstevalget inden man hentede Lucho. Det er ikke bare en panik/statement signing.

Valverde har været god med unge spillere i ath bilbao (det skulle han selvfølgelig også), han har fået stabiliseret forsvaret i de klubber han er kommet til, hans hold presser helt vildt og bolden bliver stadig spillet ud af forsvaret. Så er der selvfølgelig ting der ikke passer til os som lange bolde og indlæg men når man har aduriz og raul garcia i boksen så kan jeg forstå at det er det man satser på.

Jeg synes det er spændende og jeg håber ikke han vil masse et system ned over holdet men i stedet forsøge at udnytte de styrker vi har.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Ernesto Valverde

Indlæg af Piquénbauer »

Blaugrana92 skrev:
Piquénbauer skrev:Jeg har f.eks. ingen anelse om hvad klopp og conte (er de toptrænere forresten?) ...
Er det et seriøst spørgsmål, det der?
Ja.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

ladislau
Indlæg: 1265
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: Ernesto Valverde

Indlæg af ladislau »

Kan heller ikke se hvad Ancelloti eller Conte overhovedet skulle lave i Barca. Klopp kan ikke et ord spansk.
De "sats" vi laver mht Pep, LE osv er jo for ikke at ødelægge barcastilen. Hvilket jo også var grunden til, at vi vragede Mou, da han var på toppen, og Pep var et sats.

Valverde er endda en rutineret træner, som har prøvet lidt af hvert. Spillet lidt forskellige stile. Prøvet succes og fiasko. Lad ham nu prøve i en storklub, inden man dømmer ham ude.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Ernesto Valverde

Indlæg af Storken »

Jeg glæder mig til at se Valverdes bidrag til holdet. Jeg har bare ikke set noget i hans tid i Athletic, der var andet end ordinært. Det skal dog siges, at det er en klar styrke, at han kunne beholde sit job i fire år. Det viser i det mindste, at han ikke bare er varm luft.

Velkommen til Valverde. Jeg håber du kan løfte holdet til de højeste tinder.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Ernesto Valverde

Indlæg af Blaugrana92 »

Piquénbauer skrev:
Blaugrana92 skrev:
Piquénbauer skrev:Jeg har f.eks. ingen anelse om hvad klopp og conte (er de toptrænere forresten?) ...
Er det et seriøst spørgsmål, det der?
Ja.
Ja, det er de. Klopp førte Mainz til Bundesligaen og lagde det spillemæssige fundament, som holdet stadigvæk i store træk er bygget op omkring. Derefter vandt han Bundesligaen to gange i træk med Dortmund, tog dem til Champions League finalen og vandt den tyske pokalturnering en enkelt gang. Nu har han lige givet Liverpool sin bedste placering i næsten 10 år, hvis vi lige ser bort fra den enkelte sæson, hvor Suárez, Sturridge og Gerrard bar holdet på ryggen og bombede ligaen i stykker. Det kan godt være at det Liverpool-hold var tættere på mesterskabet end Klopps, men modsat dengang er det tydeligt hvad Liverpool som hold gerne vil, hvordan de gerne vil spille og hvilke typer spillere de har brug for.

Conte forstår jeg slet ikke, at jeg behøver at argumentere for. Han har vundet Serie A tre gange i streg, på totalt dominerende og overbevisende vis, og har lige vundet Premier League i sin første sæson med et Chelsea-hold der blev nummer 10. I min bog er Conte næsten på Pep-niveauet, hvis han da ikke er det.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Ernesto Valverde

Indlæg af Piquénbauer »

Jamen så fik vi det på plads. Conte skal dog vise sig i europa før han kan nævnes med pep.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Ernesto Valverde

Indlæg af Piquénbauer »

¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
whidgee
Indlæg: 2810
Tilmeldt: søn maj 19, 2013 10:18 pm
Har takket: 152 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: Ernesto Valverde

Indlæg af whidgee »

Man er jo ikke toptræner fordi man vinder Serie A under nogle af ligaens svageste år nogensinde. Og fordi man vinder Premier League en sæson, hvor resten af holdene er elendige. Conte skal bevise meget mere for at kunne kaldes en toptræner

emo
Indlæg: 17787
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Re: Ernesto Valverde

Indlæg af emo »

Blau, kan du ikke lige tage den, har ikke overskud til det lige pt..

Sendt fra min ONE A2003 med Tapatalk
Allez...

Brugeravatar
whidgee
Indlæg: 2810
Tilmeldt: søn maj 19, 2013 10:18 pm
Har takket: 152 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: Ernesto Valverde

Indlæg af whidgee »

emo skrev:Blau, kan du ikke lige tage den, har ikke overskud til det lige pt..

Sendt fra min ONE A2003 med Tapatalk
Tøs! ;-)

emo
Indlæg: 17787
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Re: Ernesto Valverde

Indlæg af emo »

Ser dobbeltgænger på Tv2! Spændende.

Sendt fra min ONE A2003 med Tapatalk
Allez...

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Ernesto Valverde

Indlæg af Blaugrana92 »

whidgee skrev:Man er jo ikke toptræner fordi man vinder Serie A under nogle af ligaens svageste år nogensinde. Og fordi man vinder Premier League en sæson, hvor resten af holdene er elendige. Conte skal bevise meget mere for at kunne kaldes en toptræner
Mod Roberto Mancini ville jeg kunne forstå, hvis man brugte det der argument, men det overgår simpelthen min forstand, at man påstå at Antonio Conte ikke er en toptræner. Isoleret set var Serie A svag i de år han vandt. Det er korrekt. Så ser man helt nøgternt på det, var det måske ikke videre imponerende.

Men så du Juventus spille i de år? Contes Juventus er et af de taktisk mest imponerende, velsmurte og sammenhængende hold jeg har set. Det var netop derfor jeg tillod mig at nævne ham i samme sætning som Pep. Det var også derfor jeg understregede, hvor overbevisende hans Juve-mandskab var.

I hans første sæson var han ikke ligeså dominerende som i de efterfølgende, men det afspejler vel meget fint, hvordan det som regel er med en træner, der kommer en taktisk overhaling og implementerer et komplekst system. Det er jo ikke helt ulig Pep, der havde sin mindste pointhøst i sin første sæson med os. Conte tabte dog overhovedet ikke i sin første sæson og tabte kun 7 ligakampe på 3 år. Det kan ikke engang Celtic leve op til i løbet af de sidste 3 år, selvom de netop er gået ubesejret gennem en hel ligasæson.

Uanset hvordan man vender og drejer det, er 3 Serie A titler og 1 Premier League title på fem år en ekstremt imponerende bedrift.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Ernesto Valverde

Indlæg af Piquénbauer »

Contes Juventus er et af de taktisk mest imponerende, velsmurte og sammenhængende hold jeg har set. Det var netop derfor jeg tillod mig at nævne ham i samme sætning som Pep. Det var også derfor jeg understregede, hvor overbevisende hans Juve-mandskab var.
Men de var ikke ret gode i cl. Var det ikke under conte at de floppede helt vildt og ikke engang kom ud af gruppen et år?
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
whidgee
Indlæg: 2810
Tilmeldt: søn maj 19, 2013 10:18 pm
Har takket: 152 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: Ernesto Valverde

Indlæg af whidgee »

Blaugrana92 skrev:
whidgee skrev:Man er jo ikke toptræner fordi man vinder Serie A under nogle af ligaens svageste år nogensinde. Og fordi man vinder Premier League en sæson, hvor resten af holdene er elendige. Conte skal bevise meget mere for at kunne kaldes en toptræner
Mod Roberto Mancini ville jeg kunne forstå, hvis man brugte det der argument, men det overgår simpelthen min forstand, at man påstå at Antonio Conte ikke er en toptræner. Isoleret set var Serie A svag i de år han vandt. Det er korrekt. Så ser man helt nøgternt på det, var det måske ikke videre imponerende.

Men så du Juventus spille i de år? Contes Juventus er et af de taktisk mest imponerende, velsmurte og sammenhængende hold jeg har set. Det var netop derfor jeg tillod mig at nævne ham i samme sætning som Pep. Det var også derfor jeg understregede, hvor overbevisende hans Juve-mandskab var.

I hans første sæson var han ikke ligeså dominerende som i de efterfølgende, men det afspejler vel meget fint, hvordan det som regel er med en træner, der kommer en taktisk overhaling og implementerer et komplekst system. Det er jo ikke helt ulig Pep, der havde sin mindste pointhøst i sin første sæson med os. Conte tabte dog overhovedet ikke i sin første sæson og tabte kun 7 ligakampe på 3 år. Det kan ikke engang Celtic leve op til i løbet af de sidste 3 år, selvom de netop er gået ubesejret gennem en hel ligasæson.

Uanset hvordan man vender og drejer det, er 3 Serie A titler og 1 Premier League title på fem år en ekstremt imponerende bedrift.
Så fordi Juventus var "taktisk imponerende" i en historisk dårlig Serie A, så er Conte en toptræner? Det er godt nok en billig baggrund. Er Ståle Solbakken også en toptræner fordi han har været "taktisk imponerende" i Superligaen?

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 24 gæster