Præsidentvalg 2015

Trænere og klubbens ledelse

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Hvem stemmer du på?

Agustí Benedito
8
13%
Jordi Farré
2
3%
Josep Maria Bartomeu
5
8%
Joan Laporta (selvom det ikke er officielt endnu, virker det ret sikkert at han stiller op)
47
73%
En anden
2
3%
 
Afgivne stemmer: 64

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Præsidentvalg 2015

Indlæg af Visca El Barca »

Brombz, kan du ikke lave en ny afstemning, hvis der er mulighed for det. Så kan vi f.eks. lave løbende meningsmåling, det kunne være sjovt at se, hvor meget folk rykker sig i løbet af valgkampen.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

emo
Indlæg: 17797
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Re: Præsidentvalg 2015

Indlæg af emo »

Sir Suiram skrev:
emo skrev:Damn, flueknepperi big time.
Det var da en let måde at komme omkring det på. Hvilket er flueknepperi? Første afsnit? Ja, men når du begynder dit indlæg med 'Læs lige som det står!", så retter jeg dig, når du er forkert på den.
Hvad angår de to andre afsnit, så har du ikke svaret på det første, og i forhold til det sidste, så er du måske bare stiltiende enig...

Men lad mig omformulere: Hvad har ledelsen gjort godt ifølge dig rent konkret? Hvis Barca havde stået med 0 titler i år, stadig havde fyret Zubi, havde et transferforbud som nu, afventede en retssag mod præsidenten ligeledes... Havde du stadig støttet Bartomeu?

Hvis ja, fair nok, jeg kan ikke se de meritter Barto har, der ville retfærdiggøre en præsidentperiode mere.
Hvis nej, så må det være treblen, der gør forskellen, og derfor er mit spørgsmål: på hvilken facon, mener du, Bartomeu skabte gode præmisser for førsteholdet til at vinde titler? Jeg mener overvejende, at ledelsen har været en hæmsko og kilde til uro for førsteholdet og klubben i det hele taget.

Og lige til sidst: Hvis du fortsat vil affærdige indlæg, der faktisk prøver at skabe en debat, med 'flueknepperi', så lad os endelig stoppe den her.
Du tog mit ord "klubben" for noget andet and hvad jeg skrev det for. Klubben var henvendt til sætningen over, som indeholdte den sportslige succes og økonomien.

Hvor ser du at jeg støtter Bartomeu? Jeg skriver klart og tydeligt at jeg ikke ønsker ham en ny periode. Jeg skriver at hvis man alene kiggede på hans sportslige succes og klubbens økonomi efter ham, så kan jeg godt forstå at folk vælge at stemme på ham. Nu er det sådan at mange af os følger bedre med end måske de folk der blot bladrer forbi fcbarcelona.dk engang i mellem. Det var det hele mit indlæg omhandlede, at jeg tror at der er forskel på de aktive inde på forum, og at de ikke er afspejlet i forsiden afstemning.
Allez...

emo
Indlæg: 17797
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Re: Præsidentvalg 2015

Indlæg af emo »

Visca El Barca skrev:Brombz, kan du ikke lave en ny afstemning, hvis der er mulighed for det. Så kan vi f.eks. lave løbende meningsmåling, det kunne være sjovt at se, hvor meget folk rykker sig i løbet af valgkampen.
Meget gerne... +1
Allez...

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Præsidentvalg 2015

Indlæg af Piquénbauer »

Visca El Barca skrev:De sidste års begivenheder har gjort, at jeg tror mindre og mindre på "Mes Que Un Club" slogan. Det virker efterhånden latterligt at bruge det udtryk, synes jeg.
Jeg ved ikke om det er mig der er helt galt på den men giver du ikke sloganet en forkert mening. Jeg har altid forstået det som at barca blev set som mere end en klub da den udfyldte en social rolle under francos styre. Altså et sted hvor katalanerne kunne mødes og gennem støtte til klubben vise deres utilfredshed med styret.

Sloganet er derfor mere end hentydning til forholdet til katalonien end til hvorpå klubben opfører sig. Eller sådan har jeg i hvert fald forstået det.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: Præsidentvalg 2015

Indlæg af Bager »

Sir Suiram skrev:
emo skrev:Sportsligt kan vi ikke sætte en finger på hans ledelse ej hellere økonomisk. De har satme fået styr på klubben virker det, udadtil. Alene dette kunne retfærdiggøre en ny periode for ham.

Men hvor meget har retssagen at sige, hvor meget har hans arbejde med Sandro at sige, hvor troværdig er han, og har økonomien kun være reddet af Qatar?
Sportsligt... Af hvad jeg har forstået, så bliver der nedlagt andre sportsgrene indenfor FC Barcelona, og håndteringen af La Masia er jeg meget kritisk overfor! Der er kun fokus på fodboldens førstehold. Så jeg vil mene, at jeg kan sætte flere fingre.

At en præsident i Barca står anklaget i retten har altid meget at sige; jeg kan ikke se hvordan man kan have været Rossels højre hånd uden at vide til alle de her ting (eller som sagt være komplet inkompetent); jeg tror ikke på ham overhovedet; og økonomien er altid svær at sige noget om - det virker til at forsk. kandidater tegner forskellige økonomiske billeder.

Hvis Barca ikke havde spillet så fantastisk i 2015 (hvilket de gjorde på trods af tumulten med ledelsen i baglandet), så ville Barto for længst være på vej ud! Men nej med de resultater, et par politisk kloge forlængelser på sidste dag før valgudskrivelsen, et OK indkøb... så er alt glemt igen.

EDIT: Og helt ærligt: "de har satme fået styr på klubben, udadtil"!? Med retsag og transferforbud kan jeg umiddelbart ikke finde en mere turbulent præsidentperiode i Barca end Barto/Rossel-tiden.

EDIT EDIT: Af interesse: hvad er de positive sportslige ting ud fra dit synspunkt? Jeg synes de fleste skal tilskrives spillerne og Lucho/trænerteamet (det er klart) og dernæst Zubi, som Barto fyrede... Hvad synes du, Barto har gjort godt sportsligt? Jeg synes mest af alt, han har været ekstremt heldig, og at succesen er opnået på trods af ham :)
Min personlige holdning, som jeg har fået hug for herinde er, at Rosell og Bartomeu ulovligheder - som de sikkert også får dom for - har muliggjort det angreb vi sidder med nu. Havde det ikke været for Rosell, så havde Neymar sikkert aldrig været i klubben.

Efter min mening bør ledelsen stå mere for skud i forbindelse med købet af suarez. Manden har kostet 82 mio euro. For nogle år siden er det utænkeligt og det er stadig en kamel at sluge. Heldigvis har hans spil og trofæerne været med til at retfærdiggøre købet.

Jeg synes det sportslige projekt har været stærkt. Bare kig på vores trup. Vurderingen af det skal ikke ske i slutningen af sæsonen, men i starten. Og der synes jeg også det var et spændende projekt med nye spillere og Lucho.

Når man kigger på spillerne og trænerne på b-holdet synes jeg heller ikke man har negligeret dem. At man rykker ned er ikke en katastrofe efter min mening. Målet er ikke at blive i Segundaen, men udvikling af talenter.

Økonomisk er det meget svært at sætte sig ind i.med hensyn til vores trøjesponsor, så har vi Qatar Airways der giver noget ala 40 mio euro om året, mens Manchester United får noget der ligner det dobbelte. Og det er hos Chevrolet.

Det vil dog være problematisk med Barto som præsident i en ny periode, da han som sagt står over for en retssag.
Visca el Barca

Sir Suiram
Indlæg: 191
Tilmeldt: man sep 15, 2014 10:40 am
Geografisk sted: Aarhus
Har takket: 12 gange
Blevet takket: 21 gange

Re: Præsidentvalg 2015

Indlæg af Sir Suiram »

"Sportsligt kan vi ikke sætte en finger på hans ledelse ej hellere økonomisk. De har satme fået styr på klubben virker det, udadtil. Alene dette kunne retfærdiggøre en ny periode for ham."
Det var det første indlæg i diskussionen - du citerede ikke nogen, så jeg gik ikke ud fra det var i forlængelse af en diskussion om den 'almene Barca-fan, der stemmer på fcbarcelona.dks forside', men derimod din holdning. Vi har måske talt forbi hinanden i så fald, men for mig lød det som en person, der støtter Barto.

Jeg håber, at dem der ender med at skulle stemme (altså ikke dem på fcbarcelona.dks forside), kan se, at Barto ikke er baggrunden for en fantastisk sportslig sæson for førsteholdet, men derimod en masse andre negative episoder.
Jeg forstår ikke, hvis medlemmer af klubben ikke - som minimum - ved nok om den til, at de ikke stemmer på Barto (beklager, at det lyder lidt hovent, men som sagt 'jeg'). Jeg vil sige, at hvis man er medlem og vil stemme, er man berettiget til at sætte sig bare en smule ind i tingene.

KongenINord
Indlæg: 51
Tilmeldt: tirs mar 17, 2015 4:12 pm
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 6 gange

Re: Præsidentvalg 2015

Indlæg af KongenINord »

Piquénbauer skrev:
Visca El Barca skrev:De sidste års begivenheder har gjort, at jeg tror mindre og mindre på "Mes Que Un Club" slogan. Det virker efterhånden latterligt at bruge det udtryk, synes jeg.
Jeg ved ikke om det er mig der er helt galt på den men giver du ikke sloganet en forkert mening. Jeg har altid forstået det som at barca blev set som mere end en klub da den udfyldte en social rolle under francos styre. Altså et sted hvor katalanerne kunne mødes og gennem støtte til klubben vise deres utilfredshed med styret.

Sloganet er derfor mere end hentydning til forholdet til katalonien end til hvorpå klubben opfører sig. Eller sådan har jeg i hvert fald forstået det.
Jeg synes, det du nævner er en stor del af det. Men jeg synes dog også, at sjælen bag mottoet blev holdt i live op gennem årene efter Francos styre.

Eksempelvis var der ting, der i nyere tid holdte liv i mottoet. Det mest nævneværdige som da man gik fra aldrig at have haft en sponsor på trøjen til at støtte Unicef. Dette var for mig en enorm bedrift, der viste, at Barcelona var ikke som alle andre klubber, og at der stadig var elementer af "Més que un club", der levede i bedste velgående. Det er ikke nødvendigt at lave sådanne gestusser hvert år for at holde ens motto i live. Men det er nødvendigt ikke at gå ud og skide på ens værdier. Bartomeu og Rossell har gjort lige netop dette ved at lukke for flere institutioner i Barca og være på kant med loven i op til flere sager. Det har skadet Barca, og det har skadet følelsen af Més que un club.

Sir Suiram
Indlæg: 191
Tilmeldt: man sep 15, 2014 10:40 am
Geografisk sted: Aarhus
Har takket: 12 gange
Blevet takket: 21 gange

Re: Præsidentvalg 2015

Indlæg af Sir Suiram »

@Bager

Det er hvert fald meget sandsynligt, at deres ulovligheder er skyld i, at Neymar endte her. Men ja, derfra er vi helt grundlæggende uenige, for i mit hoved retfærdiggør det på ingen måde at begå en sådan form for kriminalitet som Barca-præsident. Selvfølgelig skal vi operere i det samme marked på samme vilkår som alle andre klubber. Det er muligt at konsekvensen ville være, at Neymar gik til en anden klub, men det ville i så fald også være den klub, der har købt og betalt for ham på lovlig vis.

For ellers, hvor er grænsen så? Man må gerne tilegne sig spillere på ulovlig vis; må man ty til andre ulovlige midler for at få en fordel over konkurrenterne?
Hvis man vil være 'mes que un club', så skal man også som det mindste have antydningen af morale. Hvilket for mig direkte betyder, at Barto skal ud!

Ovenstående er for mig så altoverskyggende, at de ellers kunne ha' gjort hvad som helst, men stadig skulle ud.

Suarez-købet er intet problem for mig (særligt hvis han fortsætter sin eksemplariske opførsel), det sportslige projekt hvad angår truppen er fremragende (men det mener jeg i høj grad også er Zubi og Lucho, der skal krediteres for); La Masia (det er ikke B-holdets nedrykning, der er et problem for mig) er mere kompleks, og det synes jeg egentlig er en så stor og selvstændig diskussion, at den skal tages andetsteds, men der har været mange ting omkring ungdomsholdene, som jeg personligt har været meget imod.

Økonomisk... Det er svært at sige meget om, fordi forskellige præsidenter påstår det ene og det andet, men Barto tror jeg hvert fald ikke på. Økonomien er måske blevet bedre, men samtidig synes jeg man rundt omkring i Europa ser eksempler på, at det ikke er så fantastisk, hvad ledelsen har formået alligevel hvad angår sponsorater.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Præsidentvalg 2015

Indlæg af Piquénbauer »

KongenINord skrev:
Piquénbauer skrev:
Visca El Barca skrev:De sidste års begivenheder har gjort, at jeg tror mindre og mindre på "Mes Que Un Club" slogan. Det virker efterhånden latterligt at bruge det udtryk, synes jeg.
Jeg ved ikke om det er mig der er helt galt på den men giver du ikke sloganet en forkert mening. Jeg har altid forstået det som at barca blev set som mere end en klub da den udfyldte en social rolle under francos styre. Altså et sted hvor katalanerne kunne mødes og gennem støtte til klubben vise deres utilfredshed med styret.

Sloganet er derfor mere end hentydning til forholdet til katalonien end til hvorpå klubben opfører sig. Eller sådan har jeg i hvert fald forstået det.
Jeg synes, det du nævner er en stor del af det. Men jeg synes dog også, at sjælen bag mottoet blev holdt i live op gennem årene efter Francos styre.

Eksempelvis var der ting, der i nyere tid holdte liv i mottoet. Det mest nævneværdige som da man gik fra aldrig at have haft en sponsor på trøjen til at støtte Unicef. Dette var for mig en enorm bedrift, der viste, at Barcelona var ikke som alle andre klubber, og at der stadig var elementer af "Més que un club", der levede i bedste velgående. Det er ikke nødvendigt at lave sådanne gestusser hvert år for at holde ens motto i live. Men det er nødvendigt ikke at gå ud og skide på ens værdier. Bartomeu og Rossell har gjort lige netop dette ved at lukke for flere institutioner i Barca og være på kant med loven i op til flere sager. Det har skadet Barca, og det har skadet følelsen af Més que un club.
Jeg kan godt følge dig men synes lidt at mottoet er blevet taget gidsel da det som sådan ikke har det store at gøre med klubbens ageren. For mig er det et socio politisk aspekt men jeg må så også indrømme at klubben selv har brugt det til fremstille sig som en klub over de andre. Det er forkert og derfor har de uheldige episoder også påvirket forståelsen af mottoet.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: Præsidentvalg 2015

Indlæg af Bager »

Sir Suiram skrev:@Bager

Det er hvert fald meget sandsynligt, at deres ulovligheder er skyld i, at Neymar endte her. Men ja, derfra er vi helt grundlæggende uenige, for i mit hoved retfærdiggør det på ingen måde at begå en sådan form for kriminalitet som Barca-præsident. Selvfølgelig skal vi operere i det samme marked på samme vilkår som alle andre klubber. Det er muligt at konsekvensen ville være, at Neymar gik til en anden klub, men det ville i så fald også være den klub, der har købt og betalt for ham på lovlig vis.

For ellers, hvor er grænsen så? Man må gerne tilegne sig spillere på ulovlig vis; må man ty til andre ulovlige midler for at få en fordel over konkurrenterne?
Hvis man vil være 'mes que un club', så skal man også som det mindste have antydningen af morale. Hvilket for mig direkte betyder, at Barto skal ud!
Hvordan har du det med at vi har vundet the treble med en spiller, der er kommet hertil ulovligt?
Visca el Barca

Sir Suiram
Indlæg: 191
Tilmeldt: man sep 15, 2014 10:40 am
Geografisk sted: Aarhus
Har takket: 12 gange
Blevet takket: 21 gange

Re: Præsidentvalg 2015

Indlæg af Sir Suiram »

Bager skrev:
Sir Suiram skrev:@Bager

Det er hvert fald meget sandsynligt, at deres ulovligheder er skyld i, at Neymar endte her. Men ja, derfra er vi helt grundlæggende uenige, for i mit hoved retfærdiggør det på ingen måde at begå en sådan form for kriminalitet som Barca-præsident. Selvfølgelig skal vi operere i det samme marked på samme vilkår som alle andre klubber. Det er muligt at konsekvensen ville være, at Neymar gik til en anden klub, men det ville i så fald også være den klub, der har købt og betalt for ham på lovlig vis.

For ellers, hvor er grænsen så? Man må gerne tilegne sig spillere på ulovlig vis; må man ty til andre ulovlige midler for at få en fordel over konkurrenterne?
Hvis man vil være 'mes que un club', så skal man også som det mindste have antydningen af morale. Hvilket for mig direkte betyder, at Barto skal ud!
Hvordan har du det med at vi har vundet the treble med en spiller, der er kommet hertil ulovligt?
Dårligere end hvis han var kommet på lovlig vis, bedre end hvis vi ikke havde vundet the treble.

KongenINord
Indlæg: 51
Tilmeldt: tirs mar 17, 2015 4:12 pm
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 6 gange

Re: Præsidentvalg 2015

Indlæg af KongenINord »

@Bager

Retfærdiggør målet altid midlet? Ifølge din logik skal man jo snyde og bedrage for at skaffe sig selv en fordel. Det var da en forfærdelig måde at drive en klub - og for den sags skyld en hvilken som helst virksomhed - på.
Naturligvis er man ovenud lykkelig over at have vundet en triple, men derfor er jeg da stadig stærkt imod, at man bryder loven for at hente en spiller til klubben.

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: Præsidentvalg 2015

Indlæg af Bager »

Nej, selvfølgelig skal man ikke snyde sig til noget, men de fleste fans herinde kan vel godt blive enige om efterhånden, at det er det man har gjort med Neymar. De fleste tager afstand fra det, men det har trods alt gjort os i stand til at hente en triple. Derfor synes jeg at det en lille smule dobbeltmoralsk at folk tager afstand fra ledelsen, men ikke vores ulovlige spiller.

Jeg siger på ingen måde, at vi har snydt os til noget, for det der har foregået på grønsværen har været reelt. Det har Rosell og Bartomeus ageren i forhold til Neymars transfer ikke. Det får vi ihvertfald svar på, når sagen har været i retten.
Visca el Barca

Sir Suiram
Indlæg: 191
Tilmeldt: man sep 15, 2014 10:40 am
Geografisk sted: Aarhus
Har takket: 12 gange
Blevet takket: 21 gange

Re: Præsidentvalg 2015

Indlæg af Sir Suiram »

Bager skrev:Nej, selvfølgelig skal man ikke snyde sig til noget, men de fleste fans herinde kan vel godt blive enige om efterhånden, at det er det man har gjort med Neymar. De fleste tager afstand fra det, men det har trods alt gjort os i stand til at hente en triple. Derfor synes jeg at det en lille smule dobbeltmoralsk at folk tager afstand fra ledelsen, men ikke vores ulovlige spiller.

Jeg siger på ingen måde, at vi har snydt os til noget, for det der har foregået på grønsværen har været reelt. Det har Rosell og Bartomeus ageren i forhold til Neymars transfer ikke. Det får vi ihvertfald svar på, når sagen har været i retten.
Jeg synes, det er lige voldsomt nok, at påstå det er det, der gjorde vi vandt the treble - vi havde ham f.eks. også sidste sæson, hvor pokalhøsten var anderledes nedslående.

Og selvfølgelig kan man tage afstand fra ledelsen, men støtte spillerne og holdet og glæde sig over deres succes!

Jeg er ikke helt sikker på, hvad du egentlig synes... på den ene side siger du, man ikke må snyde sig til noget, hvilket du anerkender vi har gjort ifb. med Neymar. Men samtidig synes du, det er dobbeltmoralsk at fejre the treble og tage afstand fra ledelsen. Hvordan kan du sige man ikke må snyde sig til noget, og samtidig ikke tage afstand til ledelsen? Ja beklager, men jeg forstår ikke din første sætning.

Ift. "...tage afstand fra vores ulovlige spiller": Hvad jeg ved af, har Neymar ikke personligt været indblandet, så jeg har svært ved at se, hvorfor vi skal tage afstand fra ham. Vi skal tage afstand fra den ledelse, der har brugt ulovlige metoder for at hente ham til klubben. Hvis omstændighederne ved Suarez-handlen var anderledes, kunne det ligeså godt være i den forbindelse, der - uvidende for Suarez - var blevet snydt. Det miskrediterer da ligeledes ikke Suarez eller ville gøre, at vi skulle tage afstand fra ham.

Du er naturligvis i din fulde ret til at have din mening, men hvor jeg før troede, at du synes det var OK at snyde ifb. med Neymar, og at fans, der ikke også synes det var OK, men samtidig fejrede the treble, var dobbeltmoralske, så ved jeg ikke rigtig mere, hvad du synes.

emo
Indlæg: 17797
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Re: Præsidentvalg 2015

Indlæg af emo »

Vi snød os ikke til nogle titler...
Allez...

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 7 gæster