Cykling

Anden sport uden forbindelse til Barca

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Xavi6Smede
Indlæg: 1436
Tilmeldt: tirs dec 23, 2014 8:02 pm
Har takket: 53 gange
Blevet takket: 135 gange

Re: Cykling

Indlæg af Xavi6Smede »

Belitime skrev:Det var kun hjælprytter/løjtnanter Contador var imod i Giroen og dem tabte han cirka 3 minutter til på to bjergetaper. Hans hold og ham selv skal være i langt bedre form, hvis han skal havde den mindst chance mod kaptajnerne i Touren.

Nibali er min favorit lige foran Froome og Quintana. Nibali er mere alsidig end de andre og Astana har bevist mange gange efterhånden at de kan få folk til cykle vanvittig hurtigt. Contador, Valverde og Rodriguez er niveauet under de 3. Rodriguez mangler altid det sidste, Valverde skal agere hjælper for Quintana og Contador har jeg ikke troede på i TDF sammenhæng siden han i 2010 var dopet og selvfølgelig kørte for Astana.
Hvordan får du Contador til at være et niveau under?? Sidste år var han et niveau bedre end alle de andre, og slog Froome, Quintana og Nibali hver gang det gik opad. Til gengæld har Nibali aldrig været en reel trussel for de andre, og selvom han kørte stærkt i sidste års TDF, så det værd at bemærke, at han blev sat af Contador på den eneste stigning de fik kørt sammen. At Contador uden at være i topform ikke vandt Giroen i imponerende stil, gør ham bestemt ikke mindre god.

Brugeravatar
Belitime
Indlæg: 99
Tilmeldt: tors feb 05, 2015 9:02 pm
Har takket: 1 gang

Re: Cykling

Indlæg af Belitime »

Xavi6Smede skrev:Hvordan får du Contador til at være et niveau under?? Sidste år var han et niveau bedre end alle de andre, og slog Froome, Quintana og Nibali hver gang det gik opad. Til gengæld har Nibali aldrig været en reel trussel for de andre, og selvom han kørte stærkt i sidste års TDF, så det værd at bemærke, at han blev sat af Contador på den eneste stigning de fik kørt sammen. At Contador uden at være i topform ikke vandt Giroen i imponerende stil, gør ham bestemt ikke mindre god.
Sidste år ? Sidste år smadrede Nibali en mand som Valvede med 10 minutter og vandt 4 etapesejre imens Contador og Froome ikke havde evnerne til at blive på cyklen og var næsten 3 minutter bagud efter brostensetapen. Sidste år vandt Barcelona ikke en eneste pokal, det kan man heller ikke bruge til noget i år, for i år vinder de alt. I år er Contador blevet sat hver gang det er gået opad, Quintana i Tirreno Adriatico, Froome i Ruta del Sol og Landa eller Aru i Giroen.

Xavi6Smede
Indlæg: 1436
Tilmeldt: tirs dec 23, 2014 8:02 pm
Har takket: 53 gange
Blevet takket: 135 gange

Re: Cykling

Indlæg af Xavi6Smede »

Belitime skrev:
Xavi6Smede skrev:Hvordan får du Contador til at være et niveau under?? Sidste år var han et niveau bedre end alle de andre, og slog Froome, Quintana og Nibali hver gang det gik opad. Til gengæld har Nibali aldrig været en reel trussel for de andre, og selvom han kørte stærkt i sidste års TDF, så det værd at bemærke, at han blev sat af Contador på den eneste stigning de fik kørt sammen. At Contador uden at være i topform ikke vandt Giroen i imponerende stil, gør ham bestemt ikke mindre god.
Sidste år ? Sidste år smadrede Nibali en mand som Valvede med 10 minutter og vandt 4 etapesejre imens Contador og Froome ikke havde evnerne til at blive på cyklen og var næsten 3 minutter bagud efter brostensetapen. Sidste år vandt Barcelona ikke en eneste pokal, det kan man heller ikke bruge til noget i år, for i år vinder de alt. I år er Contador blevet sat hver gang det er gået opad, Quintana i Tirreno Adriatico, Froome i Ruta del Sol og Landa eller Aru i Giroen.
Ja han vandt 4 etapesejre, men hans største konkurrent opad var Peraud. Som sagt satte Contador ham i deres eneste duel opad i det løb.
At Contador ikke har været på toppen hele foråret har jo været planen. Det hele har jo handlet om Giro-Toruen. Nu nævner du selv Nibali som den stærkeste. Udover Touren sidste år, så er han vel ikke endt i top 10 i et løb? Nibalis chance ligger i, at han tager nok tid på brostene/nedkørsler og at hans hold er det stærkeste. For ved mindre han er blevet endnu stærkere i bjergene, så han et niveau eller to under de tre andre.

Brugeravatar
Belitime
Indlæg: 99
Tilmeldt: tors feb 05, 2015 9:02 pm
Har takket: 1 gang

Re: Cykling

Indlæg af Belitime »

Xavi6Smede skrev:1:Ja han vandt 4 etapesejre, men hans største konkurrent opad var Peraud.

2: Som sagt satte Contador ham i deres eneste duel opad i det løb.

3: At Contador ikke har været på toppen hele foråret har jo været planen. Det hele har jo handlet om Giro-Toruen. Nu nævner du selv Nibali som den stærkeste. Udover Touren sidste år, så er han vel ikke endt i top 10 i et løb?

4: Nibalis chance ligger i, at han tager nok tid på brostene/nedkørsler og at hans hold er det stærkeste. For ved mindre han er blevet endnu stærkere i bjergene, så han et niveau eller to under de tre andre.
1: Ja Contador vandt 0 etapesejre og blev sat hver eneste gang det gik opad, imens han største konkurrent opad var en hjælprytteren som Landa. Peraud er i det mindst kaptajnen på hans hold og han slog altså Valverde med cirka samme margen som Contador i Vueltaen.

2: Som sagt var Contador næsten 3 minutter bagud, så han havde stadig tabt stort selvom han havde slået Nibali med 2 sekunder i slutspurten på alle bjergetaper.

3: Nibali har altid kun været god i 1-2 løb om året, hvorimod Contador har det samme niveau hele året rundt. Derfor tvivler jeg meget på Contador og slet ikke på Nibali.

4: Delvis enig. han skal tage tid fra Froome, Quintana og måske Contador på brostene/nedkørsler, men det tror jeg også han gør. Efter at han er skiftet til Astana er han blev meget stærkere i bjergene, det var tydelig at se sidste år i Touren og året før i Giroen, dog tror jeg heller ikke at han er på Froome niveau i bjergene men tror godt at han kan forsvar sig hvis han er 2-3 minutter foran efter brostensetapen. Men hvis Froome ikke styrter i hans forberedelse, ikke styrter under løbet og ikke taber for meget tid på brostensetapen, ja så er jeg sikker på at alle de andre ikke har en chance - overhovedet!

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Cykling

Indlæg af Blaugrana92 »

Belitime skrev:Peraud er i det mindst kaptajnen på hans hold og han slog altså Valverde med cirka samme margen som Contador i Vueltaen.
Og med din logik betyder det naturligvis at Peraud er på niveau med Contador.

Hvorfor er det helt præcist, at du forsøger så hårdt på at nedtone Contadors Giro-sejr?

Brugeravatar
Belitime
Indlæg: 99
Tilmeldt: tors feb 05, 2015 9:02 pm
Har takket: 1 gang

Re: Cykling

Indlæg af Belitime »

Har aldrig sagt at Peraud er på niveau med Contador, det er han selvfølgelig ikke i nærheden af.

Fordi folk roser ham helt vildt til skyerne, hvilket ikke giver mening når han blev sat af en hjælperytter hver eneske gang det gik opad. Han fortjener dog rose for hans enkeltstart, det var kun pga vejret at han ikke vandt etapen og de alle de andre i klassementet var dårligere end dårlig.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Cykling

Indlæg af Flax_Generous »

Er alle ikke enige i, at Contador skal finde et ekstra gear i forhold til Giroen, hvis han skal slå Nibali, Quintana og Froome i Touren? Jeg tror, at han har det - at han vandt Giroen uden at være i absolut topform - men det bliver spændende at se.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Cykling

Indlæg af Blaugrana92 »

Flax_Generous skrev:Er alle ikke enige i, at Contador skal finde et ekstra gear i forhold til Giroen, hvis han skal slå Nibali, Quintana og Froome i Touren? Jeg tror, at han har det - at han vandt Giroen uden at være i absolut topform - men det bliver spændende at se.
Jo, det tror jeg at aller er klar over og enige om. Desuden tror jeg absolut heller ikke at det var en Contador i topform.


Xavi6Smede
Indlæg: 1436
Tilmeldt: tirs dec 23, 2014 8:02 pm
Har takket: 53 gange
Blevet takket: 135 gange

Re: Cykling

Indlæg af Xavi6Smede »

Jeg har skam læst alle 3. Og jeg er da langt fra sikker på, at han vinder, især pga giroen. Men hvis jeg lige skal svare kort på hvert link. Det kyllingen siger er håbløst dumt. Giro-Tour har været en længerevarig drøm, som blev besluttet sidste år. Altså det år hvor han var alle de andre overlegen. Link to er også umiddelbart dumt. Det har hele tiden været meningen, at formen først skulle toppe i Touren. Nibali havde også en fuldstændig anonym sæson indtil han vandt touren- Contador har så bare lige taget Giroen med http://www.feltet.dk/nyheder/contador_det_er_ikke_2011/.
Det Brian siger er vel også dumt. At Nibali havde rundbarberet Contador? Som sagt satte Contador ham den eneste gang de mødte hinanden opad. http://tour2014.tv2.dk/2014-07-12-conta ... jergfinale . Indtil Nibali viser sig stærkere end de andre i en grandtour, for det har han aldrig gjort før, så tror jeg ikke på han er den stærkeste. Til gengæld har han en masse forkskellige forcer, der gør ham til en vanvittig spændende brik igen i år :) Hvad han sandsynligvis taber i bjergene, kan han måske vinde igen andre steder. Den evne har de 3 andre muligvis ikke.. Så skulle det da lige være Contador :)

Brugeravatar
Belitime
Indlæg: 99
Tilmeldt: tors feb 05, 2015 9:02 pm
Har takket: 1 gang

Re: Cykling

Indlæg af Belitime »

Contador kommer for 5 år i træk, ikke til at køre om sejren. I modsætning til 2007-2010 mangler han Fuentes og Clenbuterol.
Senest rettet af Belitime tirs jun 09, 2015 4:43 pm, rettet i alt 17 gange.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Cykling

Indlæg af Visca El Barca »

Xavi6Smede skrev:Jeg har skam læst alle 3. Og jeg er da langt fra sikker på, at han vinder, især pga giroen. Men hvis jeg lige skal svare kort på hvert link. Det kyllingen siger er håbløst dumt. Giro-Tour har været en længerevarig drøm, som blev besluttet sidste år. Altså det år hvor han var alle de andre overlegen. Link to er også umiddelbart dumt. Det har hele tiden været meningen, at formen først skulle toppe i Touren. Nibali havde også en fuldstændig anonym sæson indtil han vandt touren- Contador har så bare lige taget Giroen med http://www.feltet.dk/nyheder/contador_det_er_ikke_2011/.
Det Brian siger er vel også dumt. At Nibali havde rundbarberet Contador? Som sagt satte Contador ham den eneste gang de mødte hinanden opad. http://tour2014.tv2.dk/2014-07-12-conta ... jergfinale . Indtil Nibali viser sig stærkere end de andre i en grandtour, for det har han aldrig gjort før, så tror jeg ikke på han er den stærkeste. Til gengæld har han en masse forkskellige forcer, der gør ham til en vanvittig spændende brik igen i år :) Hvad han sandsynligvis taber i bjergene, kan han måske vinde igen andre steder. Den evne har de 3 andre muligvis ikke.. Så skulle det da lige være Contador :)
Det skal lige siges med hensyns til Holms udtalelser, at jeg efterhånden har meget svært ved at tage ham seriøst. Han har det med at køre personlig fnidder, hvilket klart overskygger det kendskab og den ekspertise, han ellers må have indenfor sporten. Han udnytter f.eks. enhver mulighed til at svine Jørgen Leth, det har han gjort i årevis, årsagen er at Holms ekskone løb efter Leth for mange mange år siden. Det er han ikke rigtig kommet over, ser det ud til. Han angriber i hvert fald Leth så snart muligheden byder sig.

Nu til denne specifikke udtalelse. Jeg kan huske at han for to år siden var fremme før TDF(der hvor Froome kørte fra Contador og Contador havde kørt svagt hele året. Årsagen til hans svag kørsel var blandt andet, at Riis havde brugt ham helt forkert. Han var ikke så meget en cykelrytter den sæson, men mere som en mand der skulle pleje og tiltrække sponsorer til holdet, som man manglede dengang), at hvis Contador lige pludselig kørt stærkt i TDF, så ville det være rigtig mistænkeligt. Da han så ikke kunne følge med under touren, var Holm igen fremme og sige, at det er en naturlig konsekvens. Så langt så godt. Men det gjaldt åbenbart kun Contador. For når det gælder Nibali, så er det meget naturligt at han kører svagt hele året for derefter at toppe fuldstændigt i TDF. Eller Quintana for den sags skyld. Når jeg læser sådan noget, så kan jeg ikke lade være med at tænke, at han er meget bias.

Dernæst fokuseres der rigtig rigtig meget på, at Froome vandt det løb foran Contador. Man skal endelig ikke glemme, at Contador i selvsamme løb kørte fra Froome også. Den ene etape var Contador i hopla, i den anden Froome. Men forskellen var meget lille, og Contador havde sikkert vundet samlet, hvis han ikke havde slappet af på de sidste 500 meter ( for at give en rytter chancen for at vinde eller noget i den stil, kan ikke helt huske det, men han sagde i hvert fald at han skulle ikke have sænket fart de sidste 500 meter).Nårh en bagatel. I giro'en kørte han altså med en skulder som var røget af led. Man kan så mene at det var en løgn og dække, men jeg kan ikke se, hvorfor et italiensk hospital eller løbets officiel læge skulle lyve om den slags. Det var trods alt dem der kom med dommen. Rigtig mange store rytter sagde, at enhver anden havde bare rejst hjem, men Contador har så stærk en psyke, at han fortsatte og endda vandt løbet.

Og lige netop hans psyke kommer til at være afgørende. Greg Lemond (og mange mange andre stor mestre) har sagt, at hvis nogen kan det så er det Contador. Man skal se på Giro ogTour double som en siger han. Restitution bliver ikke svært, det er mere det psykiske, at man skal se på begge løb som en enhed, og der er Contador stærk psykisk. Det er nok derfor at Froome peger på ham som sin værste rival ikke Quintana eller Nibali.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Cykling

Indlæg af Blaugrana92 »

Fantastisk underholdning i Critérium du Dauphiné her i dag. De kører præcis samme rute som når de skal køre 17. etape i Tour de France. Over et par kategori 3 stigninger først, så en enkelt kategori 2 stigning og så over Col d'Allos, hvorefter der venter en fuldkommen vanvittig nedkørsel på cirka 15 kilometer, inden der venter 6,5 kilometer op ad en kategori 2 stigning til sidst. Men nørdkørslen fra Col d'Allos er helt vild. Smal vej, dårlig asfaltering, utrolig teknisk. Virkelig, virkelig svær nedkørsel. Romain Bardet angreb lige inden toppen og kørte en utrolig flot nedkørsel.

Det bliver spændende i Tour'en, hvor man jo levende kan forestille sig at Nibali vil give den fuld gas. Han er i øvrigt blevet sat af her på den sidste stigning. Han er ikke i sin Tour-form endnu, men det timer han jo formentlig helt perfekt alligevel, lidt ligesom han gjorde sidste år.

Brugeravatar
Belitime
Indlæg: 99
Tilmeldt: tors feb 05, 2015 9:02 pm
Har takket: 1 gang

Re: Cykling

Indlæg af Belitime »

Froome ser umenneskelig ud. Gjorde han også sidste år inden han styrter i Dauphine og i 2013 og i TDF 2012.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Cykling

Indlæg af Blaugrana92 »

Tjoh, men omvendt har han altså et hold der flår feltet i stykker, men alligevel slår han kun Tejay van Garderen med 17 sekunder. Jeg tror ærligt talt at van Garderen havde overlevet, hvis han ikke var gået med på Froomes acceleration, men bare havde kørt sit eget tempo i stedet og trådt de store gear, som han gør det allerbedst. Tejay skal ikke ligge og køre kontra på Froomes acceleration. Det er ikke den type han er. Han er ikke eksplosiv, men har en enorm motor.

Tejay er en Jan Ullrich-type og jeg mener det er en fejltagelse, når han forsøger at svare igen med et eksplosivt ryk. Han skulle have kørt den som han gjorde på 5. etape, hvor han lod Froome køre væk på Pra Loup og fokuserede på sig selv, med det resultat at han hentede Froome senere og endda kørte fra ham på de sidste hundrede meter. Tejay kan blive en fantastisk stor rytter, men det kræver at han ikke lader sig lokke af de ryk som ryttere som Froome og Contador kan diske op med og i stedet kun koncentrere sig om sig selv.

Jeg tror det ville hjælpe Tejay rigtig meget, at tage et par lange snakke med Cadel Evans om, hvordan man rent mentalt forbereder sig på at lade eksplosive ryttere køre væk og i stedet holder sit eget tempo. Evans var fantastisk til det og jeg tror Tejay kan nå ligeså langt som Evans gjorde, hvis han bliver stærkere rent mental.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 3 gæster