Basketball

Anden sport uden forbindelse til Barca

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Basketball

Indlæg af Blaugrana92 »

Billede

Jonas, savner du ham ikke allerede? Bedste spiller i Minnesota i ti år. Velsagtens den næstbedste two-way spiller i ligaen. En rigtig game changer.

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: Basketball

Indlæg af JonasV »

Der er mange ting, jeg savner hos Bulls! Men jo, Jimmi G. Buckets må vist nærmest toppe den liste. Til gengæld er der ikke noget andet sted, jeg hellere ville se ham, end i Minnesota, når nu det skal være.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Basketball

Indlæg af Blaugrana92 »

Jeg tror heldigvis, at Markkanen bliver en rigtig, rigtig god spiller! Og så kan du altså også godt glæde dig, til at Zach LaVine bliver klar igen. Ham bliver I stensikkert rigtig glad for, når han først kommer op i omdrejninger. Om ikke andet er jeg sikker på, at de lokale kommer til at elske ham, fordi han gør så meget for det lokale community! ;-)

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Basketball

Indlæg af MessiPogba »

Hvad fanden sker der her de første to uger? Der er sket en del vilde ting. På både godt og ondt.

Cavs med LeBron er pviringe. Der er dog kommet mange spillere ind, så de skal lige lære hinanden at kende, men stadigvæk. De har tabt til ringe hold, og de har store problemer mod Pacers lige nu. Kun fordi de er i East, at man ikke vil afskrive dem, for den måde de spiller på, ville de godt nok få det svært i West. De er helt væk.

Orlando Magic? Jeg havde absolut ingen fidus til dem, men de har da haft en stærk stærkt. Blandt Evan Fournier, som er gået fra at være en temmelig ordinær skytte og driver til at være hamrende effektiv streak-scorer.

Hans statline for denne sæson indtil videre.

GP MPG FGM-FGA FG% 3PM-3PA 3P% FTM-FTA FT% RPG APG BLKPG STLPG PFPG TOPG PPG
7 33.3 7.9-14.4 .545 2.9-5.1 .556 3.4-3.6 .960 4.3 3.9 0.3 1.4 1.9 2.1 22.0

Over 50 procent på gulvet, over 50 procent bag 3eren og næsten full house på FT-line. Det er meget tidligt, men det er sgu stadigvæk vilde stats, når han tager 5 treer pr. kamp og skyder mange midrange jumpers og stadigvæk har over 50 procent.

Han har ikke kun mødt keglehold. Mod Spurs var han 4-4 bag 3'eren og 10-12 i alt og lavede 25 point. Det er altså normalt et fantastisk godt hold, som er svære at score imod.

Marc Gasol har også startet helt fantastisk, selvom han efterhånden er 33 år, så viser han stadigvæk sine store kvaliteter.

Ben Simmons og Joel Embiid viser gode takter sammen og Simmons ligner en, der er meget, meget stærkt kandidat til ROTY. Dennis Smith Jr. har set spændende ud også fra årets rookie-class, mens Lonzo er lidt svingende og ikke så aggressiv, som han burde være. Lidt for meget nølen fra hans side, af hvad jeg har set.

Synes 76ers ser vanvittigt spændende ud. De mangler lige en overordnet leder a la LeBron, omend en LeBron ville kun bremse en som Simmons i hans udvikling, hvis han kom til her efter sommer, når han blvier free agent (Mange siger, at LeBron tager til LA for at være tættere på hans business og hans kone gerne vil til LA nu efter at have været igennem hans rejse i tykt og tyndt i 15 år). Men jeg har stor fidus til 76ers, hvis Embiid kan holde sig skadesfri og kan få fjernet sine minutes restriction på de omkring 25 minutter.

Giannis er flyvende, men er omringet af lidt for vage spillere, som ikke altid dukker op i kampene. De blev blæst i går af OKC ud af hallen. Middleton var vanvittig ringe i den kamp, men kan se her nu i nattens kamp, at han har taget revanche. Men den slags udsving har Bucks ikke råd til, hvis de vil gøre sig meget gældende i East.

Warriors er også startet lidt skævt. Steve Kerr siger, at de rent konditionsmæssigt mangler rigtig meget, da de er startet sæsonen tidligere end hidtil (Man har fra NBA rykket det hele med to uger, så der ikke er så mange back-to-back-kampe mere i sæsonen, så man ikke får flere scenarier som sidste sæson, hvor storkampe blev en fuser, fordi stjernerne sad over, så man har i år valgt at starte sæsonen tidligere end før), så Warriors går kolde i slutningen af 3. quarter, men de skal nok blive nummer 1 i West, når det hele er færdigt. De er for gode til at gøre andet. Curry er startet stærkt og er topscorer på holdet.

Wolves har jeg ikke lige set alle highlights, men de kæmper stadigvæk med defensiven som i sidste sæson, selvom de har en stærk defensiv træner. Forventer bedre defence, når Jimmy Buckets er kørt 100 procent ind på holdet, og at KAT vokser mere med opgaven som stjerne. Han skal tage lidt mere defensivt ansvar end før, hvis Wolves skal være relevante, for i offensiven er de et godt hold stadigvæk.

Hold man skal følge: 76ers, Bucks, Magic og Wolves.
Senest rettet af MessiPogba tors nov 02, 2017 3:23 am, rettet i alt 1 gang.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Basketball

Indlæg af MessiPogba »

Blaugrana92 skrev:Jeg tror heldigvis, at Markkanen bliver en rigtig, rigtig god spiller! Og så kan du altså også godt glæde dig, til at Zach LaVine bliver klar igen. Ham bliver I stensikkert rigtig glad for, når han først kommer op i omdrejninger. Om ikke andet er jeg sikker på, at de lokale kommer til at elske ham, fordi han gør så meget for det lokale community! ;-)
Lad os nu liiiiiiiiige se, hvordan en så atletisk spiller som LaVine vender tilbage efter sådan en seriøs skade. Rose blev aldrig den samme igen f.eks, og han var også ligeså atletisk anlagt som LaVine. LaVine uden sine atletiske evner vil godt nok ikke være særlig meget værd på et hold.

Markkanen ser spændende ud. Ligner den nye Porzingis. Høj, høj spiller, der kan sprede gulvet og skyde dem i. Men fandme et halvt sløjt hold de har sig i Chicago.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Basketball

Indlæg af Blaugrana92 »

MessiPogba skrev:Lad os nu liiiiiiiiige se, hvordan en så atletisk spiller som LaVine vender tilbage efter sådan en seriøs skade. Rose blev aldrig den samme igen f.eks, og han var også ligeså atletisk anlagt som LaVine. LaVine uden sine atletiske evner vil godt nok ikke være særlig meget værd på et hold.
Ah, ja. Den klassiske myte om LaVine: "Han er jo bare en dunker." Hvis LaVine mistede sine atletiske evner, hvilket jeg simpelthen ikke tror på, at han gør, så ville Bulls have en sharpshooter uden lige - Dennis Scott har kaldt hans shooting form for "picture perfect" - til at stretche gulvet. Det er absolut worst case scenario. I så fald kan Zach blive en Kyle Korver type, for han har arbejdsmoralen til at blive fantastisk rent defensivt også. Det gode ved Zach er, at han havde så vild en vertical før sin skade, at selv hvis han mister noget af den nu, så er han stadig langt mere atletisk end den gennemsnitlige PG eller SG.

At Derrick Rose aldrig blev den samme igen, behøver altså ikke at sige det helt store. Der er masser eksempler på spillere, der har fået slemme skader, og er kommet tilbage og har været enten ligeså gode eller bedre. Westbrook og PG13 er to nærliggende eksempler. Selv Shaun Livingstone, der blev ramt af velsagtens den værste knæskade i spillets historie, kom tilbage og tilpassede sit spil. Hvis man er professionel frem for alt og har en vanvittig work ethic - og på begge punkter, kunne man godt mistænke D Rose for ikke at nå Westbrook, PG13, Livingstone eller Zach til sokkeholderne - tror jeg at en knæskade i langt de fleste tilfælde, vil have langt mindre alvorlige følger end det havde for Rose. Marc Gasol er i øvrigt også et nyligt eksempel; en brækket fod er en alvorlig sag for så stor en mand.

Apropos big men og skader, så er Nemanja Bjelica virkelig også trådt i karakter. Igen. For han viste det faktisk i sidste sæson, lige op til sin skade. Vi kollapsede skægt nok også fuldstændig, da Bjelica blev skadet og røg ud af rotationen. Men nu er han tilbage, og han ser faktisk endnu bedre ud end sidste sæson. Han gør det simpelthen fantastisk både defensivt og offensivt.

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Basketball

Indlæg af MessiPogba »

Blaugrana92 skrev:
MessiPogba skrev:Lad os nu liiiiiiiiige se, hvordan en så atletisk spiller som LaVine vender tilbage efter sådan en seriøs skade. Rose blev aldrig den samme igen f.eks, og han var også ligeså atletisk anlagt som LaVine. LaVine uden sine atletiske evner vil godt nok ikke være særlig meget værd på et hold.
Ah, ja. Den klassiske myte om LaVine: "Han er jo bare en dunker." Hvis LaVine mistede sine atletiske evner, hvilket jeg simpelthen ikke tror på, at han gør, så ville Bulls have en sharpshooter uden lige - Dennis Scott har kaldt hans shooting form for "picture perfect" - til at stretche gulvet. Det er absolut worst case scenario. I så fald kan Zach blive en Kyle Korver type, for han har arbejdsmoralen til at blive fantastisk rent defensivt også. Det gode ved Zach er, at han havde så vild en vertical før sin skade, at selv hvis han mister noget af den nu, så er han stadig langt mere atletisk end den gennemsnitlige PG eller SG.

At Derrick Rose aldrig blev den samme igen, behøver altså ikke at sige det helt store. Der er masser eksempler på spillere, der har fået slemme skader, og er kommet tilbage og har været enten ligeså gode eller bedre. Westbrook og PG13 er to nærliggende eksempler. Selv Shaun Livingstone, der blev ramt af velsagtens den værste knæskade i spillets historie, kom tilbage og tilpassede sit spil. Hvis man er professionel frem for alt og har en vanvittig work ethic - og på begge punkter, kunne man godt mistænke D Rose for ikke at nå Westbrook, PG13, Livingstone eller Zach til sokkeholderne - tror jeg at en knæskade i langt de fleste tilfælde, vil have langt mindre alvorlige følger end det havde for Rose. Marc Gasol er i øvrigt også et nyligt eksempel; en brækket fod er en alvorlig sag for så stor en mand.

Apropos big men og skader, så er Nemanja Bjelica virkelig også trådt i karakter. Igen. For han viste det faktisk i sidste sæson, lige op til sin skade. Vi kollapsede skægt nok også fuldstændig, da Bjelica blev skadet og røg ud af rotationen. Men nu er han tilbage, og han ser faktisk endnu bedre ud end sidste sæson. Han gør det simpelthen fantastisk både defensivt og offensivt.
Det er stadigvæk en korsbåndsskade. Det er altså ikke bare noget, du lige ryster af dig og især ikke for de her vanvittige atletiske og dynamiske spillere, som Zach jo er. PG13 er jo IMO ikke en voldsom atletisk person, der lever på sine atletiske evner som LaVine, Westbrook og andre super freaks of nature jo gør. Det samme med Livingston. De er lidt mere afslappede typer i deres spil end LaVine er, som har den her høje energi.

Så du bekræfter jo bare min teori om, at du nok ikke får den samme spiller tilbage, hvis LaVine bliver "blot" en Korver-type. Det er jo ikke det, der gør LaVine så fandens dygtig. Det, der gør ham så dygtig, er, at han foruden sine fine skydeevner har en fænomenalevne til atk omme til kurven og drive igennem venner og fjender og flyve rundt. Hans energi og atletiske evner er jo hans styrke.

Ja, I må håbe, at Bjelica kan holde kadencen, når I skal gøre brug af second unit, når stjernerne er på bænken. Virker til at være det, I mister jeres run på, når bænken kommer ind.

Og vildt, at KAT kun fik 2 point, selvom jeg godt ved, at han kom tidligt i foul trouble, men stadigvæk, 23 min og 2 point for en så dygtig spiller for KAT er lidt sjovt. Nok en meget, meget sjældent gang man ser sådan en statline med ham. Men okay, det er vel okay, når man tænker på, at han spillede overfor to af bedste big mens i ligaen, hvor især Davis er fantastisk til at trække fejl og komme på linjen.

Det er pisse irriterende, når de her dygtige spillere hurtigt kommer i foul-trouble. Kan virkelig ødelægge kampen for en. Det samme med Bucks og Giannis i de to seneste kampe. Der er GIannis fået to eller tre fejl allerede i 1. quarter. Det er lidt nederen som seer.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Basketball

Indlæg af MessiPogba »

Ben Simmons bliver en meget, meget, meget dominerende spiller. Han spiller allerede som en, der er langt ældre, end han er. Formidabel basketball IQ allerede i en alder af 20 år. Lidt ligesom Giannis, så mangler Simmons dog et pålideligt jumpshot og 3-point. Får han sig et jumpshot, så kan han allerede om få år blive MVP-kandidat og anset som den bedste spiller på kloden.

Ham og Embiid er godt nok lovende for 76ers fremtid. Generelt har 76ers en ufattelig god og bred trup. De mangler måske lige en leder, der kan holde sammen om det hele, omend Simmons snart bliver den leder, men de mangler lige den der veteran, der kan holde dem sammen og lære fra sig til Embiid og Simmons, imens de er unge.

Jeg vil trække den så langt, at jeg faktisk tror, at Simmons allerede bliver all-star i år, altså som rookie. Det er kun sket 5 gange de sidste 25 år. Shaq i 93, Grant Hill i 95, Tim Duncan i 98, Yao Ming i 2003 og Blake Griffin i 2011.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Basketball

Indlæg af MessiPogba »

Bledsoe til Bucks for Greg Monroe og et draftpick. Umiddelbart et rigtig godt skifte, da Bucks nu får en rigtig, rigtig god PG, og så kan Brogdon nok køre second unit, eller måske rykkes til SG, men Monroe kørte second unit før, så Brogdon kan dække de point der.

Hvis Jabari Parker kommer tilbage omkring årsskiftet og hurtigt kommer i omdrejninger, så vil Bucks have Parker, Bledsoe, Giannis og Middleton som startere. Det ville være en rigtig stærk starter, og så kan Brogdon, Snell og Teletovic køre second unit. En god og fin bredde, og så vil Bucks pludselig være en god contender til øst faktisk, selvom det stadigvæk kræver at Giannis kører beast-mode og får sig et bedre jumper.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14997
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1684 gange
Blevet takket: 1121 gange
Kontakt:

Re: Basketball

Indlæg af Lopezzz »

Så fik jeg endeligt lukket min konto på bet365. Tak til Utah Jazz. Btw en god sæsonstart. Vinder en, taber 3 :clap:
MDCCCXCIX

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Basketball

Indlæg af MessiPogba »

Lopezzz skrev:Så fik jeg endeligt lukket min konto på bet365. Tak til Utah Jazz. Btw en god sæsonstart. Vinder en, taber 3 :clap:
De har jo også mistet to knalddygtige defensive spillere, som var jo deres hjørnesten i sidste sæson, i George Hill og Gordon Hayward, omend Rubio også er en fin forsvarsspiller.

De har jo aldrig været et sprudlende offensivt hold, da de spiller alt for langsomt i forhold til moderne NBA.

Men så fik du da sparet de penge! :D
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14997
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1684 gange
Blevet takket: 1121 gange
Kontakt:

Re: Basketball

Indlæg af Lopezzz »

MessiPogba skrev:
Lopezzz skrev:Så fik jeg endeligt lukket min konto på bet365. Tak til Utah Jazz. Btw en god sæsonstart. Vinder en, taber 3 :clap:
De har jo også mistet to knalddygtige defensive spillere, som var jo deres hjørnesten i sidste sæson, i George Hill og Gordon Hayward, omend Rubio også er en fin forsvarsspiller.

De har jo aldrig været et sprudlende offensivt hold, da de spiller alt for langsomt i forhold til moderne NBA.

Men så fik du da sparet de penge! :D
Livet bliver meget bedre uden odds :smile:
MDCCCXCIX

Kawhi
Indlæg: 215
Tilmeldt: man aug 14, 2017 8:16 am
Har takket: 21 gange
Blevet takket: 11 gange

Re: Basketball

Indlæg af Kawhi »

Er jeg den eneste der håber at alle andre end Warriors vinder igen i år?!

Jeg glæder mig helt vildt til at se Kawhi Leonard ( se mit brugernavn ;-) ) tilbage for Spurs! Det sker dog først om en måneds tid har jeg læst mig til - og han skal sikkert bruge en del kampe på at komme i fulde omdrejninger igen...

Jeg er ret imponeret af hvad Brad Stevens har gjort ved Celtics i år - det er helt vildt at de har en record på 19-4 nu og at Kyrie endda har siddet ude i nogle af kampene. Det kunne være fedt at se dem som vindere af East!

Jeg håber på samme scenarie med Rockets i West. Det kunne være så fedt med lidt forandring efter Cavs/Warriors har været så dominerende de sidste 3 sæsoner. Jeg kunne godt unde CP3 en ring - og Harden må snart have sparet sammen til en MVP-titel :grin:

Jeg er kæmpe Westbrook-fan, så jeg følger OKC mest af alle i NBA uden at være rigtig fan af dem. Sidste sæson var for vild, men jeg krummer godt nok tæer over OKC i år... Det er helt utilgiveligt at de nu har tabt 5 af de seneste 6 kampe, når de har 3 så store stjerner på holdet. Det virker som om at der kun er 1 af de 3 som rammer dagen hver gang, mens de 2 øvrige falder helt ud. Og så er deres bænk forfærdelig at se på... Jeg tror dog at OKC kan spille op med de fleste, hvis de 3 all-stars lærer at spille sammen og at Westbrook bliver endnu mere selvisk ligesom han var i sidste sæson.

Jeg skal måske lige slutte af med at nævne at jeg også er ret vild med LeBron. Han spiller flest minutter af alle i ligaen, hans krop er skåret i granit, hans overblik for medspillere, hans forbedrede 3P-skud, hans forsvar osv...
Jeg synes dog som så mange andre også at det er trættende med hans konstante brok samt indflydelse på spiller- og trænerposterne. Nu hvor KD alligevel skulle være en "snake" og skifte fra OKC, så kunne det have været sjovt at se hvor dominerende Cavs ville have været med ham på holdet (og evt. også Kyrie hvis lønloftet ikke blev overskredet) :grin:

Mine favoritter i NBA:
Westbrook
Harden
Kawhi
LeBron
Wall
Embiid
Simmons (Ben! Ikke Jonathan) :cool:

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Basketball

Indlæg af MessiPogba »

Kawhi skrev:Er jeg den eneste der håber at alle andre end Warriors vinder igen i år?!

Jeg glæder mig helt vildt til at se Kawhi Leonard ( se mit brugernavn ;-) ) tilbage for Spurs! Det sker dog først om en måneds tid har jeg læst mig til - og han skal sikkert bruge en del kampe på at komme i fulde omdrejninger igen...

Jeg er ret imponeret af hvad Brad Stevens har gjort ved Celtics i år - det er helt vildt at de har en record på 19-4 nu og at Kyrie endda har siddet ude i nogle af kampene. Det kunne være fedt at se dem som vindere af East!

Jeg håber på samme scenarie med Rockets i West. Det kunne være så fedt med lidt forandring efter Cavs/Warriors har været så dominerende de sidste 3 sæsoner. Jeg kunne godt unde CP3 en ring - og Harden må snart have sparet sammen til en MVP-titel :grin:

Jeg er kæmpe Westbrook-fan, så jeg følger OKC mest af alle i NBA uden at være rigtig fan af dem. Sidste sæson var for vild, men jeg krummer godt nok tæer over OKC i år... Det er helt utilgiveligt at de nu har tabt 5 af de seneste 6 kampe, når de har 3 så store stjerner på holdet. Det virker som om at der kun er 1 af de 3 som rammer dagen hver gang, mens de 2 øvrige falder helt ud. Og så er deres bænk forfærdelig at se på... Jeg tror dog at OKC kan spille op med de fleste, hvis de 3 all-stars lærer at spille sammen og at Westbrook bliver endnu mere selvisk ligesom han var i sidste sæson.

Jeg skal måske lige slutte af med at nævne at jeg også er ret vild med LeBron. Han spiller flest minutter af alle i ligaen, hans krop er skåret i granit, hans overblik for medspillere, hans forbedrede 3P-skud, hans forsvar osv...
Jeg synes dog som så mange andre også at det er trættende med hans konstante brok samt indflydelse på spiller- og trænerposterne. Nu hvor KD alligevel skulle være en "snake" og skifte fra OKC, så kunne det have været sjovt at se hvor dominerende Cavs ville have været med ham på holdet (og evt. også Kyrie hvis lønloftet ikke blev overskredet) :grin:

Mine favoritter i NBA:
Westbrook
Harden
Kawhi
LeBron
Wall
Embiid
Simmons (Ben! Ikke Jonathan) :cool:
Jeg vil langt hellere se Warriors sønderkneppe lorte Cavs og se LeBron blive fravristet endnu en titel. Jeg brækker mig af LeBrons offermentalitet og hans manglende selvindsigt. Han er en formidabel spiller, men hans person som basketballspiller er på grænsende til det kvalmende. ALene det at han nægter at have haft et superteam i Miami viser bare, hvor ulækker han er som basketballperson.

Håber også snart at se Kawhi i fuld omdrejninger. Vanvittig spiller, som er en af de få, der både bærer et hold offensivt og defensivt. Men er du sikker på, at hna kommer tilbage snart der? Har Popovich ikke lige sagt, at hans helingsproces er meget, meget sløj og de endnu ikke ved, hvornår han er tilbage?

Rockets er for grineren at se på. De spiller med hovedet under armen, men jeg tvivler, at de når finals. Jeg tvivler, at de har nok defence i sig til at overkomme Warriors. Der er en verden til forskel fra regular til playoff-kampene i opdækning, så de vil få langt flere shots contested af modstanderne, når de når playoff, og D'Antoni er lidt af en one trick pony med ROckets. Deres drive til kurven skal blive bedre, hvis de skal være fleksible nok til at slå Spurs eller Warriors i West.

Helt enig i Stevens. Vanvittig arbejde han har gang i. Han ligner en ung Popovich med hans evne til at få det bedste ud af sine spillere og skabe et system, der er gavnligt for alle. Formidabel holdbold de psiller i Celtics.

Endeligt. Westbrook pisser mig gevaldigt af. Hans alt for ivrige spil ødelægger alt for meget muligheden for OKC til at blive vanvittige. Kombiner en absurd bolddominerende spiller som Westbrook med en kæmpe ball hog i Melo, og du har opskriften på fiasko. Utroligt de tre ikke kan sammen, når du har en formidabel tovejsspiller i Paul George og en vild center i Adams og en vanvittig forsvarsspiller i Roberson. Det er lidt elendigt trænerarbejde af Billy Donovan, at han ikke formår at hive egoet ud af Westbrook og Melos offensive spil.

Det er derfor, jeg beundrer Steve Kerrs arbejde. Han har en trup af superstjerner, men han har formået at få dem til at forstå, at holdet er det vigtigste, og at dele bolden er opskriften på succes.

Og 76ers er seriøst for seje at se på. Ben Simmons ligner en kommende superstjerne og den kommende bedste sammen med Giannis og Embiid som konkurrenter om den titel.

Det ville være en vild æra at løbe ind i, hvis Giannis og Simmons fik sig et stærkt jumpshot og 3 points. Så kunne de to blive de nye Bird-Magic-konkurrenter.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Kawhi
Indlæg: 215
Tilmeldt: man aug 14, 2017 8:16 am
Har takket: 21 gange
Blevet takket: 11 gange

Re: Basketball

Indlæg af Kawhi »

Helt enig i at LeBron er for klam, når det omhandler det du skriver. Som basketballspiller må man dog tage hatten af for de evner han har og hvordan han efter så mange år kan blive ved med at bygge på sit spil. Det er meget imponerende.
Som folk er begyndt at skrive, så er jeg enig i at han vel nok kan anses for værende den bedste atlet i NBA nogensinde - han kan dog ikke slå MJ af pinden som den største.

Jeg kaster seriøst bare op af Warriors. Durant er mere arrogant end nogensinde. Det var simpelthen så svagt, da han tidligere i sæsonen havde behov for at pege på sin ringefinger til en fan. Draymond er også for ulækker. Hver gang det ikke går Warriors vej falder der lige et par slag/spark i modstanderens retning - for det meste helt ustraffet. Så er der Zaza, som er mere klodset at se på end Onuachu fra FCM og Steve Kerr, der føler at alt er imod hans hold, når de ikke får 2 kald i træk...

Nå, men angående Kawhi så snakker vi vist uger ifølge Popovich:
http://www.rotoworld.com/recent/nba/1833/kawhi-leonard
At man kan være så god som Kawhi og samtidig så ydmyg - det kunne andre stjerner godt lære lidt af. Han må have lært lidt af Tim Duncan, som også bare var helt nede på jorden og passede sig selv.
Det ville nok bare blive en smule kedeligt, hvis der var for mange Kawhi'er i ligaen.

Helt enig i at Rockets får det svært. Jeg hørte Peter Wang sige i nat at Rockets sender 13 3'ere mere afsted pr. kamp ift. Warriors :eek: Hvis Rockets har tur i den, så kan de slå alle hold. Jeg tror også bare at der bliver dækket for godt op i playoffs. Så kan de i stedet satse på at Harden kan lave en smule enmandshær, men med de nye regler den her sæson kommer han (heldigvis for seerne) ikke så meget på FT-linjen som i de forrige sæsoner.

Stevens er for vild. Han har coachet i 16 år nu (fra han var 25 år). Han har aldrig spillet i NBA eller trænet et NBA hold før han overtog Celtics i 2013. Det er så vildt.

Kunne ikke være mere enig. Nu så jeg Thunder vs. Spurs på TV2 Sport i går og der blev der også sagt at holdet reelt set kun har 2,5 all-stars. Melo er en scorer, som lever af isolation. PG13 kan levere på alle hold, men har hovedet halvt i Lakers allerede tror jeg.
Nu vandt OKC godt nok pga. en fin kamp af Adams, Westbrook og bænken, men igen svigtede de to øvrige stjerner, Melo og George. 6-27 i field goals er bare ikke godt nok...

76'ers er også et af mine favorithold at følge pt. Jeg var også vild med Embiids optræden, da han fik smidt Drummond ud her i weekenden! Han er så underholdende og god!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 3 gæster