Cykling

Anden sport uden forbindelse til Barca

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

ulrich
Indlæg: 1709
Tilmeldt: ons sep 01, 2010 1:47 pm
Har takket: 275 gange
Blevet takket: 147 gange

Re: Cykling

Indlæg af ulrich »

Kun lidt :)

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Cykling

Indlæg af Blaugrana92 »

Sylar skrev:Kittel er for vild, klart verdens hurtigste sprinter!

Kittel > Cavendish/Greipel :glad:
Kittel er spændende og dygtig, men lad os nu lige vente at se, hvordan det udspiller sig når vi rammer de store og vigtige løb. Jeg tror nu stadig at Cavendish har et gear eller to mere end både Kittel og Greipel - især nu hvor han har fået Renshaw tilbage til at tage alle slåskampene.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Cykling

Indlæg af Blaugrana92 »

Sylar skrev:Kittel var også langt bedst i Touren sidste år ;-)

Cavendish har aldrig været bedst i løb hvor Kittel eller Greipel er med i.
Sidste år (2013) var Kittel med for første gang i Touren og han var langt bedre end de 2 andre.
Året før (2012) var Greipel med i Touren for første gang og der var ham og Cav lige gode, 3 sejre hver.
Hvilket var to år hvor Cavendish skulle lære at klare sig selv. Han har haft en periode hvor han skulle tilpasse sig livet som enlig sprinter, hvilket må have været svært når man har været vant til at blive pakket ind (især af netop Renshaw). Taktisk har der været en del at lære for Cavendish, især i forhold til at positionere sig ordentligt. Nu har han Renshaw igen og vigtige erfaringer med at klare sig selv, så at sætte Kittel og Greipel definitivt over Cavendish, taget hans meritter og omstændighederne i de sidste to sæsoner i betragtning, er nok lige at sætte forholdene lidt på spidsen. Men det bliver spændende at følge de tre i denne sæson, ingen tvivl om det.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Cykling

Indlæg af Blaugrana92 »

Sylar skrev:Nej, forskellen er at modstanderne i perioden 2008-2011 hed Hushovd, Farrar og en gammel Petacchi. Sidste nævnte slog alligevel Cavendish op til flere gange.
Du ved godt at en sprint handler om uendeligt meget andet end at have et stærkt antrit og en høj topfart, ikke? At du nævner Hushovd i din sammenhæng, som om at han ikke var en absolut klasse rytter, er jeg ærligt talt ekstremt forbavset over. At Hushovd har vundet mange massespurter er altså ikke noget tilfælde. Det er en mand der har vundet 10 Tour de France etaper og den grønne pointtrøje 2 gange. Men okay, hvis du absolutte vil benægte at Cavendish er en fænomenal cykelrytter, med nogle af de allerflotteste meritter, og trække Hushovd med ned i den forbindelse, skal du da være velkommen til det. Jeg vil så fortsætte med at nyde ham på samme måde som jeg i øvrigt også nyder både Greipel og Kittel.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Cykling

Indlæg af Blaugrana92 »

Nå, nu nærmer vi os snart de spændende forårsklassikere. Kristoff tog Milano-San Remo, Sagan tog E3 Harelbeke og Degenkolb sørgede for at Sagan ikke gentog sidste års sejr i Gent-Wevelgem. I weekenden er der så Flandern Rundt. Jeg er virkelig spændt på at se hvor Cancellara og Boonen står. De var jo begge uheldig at blive fanget bag et styrt i E3 Harelbeke, så der fik vi ikke rigtigt mulighed for at se hvor de står i forhold til Sagan. Sagan ser dog stærk ud uanset hvad. At Degenkolb slog ham i en massespurt kommer næppe som den helt store overraskelse. Jeg glæder mig også til at se hvad Stybar kan byde ind med og så er det altid sjovt at se Chavanel lave noget ravage. Men umiddelbart er det selvfølgelig Cancellara, Sagan og Boonen der er de klart største favoritter, ikke kun til Flandern Rundt men også til Paris-Roubaix.

Jeg glæder mig virkelig også til at se om Quintana og Betancur begge stiller til start ved Ardenner klassikerne. Quintana skulle angiveliget satse på Giro'en i år, så det passer nok ikke helt dumt, hvis han kører de tre som optakt dertil. Hvis Quintana møder op i storform, og Valverde også er nogenlunde klar, bliver Movistar altså uhyggelige. Desuden skal det blive spændende at se om Contador vil køre dem - og om han i så fald vil køre dem for fuld udblæsning. Så bliver det i hvert fald nogle sjove løbe.

Jeg håber virkelig også at vi får alle de store kanoner til Tour'en i år. Giv os Contador, Purito, Betancur, Nibali og Valverde til at smadre Froome. Sky ser nemlig ud til at være til at tale med i år. Froome virker ikke som en mand der er der hvor han burde være. Richie Porte ser heller ikke skræmmende ud. Henao er suspenderet. Men man tør selvfølgelig ikke at afskrive dem. Det ville også være dumt. Men hvis vi får ovenstående til Tour'en bliver det så fedt. Især hvis Contador er ligeså stærk som han så ud til at være i Tirreno-Adriatico.

Sagan ødelægger i øvrigt lige al modstand i Driedaagse de Panne. Han prøvede endda at give sejren til Oscar Gatto, men han havde sgu for meget fart på. Han ser stærk ud.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Cykling

Indlæg af Flax_Generous »

Jeg glæder mig helt vildt til Flandern Rundt på søndag. Jeg kan dårligt nok tænke frem til Paris-Roubaix, endnu mindre Ardennerklassikerne, Giroen og Touren.

Cancellara og Boonen er selvfølgelig favoritterne. De er formentlig cykelhistoriens bedste brostensryttere, og det bliver en fornøjelse at få dem i en direkte og uheldigvis sjælden duel. De har begge været ret uheldige i denne sæson. Boonen med konens ufrivillige abort og en øm tommelfinger og Cancellara med andres styrt, men jeg tror, at de begge er i rigtig god form. Boonen var jo flyvende i februar inden ulykkerne og Cancellara så rigtig stærk ud i Milano- San Remo og Harelbeke. Så jeg håber på en episk duel mellem de to.

Sagan skal man selvfølgelig heller ikke afskrive. Meget smart sejr i Harelbeke. Fantastisk rytter og altid meget underholdende.

Terpstra har også set fremragende ud, synes jeg. Med i stort set alt. Og det forholder sig jo ofte sådan, at hvis ikke Cancellara eller Boonen vinder, så vinder en af deres holdkammerater. Kun 3 gange i de seneste 18 udgaver af Flandern Rundt og Paris-Roubaix er det lykkedes en rytter, der ikke kører for Boonen og Cancellaras hold at vinde (Ballan i 2007, Vansummeren 2011, Nuyens 2011). Så Terpstra kunne sagtens snige sig til en sejr.

Jeg har også høje forventninger til Vanmarcke, Stybar, Van Avermaet og Thomas. Der er faktisk ret mange udfordrere til Boonen og Cancellara, og de virker alle sammen i ganske fin form. Og de har formentlig også fået lidt blod på tanden efter Boonen og Cancellaras uheld. Det kan kun blive godt.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Cykling

Indlæg af Blaugrana92 »

Glem nu ikke Johan Museeuw, når vi snakker bedste brostensryttere i historien. ;-)

Men, ja. De er latterligt gode, de to. Boonen har vundet 15 brostensklassikere i karrieren. Cancellara har 8. Det samme har Museeuw. Han var lidt sej.

Jeg var slet ikke klar over Boonen's uheld i privatlivet. Så kan det da godt være, at det er der pengene skal smides. Hvis nu han laver en Iniesta-agtig trodsreaktion og kører bedre end nogensinde før.

I øvrigt siger Matti Breschel i et interview med BT i dag, at han ikke er langt fra at være der hvor han gerne vil være rent formmæssigt Man skal selvfølgelig ikke regne med at blander sig helt i toppen, men hvis han kunne levere en solid placering og eventuelt lave lidt rav i den undervejs, kunne det da være meget sjovt. Men han kan selvfølgelig også bare vinde det hele. Det er trods alt ved at være længe siden at Rolf gjorde det.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Cykling

Indlæg af Blaugrana92 »

Så er det i dag at der sker noget sjovt. Kom så Sagan. Tvær dem ud.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Cykling

Indlæg af Blaugrana92 »

Æv. Havde sgu håbet at Van Avermaet tog den. Fantastisk indsats af ham i dag. Sagan skuffede. Han har tydeligvis endnu ikke motoren til et løb som dette. Boonen var jeg også skuffet over. Til gengæld er det vanvittigt af Nicki Sørensen. En 13. plads i sin Flandern Rundt debut. Som 38-årig. Virkelig imponerende. Stybar havde jeg i øvrigt også forventet mig meget, meget mere af.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Cykling

Indlæg af Blaugrana92 »

http://feltet.dk/nyheder/skuffet_kristo ... ig_staerk/

Så er man altså lidt tosset, hvis man efter 259 kilometer, gerne lige ville have haft en time mere på cyklen.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Cykling

Indlæg af Blaugrana92 »

Ren tvekamp mellem Contador og Valverde i Baskerlandet Rundt. Contador ser giftig ud i år. Man kører ikke bare lige sådan fra Valverde på den der slags stigninger. Og især ikke i år, hvor Valverde ligner sit gamle jeg.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Cykling

Indlæg af Flax_Generous »

Fremragende Paris-Roubaix indtil videre!

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Cykling

Indlæg af Blaugrana92 »

Flax_Generous skrev:Fremragende Paris-Roubaix indtil videre!
Som jeg desværre gik glip af. Så træls at jeg kun kunne se tyske kanaler på et italiensk fjernsyn - og tyskerne viser nærmest ingen cykling længere. De gider det ikke.

Fangede lige de sidste 15 kilometer af Amstel Gold Race. Ærgerligt at Fuglsang-udbruddet ikke kunne holde feltet bag sig i et par kilometer mere, men fint at Fuglsang lige fik vist sig frem. Uanset hvad så var det super stærkt kørt af Gilbert. Godt at se ham tilbage i den form og mentale tilstand. Dog ærgerligt med Joaquim Rodríguez (og Nicki). Og så er Simon Gerrans altså sej.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Cykling

Indlæg af Flax_Generous »

Lige så kedeligt Fleche Wallone er inden sidste tur på Mur de Huy, lige så fantastisk er det på sidste tur op ad Mur de Huy. Flot sejr af Valverde.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Cykling

Indlæg af Blaugrana92 »

Huy svigter aldrig! Synd at Purito styrtede (igen). Marginalerne er ikke ligefrem med ham for tiden. Men okay, det har de vel egentlig aldrig været. Men flot kørt af Valverde, ja. Også flot at Dan Martin pludselig er med fremme alligevel. Heller ikke helt dårligt kørt af Kreuziger. En 8. plads er absolut acceptabelt. Det må da få Oleg til at skrue bare en anelse ned inde på Twitter.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 10 gæster