Cykling

Anden sport uden forbindelse til Barca

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Xavi6Smede
Indlæg: 1436
Tilmeldt: tirs dec 23, 2014 8:02 pm
Har takket: 53 gange
Blevet takket: 135 gange

Re: Cykling

Indlæg af Xavi6Smede »

Flax_Generous skrev:Jeg hepper på Stybar nu.
Det gør jeg også. På trods af at Quick Step har irriteret mig hele foråret.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Cykling

Indlæg af Blaugrana92 »

Van Avermaet er selvlysende. Det er simpelthen umenneskeligt, det han har leveret de sidste måneder.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Cykling

Indlæg af Blaugrana92 »

Gad vide hvornår van Avermaet bliver snuppet (eller indrømmer)? Det stinker, det her forår. Ganske enkelt.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Cykling

Indlæg af Blaugrana92 »

Men sådan helt seriøst. GvA har et uheld og må knokle tidligt, for at komme tilbage til fronten. Han angriber og tager føringer mange, mange kilometer udefra og har Stybar siddende på hjul. Alligevel er han totalt overlegen i spurten. Det var jo let for ham. Også for let. Jeg køber den ikke. GvA har været for god i de sidste par måneder.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Cykling

Indlæg af Flax_Generous »

Flot cykelløb, men ærgerligt, at uheld skulle ødelægge det for Sagan, og endnu mere ærgerligt, at vi nu skal belemres af Ardennerklassikerne.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Cykling

Indlæg af Blaugrana92 »

I øvrigt uimponerende løb af Trek-Segafredo rent taktisk. De ender med tre mand i top 10. Hvis Theuns og Stuyven var blevet brugt bedre, kunne Degenkolb sikkert have kørt med om sejren.

Xavi6Smede
Indlæg: 1436
Tilmeldt: tirs dec 23, 2014 8:02 pm
Har takket: 53 gange
Blevet takket: 135 gange

Re: Cykling

Indlæg af Xavi6Smede »

Ikke enig. Var han kørt alene i mål gang efter gang, så havde det set mistænkeligt ud, men alle hans sejre er kommet i spurtopgør, imod ryttere han er bedre end. Han har været snu og stærk, ikke umenneskelig stærk. Og så har hans største konkurrent haft et uheldigt forår, Sagan så stærkest ud i dag.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Cykling

Indlæg af Blaugrana92 »

Xavi6Smede skrev:Ikke enig. Var han kørt alene i mål gang efter gang, så havde det set mistænkeligt ud, men alle hans sejre er kommet i spurtopgør, imod ryttere han er bedre end. Han har været snu og stærk, ikke umenneskelig stærk. Og så har hans største konkurrent haft et uheldigt forår, Sagan så stærkest ud i dag.
I stedet for at køre solo i mål, så nøjes han med at trække to ekstremt stærke ryttere i så højt et tempo, at ingen af dem kan angribe, at et stort felt ikke kan hente dem og så alligevel slå de stærke ryttere i den afsluttende spurt. Han kørte jo i praksis solo i mål i dag. Og det her forår har han kørt for stærkt, til at jeg kan blive ved med at tro på det. Især med den tidligere, meget, meget reelle, dopingmistanke i baghovedet.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Cykling

Indlæg af Flax_Generous »

Han har haft et vildt forår, og han er sikkert dopet, men det er de fleste af toprytterne, tror jeg. Så længe det ikke er Froome'ske forvandlinger, så lever jeg med det.

Jeg vil hellere fokusere på, at van Avermaet havde et ry som en rytter, der angreb for meget og brugte for meget energi. Han kunne simpelthen ikke afslutte og gøre det færdigt. Det tog ham vist også ti år at vinde en brostensklassiker. Men at vinde har han så sandelig lært nu. Sagan har lidt samme problem lige nu, men om et par år har han forhåbentlig et par store sejre i forårsklassikerne. Det fortjener han.

Xavi6Smede
Indlæg: 1436
Tilmeldt: tirs dec 23, 2014 8:02 pm
Har takket: 53 gange
Blevet takket: 135 gange

Re: Cykling

Indlæg af Xavi6Smede »

Flax_Generous skrev:Flot cykelløb, men ærgerligt, at uheld skulle ødelægge det for Sagan, og endnu mere ærgerligt, at vi nu skal belemres af Ardennerklassikerne.
Det må du gerne uddybe :-o

Brostenssæsonen er næsten det mest spændende ved cykling. Men det har godt nok ikke været de resultater, som jeg havde håbet på.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Cykling

Indlæg af Flax_Generous »

Jeg bryder mig bare ikke så meget om Ardennerklassikerne. For meget hype, for lidt action. Ofte samme problem som Tour de France lider under.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Cykling

Indlæg af Blaugrana92 »

Stærkt kørt af Gilbert og Kwiatkowski i dag. De har virkelig været to af forårets helt store oplevelser, sammen med GvA og Sagan. I øvrigt flot kørt af Gilbert i afslutning. Han bed ikke på - som så mange andre ellers har gjort, eksempelvis Sagan - da Kwiat gav ham et par meters forspring. I stedet lod han Kwiatkowski åbne og det gjorde han alt for tidligt.

Det var en positiv oplevelse i dag. Klart et af de bedste Ardennerløb i flere år og den bedste udgave af fadølsløbet jeg kan huske.

I øvrigt super stærkt at Mads fik vist trøjen - og navnet - lidt frem i dagens tidlige udbrud! Han sluttede som nummer 96, helt nede i grupettoen. Sammen med Betancur. Sikken fiasko. Altså Betancur.

Jeg håber dog at Valgren og Chris Juul kan lege lidt mere med i La Fléche og i LBL.

PuyolErGud
Indlæg: 10783
Tilmeldt: lør okt 27, 2012 10:26 pm
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 600 gange
Blevet takket: 577 gange

Re: Cykling

Indlæg af PuyolErGud »

Fleche Wallone er slut. Valverde vandt. Business as usual.

Sendt fra min EVA-L09 med Tapatalk

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Cykling

Indlæg af Blaugrana92 »

Spaniernes løb. Det kan godt være at Huy lige præcis ikke var en del af Los Países Bajos Españoles, men det er tydeligvis ikke noget Valverde, Moreno og Purito blev orienteret om. 6 år i streg med en spansk vinder nu. Det er den længst varende dominans af et land, siden belgierne dominerede løbet mellem '67 og '75, hvor blandt andet Merckx, van Looy og De Vlaeminck vandt løbet.

Dog stærkt udspil af De Marche og Jungels. Førstnævnte kan man altid regne med, hvis man vil have noget underholdende, offensivt og aggressivt cykelløb. Ren panache.

emo
Indlæg: 17794
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Re: Cykling

Indlæg af emo »

Michele Scarponi kolliderede med et køretøj på en træningstur lørdag morgen. Han blev 37 år


Nej, nej, nej...

Sendt fra min ONE A2003 med Tapatalk
Allez...

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 8 gæster