Xavier Hernandez Creus

Trænere og klubbens ledelse

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

nosslo15
Indlæg: 1091
Tilmeldt: man sep 18, 2017 1:41 pm
Har takket: 111 gange
Blevet takket: 163 gange

Re: Xavier Hernandez Creus

Indlæg af nosslo15 »

Barca80 skrev:
fre maj 17, 2024 1:29 pm
nosslo15 skrev:
fre maj 17, 2024 12:53 pm
Barca80 skrev:
fre maj 17, 2024 12:38 pm
SpillerSomMESSI skrev:
fre maj 17, 2024 12:28 pm
@Barca80

Definer “kritisk”

Jeg vil vædde min gamle hat på at jeg kan finde indlæg fra minimum +10 brugere herinde som både har skrevet kritisk (ifølge ordbogs definitionen) om ledelsen og Xavi.
Du må gerne finde kritiske indlæg fra +10 forskellige brugere omkring Laporta, altså ham som er den øverste i Barcas hierarki. Altså manden som har det sidste ord i klubben. Og du må gerne beholde din gamle hat.

Jeg vil gerne understrege, at jeg aldrig har påstået at der ikke er andre som kritiserer Xavi. Men hvad jeg forstår vil langt de fleste Barca fans jo beholde Xavi, hvilket en meningsmåling her på siden også bekræftede? Og Xavi er ikke det eneste problem i klubben. Problemet er store dele af ledelsen, især Laporta.
Nej, problemet er at klubben har kæmpemæssige økonomiske udfordringer, samtidigt med at man er "Barcelona", dvs. en af verdens største klubber. Det gør at ledelsen, hvis de vil bevare Barcelonas position også på længere sigt, bliver nød til at gamble med de få midler de har, set i forhold til andre af "verdens største klubber", ikke i forhold til f.eks. Girona, som ellers ofte har været sammenligningen herinde. Og det gør, at man er nødt til at have trænere på posten, som har så meget kredit i fanbanken, at de netop kan tage al den "heat", som kommer fra de fans og observatører i øvrigt, der tilsyneladende ikke kan forstå, at Barca ikke bare kan gøre al muligt i en fart og spille som de gerne vil have - i en fart.

Andre klubber begår også fejl mht. indkøb og man bliver nød til at forstå at kampen mellem Barca og Madrid er en magtkamp, som ikke blot foregår mellem 2 fodboldklubber.
Jeg tror majoriteten af Barca fans deler dine synspunkter og du er et godt eksempel på, hvorfor jeg netop "føler mig ret alene" som jeg beskrev tidligere (som flere undre sig over). Men alt respekt til folk som er uenige med mig.

Ingen benægter de økonomiske problemer. Og ingen siger at vi skal være på Manchester City niveau. Heller ingen har påstået at vi skal spille om treble sæson efter sæson.

Ja, økonomiske problemer. Men realiteten er, at Barca har under Xavi's periode fået spillere som Raphina til 58 mio., Ferran til 52 mio., Kounde til 50 mio., Lewandowski til 45 mio., Vitor Roque til 40 mio. og en del andre. Plus den løntunge verdensstjerne Gündogan, samt den lejet Felix. Desuden har Xavi i forvejen klassespillere til rådighed som fx Ter Stegen, Araujo, Cancelo, Pedri, FdJ, Gavi osv., hvilket alle er spillere som spiller fast på stærke elite-landshold.

Pointen er, at han har alligevel en meget stærk trup til rådighed. Problemet er at det ikke afspejler sig på banen. Igen vi forventer ikke han vinder CL, men spillet har ofte været dødkedeligt både i denne sæson, og især sidste sæson med ufattelig mange smalle sejre. Ikke nok med dødkedeligt fodbold uden en vision og plan, han har også floppet stort i afgørende kampe, hvilket vi har set gentagende gange i europæiske turneringer, samt Copa del Rey. I år kom vi godt nok til kvartfinalen i CL, men det var også mod et yderst kriseramt Napoli mandskab i 1/8 finalerne.

Og slet ikke tale om hans dårlige mandskabspleje eller diciplin hvor han taber hovedet under kampen og lader sine spillere alene i stikken med en udvisning. Heller ikke tale om hans dårlige pressehåndtering, som nu har skabt ramaskrig i klubben, hvor selv Laporta ser ud til at være træt af ham.

Han har ikke gode manager egenskaber og burde få mere ud af truppen end hvad vi har set under hans 3 år ved roret. Og det selvom jeg holder forventningerne nede i forhold til hvor stor en klub Barcelona er. Igen, hvis det havde været en hvilken som helst anden træner end Xavi, var han fyret otte gang.

Jeg forstår godt at Barca fans har dybe følelser for Xavi fordi han var en fantastisk spiller. Men synes vi skal ligge følelserne på hylden og tænke på klubben før vi tænker på en tidligere legende i form af Xavi. Det vil være det mest fornuftige.

Og nu kommer det vigtigste - når ledelsen (LAPORTA) så giver ham en super lang snor og ikke har fyret ham for længst, så er det bare udtryk for dårlig ledelse. Men det er ikke kun ift. Xavi at ledelsen beviser sine dårlige evner, det er også ud fra nogle af de eksempler jeg gav i mit forrige indlæg. Fx at man køber Vitor Roque uden en ordentlig plan m.m. Eller man satser på to middelmådige wings på samme position til over 100 mio., i stedet for at løse DM problemet i klubben. Og mange andre ting.

Så ja økonomiske problemer. Men i den grad også dårlig ledelse. I den grad.
Ja, man kunne argumentere for, at det er gået ned ad bakke siden Alemany forlod klubben.

Men du bliver også nødt til at forstå, at når man ikke har fyret Xavi, så er det fordi man tilsyneladende har indset, at han kan levere den indsats, som klubben har brug for pt. Altså et projekt, som tager flere år. Fordi holdet åbenbart står bag ham.

Det er rigtigt, at navn for navn har Xavi et udemærket hold, men der er stadig store mangler bla. offensivt. Og Raphinha og Torres kom også på et tidspunkt, hvor man stadig havde Busi og Gavi ikke var skadet. Xavi havde åbenbart håbet på, at man kunne bringe en god DM ind sidste sommer, men det var der ikke råd til.

Når du eksempelvis nævner de beløb, som det er blevet købt spillere for under Xavi, så er det jo ikke sådan at man har betalt "up front", det tro jeg også godt, at du ved. Man har handlet sig frem til, hvad der kunne lade sig gøre - og på den baggrund synes jeg, man har gjort det udemærket.

Beløbene på spillerne er til for reklame værdien af klubben, altså at Barca har købt Torres til 55 mio., når virkeligheden er at man har lavet en lempelig afdragsbetaling med en venligsindet klub, som det i de senere år ikke har været mange af. Og dette er i hvert fald ikke kun Laportas skyld.

nosslo15
Indlæg: 1091
Tilmeldt: man sep 18, 2017 1:41 pm
Har takket: 111 gange
Blevet takket: 163 gange

Re: Xavier Hernandez Creus

Indlæg af nosslo15 »

Barca80 skrev:
fre maj 17, 2024 1:29 pm
nosslo15 skrev:
fre maj 17, 2024 12:53 pm
Barca80 skrev:
fre maj 17, 2024 12:38 pm
SpillerSomMESSI skrev:
fre maj 17, 2024 12:28 pm
@Barca80

Definer “kritisk”

Jeg vil vædde min gamle hat på at jeg kan finde indlæg fra minimum +10 brugere herinde som både har skrevet kritisk (ifølge ordbogs definitionen) om ledelsen og Xavi.
Du må gerne finde kritiske indlæg fra +10 forskellige brugere omkring Laporta, altså ham som er den øverste i Barcas hierarki. Altså manden som har det sidste ord i klubben. Og du må gerne beholde din gamle hat.

Jeg vil gerne understrege, at jeg aldrig har påstået at der ikke er andre som kritiserer Xavi. Men hvad jeg forstår vil langt de fleste Barca fans jo beholde Xavi, hvilket en meningsmåling her på siden også bekræftede? Og Xavi er ikke det eneste problem i klubben. Problemet er store dele af ledelsen, især Laporta.
Nej, problemet er at klubben har kæmpemæssige økonomiske udfordringer, samtidigt med at man er "Barcelona", dvs. en af verdens største klubber. Det gør at ledelsen, hvis de vil bevare Barcelonas position også på længere sigt, bliver nød til at gamble med de få midler de har, set i forhold til andre af "verdens største klubber", ikke i forhold til f.eks. Girona, som ellers ofte har været sammenligningen herinde. Og det gør, at man er nødt til at have trænere på posten, som har så meget kredit i fanbanken, at de netop kan tage al den "heat", som kommer fra de fans og observatører i øvrigt, der tilsyneladende ikke kan forstå, at Barca ikke bare kan gøre al muligt i en fart og spille som de gerne vil have - i en fart.

Andre klubber begår også fejl mht. indkøb og man bliver nød til at forstå at kampen mellem Barca og Madrid er en magtkamp, som ikke blot foregår mellem 2 fodboldklubber.
Jeg tror majoriteten af Barca fans deler dine synspunkter og du er et godt eksempel på, hvorfor jeg netop "føler mig ret alene" som jeg beskrev tidligere (som flere undre sig over). Men alt respekt til folk som er uenige med mig.

Ingen benægter de økonomiske problemer. Og ingen siger at vi skal være på Manchester City niveau. Heller ingen har påstået at vi skal spille om treble sæson efter sæson.

Ja, økonomiske problemer. Men realiteten er, at Barca har under Xavi's periode fået spillere som Raphina til 58 mio., Ferran til 52 mio., Kounde til 50 mio., Lewandowski til 45 mio., Vitor Roque til 40 mio. og en del andre. Plus den løntunge verdensstjerne Gündogan, samt den lejet Felix. Desuden har Xavi i forvejen klassespillere til rådighed som fx Ter Stegen, Araujo, Cancelo, Pedri, FdJ, Gavi osv., hvilket alle er spillere som spiller fast på stærke elite-landshold.

Pointen er, at han har alligevel en meget stærk trup til rådighed. Problemet er at det ikke afspejler sig på banen. Igen vi forventer ikke han vinder CL, men spillet har ofte været dødkedeligt både i denne sæson, og især sidste sæson med ufattelig mange smalle sejre. Ikke nok med dødkedeligt fodbold uden en vision og plan, han har også floppet stort i afgørende kampe, hvilket vi har set gentagende gange i europæiske turneringer, samt Copa del Rey. I år kom vi godt nok til kvartfinalen i CL, men det var også mod et yderst kriseramt Napoli mandskab i 1/8 finalerne.

Og slet ikke tale om hans dårlige mandskabspleje eller diciplin hvor han taber hovedet under kampen og lader sine spillere alene i stikken med en udvisning. Heller ikke tale om hans dårlige pressehåndtering, som nu har skabt ramaskrig i klubben, hvor selv Laporta ser ud til at være træt af ham.

Han har ikke gode manager egenskaber og burde få mere ud af truppen end hvad vi har set under hans 3 år ved roret. Og det selvom jeg holder forventningerne nede i forhold til hvor stor en klub Barcelona er. Igen, hvis det havde været en hvilken som helst anden træner end Xavi, var han fyret otte gang.

Jeg forstår godt at Barca fans har dybe følelser for Xavi fordi han var en fantastisk spiller. Men synes vi skal ligge følelserne på hylden og tænke på klubben før vi tænker på en tidligere legende i form af Xavi. Det vil være det mest fornuftige.

Og nu kommer det vigtigste - når ledelsen (LAPORTA) så giver ham en super lang snor og ikke har fyret ham for længst, så er det bare udtryk for dårlig ledelse. Men det er ikke kun ift. Xavi at ledelsen beviser sine dårlige evner, det er også ud fra nogle af de eksempler jeg gav i mit forrige indlæg. Fx at man køber Vitor Roque uden en ordentlig plan m.m. Eller man satser på to middelmådige wings på samme position til over 100 mio., i stedet for at løse DM problemet i klubben. Og mange andre ting.

Så ja økonomiske problemer. Men i den grad også dårlig ledelse. I den grad.
Og ligeledes kender jeg dine synspunkter og respekterer dem.

Hvis Xavi bliver og ikke er blevet fyret for længst, sådan som du havde ønsket, så handler det netop om det jeg sagde før, altså at vi er ude i et projekt, som tager længere tid.

Folk kan ikke bare forvente alt muligt fra en klub, der for et par år siden var i koma og fik kunstig åndedræt.


Taget i betragtning af, hvor nyt at holdet er, så synes jeg egentlig at det er gået meget godt og mange af de spillere du ikke mener har slået til i klubben, synes jeg har gjort det særdeles godt, eksempelvis Kounde og Raphinha, som har haft en forrygende forårssæson.

Og så mener jeg slet ikke at det passer, hvad du siger om spillet, altså at vi har en træner, som hænger fast i fortiden. Vi har netop set, at Xavi gerne har villet spille mere direkte og har været langt mere pragmatisk i sin tilgang til kampene, hvad angår dominans og pres osv.

Jeg er ikke i tvivl om, at Xavi gerne vil dominere kampene, men holdet skal også være modent til det og Xavi eller en anden skal have spillerne til det.

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8378
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 637 gange

Re: Xavier Hernandez Creus

Indlæg af Michman »

Der er 2 ting jeg gerne vil have.. Ordentlig spille stil, i Barcas dna. Og en træner man stoler på fra ledelsen.
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

ladislau
Indlæg: 1272
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 158 gange

Re: Xavier Hernandez Creus

Indlæg af ladislau »

Både Xavi og Laporta lever i en alternativ virkelighed

Antimadridista
Indlæg: 9377
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 954 gange
Blevet takket: 959 gange

Re: Xavier Hernandez Creus

Indlæg af Antimadridista »

Det er altså også små marginaler der gør at vores sæson, for nogle uger siden, pludselig sluttede indenfor få dage.
Vi burde have fået point i begge classicos og efter den seneste kamp i Madrid ku vi snildt blot have været 3-5 point bagud.
Samtidig havde vi, trods et defensivt udtryk, helt styr på PSG hjemme, før Arsujos tåbelige ageren..

Man kan og mange er, være efter Xavi for mange ting, men vi har sku ikke været tilsmilet….

nosslo15
Indlæg: 1091
Tilmeldt: man sep 18, 2017 1:41 pm
Har takket: 111 gange
Blevet takket: 163 gange

Re: Xavier Hernandez Creus

Indlæg af nosslo15 »

Jeg tror sgu, at Xavi ryger.

Meget mærkeligt forløb, Laporta har jo kendt til, at Xavi ofte siger sin uforbeholdne mening til pressen.

Måske lavede han aftalen med Xavi for nogle uger siden, for at se om Xavi ville være loyal - så hvis ikke, så kunne man stadig nå, at sadle om.

Laporta må føle, at Xavi ikke er loyal.
Hvis altså han bliver fyret.

Meget bizart forløb.

Kvoller
Indlæg: 5239
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 809 gange
Blevet takket: 589 gange

Re: Xavier Hernandez Creus

Indlæg af Kvoller »



Havde man ladet ham sige op, var det gratis.

Kvoller
Indlæg: 5239
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 809 gange
Blevet takket: 589 gange

Re: Xavier Hernandez Creus

Indlæg af Kvoller »



Lewandowski har absolut intet at brokke sig over. Diva.

Antimadridista
Indlæg: 9377
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 954 gange
Blevet takket: 959 gange

Re: Xavier Hernandez Creus

Indlæg af Antimadridista »

Kvoller skrev:
lør maj 18, 2024 9:32 am


Lewandowski har absolut intet at brokke sig over. Diva.
Han er nemlig en diva! Havde jeg egentlig ik regnet med..

Hva fanden er Araujo gal over :-o

Filten
Indlæg: 2065
Tilmeldt: tirs aug 25, 2020 4:25 pm
Har takket: 230 gange
Blevet takket: 206 gange

Re: Xavier Hernandez Creus

Indlæg af Filten »

Antimadridista skrev:
lør maj 18, 2024 11:03 am
Kvoller skrev:
lør maj 18, 2024 9:32 am


Lewandowski har absolut intet at brokke sig over. Diva.
Han er nemlig en diva! Havde jeg egentlig ik regnet med..

Hva fanden er Araujo gal over :-o
Han er vel blevet spurgt om hvorfor han sendte os ud af CL, raphinha og lewandowski har intet at brokke sig over de får spilletid i Hoved og røv og især lewandowski misbruger den tid han får.
Madrid dommere: José Hernández Maeso, Hernández Hernández, Martínez Munuera, Gil Manzano, Cesar Soto

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1812
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 211 gange

Re: Xavier Hernandez Creus

Indlæg af Barca80 »

Hvad er det her for noget pis ?? Hele den spanske presse var enige: Xavi bliver fyret nu ! Lyver de alle sammen eller hvad ??

For Xavi siger intet har ændret sig og han fortsætter. :oops:

Åhhh, jeg orker ikke se på Xavi fodbold i 12 måneder mere :sørgelig:

Brugeravatar
PeterPedal
Indlæg: 660
Tilmeldt: lør feb 08, 2020 10:23 pm
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 131 gange

Re: Xavier Hernandez Creus

Indlæg af PeterPedal »

Barca80 skrev:
lør maj 18, 2024 2:11 pm
Hvad er det her for noget pis ?? Hele den spanske presse var enige: Xavi bliver fyret nu ! Lyver de alle sammen eller hvad ??

For Xavi siger intet har ændret sig og han fortsætter. :oops:

Åhhh, jeg orker ikke se på Xavi fodbold i 12 måneder mere :sørgelig:
Så er det da lige før, man kun kan håbe, at han fortsætter
Der er altid lys for enden af tunnelen. Hvis man ikke kan se det, er det fordi vejen drejer.

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1812
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 211 gange

Re: Xavier Hernandez Creus

Indlæg af Barca80 »

PeterPedal skrev:
lør maj 18, 2024 2:12 pm
Så er det da lige før, man kun kan håbe, at han fortsætter
Ja altså hvis man gerne vil skade sin egen favorit klub.

Brugeravatar
Barcaholic
Indlæg: 1728
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 4:42 pm
Geografisk sted: Århus
Har takket: 210 gange
Blevet takket: 202 gange

Re: Xavier Hernandez Creus

Indlæg af Barcaholic »

Det er vel kun Roque der kan tillade sig at være sur på Xavi over den manglende tillid/spilletid.
Der vel ingen der forstår hvad der lige sker med ham.

Lewandowski skulle have været bænket/udskiftet i kampene for lang tid siden.
Han har godt nok været lunken kaffe længe.

Raphina bliver måske spillet ude af position, men han får spilletid og er endda blevet afprøvet på forskellige pladser.
Gør det iøvrigt rigtig godt.

Felix er en humørspiller, der har det med at falde helt ud af kampen, hvis altså han ikke brænder banen af.
Sker desværre sjældent.

Araujo er muligvis sur over Xavi ikke har forsvaret ham noget mere i medierne.
Men alle ved jo at den fejl han lavede, var ekstrem dyr.

Tag en tudekiks drenge!

nosslo15
Indlæg: 1091
Tilmeldt: man sep 18, 2017 1:41 pm
Har takket: 111 gange
Blevet takket: 163 gange

Re: Xavier Hernandez Creus

Indlæg af nosslo15 »

Har i tjekket Xavis point statistik for de første 100 kampe? Af de 10 trænere som har haft fornøjelsen af at være træner i 100+ kampe, er Xavi nummer 3. De 2 første er selvfølgelig Guardiola og Enrique, behøver jeg at minde om, at de havde en Messi i sin bedste fodboldalder?

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 5 gæster