Cykling

Anden sport uden forbindelse til Barca

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Cykling

Indlæg af Blaugrana92 »

Det er han helt klart, men jeg frygter nu stadig at han kommer til kort på så stejl en stigning som Kiddesvej. Men nu må vi se. Han har kørt tider på stigninger nede omkring Lucca, der kan matche eller slå det som ryttere som Ben King og Jay McCarthy har ligget og kørt dernede. Men han er blevet en del mere eksplosiv - han har jo vundet et par massespurter i år - og det kan selvfølgelig være det kan hjælpe ham på Kiddesvej.

Ja, enkeltstarten kan være kanon for ham, hvis han er godt kørende. Van Emden skal han nok ikke frygte i forhold til det samlede klassement. Han kan ikke slæbe sin røv med over Kiddesvej. Boaro er jeg lidt mere usikker på.

Og så kan jeg se at der var ryttere, der tabte tid i dag - altså udover dem der kom ind med feltet. Mads Pedersen smed 27 sekunder til Bennati. Lars Boom smed 3 minutter og 30 sekunder. Asbjørn Kragh smed over 7 minutter. Så dem kan vi nok godt strege over i forhold til det samlede klassement.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Cykling

Indlæg af Blaugrana92 »

Nå, men det blev jo nogenlunde som jeg havde forestillet mig på Kiddesvej. Det er bare ikke hans kop te og det er virkelig guf for Valgren. Men Mads tabte ikke mere end han stadig har en chance for at slutte i top 3. Hvis man ser på resultaterne fra sidste års enkeltstart og sammenligner dem med den nuværende tidsforskel, er det rent faktisk kun Valgren og Cort at han ikke ville hente og overhale i det samlede klassement. Og enkeltstarten er jo som bekendt lidt længere i år, så det er ikke totalt umuligt at han også kan hente Cort. Sidste år tog han 52 sekunder på Cort på de 14 kilometer. I år har han 4,5 km ekstra at gøre godt med og han er 1 minut og 1 sekund efter. Hvis han kører sit livs enkeltstart, kan han godt blive 2'er. Valgren henter han ikke. Valgren er simpelthen med stor afstand den bedste danske cykelrytter.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Cykling

Indlæg af Flax_Generous »

Stærkt kørt!

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Cykling

Indlæg af Blaugrana92 »

Fantastisk!

Forudsat at der ikke går noget galt i morgen, så får vi det første fuldstændig danske podie siden 1987, hvor det var Kim Andersen, Rolf Sørensen og Søren Lilholt der udgjorde top 3. I år ser det så ud til at være Michael Valgren, Magnus Cort og Mads Würtz, hvis der ikke går noget helt galt i morgen. Virkelig lækkert for dansk cykling.

Og det var i øvrigt en vanvittigt flot enkeltstart af Magnus Cort. Det havde jeg ikke lige set komme. I går skrev jeg jo, at det ikke var helt utænkeligt at Mads også kunne indhente Cort, men det var godt nok helt, helt forkert. Cort er bare en skide imponerende rytter. Er godt nok spændt på at se hvad han kan levere de næste par år.

I øvrigt! Jeg kunne virkelig godt tænke mig at der var flere danske ryttere, der satsede benhårdt på forårsklassikerne. Fuglsang burde gå all in på De Ronde og Ardennerne. Cort burde gå all in på Paris-Roubaix og De Ronde. Valgren burde gå all in på Ardennerne. Desværre er det selvfølgelig ikke lige rytterne, der helt selv bestemmer hvad de skal køre, men det kunne være fedt, hvis de tre ryttere satsede benhårdt på klassikerne.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Cykling

Indlæg af Flax_Generous »

Det ser ud som om den danske juniorsucces endelig er ved at blive forvandlet til succes i profeltet. Der er stadigvæk lidt vej endnu for Valgren, Cort, Kragh Andersen x 2, Kamp, Würtz, Mads P, osv., men det ser godt nok lovende ud.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Cykling

Indlæg af Flax_Generous »

Blaugrana92 skrev:I øvrigt! Jeg kunne virkelig godt tænke mig at der var flere danske ryttere, der satsede benhårdt på forårsklassikerne. Fuglsang burde gå all in på De Ronde og Ardennerne. Cort burde gå all in på Paris-Roubaix og De Ronde. Valgren burde gå all in på Ardennerne. Desværre er det selvfølgelig ikke lige rytterne, der helt selv bestemmer hvad de skal køre, men det kunne være fedt, hvis de tre ryttere satsede benhårdt på klassikerne.
Hvis der var et dansk World Tour-hold, ville det være oplagt at prøve sådan noget. Det burde man næsten lige prøve i det nye PCM...

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Cykling

Indlæg af Blaugrana92 »

Flax_Generous skrev:
Blaugrana92 skrev:I øvrigt! Jeg kunne virkelig godt tænke mig at der var flere danske ryttere, der satsede benhårdt på forårsklassikerne. Fuglsang burde gå all in på De Ronde og Ardennerne. Cort burde gå all in på Paris-Roubaix og De Ronde. Valgren burde gå all in på Ardennerne. Desværre er det selvfølgelig ikke lige rytterne, der helt selv bestemmer hvad de skal køre, men det kunne være fedt, hvis de tre ryttere satsede benhårdt på klassikerne.
Hvis der var et dansk World Tour-hold, ville det være oplagt at prøve sådan noget. Det burde man næsten lige prøve i det nye PCM...
Er det egentlig godt? Altså det nye PCM? Har ikke fået købt det siden 2012 eller 2013, men kan huske at det var rigtig, rigtig skægt i 2007, fordi jeg altid spillede med Saunier Duval og de havde et sindssygt hold med Piepoli, Simoni, Riccò, Mayo, Cobo Acebo og sikkert nogle flere jeg har glemt. Og det var dengang at træningslejrenes egenskabsbonusser var permanente. Pisse åndssvagt, men også pisse sjovt på en måde.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Cykling

Indlæg af Flax_Generous »

Jeg har faktisk ikke prøvet det nye, men jeg købte det sidste år, fordi de introducerede en Be A Pro-karrieredel. Jeg havde desværre ikke så meget tid til at spille det, og jeg fandt heller aldrig en ordentlig database, men jeg overvejer at starte igen, men med en mega database og et custom dansk World Tour-hold.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Cykling

Indlæg af Blaugrana92 »

Hmm, det er måske faktisk den bedste måde at gøre det; købe sidste års udgave og så downloade en 2016-database. Burde jeg gøre når jeg kommer hjem fra ferie.

Der er i øvrigt en der har "oversat" Mads' hastighed i dag til en sammenligning med enkeltstarten i årets udgave af Volta ao Algarve. Den var cirka samme længde og terræn. Hvis Mads havde kørt samme hastighed på den enkeltstart, så var han kun blevet slået af Fabian Cancellara og Tony Martin. Han var sluttet over Geraint Thomas, Ion Izagirre, Nélson Oliveira, Jonathan Castroviejo, Alex Dowsett, Ramunas Navardauskas, Matthias Brändle, Alberto Contador og Ian Stannard. Lidt mere direkte oversat: Det gik pænt stærkt.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Cykling

Indlæg af Flax_Generous »

Imponerende af Würtz. Skal han køre VM?

Jeg startede Kronborg Pro Cykling i går. Jeg fandt en database med en masse danske sponsorer, f.eks. Maersk og Carlsberg, men jeg syntes, at Kronborg lød mest patriotisk. Jeg stjal alle danskere cykelryttere af betydning, og tilføjede Sondre Holst Enger og Sven Erik Bystrøm fra Norge, Ludvigsson-brødrene fra Sverige og Stephen Cummings, for ellers kunne jeg ikke køre World Tour. Årets mål er at vinde DM, Danmark Rundt og et par etapesejre i GT'erne samt hente nogle topplaceringer i Ardennerne. Så må vi se hvor længe jeg kan holde interessen...

OliverDK
Indlæg: 3094
Tilmeldt: søn dec 16, 2012 4:28 pm
Geografisk sted: Oslogade 14 1 sth 8200 Århus og Nord . Dk
Har takket: 198 gange
Blevet takket: 389 gange

Re: Cykling

Indlæg af OliverDK »

Valgren og Hansen til Astana. Det bliver spændende at følge deres roller!

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Cykling

Indlæg af Flax_Generous »

Valgren får forhåbentlig chancen i visse løb. Hansen bliver hjælperytter for Aru.

Sagan skifter i øvrigt også til Bora-Hansgrohe. Det er så mit nye yndlingshold.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Cykling

Indlæg af Blaugrana92 »

Whaaaat, Kreuziger til Orica! Orica og Bora-Hansgrohe bliver mine favorithold i næste sæson. Orica er det allerede i forvejen, og bliver selvfølgelig nødt til at holde med Sagan!

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Cykling

Indlæg af Flax_Generous »

Orica har en stor del af æren for, at mange af de bakkede endagsklassikere har udviklet sig til sprinteropgør i de seneste par sæsoner. Gerrans og Matthews er jo to af feltets allerværste wheelsuckers. Forhåbentlig finder holdet på en lidt anden strategi med Kreuziger og Yates x 2.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Cykling

Indlæg af Blaugrana92 »

Flax_Generous skrev:Orica har en stor del af æren for, at mange af de bakkede endagsklassikere har udviklet sig til sprinteropgør i de seneste par sæsoner. Gerrans og Matthews er jo to af feltets allerværste wheelsuckers. Forhåbentlig finder holdet på en lidt anden strategi med Kreuziger og Yates x 2.
Man kan vel knapt nok give Gerrans og Matthews skylden for at der ikke er nogen, der har sådan rigtigt har angrebet de seneste år? Det er heller ikke ligefrem fordi en mand som Valverde tager teten og kører på den næstsidste eller tredjesidste stigning.

Matthews har heller aldrig gjort det godt i andre Ardenner-klassikere end Amstel Gold Race, der jo ikke ligefrem er kendt som det mest sindsoprivende løb, hvis man lige ser bort fra den sidste kilometer. Det er et løb som Erik Zabel har vundet. Sprinteropgør er ikke nyt i Amstel Gold Race.

Men alt tyder jo på at Matthews forlader Orica efter denne sæson og Gerrans er ikke ligefrem nogen vårhare længere, så mon ikke det bliver Yates-brødrene og Kreuziger der skal satses på de næste par sæsoner, med Gerrans og Albasini som backup-mulighederne.

Det er nu i øvrigt officielt at Vincenzo Nibali skifter til Bahrain-Merida efter denne sæson.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 10 gæster