Ny træner

Trænere og klubbens ledelse

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Tello
Indlæg: 7683
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Ny træner

Indlæg af Tello »

Piquénbauer skrev:Nej vi kommer nok ned på et normalt “Barca-niveau” med en titel en gang imellem og til tider godt spil. Sådan er det når man siger farvel til en gylden generation. Det burde stå klart for de fleste og når det er blevet indset så vil en del af den panik vi ser i disse tider forhåbentligt stoppe. Og nej jeg snakker ikke om kritik men panik. Kritik er helt på sin plads og man kan ikke være tilfreds med Valverde. Men når vi ender i at Messi skal sælges og klubben er ved at falde fra hinanden så er det panik.

Desværre ser det ud til at den gyldne generation bliver sendt afsted på en uværdige måde. Spørgsmålet er om vi når Real og pifter legender ud af banen. Som det ser ud pt så skulle det ikke undre mig.
Jeg klager ikke over titler, jeg klager over måden hvorpå alt har fungeret hidtil, og at der er store fejltagelser der skal rettes op på.

- Ofte ligner vi en hovedløs kylling i kampene.

- Vores midtbane har været helt uharmonisk i flere kampe, og Busquets er lost i det. Han har mistet fart over årene, og en elendig Rakitic plus Vidal - der ikke har været kreativ force ala Iniesta el. Xavi, men har været sweeper - hjælper altså ikke.

- Der er spiller situationer som jeg, og mange andre fans, finder frustrerende, men som vi selvfølgelig håber kan fikses.

- Jeg, og mange andre fans, har en følelse af at der eksisterer et hieraki i truppen, som der skal brydes op.

- Ledelsen er splittet på kryds og tværs over Valverde og Segura.

- Mener absolut ikke at Messi skal sælges, men mener at der skal hankes op i nogle af nøglespillerne. Måske en ny manager kan gøre det?

- Der skal nyt blod til. Friske ben. En erstatning for Suarez, en backup for Alba og potentielt en ny højre back der kan træde til.

Måske går jeg i panik fordi jeg frygter det catalanske galehus 2.0. Siden genvalget af Bartomeu - som skyldtes den treble vi fik under Lucho - har der været flere og flere tegn i den retning. Sådan en katastrofe kunne tage år at fikse, og hvis Madrid samtidig tager sig sammen, så er ligaen heller ikke til at vinde uden en kæmpe modstand - så måske vinder vi end ikke den. Flere af legenderne holder om et par år, der skal laves et generationsskifte etc. etc. etc.

Det handler om fremtidsudsigter, systematisering og stabilitet. Ja, jeg går i panik, men vil sgu ikke se os ende op som nogle af de Europæiske topklubber der gik fra at dominere/være med i toppen, til pludselig at spille Europa League og kæmpe med om top 5 i deres ligaer.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Ny træner

Indlæg af Piquénbauer »

- Ofte ligner vi en hovedløs kylling i kampene.

- Vores midtbane har været helt uharmonisk i flere kampe, og Busquets er lost i det. Han har mistet fart over årene, og en elendig Rakitic plus Vidal - der ikke har været kreativ force ala Iniesta el. Xavi, men har været sweeper - hjælper altså ikke.
Disse hænger lidt sammen og er til dels fair. Skylden er her hovedsageligt hos ledelsen mens Valverde og dele af fansene også bærer en del af skylden.

Valverde kan ikke spille med andre spillere end dem han har til rådighed. En stor del af skylden falder tilbage på ledelsen som notorisk har været dårlige til at tage hånd om problemer som især har været i forhold til erstatninger til nøglepositioner (mere om det senere). Samtidig og det er imo det måske største problem har man købt spillere til forskellige måder at spille fodbold på. Arthur og til dels cou er mere kontrollerende (hvis cou er på midten) mens Vidal og demb er mere direkte. Så hvad skal man spille? Her har Valverde vaklet og ikke bestemt sig for et fast retning hvilket har skabt forvirring.

Når jeg siger at fansene bærer en del af skylden så er det modstanden overfor 442. Det var vitterligt noget af det tætteste vi har været på peps Barca (kontrolmæssigt) men det blev stemplet som kedeligt. Det var det til tider også (det var peps Barca også) men se feks udekampen mod valencia igen i valverdes første sæson og se en gang smuk bold. Det var der potentiale i men der var en enorm modstand mod systemet.
- Der er spiller situationer som jeg, og mange andre fans, finder frustrerende, men som vi selvfølgelig håber kan fikses.

- Jeg, og mange andre fans, har en følelse af at der eksisterer et hieraki i truppen, som der skal brydes op.
Det hænger også lidt sammen.

Jeg tænker at man her især mener frustration over suarez og rak. Og det smitter så af på ideen om et hieraki der bestemmer da de er en del af det. Imo er det dog ren spekulation. Suarez, rak, bussi osv spiller fordi de ikke har naturlige subs i truppen. Ikke fordi Valverde er biased. Man kan ikke klandre Valverde for at være pragmatisk for så kort tid efter sige han er biased. De to ting hænger ikke sammen og slet ikke sammen når/hvis det koster sejre. Jeg vil i stedet se mod ledelsen der ikke har fået købt spillere der kan presse de ældre fremfor at gå efter Valverde.

Omkring hieraki så har det altid været sådan. Messi pissede på pep og drak en sodavand foran ham. Xavi gik til Tata og sagde at holdet ikke rigtigt gad det mere direkte fodbold. Messi gik i clinch med lucho. Jeg ved ikke hvorfor folk flipper sådan ud over det nu men jeg tænker at det nok er fordi man ikke mener at de spillere der er øverst i hierakiet præsterer som de skal. Jeg tror dog der kommer en naturlig udskiftning og jeg er som sådan ikke nervøs.
- Ledelsen er splittet på kryds og tværs over Valverde og Segura.
Det er bare barca. Sådan har det altid været.
- Mener
absolut ikke at Messi skal sælges, men mener at der skal hankes op i nogle af nøglespillerne. Måske en ny manager kan gøre det?
Måske. Måske bliver han uvenner med truppen og det hele falder fra hinanden.

For mig handler det om hvad man vil. Jeg vil personligt godt have de sidste år med når det kommer til vores gyldne generation. Og ærlig talt så tror jeg ikke de gider en eller anden træner der kommer flyvende ind og rusker op i alt. Det kan derfor få store konsekvenser. Især for messis sidste tid i truppen.

Når vores generationskifte for alvor skal køres igennem så vil jeg have en træner med store ideer og som kan give den gas. Men lige nu er det menneskelige også vigtigt (pga ældre spillere) og derfor forstår jeg godt at ledelsen ser mere mod "rolige" trænere.
- Der skal nyt blod til. Friske ben. En erstatning for Suarez, en backup for Alba og potentielt en ny højre back der kan træde til.
Uden tvivl. Men mens ledelsen har været slemme til ikke at se hvornår det har været nødvendigt så synes jeg faktisk vi har gjort et fornuftigt arbejde på det sidste. Og der er også nogle gode spillere på vej fra la masia.
Måske går jeg i panik fordi jeg frygter det catalanske galehus 2.0. Siden genvalget af Bartomeu - som skyldtes den treble vi fik under Lucho - har der været flere og flere tegn i den retning. Sådan en katastrofe kunne tage år at fikse, og hvis Madrid samtidig tager sig sammen, så er ligaen heller ikke til at vinde uden en kæmpe modstand - så måske vinder vi end ikke den. Flere af legenderne holder om et par år, der skal laves et generationsskifte etc. etc. etc.

Det handler om fremtidsudsigter, systematisering og stabilitet. Ja, jeg går i panik, men vil sgu ikke se os ende op som nogle af de Europæiske topklubber der gik fra at dominere/være med i toppen, til pludselig at spille Europa League og kæmpe med om top 5 i deres ligaer.
Det er forståelige bekymringer. Og jeg deler dem. Men panikken har en tendens til at gøre snakke unuanceret. Og så forsvinder debatten. Når du feks gang på gang skriver at de jong ikke får spilletid så er det fordi du er nervøs for fremtiden. Men samtidig tager du ikke højde for at Valverde faktisk er god til at spille unge spillere. Det betyder ikke at han er en drømme træner osv men på trods af hvad folk siger så er der faktisk ting han er god til hvorfor truppen også støtter ham.

Som en klog mand engang skrev:
Fear leads to panic, panic leads to pain
Pain leads to anger, anger leads to hate
Det hele ender med at blive så voldsomt herinde. Det er bare !! :roll: :cry: og det får vi sgu ikke meget ud af. Men fedt indlæg og jeg kan sagtens følge dig på flere af dine pointer omend jeg synes du og en del andre skyder forkert i jeres analyser og ender med konspirationsteorier og for voldsomme spekulationer.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Ny træner

Indlæg af Piquénbauer »

Og hvis der er noget af det der er noget rod så er det skrevet på iPhone... Det er sgu tricky med lange skriverier på sådan en lille skærm ;-)
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Drake
Indlæg: 4328
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2574 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: Ny træner

Indlæg af Drake »

blunderbaws skrev:

Rays take på valverde

Sendt fra min ONEPLUS A6003 med Tapatalk
Han har så ret den kære Ray!
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

Tello
Indlæg: 7683
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Ny træner

Indlæg af Tello »

Disse hænger lidt sammen og er til dels fair. Skylden er her hovedsageligt hos ledelsen mens Valverde og dele af fansene også bærer en del af skylden.

Valverde kan ikke spille med andre spillere end dem han har til rådighed. En stor del af skylden falder tilbage på ledelsen som notorisk har været dårlige til at tage hånd om problemer som især har været i forhold til erstatninger til nøglepositioner (mere om det senere). Samtidig og det er imo. det måske største problem har man købt spillere til forskellige måder at spille fodbold på. Arthur og til dels Coutinho er mere kontrollerende (hvis Coutinho er på midten) mens Vidal og Dembélé er mere direkte. Så hvad skal man spille? Her har Valverde vaklet og ikke bestemt sig for et fast retning hvilket har skabt forvirring.

Når jeg siger at fansene bærer en del af skylden så er det modstanden overfor 4-4-2. Det var vitterligt noget af det tætteste vi har været på Pep's Barca (kontrolmæssigt) men det blev stemplet som kedeligt. Det var det til tider også (det var Pep's Barca også) men se f.eks. udekampen mod Valencia igen i Valverdes første sæson og se en gang smuk bold. Det var der potentiale i men der var en enorm modstand mod systemet.
Målet var vel at Dembélé skulle gå ind og tage over for Neymar. Der var også lidt panik over det køb netop pga. Neymar der smuttede så kaotisk og pludseligt. De spillere vi havde til den position var bare ikke gode nok til at lukke hullet efter Neymar (Dølle, f.eks.). Det samme med Coutinho til at overtage Iniesta, delvist. Man kan altid være bagklog og sige vi skulle have købt eksempelvis Bernardo Silva, men ja.

Hvis vi skal kigge fremadrettet, så ser det liiiidt bedre ud nu ift. et generationsskifte. De Jong og Arthur til midten, De Ligt (potentielt) til forsvaret, og hvis tingene bliver bedre så Dembélé til angrebet. Ved ikke hvad der er sket med Jovic, og om Madrid har sikret den, men mener stadig vi skulle have fortsat jagten på ham. Så var 9'eren også sikret (igen, hvis han lykkes). Stoler dog ikke på Barto, og der er et par rådne æbler i ledelsen, så alt kan stadig nå at gå skævt (ikke fordi jeg håber det).

Og vi Barcafans er vel notoriske romantikere. Det er svært at tænke 4-4-2. Valverde var svag. Han er træneren. Han har magten over taktikken. Desuden havde vi også Ini i 4-4-2, og ham har vi manglet i år.
Det hænger også lidt sammen.

Jeg tænker at man her især mener frustration over Suarez og Rakitic. Og det smitter så af på ideen om et hieraki der bestemmer da de er en del af det. Imo er det dog ren spekulation. Suarez, Rakitic, Busquets osv. spiller fordi de ikke har naturlige subs i truppen. Ikke fordi Valverde er biased. Man kan ikke klandre Valverde for at være pragmatisk for så kort tid efter sige han er biased. De to ting hænger ikke sammen og slet ikke sammen når/hvis det koster sejre. Jeg vil i stedet se mod ledelsen der ikke har fået købt spillere der kan presse de ældre fremfor at gå efter Valverde.

Omkring hieraki så har det altid været sådan. Messi pissede på Pep og drak en sodavand foran ham. Xavi gik til Tata og sagde at holdet ikke rigtigt gad det mere direkte fodbold. Messi gik i clinch med Lucho. Jeg ved ikke hvorfor folk flipper sådan ud over det nu men jeg tænker at det nok er fordi man ikke mener at de spillere der er øverst i hierakiet præsterer som de skal. Jeg tror dog der kommer en naturlig udskiftning og jeg er som sådan ikke nervøs.
Jeg er stadig bitter over at Paco ikke fik mere tid, og at Malcolm ikke får kampen, ugen efter han har leveret en god indsats. Eller at Valverde satsede på Munir frem for Paco, det er jeg også bitter over. Rakitic har spillet alt, alt, alt for meget, og det har jeg skrevet mange gange. Alena kunne tage over, man kunne spille med Arthur og Vidal i stedet, eller Arthur og Coutinho foran Busquets, hvilket nok er det allertætteste vi kan komme på Pep's midtbane med den trup vi har nu? Der er meget man kunne gøre.

Min tankegang er nok mere pessimistisk, og jeg tolker mønstrene og handlingerne anderledes end du gør. Jeg begynder med at tænke bias og hieraki, og det står jeg ved. Vi har vel alle vores holdninger.

Det er heller ikke okay, det der. Hvis træneren fucker op, så skal ledelsen tage hånd om det. Spillerne kan samarbejde med træneren og komme med input, men direkte ordre og nedladende toner/handlinger burde ikke accepteres. Men hvem tør også at sige til Messi; "opfør dig ordentligt!".
Det er bare Barca. Sådan har det altid været.
Og det er til tider ren tortur for ens klubhjerte. Vil ikke skifte hjerteklub for noget, men det bagland skærer i hjertet.
Måske. Måske bliver han uvenner med truppen og det hele falder fra hinanden.

For mig handler det om hvad man vil. Jeg vil personligt godt have de sidste år med når det kommer til vores gyldne generation. Og ærlig talt så tror jeg ikke de gider en eller anden træner der kommer flyvende ind og rusker op i alt. Det kan derfor få store konsekvenser. Især for Messi's sidste tid i truppen.

Når vores generationskifte for alvor skal køres igennem så vil jeg have en træner med store ideer og som kan give den gas. Men lige nu er det menneskelige også vigtigt (pga. ældre spillere) og derfor forstår jeg godt at ledelsen ser mere mod "rolige" trænere.
Jeg kan sagtens se din pointe her, men man kunne også vende den om og sige at en ny træner kunne give den ældre generation en CHL/potentiel treble inden de træder af. Hvilken afsked det ville være at sige tak for alt med CHL trofæ fejring på Campen.
Uden tvivl. Men mens ledelsen har været slemme til ikke at se hvornår det har været nødvendigt så synes jeg faktisk vi har gjort et fornuftigt arbejde på det sidste. Og der er også nogle gode spillere på vej fra La Masia.
Vi har La Masia spillere med enormt potentiale, men det skal indfries. Det ville være hamrende øv at se eksempelvis Puig falme hen og ende med at blive lejet ud til Wolverhampton, eller sådan noget i den stil. Det ville være typisk. Puig og Alena er stjerner, Wague viser gode ting, Abel Ruiz viser gode ting. Det er dog synd at vi gav slip på Cucurella. Han har imponeret i låneperioden.
Det er forståelige bekymringer. Og jeg deler dem. Men panikken har en tendens til at gøre snakken unuanceret, og så forsvinder debatten. Når du feks gang på gang skriver at De Jong ikke får spilletid så er det fordi du er nervøs for fremtiden. Men samtidig tager du ikke højde for at Valverde faktisk er god til at spille unge spillere. Det betyder ikke at han er en drømme træner osv men på trods af hvad folk siger så er der faktisk ting han er god til hvorfor truppen også støtter ham.
Katastrofetanker. Pure and simple. De Jong er et meeeega talent og et scoop af en anden verden, så ville være så frygteligt ked af at se ham på bænken mens Rakitic får kamp ud og kamp ind. Feel me?

De Jong er fremtiden. Vidal har imponeret, men vil gerne se Rakitic smutte og se Vidal spille backup. De Jong og Arthur har det der skal til for at få kontrol over midten og samtidig give Busquets den ro han skal bruge så hans fokus ikke forsvinder som det har gjort i år, hvor der virkelig har været kaos på den midtbane.
Fear leads to panic, panic leads to pain. Pain leads to anger, anger leads to hate.
Levante 2018 leads to frustration, Rome 2018 leads to anger, Rakitic 2019 leads to hate and Anfield 2019 leads to complete chaos [emoji6]

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Ny træner

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg orker ikke endnu et langt skriv på min iPhone. Og vi er enige i langt det meste selvom vores indgangsvinkel er anderledes.

Og mere af det der Tello! Det er fedt med nogle lange indlæg og noget man kan gå i dybden med!
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Drake
Indlæg: 4328
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2574 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: Ny træner

Indlæg af Drake »

phpBB [video]
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

Tello
Indlæg: 7683
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Ny træner

Indlæg af Tello »

Piquénbauer skrev:Jeg orker ikke endnu et langt skriv på min iPhone. Og vi er enige i langt det meste selvom vores indgangsvinkel er anderledes.

Og mere af det der Tello! Det er fedt med nogle lange indlæg og noget man kan gå i dybden med!
Ved ikke hvorfor jeg ikke kan like det her indlæg på Tapatalk, men her [emoji106]

Brugeravatar
Champione
Indlæg: 1577
Tilmeldt: man jul 02, 2007 3:42 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 23 gange
Blevet takket: 168 gange

Re: Ny træner

Indlæg af Champione »

Læste et tweet fra en af mine Barca kanaler, at Valverde var i dialog med forbundet om den spanske landstrænerpost?
Nogle der ved noget? Har ikke fulgt så meget med pga ferie.
---------------------------------------
Barca is my religion!

Brugeravatar
Rb88
Indlæg: 1252
Tilmeldt: ons aug 16, 2017 11:51 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 162 gange
Blevet takket: 138 gange

Re: Ny træner

Indlæg af Rb88 »

Men er moreno ikke allerede ansat. Nok mere bare ønske tænkning

Sendt fra min BLA-L29 med Tapatalk

Tello
Indlæg: 7683
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Ny træner

Indlæg af Tello »

Vi missede Sarri.

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: Ny træner

Indlæg af emo »

Tello skrev:Vi missede Sarri.
Det er helt ok.
Allez...

PuyolErGud
Indlæg: 10610
Tilmeldt: lør okt 27, 2012 10:26 pm
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 595 gange
Blevet takket: 563 gange

Re: Ny træner

Indlæg af PuyolErGud »

Tello skrev:Vi missede Sarri.

Hvad skulle vi også med en kæderygende, lettere ustabil Sarri?

Brugeravatar
Rb88
Indlæg: 1252
Tilmeldt: ons aug 16, 2017 11:51 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 162 gange
Blevet takket: 138 gange

Re: Ny træner

Indlæg af Rb88 »

Tifo football har lagt en video op om Gallardo og om han vil passe til Barcelona.

Jeg håber vi får noget mere friskt end Koeman i enten Gallardo eller Ten Haag

Sendt fra min BLA-L29 med Tapatalk

Brugeravatar
Norbit
Indlæg: 2776
Tilmeldt: fre maj 31, 2013 11:28 pm
Har takket: 176 gange
Blevet takket: 415 gange

Re: Ny træner

Indlæg af Norbit »

Når man ser hvad B.Rodgers kan få ud af Leicester City, er jeg ret sikker på at træneren har en kæmpe indflydelse på holdet.
Jeg håber, at der sommer sker noget nyt. Det ser det i hvertfald ud til efter Bartomeus udtalelser.

EDIT: Mens jeg skrev det her, scorede L. City til 0-2 mod Aston Villa efter, jaa, måske over 25 sammenhængende afleveringer.
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 6 gæster