Cykling

Anden sport uden forbindelse til Barca

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Cykling

Indlæg af Blaugrana92 »

Hold nu kæft, hvor er Tony Martin bare suveræn!

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Cykling

Indlæg af Brombi »

Hold kæft hvor fedt at se det live !! Jeg har nogle gode videoer af bl.a. Fuglsang fra krydset ved Jagtvej og Østerbrogade..

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15031
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1691 gange
Blevet takket: 1126 gange
Kontakt:

Re: Cykling

Indlæg af Lopezzz »

Madbassen skrev:En argentiner ved navn L. Messineo er med, sejt :cool:
Hvad hedder han så til fornavn ?
Lionel !??!
MDCCCXCIX

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Cykling

Indlæg af Brombi »

Lopezzz skrev:
Madbassen skrev:En argentiner ved navn L. Messineo er med, sejt :cool:
Hvad hedder han så til fornavn ?
Lionel !??!
Leandro !! :)

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Cykling

Indlæg af Brombi »

Vi ses på Geels Bakke :)

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Cykling

Indlæg af Blaugrana92 »

'Kæft, hvor er Lars von Trier dog en sær fisk.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Cykling

Indlæg af Flax_Generous »

ASO kom tidligere i dag til at afsløre næste års Tour de France-rute på deres hjemmeside. Sådan kommer det til at se ud:

Billede

Den officielle præsentation finder sted den 18. oktober. Jeg håber inderligt, at ruten ikke bliver helt som ovenstående, for det ser ikke specielt ophidsende ud: 1 prolog, 2 lange enkeltstarter, 4 reelle (men korte) bjergetaper, et par mellemetaper (f.eks. Liege-Seraing, Tomblaine-La Planche des Belles Filles og Belfort-Porrentruy) og så ellers bare 9-10 gange Cavendish-fest.

Jeg håber, at Andy, Gesink, Purito og lignende ryttere kører Giroen i stedet.

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Cykling

Indlæg af zqa »

Nej, det ser sørme ikke særlig spændende ud!

Var Giro' ruten offentliggjort?
#jesuisSheep

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Cykling

Indlæg af Flax_Generous »

Ikke helt, nej. De danske etaper er blevet afsløret, men ellers har man ikke hørt så meget endnu. Udover at det skulle blive en anelse mere balanceret end dette års løb, men stadig med ekstremt hårde etaper.

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Cykling

Indlæg af zqa »

Perfekt.
#jesuisSheep

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Cykling

Indlæg af zqa »

#jesuisSheep

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Cykling

Indlæg af Visca El Barca »

http://www.sporten.dk/cykling/bekraefte ... aet-to-aar

Alberto Contador har fået to års karantæne af CAS!. Det er en mærkelig dom synes jeg, og hele sagen har været en lidt pinlig affære for alle parter. Han blev som sagt testet positiv for en meget lille mængde clenbuterol under touren 2010. Derefter røg han i karantæne, men blev frikendt af det spanske forbund i marts 2011 ( hvis jeg husker rigtigt), derefter valgte WADA og UCI at anke dommen til CAS. Men CAS var virkelig langsomme om at komme med den endelig afgørelse, i mellem tiden har Contador kørt en masse løb og sågar vundet nogle af dem. Nu bliver han altså dømt, selvom den mængde der blev fundet i hans blod, var meget meget lille, rigtig mange andre atletet, deribland også cykelryttere er i mellemtiden blevet frikendt, selvom man har fundet det samme stof i deres blod.

Ifølge Marca har CAS tilkendegivet, at man ikke kan bevise han har dopet sig ( med andre ord, hans forklaring om at det stammer fra en bøf, kan godt være sandt), men alligevel vælger man at give ham karantæne for den positive test. Samme CAS har frikendt andre atleter, deriblandt cykelryttere, for samme forklaring, testet var positivt, mængden var større end den man fandt hos Contador, men alligevel blev man frikendt, fordi man købte deres forurenet bøg forklaring. Det giver egentlig ikke særlig mening, og det lugter lidt af, at man vil statuere et eksempel, eller at man er bange for at tabe ansigt og få kritik, fordi det netop handler om så profileret atlet i en sportsgren som har haft sine problemer med doping.

Men det underlige i det hele er selve dommen. Han har fået to års karantæne, men den karantæne udløber allerede den 5. august år?. Det er altså noget mærkelig noget synes jeg!. Samlet set har han nemlig ikke afsonet den karantæne på to år, hvis man lægger hele karantæne periode sammen, så bliver det næsten et år. Man har valgt at give ham karantæne fra da sagen startede, altså 2010, fair nok, men i mellemtiden har han kørt en masse cykelløb og reelt har ikke været i karantæne. Hele denne sag og selve dommen er pinligt for cykelsporten, men også CAS, synes jeg!.

Det skal lige siges, at man ikke har fået hele begrundelse for hvorfor CAS har valgt at give ham to års karantæne, men de oplysninger der er kommet ud indtil videre, så virker det hele lidt mystisk synes jeg. Nårh jo, og så er vel også nærmest alt-ødelæggende for Riis, det her?. Jeg har svært ved at se ham finde en sponsor til sit cykel til næste sæson, hvor Saxo Banks sponsorat udløber.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Cykling

Indlæg af Blaugrana92 »

Det virker i hvert fald mærkeligt at de siger at de ikke kan bevise at han har dopet sig ... men han får sgu bare lige 2 år alligevel. Mon ikke det bare er et spørgsmål om tid før en af de to Schleck-brødre eller en anden af de helt store stjerner testes positiv? Den eneste jeg tror på aldrig nogensinde har været dopet er Michael Blaudzun ... ? :lol:

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Cykling

Indlæg af Visca El Barca »

Blaugrana92 skrev:Det virker i hvert fald mærkeligt at de siger at de ikke kan bevise at han har dopet sig ... men han får sgu bare lige 2 år alligevel. Mon ikke det bare er et spørgsmål om tid før en af de to Schleck-brødre eller en anden af de helt store stjerner testes positiv? Den eneste jeg tror på aldrig nogensinde har været dopet er Michael Blaudzun ... ? :lol:
Lol @ Blaudzun:

Men ja, det er det som er besynderligt, og så hele den langsommelige affære. Nu har jeg læst lidt på de forskellige medier, også internationale, og i alle medier rettes der skarpt kritik imod UCI, WADA og ikke mindst CAS for hele sagens forløb.

Som sagt, hvis det passer, at de siger de ikke har kunnet bevise han har dopet sig, så er det besyndeligt, ja nærmest til grin, at de idømmer ham to års karantæne, når de har frifundet andre atleter deriblandt cykelryttere på baggrund af præcis den samme forklaring Contador har givet, altså bøfsagen.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Cykling

Indlæg af Blaugrana92 »

Visca El Barca skrev:Som sagt, hvis det passer, at de siger de ikke har kunnet bevise han har dopet sig, så er det besyndeligt, ja nærmest til grin, at de idømmer ham to års karantæne, når de har frifundet andre atleter deriblandt cykelryttere på baggrund af præcis den samme forklaring Contador har givet, altså bøfsagen.
Lige præcis. Især når man er fuldt ud klar over at det er en ganske plausibel forklaring på tilstedeværelsen af clenbuterol og når man ved hvor minimalt sporet af clenbuterol rent faktisk var. Som jeg har forstået det var det en ganske minimal mængde clenbuterol han havde i kroppen. Nu ved jeg ikke lige hvad clenbuterol gør ved dig og hvor meget der skal til for at det 'virker efter hensigten', men hvis det virkelig var så minimal en mængde som der gives udtryk for, må man da formode at det ikke har haft nogen stor betydning på hans præstation, hvis overhovedet nogen.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 21 gæster