Cykling

Anden sport uden forbindelse til Barca

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Xavi6Smede
Indlæg: 1436
Tilmeldt: tirs dec 23, 2014 8:02 pm
Har takket: 53 gange
Blevet takket: 135 gange

Re: Cykling

Indlæg af Xavi6Smede »

Og så er der Yates-brødrene, der i modsætning til Skys britiske ryttere rent faktisk er to naturlig fremrangende bjergryttere.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Cykling

Indlæg af Blaugrana92 »

Ja, og alligevel får begge konsistent tæv i de lange etapeløb. En fjerdeplads er det bedste de tilsammen har opnået, og der var Adam ikke engang i nærheden af at køre med om sejren. Og så var Simon og Adam i øvrigt også meget talentfulde som U23 ryttere - modsat Froome og G. Begge har top 10 placeringer i Tour de l'Avenir på CV'et.

Xavi6Smede
Indlæg: 1436
Tilmeldt: tirs dec 23, 2014 8:02 pm
Har takket: 53 gange
Blevet takket: 135 gange

Re: Cykling

Indlæg af Xavi6Smede »

Så lad os da håbe de ikke skifter til Sky, så går det først helt galt. Men mon ikke målet er at køre Tao Geoghegan Hart som den næste store stjerne, så Brailsford igen kan "bygge" en Tourstjerne op fra bunden af.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Cykling

Indlæg af Blaugrana92 »

Tao er blevet nummer 10 i Tour de l'Avenir, hvor han blandt andet slog Jack Haig, Sam Oomen, Dylan Teuns og Guillaume Martin. Han har generelt længe været anset som et kæmpe talent, også i forbindelse med etapeløb, hvilket han også har vist når han har fået lov at køre egen chance i Tour of California. Han kan, ligesom med Yates-brødrene, overhovedet ikke sammenlignes med Froome og G, for der har rent faktisk været forventninger fra starten af til ham i forhold til etapeløb.

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: Cykling

Indlæg af Antimadridista »

Bliver interessant om GT forlænger den kontrakt. Men mon ikke.

Imponerende af Kragh. Han er godt nok noget helt specielt!

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Cykling

Indlæg af Flax_Generous »

Der er langt fra en sjetteplads i Tour de l'Avenir til at vinde Tour de France, men ja, Tao Geoghegan Hart har vist et meget større etapeløbspotentiale end Wiggins, Thomas og Froome havde da de var 23 år. Det ville være oplagt at køre ham (eller Bernal) i stilling til et par Tour-sejre. Det kunne dog også godt blive Owain Doull, Charlie Tanfield, Ethan Hayter eller noget andet i den stil - Sky er jo tilsyneladende eksperter i at forvandle baneryttere til bjergkonger.

Xavi6Smede
Indlæg: 1436
Tilmeldt: tirs dec 23, 2014 8:02 pm
Har takket: 53 gange
Blevet takket: 135 gange

Re: Cykling

Indlæg af Xavi6Smede »

Blaugrana92 skrev:Tao er blevet nummer 10 i Tour de l'Avenir, hvor han blandt andet slog Jack Haig, Sam Oomen, Dylan Teuns og Guillaume Martin. Han har generelt længe været anset som et kæmpe talent, også i forbindelse med etapeløb, hvilket han også har vist når han har fået lov at køre egen chance i Tour of California. Han kan, ligesom med Yates-brødrene, overhovedet ikke sammenlignes med Froome og G, for der har rent faktisk været forventninger fra starten af til ham i forhold til etapeløb.
Ja, og derfor tror jeg også de satser meget på ham. Pointen var, at man kun kan frygte hvad Sky kan få ud af Tao og Yates-brødrene, når man ser på hvad de har fået ud af Froome, Thomas og Wiggins.

Det bliver samtidig spændende at følge hvad Skys plan er med Bernal. Det ødelægger jo lidt deres britiske vision (hvis de altså stadigvæk har til mål at vinde med britiske ryttere?), omvendt kan de naturligvis heller ikke lade ham gå til et andet hold. Jeg har aldrig set et så stort etapeløbstalent før!

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Cykling

Indlæg af Flax_Generous »

Thomas er betydeligt mere likeable end Froome. Ikke helt på Wiggins-niveau, men tæt på. Ærgerligt, at han har valgt at pisse på sporten sammen med Brailsford & co.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Cykling

Indlæg af Blaugrana92 »

Må man ikke godt blære sig lidt, når man har kørt 1.253 kilometer i juli? Med stor afstand det længste jeg nogensinde har kørt på én måned. Og så med 18.174 højdemeter ovenikøbet. Jeg kørte i øvrigt denne tur i Ligurien. Så får man altså lynhurtigt respekt for tunge drenge som Kristoff, Greipel og Walscheid (89 kg, sikken krabat) når de kører etape der er tre-fire gange så udmagrende.

Xavi6Smede
Indlæg: 1436
Tilmeldt: tirs dec 23, 2014 8:02 pm
Har takket: 53 gange
Blevet takket: 135 gange

Re: Cykling

Indlæg af Xavi6Smede »

Vanvittigt! Jeg har cyklet 60 km i dag, og jeg er så død (er så oppe på 220 km de sidste 5 dage).. Og udover en enkelt 16 procents bakke, er det trods alt begrænset hvor op og ned det går ved strandvejen :grin:

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Cykling

Indlæg af Blaugrana92 »

Adrien Costa, der for to år siden lignede den amerikaner, der endelig kunne løfte arven efter Armstrong, har mistet sit højre ben, amputeret over knæet.

Han var ude at klatre i den østlige del af Yosemite National Park, i området omkring Mount Conness cirka 350 kilometer øst for San Francisco, da en stor klippe på omkring to ton rev sig løs og faldt ned over hans ben. Der var heldigvis to klatrere i nærheden, der kom ham til undsætning og ydede det mest basale førstehjælp, for at minimere blødningen, mens to andre klatrere hørte råbene om hjælp fra et punkt højere på bjerget og kontaktede alarmcentralen. En helikopter blev først sendt til området, men var nødt til at vende om pga. kraftig røg fra en skovbrand i nærheden.

Først tre timer efter den første opringning til alarmcentralen fik de første reddere kontakt med Costa. Ved hjælp af noget avanceret rebteknik, fik de 12 hjælpere løftet og flyttet klippen fra Costas ben, og han blev hurtigt klargjort og flyttet til en snedrive, hvor en Blackhawk-helikopter - der var i nærheden i forbindelse med føromtalte skovbrand - kunne samle ham op.

Vanvittig historie og et held, at Costa ikke mistede mere end et halvt ben. Sådan en situation kan nemt ende med at blive enden på det hele. Meget skidt kan siges om USA og deres offentlige institutioner, men deres Search And Rescue teams er virkelig on point og helt ufatteligt dygtige.

Hagens Berman Axeon er ikke for heldige. Nu havde Costa så godt nok droppet cykling på højeste niveau, men det kan stadig ikke være sjovt for hans tidligere holdkammerater. Først mistede Chad Young livet sidste år, og nu var det også tæt på at Costa mistede det.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Cykling

Indlæg af Blaugrana92 »

Jeg tror efterhånden at Quintana er ren. Hans præstationer er så svingende, at han virker helt realistisk og menneskelig.

El Bala til gengæld ... :lol:

Hvis Simon Yates også smider den her væk, så vinder han aldrig en Grand Tour. Enric Mas er i øvrigt utroligt imponerende.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Cykling

Indlæg af Flax_Generous »

Movistar og Valverde er ret irriterende at se på.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Cykling

Indlæg af Blaugrana92 »

Nu vinder British Cycling så forhåbentlig heller ikke mere de næste par år. Det skulle jo nødig blive suspekt ... :roll:

Utroligt at gå fra at være en B-nation - okay, lad os være ærlig; F-nation - til at vinde tre Grand Tours i én sæson på så få år. Men det er sikkert bare god talentudvikling. Eller noget.

Nu er der heldigvis snart VM, hvor de stiller op med et hold, der forhåbentlig ikke kommer til at kunne ret meget. Simon og Adam er de eneste med niveauet, og begge er formentlig trætte efter en lang sæson med to Grand Tours hver.

Forhåndsfavoritten må næsten være Alaphilippe, særligt fordi Frankrig kommer med et uhyggeligt stærkt hold. Man har næsten lyst til at afskrive Valverde, der tydeligvis var fuldstændig bombet her til sidst i Vuelta'en, men man ved jo virkelig bare aldrig med Bala. Det samme kan i øvrigt siges om Nibali. Dårlig sæson for ham helt generelt, men sådan en mand kan aldrig afskrives.

Belgien har ligeledes et uhyggeligt hold, men problemet er nok, at de simpelthen har for mange strenge at spille på. Hvem skal være kaptajn? Greg van Avermaet er formentlig ikke stærk nok til hård en rute - hvilket i øvrigt også gør sig gældende for Sagan i mine øjne - mens både Benoot og Wellens har kørt noget under niveau det seneste stykke tid. Teuns har set stærk ud her i Vuelta'en, men alligevel ikke stærk nok til at slå Ben King, Bauke Mollema, Óscar Rodríguez, Rafal Majka, Michael Woods, m.fl. Belgien er på papiret uhyggelige, men jeg tror simpelthen at der går for meget ged i den med at finde ud af, hvem der har lederrollen på det hold. Med det sagt er det selvfølgelig dumt helt at afskrive van Avermaet og Sagan, uanset hvor hård ruten er. Begge er jo af samme helt specielle vinderstof, som Valverde og Nibali er.

For Danmark ser det ikke så godt ud synes jeg. Ruten er i mine øjne for hård til at Valgren rigtigt kan begå sig, selvom han så utroligt stærk ud i de to canadiske GP's. Fuglsang er sikkert vores bedste bud, men så til gengæld ikke overvældende ud i Québec og Montréal. Cort kan ikke i så kuperet terræn. Og så er vores allerstærkeste hjælperytter, Chris Juul, skadet med et brækket kraveben (ligesom mig for tiden i øvrigt) så på det punkt er vi også alvorligt svækket. Jeg kan ikke se os køre med om sejren i år, desværre.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Cykling

Indlæg af Blaugrana92 »

Så er der VM! Holdløb i dag. Jeg satser på at enten Sunweb, Quick-Step eller Katusha vinder, så vi kan få en dansk verdensmester i den disciplin igen i år.

De fem traditionelt gode hold i disciplinen stiller alle stærkt op, men jeg synes absolut også at Team Katusha ser spændende ud. Det er et godt balanceret hold til ruten, synes jeg. Dowsett, Martin, Politt og Mads Würtz kan alle træde en ordentlig mølle på de lange flade stykker, mens Haas og Hollenstein kan køre godt til på stigningen, men her er hverken Politt eller Mads altså heller ikke helt dumme. Begge to var kanon godt kørende i Tour of Britain, mens Politt var helt fænomenal i Deutschland Tour. Det er dertil et godt mix af erfaring og ungdom.

Sunweb, Sky, BMC, Quick-Step og Mitchelton-Scott er dog også ekstremt stærke alle sammen. Mand for mand er Mitchelton-Scott ikke nødvendigvis noget at prale af, men det er bare nogle drenge - selvfølgelig primært Durbo, Heppy, Impey og Meyer, mens Bauer og Trentin er nye i flokken - der kender hinanden helt fantastisk godt, og har kørt den her disciplin sammen så mange gange. Det er svært at forudsige, men jeg tør godt sige at hverken AG2R eller Astana vinder.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 2 gæster