Ny træner

Trænere og klubbens ledelse

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Jønde
Indlæg: 494
Tilmeldt: tirs sep 20, 2005 2:57 am
Har takket: 12 gange
Blevet takket: 14 gange

Re: Ny træner

Indlæg af Jønde »

Men blau du behøver ikke forsøge at overbevise mig. Jeg konstatere blot at jeg ser at en chef træner ibarca rent historisk set har et ret klar leder profil, hvor sarri (stor rygende, små sur gammel mand) og sampaoli (argressiv, bidsk og krompromisløs) falder ret meget ved siden af, særligt set i forhold til typer som valverde, oscar garcis og inzue.
I øvrigt så ved jeg at det er en ret typisk del af en leder profil i top stillinger, at man bevist leder efter en velklædt og vel soigneret type. Det handler om basal psykologi, at kunne signalere overskud, i hårde perioder. I øvrigt virker velklædte vel soigneret mennesker umiddelbart i bedre balance end, folk i krøllede skjørter eller tilfældige jogginsæt.
Som sagt tidligere kunne jeg godt tænke mig at vi prøvede at leder efter en helt ny leder profil (som eksemplevis sarri), men jeg ser bare ingen tegn i sol, måne og stjerner på dette.
Jeg ville opsætte følgende kriteriere hvis jeg skulle udvælge en ny chef træner på nuværende tidspunkt, han skal kunne spansk, have erfering fra en top 4 liga i en top klub, offensivt og argresivt udtryk spillemæssigt såvel som retorisk, handle kraftig og fleksible i forhold til at ændre på spille systemer, åbenhed for at integrere unge egen avls spillere på første holdet og loyal.
Sad jeg reelt med opgaven, ville jeg nok fin pudse mine kriteriere en del, men bare for signalere at jeg sådan set ikke er uenig med dig i om hvorvidt sarri eller sampaoli kunne være gode valg.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Ny træner

Indlæg af Piquénbauer »

It's being reported that Ernesto Valverde, out of contract in the summer and a contender for the Barça job, won't continue at Athletic Club
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: Ny træner

Indlæg af Skydefinten »

Piquénbauer skrev:
It's being reported that Ernesto Valverde, out of contract in the summer and a contender for the Barça job, won't continue at Athletic Club
Billede
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

PuyolErGud
Indlæg: 10793
Tilmeldt: lør okt 27, 2012 10:26 pm
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 600 gange
Blevet takket: 580 gange

Re: Ny træner

Indlæg af PuyolErGud »

http://www.mundodeportivo.com/futbol/at ... barca.html

I dag i de spanske aviser. Tidligere Athletic præsident Lamikiz, fortæller at Valverde har et tilbud liggende fra Barcelonas ledelse, men det er endnu usikkert om han takker ja til det.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Ny træner

Indlæg af Piquénbauer »

http://www.sport-english.com/en/news/ba ... nc-6012458

FFS... Det virker tilpas tosset til at det kan være sandt.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Tello
Indlæg: 7703
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1381 gange
Blevet takket: 560 gange

Re: Ny træner

Indlæg af Tello »

Piquénbauer skrev:http://www.sport-english.com/en/news/ba ... nc-6012458

FFS... Det virker tilpas tosset til at det kan være sandt.
For fanden i helvede..

PuyolErGud
Indlæg: 10793
Tilmeldt: lør okt 27, 2012 10:26 pm
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 600 gange
Blevet takket: 580 gange

Re: Ny træner

Indlæg af PuyolErGud »

Det må simpelthen ikke ske. Så hellere Thomas Frank.

Sendt fra min EVA-L09 med Tapatalk

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Ny træner

Indlæg af Blaugrana92 »

Sarri, please. Please please pretty please. Jeg lover aldrig at brokke mig over din himmelråbende inkompetence igen, Bartomeu! Bare hent Sarri!

(Og Verratti.)

Kubala
Indlæg: 10105
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: Ny træner

Indlæg af Kubala »

Hvorfor er Blanc en dårligere træner end Valverde? Han er da rimelig kompetent og stilen i PSG var virkelig flot og de dominerede, hvad angik boldbesiddelse under Blanc.

Brugeravatar
Dahl
Indlæg: 155
Tilmeldt: tirs apr 17, 2012 10:21 am
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 4 gange

Re: Ny træner

Indlæg af Dahl »

CatRadio melder, at ledelsen igen overvejer Tuchel som kommende træner. Det synes jeg til gengæld lyder spændende! Jordi Mestre har dog udtalt, at man har profilen på den næste træner, og nu mangler man at forhandle kontrakt. Mit bud er stadig Valverde bliver vores næste træner.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Ny træner

Indlæg af Storken »

Jeg ville elske at se Tuchel på sidelinjen og til pressekonferencer. Man kan stille spørgsmålstegn ved, hvorvidt han egentlig har flyttet Dortmund, men han virker som en super fyr. Der skal dog også helst være noget substans rent fodboldfagligt.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Ny træner

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg bryder mig virkelig ikke om det jeg har set fra Dortmund under Tuchel. IMO har de været ekstremt naive i deres tilgang (især defensivt). Og når man så medtager de rygter der går på at han er raget uklar med ikke bare ledelsen men også store dele af truppen så kan jeg virkelig ikke se ham hos os.

Omkring det med truppen så kommer det forresten fra goal så det er muligvis ikke så troværdigt:
Goal with an incredible article about Tuchel and his "regime" in Dortmund: Several senior players threatened to leave #bvb if Tuchel stays

Tuchel is not an easy person, there are huge problems between him, team & executives. Almost no mutual trust left, communication a disaster

Important players say their future depends on Tuchel staying or leaving. #BVB already contacted Nizza's coach Lucien Favre.

Team's morale is good. Weeks ago Emre Mor had to do punitive training & partly got humiliated. There was even a scuffle. Team supported him
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Ny træner

Indlæg af Blaugrana92 »

Jeg forstår ikke helt det sidste. "Team's morale is good ... team supported him." Hvem er "him"? Er det Mor eller Tuchel? Og hvis Tuchel har tabt flere af de etablerede spilleres støtte, og holdet støttede Emre Mor, er det så ikke selvmodsigende at påstå at moralen på holdet er god?

Emre Mor slår mig i øvrigt heller ikke som nogen hårdtarbejdende, disciplineret spiller, så der har sikkert været en god grund, til at han næsten blev ydmyget. At behandle de ulydige spillere sådan, er vel også lidt Pepsk, der tilsyneladende fungerede fint i Barcelona og jo i øvrigt har virket, selv overfor Yaya Touré.

Jeg håber stadig på Sarri, selvom det nok forbliver intet andet end forhåbninger.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Ny træner

Indlæg af Piquénbauer »

Det er lidt rodet skrevet men tror det er mor. Ellers ville det ikke rigtig give mening.

Jeg ved sgu ikke hvem jeg vil have... Eller jo det mest "stabile" valg. Men jeg tror også at evolution er svaret fremfor revolution. Jeg er bange for at en træner med for vilde ideer vil få svært ved at få dem implementeret hurtigt nok i forhold til alderen på flere af vores bærende spillere.

Med det mest stabile valg mener jeg forresten ikke Unzue. Den næste træner skal have erfaring og helst som træner i spanien. Det vil også være et plus hvis han kender klubben men ikke et krav.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Ny træner

Indlæg af Blaugrana92 »

Jeg synes nu heller ikke at Sarri ville være revolutionerende. I hvert fald ikke hans idéer om, hvordan fodbold skal spilles. Han er vel en blanding af Pep og Lucho, med en overvægt mod Pep-enden af skalaen. Det er ekstremt boldbesiddende fodbold, men samtidig med en del vertikale elementer. Boldbesiddelsen er dog åbenlyst førsteprioritet for Sarri. Det synes jeg ikke den ser ud til at være for Lucho.

Jeg synes faktisk at Sarris forestilling om, hvordan fodbold skal spilles, er langt mere forenelig med hvad spillere som Piqué, Busquets, Iniesta og Messi var vant til hos Pep, end hvad Lucho har "implementeret" siden han kom til. Når jeg nævner de spillere, er det fordi det stadig er dem jeg betragter som stammen af spillere. Hvis vi giver de spillere de bedst mulige forhold og betingelser, for at præstere optimalt, så tror jeg at resten automatisk vil følge trop, da lige netop de spillere er så essentielle for vores hold.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 6 gæster