Ny træner

Trænere og klubbens ledelse

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Ny træner

Indlæg af Piquénbauer »

Hehe Easy… Nej der er ikke noget nyt i at vi er uenige men jeg er dog overrasket over at det er sådan du ser det. Imo har der været et markant skifte fra “systemet” til “stjernerne”. Perfekt illustreret ved at vi under barto købte stjerner der ikke passede ind fremfor spiller der passede til systemet. Men ok vi havde så heller ikke et system under de seneste mange trænere.

Tito: Han fortsatte den pep’ske stil. Og nok for langt. Tiki taka blev kedeligt. Kontrol, kontrol og mere kontrol på midten. Midten skabte ikke spillet som tidligere og man var bange for at miste bolden. Nok et resultat af at genpresset begyndte at blive dårligere.

Tata: Han begyndte at blive langt mere direkte. Midten blev hoppet over mere og det handlede om at få bolden op til Messi hurtigere. Altså lige indtil Xavi ved årsskiftet brokkede sig og man begyndte at se det kontrollerende igen.

Lucho: Lucho var mere klopp’sk end pep’sk. Midten skulle løbe og angribere skulle have bolden så meget som muligt. Åbne kampe med en masse rock n Roll hvor bolden var mere i forsvaret og hos angriberne end hos midten. Her begyndte snakken om den manglende kontrol for alvor.

Valverde: Pragmatisk, pragmatisk, pragmatisk. 442 med Messi og suarez i front men meget langsommere spil. Man var enormt bange for at miste bolden. Derfor stod den på to kompakte linjer bag angriberne og der blev lukket. Det virkede til tider men det var ikke særlig sjovt at se på. Da presset tog til omkring 433 og “sjovt” spil døde Valverde da holdet ikke var til det. Intet genpres og ingen fart.

Setien: Gode ideer men kunne ikke føre det ud i livet. Tætteste vi har været på pep siden tito men holdet var ikke til det.

Koeman: Valverde style. Pragmatisk med 532. Midten skal give angriberne bolden og ellers løbe efter den - defensivt og i dybden.

IMO har vi ikke spillet tiki taka (jeg ved godt at pep ikke kan lide navnet men det er hvad det er) siden tito og kort under setien. Er det trænernes skyld? Til dels men ledelsen har været komplet ligeglad med systemet og har bare ville købe stjerner som træneren så skulle få ind på holdet.

At ansætte en gut som rangnick vil for mig være det samme. Det vil ikke have noget med det fodbold jeg vil kan lide at gøre. Det samme gælder for mange af de andre kandidater. Jeg VED dog at Xavi står for det pep’sk og jeg mener at vi med vores cm’er endelig kan bygge et hold hvor midten ikke bare skal løbe men også skabe.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Ny træner

Indlæg af EasyBuddhist »

Piquénbauer skrev:
fre okt 01, 2021 5:54 pm
Hehe Easy… Nej der er ikke noget nyt i at vi er uenige men jeg er dog overrasket over at det er sådan du ser det. Imo har der været et markant skifte fra “systemet” til “stjernerne”. Perfekt illustreret ved at vi under barto købte stjerner der ikke passede ind fremfor spiller der passede til systemet. Men ok vi havde så heller ikke et system under de seneste mange trænere.

Tito: Han fortsatte den pep’ske stil. Og nok for langt. Tiki taka blev kedeligt. Kontrol, kontrol og mere kontrol på midten. Midten skabte ikke spillet som tidligere og man var bange for at miste bolden. Nok et resultat af at genpresset begyndte at blive dårligere.

Tata: Han begyndte at blive langt mere direkte. Midten blev hoppet over mere og det handlede om at få bolden op til Messi hurtigere. Altså lige indtil Xavi ved årsskiftet brokkede sig og man begyndte at se det kontrollerende igen.

Lucho: Lucho var mere klopp’sk end pep’sk. Midten skulle løbe og angribere skulle have bolden så meget som muligt. Åbne kampe med en masse rock n Roll hvor bolden var mere i forsvaret og hos angriberne end hos midten. Her begyndte snakken om den manglende kontrol for alvor.

Valverde: Pragmatisk, pragmatisk, pragmatisk. 442 med Messi og suarez i front men meget langsommere spil. Man var enormt bange for at miste bolden. Derfor stod den på to kompakte linjer bag angriberne og der blev lukket. Det virkede til tider men det var ikke særlig sjovt at se på. Da presset tog til omkring 433 og “sjovt” spil døde Valverde da holdet ikke var til det. Intet genpres og ingen fart.

Setien: Gode ideer men kunne ikke føre det ud i livet. Tætteste vi har været på pep siden tito men holdet var ikke til det.

Koeman: Valverde style. Pragmatisk med 532. Midten skal give angriberne bolden og ellers løbe efter den - defensivt og i dybden.

IMO har vi ikke spillet tiki taka (jeg ved godt at pep ikke kan lide navnet men det er hvad det er) siden tito og kort under setien. Er det trænernes skyld? Til dels men ledelsen har været komplet ligeglad med systemet og har bare ville købe stjerner som træneren så skulle få ind på holdet.

At ansætte en gut som rangnick vil for mig være det samme. Det vil ikke have noget med det fodbold jeg vil kan lide at gøre. Det samme gælder for mange af de andre kandidater. Jeg VED dog at Xavi står for det pep’sk og jeg mener at vi med vores cm’er endelig kan bygge et hold hvor midten ikke bare skal løbe men også skabe.
Det er rigtigt at Lucho spillede mere direkte end mange af de andre, men at kalde ham mere rettet mod Klopp end Pep, det er jeg uenig i. Hvis du ser Spanien spille, ligner det rigtig meget City og ikke ret meget Liverpool.

Ellers er der ikke stor forskel på spillestilen under de nævnte. Det var possession based og pasnings orienteret og en, i den retning, med rigtig meget spil til siden fremfor vertikalt :yawn: Ligeledes også med et mere kontrolleret udgangspunkt og hældende mod totalfodboldens principper, dog uden den dynamik, der skal til for at angribe modstanderen :yawn: :yawn:

Når man snakker om Barca´s spillestil, så er det jo ikke nogen klart defineret størrelse. Den er sammenflettet af flere af de store fodboldfilosofier gennem tiden og i nogle perioder har Barca været med til at definere fodbolden på ny og andre gange ikke. Fælles for de gange, de har været på forkant, har været at de har tilføjet den eksisterende stil noget nyt og lige nu er vi meget langt fra at være på forkant med noget som helst. Jeg har flere gange f.eks sagt at de fysiske parametre i klubben er helt ved siden af, hvad man ser i andre klubber og lige nu så får Barca tæsk hver gang de møder et godt fysisk indstillet hold. Du mener at tiki-taka er den vigtigste ingrediens i Barca spillestilen, men det mener jeg ikke. Heller ikke presspillet. Det er vigtige elementer, bevares. Men for mig er det klart det vigtigste er det bliver spillet angrebsfodbold og der er der, Barca´s fodboldmæssige identitet ligger. Alt det der med tiki-taka og presspil, der er alt sammen meget fint, men hvis Barca ikke angriber, så er det ikke Barca for mig.

Jeg tror, vi enige om at Koeman ikke kan og ikke har tilføjet Barca noget som helst. Du tror at Xavi kan, hvor jeg er skeptisk. Jeg vil gerne have en, der kan sit håndværk til fingerspidserne som ikke falder for langt uden for skiven og så alligevel nok til at ruske op i det hele og dem er der heldigvis en del af. Klopp falder for mig klart ind under den kategori. Udpræget angrebsorienteret, aggressivt presspil, pasningsorienteret(dog overvejende vertikalt anlagt) og possession based(dog ikke nogen forudsætning)y. Det minder meget om Pep´s præferencer.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Ny træner

Indlæg af Piquénbauer »

Du har skrevet side op og ned om puig og de “rigtige egenskaber” men nu er det pludselig kedeligt mens fysisk fodbold er vejen frem. At kalde mig forvirret er en underdrivelse.

Men ja vi er komplet uenige. Ikke bare i hvad vi vil se i klubben men også omkring udviklingen over de seneste år. Jeg kan slet ikke kende din beskrivelse.

Og hvis det virkelig er den vej du gerne ser klubben bevæge sig i så kan jeg godt forstå hvorfor du ikke engang mener projektet er sat i gang. Det vil jo betyde farvel til stort set alle talenterne også. De kan i hvert fald næppe kaldes for fysiske spillere.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

nosslo15
Indlæg: 1075
Tilmeldt: man sep 18, 2017 1:41 pm
Har takket: 110 gange
Blevet takket: 161 gange

Re: Ny træner

Indlæg af nosslo15 »

Piquénbauer skrev:
fre okt 01, 2021 8:16 pm
Du har skrevet side op og ned om puig og de “rigtige egenskaber” men nu er det pludselig kedeligt mens fysisk fodbold er vejen frem. At kalde mig forvirret er en underdrivelse.

Men ja vi er komplet uenige. Ikke bare i hvad vi vil se i klubben men også omkring udviklingen over de seneste år. Jeg kan slet ikke kende din beskrivelse.

Og hvis det virkelig er den vej du gerne ser klubben bevæge sig i så kan jeg godt forstå hvorfor du ikke engang mener projektet er sat i gang. Det vil jo betyde farvel til stort set alle talenterne også. De kan i hvert fald næppe kaldes for fysiske spillere.
Jeg tror, at vi alle tre er enige om, at det fysiske aspekt for Barca først og fremmest skal bestå i grundformen for holdet, så de kan løbe de meter i en kamp der skal til for at kunne presse og for at kunne gøre pasningsspillet dynamisk. Altså at man bevæger sig for hinanden hele tiden.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Ny træner

Indlæg af EasyBuddhist »

Ud af hele mit skriv, er det simpelthen det faktum at jeg synes at man halter efter på de fysiske parametre, som du bider mærke i? Du tror simpelthen at jeg ønsker at man anlægger en fysisk spillestil i Barca? Hvem er det nu, der er vildfaren?

Nu blander du så Puig ind i det også. Hvor kommer det fra? Puigs spillestil er mere fysisk end de fleste på holdet qua hans dynamiske spillestil. Han er en mere direkte spiller end de fleste andre på holdet, hvilket er en mangelvare.

Fysik er mange ting, så lad være med at gribe til halmstrå og fare ud af en tangent. Tingene skal ikke adskilles, men samles og lige nu er der bare alt for mange ting, der halter på holdet, til at man kan sige at et bestemt område er udslagsgivende, hvilket også er grunden til, jeg gerne vil have en træner, der kan levere et professionelt stykke håndværk
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Ny træner

Indlæg af Piquénbauer »

Det er helt vildt så fornærmet du bliver når man anfægter lidt af det du skriver. Jeg gider ikke bruge mere tid på det - jeg har fanget hvor du står. Og jeg er som altid hamrende uenig i alt andet end at vi skal af med Koeman.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Ny træner

Indlæg af EasyBuddhist »

Piquénbauer skrev:
fre okt 01, 2021 9:48 pm
Det er helt vildt så fornærmet du bliver når man anfægter lidt af det du skriver. Jeg gider ikke bruge mere tid på det - jeg har fanget hvor du står. Og jeg er som altid hamrende uenig i alt andet end at vi skal af med Koeman.
Jeg er overhovedet ikke fornærmet. Den må du tage på dig selv. Jeg kan godt lide at debattere, så det gør jeg.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15142
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1706 gange
Blevet takket: 1133 gange
Kontakt:

Re: Ny træner

Indlæg af Lopezzz »

Sikke en klovn. Farvel og tjak for lort :wave:

https://www.fcbarcelona.dk/Nyheder/koem ... citat.html
MDCCCXCIX

kklaus
Indlæg: 9735
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 632 gange
Blevet takket: 1284 gange

Re: Ny træner

Indlæg af kklaus »

Giv mig min sko tilbage, røv!

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7321
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1925 gange
Blevet takket: 1148 gange

Re: Ny træner

Indlæg af Dytrax »

Lluís Carrasco (Laporta's campaign manager): “With all due respect to Xavi and the other names that have appeared so far, Ten Hag is the first coach whose quality, experience and history I feel is enough to take responsibility for the first team in the midst of the crisis.”

kklaus
Indlæg: 9735
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 632 gange
Blevet takket: 1284 gange

Re: Ny træner

Indlæg af kklaus »



:roll:
Giv mig min sko tilbage, røv!

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7321
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1925 gange
Blevet takket: 1148 gange

Re: Ny træner

Indlæg af Dytrax »

kklaus skrev:
lør okt 02, 2021 1:59 pm


:roll:
Og således fjernede Laporta den sidste rest tiltro jeg havde til ham.
Hvis man er legende i klubben, vejer det tungere end spillet, resultater og tilhængernes tilfredshed.

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15142
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1706 gange
Blevet takket: 1133 gange
Kontakt:

Re: Ny træner

Indlæg af Lopezzz »

Dytrax skrev:
lør okt 02, 2021 2:09 pm
kklaus skrev:
lør okt 02, 2021 1:59 pm


:roll:
Og således fjernede Laporta den sidste rest tiltro jeg havde til ham.
Hvis man er legende i klubben, vejer det tungere end spillet, resultater og tilhængernes tilfredshed.
Enig men jeg tror at det er svært at finde en afløser lige nu og her, derfor venter ledelse med at fyre ham
MDCCCXCIX

nosslo15
Indlæg: 1075
Tilmeldt: man sep 18, 2017 1:41 pm
Har takket: 110 gange
Blevet takket: 161 gange

Re: Ny træner

Indlæg af nosslo15 »

Lopezzz skrev:
lør okt 02, 2021 4:00 pm
Dytrax skrev:
lør okt 02, 2021 2:09 pm
kklaus skrev:
lør okt 02, 2021 1:59 pm


:roll:
Og således fjernede Laporta den sidste rest tiltro jeg havde til ham.
Hvis man er legende i klubben, vejer det tungere end spillet, resultater og tilhængernes tilfredshed.
Enig men jeg tror at det er svært at finde en afløser lige nu og her, derfor venter ledelse med at fyre ham
Laporta har vel ikke på noget tidspunkt sagt, at han vil fyre Koeman? Det er alt sammen noget, som vi fans udleder af, hvad aviserne skriver og jounalister lægger op på diverse platforme.

De benhårde forhold i jernindustrien er vel, at der ikke rigtigt er et ordenligt træner emne, som er fri eller som har lyst til at overtage lige nu.

Og hvis ikke Laporta stoler på Xavi, så må vi fortsætte med Koeman.

Dog kunne der alligevel godt være tegn til, at der sker et eller andet på den måde, som Koeman har opført sig på det seneste. Han ved godt at hans dage er talte, spørgsmålet er bare, hvor lang tid?

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Ny træner

Indlæg af Piquénbauer »

Laporta er en joke. Jeg er fløjtende ligeglad med hvilke “undskyldninger” der er. Koeman er en katastrofe og når man ser på, som laporta gør, uden at reagere så er man en del af problemet.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Barca80, Kvoller og 6 gæster