Cykling

Anden sport uden forbindelse til Barca

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

PuyolErGud
Indlæg: 10726
Tilmeldt: lør okt 27, 2012 10:26 pm
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 598 gange
Blevet takket: 574 gange

Re: Cykling

Indlæg af PuyolErGud »

Hvad er der sket for Katusha? Næsten tre minutter efter Quick Step, nede som nummer 10?

Sendt fra min EVA-L09 med Tapatalk

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Cykling

Indlæg af Blaugrana92 »

Teknisk uheld for en af rytterne kort før toppen af stigningen. Jeg ved det ikke endnu, men jeg ville ikke blive overrasket, hvis det var Mads. Medmindre han blev bedt om at køre sig selv ud på det flade - ligesom han fik besked på i Tour of Britain - så ville de være mærkeligt, hvis han ikke kunne følge Dowsett og Tony Martin på sådan en stigning. Der er dog virkelig ikke særlig meget panzerwagen over Martin længere.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Cykling

Indlæg af Blaugrana92 »

Okay, jeg har regnet den ud nu. Katusha prøvede samme taktik, som de fejlede med i Tour of Britain, hvor to af rytterne kørte sig ud på det flade stykke før stigningen. Mads og Dowsett. Taktikken fungerede ikke i Tour of Britain, og i dag gik det helt skævt, fordi man som konsekvens kun havde fire ryttere på toppen, hvor den ene så fik et teknisk uheld. Det er meget symptomatisk for Katusha, der virkelig ikke er et særlig godt administreret hold. Åndssvag taktik der reelt satte en hæderlig placering over styr. Så kan man selvfølgelig sige, at man skal gå all in og satse alt på at vinde det, men nu slutter man altså under CCC og Astana, og det er ærligt talt bare lidt pinligt. Dertil forstår jeg ikke helt, hvorfor man ikke får Tony Martin til at køre sig ud på det flade stykke i stedet for Mads. Mads kører helt afgjort bedre opad end Martin gør, men det er jo nok bare et spørgsmål om hierarki. For Katushas skyld håber jeg lidt, at både Tony Martin og Marcel Kittel snart er fortid. Begge er washed up og sidder en ufortjent høj hyre.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Cykling

Indlæg af Blaugrana92 »

Hold. Nu. Kæft. En magtpræstation af Bjerg. Han smadrede jo sine modstandere fuldstændig i dag. Så vildt med to medaljer. Dansk cykling går bare konsistent i den rigtige retning for tiden. I øvrigt første gang i historien, at det lykkedes for en rytter at genvinde titlen som U23 verdensmester på enkeltstarten. Simpelthen så imponerende.

Antimadridista
Indlæg: 9253
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 932 gange
Blevet takket: 947 gange

Re: Cykling

Indlæg af Antimadridista »

Blaugrana92 skrev:Hold. Nu. Kæft. En magtpræstation af Bjerg. Han smadrede jo sine modstandere fuldstændig i dag. Så vildt med to medaljer. Dansk cykling går bare konsistent i den rigtige retning for tiden. I øvrigt første gang i historien, at det lykkedes for en rytter at genvinde titlen som U23 verdensmester på enkeltstarten. Simpelthen så imponerende.

Kan ham her Bjerg noget for alvor, udover på enkeltstarten? Det må du vide Blau!

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Cykling

Indlæg af Flax_Generous »

Evenepoel :eek:

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Cykling

Indlæg af Blaugrana92 »

Antimadridista skrev:
Blaugrana92 skrev:Hold. Nu. Kæft. En magtpræstation af Bjerg. Han smadrede jo sine modstandere fuldstændig i dag. Så vildt med to medaljer. Dansk cykling går bare konsistent i den rigtige retning for tiden. I øvrigt første gang i historien, at det lykkedes for en rytter at genvinde titlen som U23 verdensmester på enkeltstarten. Simpelthen så imponerende.

Kan ham her Bjerg noget for alvor, udover på enkeltstarten? Det må du vide Blau!
Altså, ikke det helt store. Han har endnu ikke vist noget i linjeløb, der er på niveau, med det han kan på enkeltstarten. Men det er måske også unfair at forvente. Han blev 2'er i et af de norske GP's her for en måneds tid siden, men det var Martin Toft Madsen der slog ham og der var otte danskere i top ti, så det var jo ikke fordi det var meget anderledes end at blive nummer to i et A-løb herhjemme.

Til gengæld er talentet på enkeltstarten så også så stort, at han kan nå samme højder som Stefan Küng, Rohan Dennis, Primoz Roglic, Tom Dumoulin, og hvem der nu ellers banker de vildeste enkeltstarter af. Han er den eneste teenager til at vinde U23 VM, og nu har han altså gjort det to gange. Altså to gange som teenager. Indtil Bergen var der kun to ryttere, der havde kørt på podiet som teenagere i U23 klassen (Durbridge vandt sølv i 2010 og Kämna bronze i Richmond i 2015). Nu er det sket fem gange, og Bjerg har stået for to af dem - McNulty for den sidste, da han vandt sølv sidste år - og begge gang som vinder. På enkeltstarten i Post(Nord) Danmark Rundt, var det jo også kun de store drenge der slog ham, altså Mads P, Wout van Aert, Toft Madsen, Quaade og Norman. Til DM var det kun Toft Madsen, der kunne slå ham, mens han bankede Quaade, Asgreen og Norman eftertrykkeligt. I Tour of California blev han nummer seks på enkeltstarten og slog Jack Bauer, Neilson Powless, Maciej Bodnar, Daniel Felipe Martínez, Nils Politt, Taylor Phinney og Michael Hepburn.

Så selvom han kun er 19 år, har han allerede slået flere af de rigtig, rigtig gode enkeltstartsryttere ved flere lejligheder, og som sagt er han blevet U23 verdensmester to gange. Han er i mine øjne det mest lovende talent i disciplinen siden Cancellara. Men at være lovende i den alder, betyder ikke noget. Man kan være ekstremt lovende, og slå fuldstændig fejl i det sekund, man bliver hevet op på World Tour niveau og skal køre tusinder af kilometers løb om året, og omvendt kan man ikke ligne det helt store, og så komme fra baghjul og blive en af de allerbedste, som man eksempelvis har set det med Rohan Dennis og Stefan Küng.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Cykling

Indlæg af Blaugrana92 »

I øvrigt mener jeg ikke, at det er helt utænkeligt med dansk medalje i morgen. Søren Kragh har altså været fremragende i disciplinen i år. I Binck Banck var det kun Küng og Campenaerts, der slog ham på den korte og eksplosive enkeltstart, hvor han til gengæld slog blandt andet Matthews (ikke nogen smal sag på den distance). På enkeltstarten i Tour'en blev han jo ligeledes nummer fem, selvom den faldt ekstremt sent i løbet og egentlig ikke lå kanon godt til ham. Han slog altså Jungels, Roglic og Küng ved den lejlighed. Hvis vi i morgen ser en Dumoulin, Kwiatkowski og Rohan Dennis med rustne ben efter en lang og hård sæson, kan jeg godt se Kragh Andersen stikke afsted med en medalje, selvom man nok ikke skal sætte næsen op efter mere end en bronze-medalje.

Xavi6Smede
Indlæg: 1436
Tilmeldt: tirs dec 23, 2014 8:02 pm
Har takket: 53 gange
Blevet takket: 135 gange

Re: Cykling

Indlæg af Xavi6Smede »

Der er jeg mere skeptisk omkring Søren Kragh. Med de meldinger om træthed, der også har fået ham til at droppe linjeløbet, så bliver det svært på en så hård rute - selvom rutens hårdhed egentlig burde passe ham godt. Han så heller ikke helt skarp ud i holdløbet, sådan som jeg så det.

De to eneste jeg kan se true Dumoulin og Dennis er Kirienka og Tony Martin. Især pga længden, der plejer at være til deres fordel. Jeg tror dog ikke på det, især ikke på Tony Martin der formentlig hiver en top 5-10 placering hjem.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Cykling

Indlæg af Blaugrana92 »

Jamen, jeg er sådan set enig med dig i, at det er svært at se nogen kunne true Dumoulin eller Dennis. Til gengæld kan jeg sagtens se Kwiatkowski være helt færdig - der er ikke nogen til start i morgen, der har kørt flere løbskilometer i år, end han har - og det er blandt andet derfor jeg mener, at tredjepladsen er fuldstændig up for grabs. At Søren Kragh føler sig for træt til rigtigt at kunne bidrage med noget på en 260 kilometer lang rute med over 4.500 højdemeter, håber jeg ikke er ensbetydende med, at han er for træt til at fyre en rigtig god enkeltstart af i morgen, for så er det godt nok dumt, ikke at udtage en anden. Jeg tror netop at Kraghs afbud til linjeløb, hænger sammen med at han satser rigtig meget på en stærk præstation i morgen.

Bronzemedaljen tror jeg er meget åben. Jeg kan som sagt, ligesom dig, ikke se nogen der for alvor kan true Dumoulin og Dennis i forhold til at få fordelt guld- og sølvmedaljen, men til den sidste plads på podiet kan jeg se rigtig mange kandidater. Kiryienka, Martin, Castroviejo, Tejay, Kwia (hvis han ikke er for bombet), Jungels, Brändle (hvis hjemmebanen giver vinger), Küng, Campenaerts, Mullen, Schachmann og Kragh Andersen mener jeg alle har en reel chance, selvom det selvfølgelig er mest sandsynligt, at en af de første to i den sætning løber med den sidste medalje.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Cykling

Indlæg af Flax_Generous »

Blaugrana92 skrev:Bronzemedaljen tror jeg er meget åben. Jeg kan som sagt, ligesom dig, ikke se nogen der for alvor kan true Dumoulin og Dennis i forhold til at få fordelt guld- og sølvmedaljen, men til den sidste plads på podiet kan jeg se rigtig mange kandidater. Kiryienka, Martin, Castroviejo, Tejay, Kwia (hvis han ikke er for bombet), Jungels, Brändle (hvis hjemmebanen giver vinger), Küng, Campenaerts, Mullen, Schachmann og Kragh Andersen mener jeg alle har en reel chance, selvom det selvfølgelig er mest sandsynligt, at en af de første to i den sætning løber med den sidste medalje.
Dumoulin, Dennis og Kiriyenka er min top 3. Dumoulin og Dennis er på et niveau for sig, mens Kiriyenka altid leverer til VM. Jungels, Schachmann, Castroviejo, Kwiatkowski, Kragh Andersen, van Garderen, Martin, Küng, Oliveira, Rosskopf osv. kan dog alle på en god dag tage bronze.

Xavi6Smede
Indlæg: 1436
Tilmeldt: tirs dec 23, 2014 8:02 pm
Har takket: 53 gange
Blevet takket: 135 gange

Re: Cykling

Indlæg af Xavi6Smede »

Duellen mellem Dumoulin og Dennis er derimod super åben. På de kortere og fladere enkeltstarter er Dennis i en klasse for sig, hvor han derimod har haft det sværere på de lange enkeltstarter. Men i denne sæson har han vundet de to lange enkeltstarter, og det i slutningen af GT's, der ellers har været en svaghed. Han mangler også stadigvæk en medalje ved VM/OL, men det skyldes dog først og fremmest styrt og punkteringer de seneste år.
Længden og hårdheden må dog alligevel betragtes som en klar fordel for Dumoulin. Han har naturligvis ikke kørt mange løb siden Touren, men han er en af de bedste til at træne sig i form, og han var også dybt begejstret for sin form efter holdtidskørslen.

Og så kan jeg ikke lade være med at finde det fesent, at hverken Froome eller Thomas har brugt tiden efter Touren på at gøre sig klar til VM, som Dumoulin har. De får næppe bedre VM-ruter end til dette VM. Det dog ikke ligefrem fordi jeg vil savne dem!

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Cykling

Indlæg af Blaugrana92 »

Tjah, jeg tror ikke Froome eller GT havde gjort nogen forskel alligevel. Dumoulin har slået Froome 9 ud af de 14 gange de begge har deltaget i en enkeltstart, mens han har slået GT 14 ud af 15 gange. Dumoulin er langt bedre end både Froome og GT i den her disciplin.

Messi_DK
Indlæg: 14
Tilmeldt: ons sep 19, 2018 6:11 pm

Re: Cykling

Indlæg af Messi_DK »

1: Dumoulin
2: Dennis
3: Martin
Senest rettet af Messi_DK ons sep 26, 2018 10:15 pm, rettet i alt 2 gange.

Xavi6Smede
Indlæg: 1436
Tilmeldt: tirs dec 23, 2014 8:02 pm
Har takket: 53 gange
Blevet takket: 135 gange

Re: Cykling

Indlæg af Xavi6Smede »

Nu var det ligeså meget til linjeløbet. Dette var formentlig Froomes eneste chance for at blive verdensmester (gud forbyde at det nogensinde skulle ske).

Jeg ville dog heller ikke afskrive dem til dagens enkeltstart. Siden Giroen sidste år, hvor Thomas med en forslået skulder og knæ blev nr 2 på løbets lange enkeltstart efter Dumoulin, har han været skræmmende stærk på stort set hver eneste enkeltstart. Men det klart at Dennis og Dumoulin stadigvæk ville være favoritter.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 16 gæster