Ny træner

Trænere og klubbens ledelse

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Ny træner

Indlæg af Storken »

Jeg ville virkelig gerne have en træner, hvor man tænkte han sad 4-5 år på posten. Det giver bare en anden tryghed, når træneren er en langsigtet løsning.

Tello
Indlæg: 7701
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1381 gange
Blevet takket: 560 gange

Re: Ny træner

Indlæg af Tello »

Dvs. vi kan i værste tilfælde ende med at sidde i sommeren 19 og sige; "alting ændrer sig når der kommer en ny træner"..

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Ny træner

Indlæg af Storken »

Tello skrev:Dvs. vi kan i værste tilfælde ende med at sidde i sommeren 19 og sige; "alting ændrer sig når der kommer en ny træner"..
Den tidligere topklub Manchester United tænkte sikkert noget lignende inden de hentede Moyes og Van Gaal.

ELPISTOLEROSUAREZ
Indlæg: 1574
Tilmeldt: søn aug 23, 2015 8:54 pm
Har takket: 35 gange
Blevet takket: 92 gange

Re: Ny træner

Indlæg af ELPISTOLEROSUAREZ »

Det er rigtigt, at vi ikke har hentet "toptrænere" i lang tid, men det er vel egentlig gået meget godt.

Folk var skeptiske, da uerfarne Guardiola kom, det blev til den mest succesfulde periode i klubbens historie og muligvis det bedste hold i verden nogensinde.

Folk var skeptiske, da assistenten Tito tog over, det blev til 100 point i ligaen. Dog også et grimt møde med Bayern.

Folk var skeptiske, da Tata kom fra Sydamerika, og det var også en skuffende sæson, hvor det dog skal nævnes, at Barca kun var et enkelt mål i hhv. pokalfinalen og sidste spillerunde af ligaen fra at vinde både pokalen og ligaen.

Folk var skeptiske, da Enrique blev ansat efter tvivlsomme præstationer som træner, det endte med to ligaer, to pokalturneringer og en Champions League de to første år.

Det er egentlig gået meget godt i forhold til den skepsis, der har været. En del af det skyldes naturligvis spillermaterialet og især Messi, men man kan argumentere for, at klubben har haft mere end gennemsnitlig succes med at hyre mindre navne/ikke top-top-trænere som trænere.
qepd

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Ny træner

Indlæg af Storken »

ELPISTOLEROSUAREZ skrev:Det er egentlig gået meget godt i forhold til den skepsis, der har været. En del af det skyldes naturligvis spillermaterialet og især Messi, men man kan argumentere for, at klubben har haft mere end gennemsnitlig succes med at hyre mindre navne/ikke top-top-trænere som trænere.
I mine øjne var Guardiola noget helt specielt, da han overtog et hold i krise, som han gjorde til det mest dominerende hold verden nogensinde har set. Han viste sig at være det største trænertalent i nyere tid.

Jeg synes ikke, at tiden under Tito eller Tata var specielt gavnlig for holdet, da man mistede sin plads på verdenstoppen. Der manglede simpelthen lidt udvikling og taktiske ideer, da holdet sad fast. I disse tilfælde synes jeg det var tydeligt, at man manglede lidt format på trænerposten.

Det var til gengæld imponerende, at Lucho kunne få MSN til at fungere sammen. Det var nærmest alt han behøvede, da MSN var i stand til at vinde kampene, selvom konceptet var væk og holdkammeraterne ikke altid præsterede. Luchos taktiske mangler blev dog tydelige, da MSN mistede lidt af deres magi. Lucho har dog været en succes, da Barca var i en mindre bølgedal inden han kom til klubben.


Jeg vil afslutningsvis sige en ting omkring de her mindre trænernavne. Det er muligt, at det har været en nogenlunde succes de senere år, men det er jo ikke nødvendigvis retvisende for fremtiden. Jeg er ret sikker på, at Klopp, Ancelotti, Pochettino eller Conte kan gøre et bedre stykke arbejde med spillermaterialet i Barca end Valverde eller Unzue.

ladislau
Indlæg: 1264
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: Ny træner

Indlæg af ladislau »

Præcis Señor Pistolero. Rijkaard var vel også et tvivlsomt sats.
Synes sgu feltet man har arbejdet med(Eusebio, Valverde og Unzue) giver rigtig god mening. I min optik lige så god mening, som at købe en træner fri for x-hundrede millioner, bare fordi det kører i Spurs. Det giver jo ikke garanti for succes hos os

Synes zqa har ret. Profilen skal passe til os. Det er sådan man kan søge at sikre kontinuitet, uagtet om træneren sidder et eller fem år.

emo
Indlæg: 17784
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 804 gange

Re: Ny træner

Indlæg af emo »

Vi sad også fast i Peps 4 sæson. Tito fik det fikset, for Barca var jo i en bølgedal lige inden Tito overtog. Så en succes, det var han i den grad.

Sendt fra min ONE A2003 med Tapatalk
Allez...

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Ny træner

Indlæg af Piquénbauer »

Jep man glemmer lidt hvor skidt vi spillede i sidste sæson under pep. Det går virkelig boldflytteri når det er værst.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Ny træner

Indlæg af Storken »

emo skrev:Vi sad også fast i Peps 4 sæson. Tito fik det fikset, for Barca var jo i en bølgedal lige inden Tito overtog. Så en succes, det var han i den grad.
Vi var stadig verdens bedste hold efter Peps sidste sæson. Vi blev vitterligt ikke blevet udspillet en eneste gang den sæson. Vi var bare sindssygt uheldige i Champions League mod Chelsea i semifinalen, mens 91 point og en målforskel på +85 ikke var nok i ligaen.

Vi var ikke længere det bedste hold efter Titos sæson, hvor vi fik tæv af Bayern München, der udstillede os. Vi havde mistet vores edge ned til konkurrenterne.

De 100 point i ligaen var ret misvisende, da vi havde haft afslutningsfeen på vores side. Vi scorede på 21% af skuddene i åbent spil, hvor vi normalt bevæger os under 17%. Vi var simpelthen heldige.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Ny træner

Indlæg af Storken »

Stats fra La Liga (per kamp)

Pep 09/10: 8,6 skud på mål og 64% boldbesiddelse
Pep 10/11: 7,3 skud på mål og 67% boldbessidelse
Pep 11/12: 7,6 skud på mål og 65% boldbesiddelse
Tito 12/13: 6,3 skud på mål og 65% boldbesiddelse
Tata 13/14: 6,9 skud på mål og 64% boldbesiddelse
Lucho 14/15: 7,2 skud på mål og 65% boldbesiddelse
Lucho 15/16: 7 skud på mål og 63% boldbesiddelse
Lucho 16/17: 7 skud på mål og 62% boldbesiddelse

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Ny træner

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg husker ellers en anden halvleg mod Chelsea hvor vi var en mand oppe og stadig ikke blev rigtigt farlige. Ligeledes tabte vi ligaen med 9 point til Real.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Ny træner

Indlæg af Storken »

Piquénbauer skrev:Jeg husker ellers en anden halvleg mod Chelsea hvor vi var en mand oppe og stadig ikke blev rigtigt farlige. Ligeledes tabte vi ligaen med 9 point til Real.
Du bør gense opgørene mod Chelsea...

Vi vandt skudstatistikken 47-11 over de to opgør (kategorien store chancer hed 11-3, hvor vi havde tre i anden halvleg af returopgøret). Det var grotesk, at vi ikke gik videre.

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Ny træner

Indlæg af zqa »

Held, uheld, tilfældigheder. It's a hard knock life.
#jesuisSheep

Raman93
Indlæg: 1573
Tilmeldt: fre jun 12, 2009 7:34 pm
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 64 gange

Re: Ny træner

Indlæg af Raman93 »

Blaugrana92 skrev:
emo skrev:Go, Valverde, vis os hvad du kan, satser stærkt på at vi får mere kontrol at se og mere boldbesiddende fodbold samtidigt med at du godt kan lukke af for modstanderen.
Jeg tvivler på at Valverde er lig med mere boldbesiddende fodbold. Athletic har haft mindre boldbesiddelse i denne sæson end både Celta og Sociedad. De har kun med nød og næppe haft mere boldbesiddelse end Villarreal, der vel er et af de mest defensive hold i ligaen. Og jeg synes ikke engang at han har nogle undskyldninger, for ikke at spille med større boldbesiddelse. Han har dygtige boldspillere i Athletic. Laporte er super dygtig med bolden for fødderne, og kan bygge op bagfra. Beñat er en super midtbanespiller, hvis man vil spille meget med bolden. Alene de to burde være grundlag for at bygge et mere boldbesiddende hold op, end Athletic reelt har været i denne sæson. Men okay. Hvis man hentede Sampaoli ville det nok heller ikke blive mere boldbesiddende.
Meget enig i det her. Den fodbold, som Valverde har fået Bilbao til at spille, er fuldstændig det modsatte det modsatte af, det vi så praktiseret under Pep. Mange lange bolde, mange indlæg til Aduriz. De er vist det hold i ligaen med næstflest indlæg (Real nummer 1). Indianerbold uden lige. På den front kan jeg ikke se, at hans profil passer til os.

emo
Indlæg: 17784
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 804 gange

Re: Ny træner

Indlæg af emo »

Raman93 skrev:
Blaugrana92 skrev:
emo skrev:Go, Valverde, vis os hvad du kan, satser stærkt på at vi får mere kontrol at se og mere boldbesiddende fodbold samtidigt med at du godt kan lukke af for modstanderen.
Jeg tvivler på at Valverde er lig med mere boldbesiddende fodbold. Athletic har haft mindre boldbesiddelse i denne sæson end både Celta og Sociedad. De har kun med nød og næppe haft mere boldbesiddelse end Villarreal, der vel er et af de mest defensive hold i ligaen. Og jeg synes ikke engang at han har nogle undskyldninger, for ikke at spille med større boldbesiddelse. Han har dygtige boldspillere i Athletic. Laporte er super dygtig med bolden for fødderne, og kan bygge op bagfra. Beñat er en super midtbanespiller, hvis man vil spille meget med bolden. Alene de to burde være grundlag for at bygge et mere boldbesiddende hold op, end Athletic reelt har været i denne sæson. Men okay. Hvis man hentede Sampaoli ville det nok heller ikke blive mere boldbesiddende.
Meget enig i det her. Den fodbold, som Valverde har fået Bilbao til at spille, er fuldstændig det modsatte det modsatte af, det vi så praktiseret under Pep. Mange lange bolde, mange indlæg til Aduriz. De er vist det hold i ligaen med næstflest indlæg (Real nummer 1). Indianerbold uden lige. På den front kan jeg ikke se, at hans profil passer til os.
Det kunne jo tænkes at tyde på at han kan omstille sig og tilpasse sig trupper? Måske den bedste mulighed for at få success og skabe resultater med Bilbao så var det en nødvendighed at spille sådan.

Måske, for Barcelona kan vi håbe, at han så tilpasser sig spillerne. Who knows.
Allez...

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 46 gæster