Cykling

Anden sport uden forbindelse til Barca

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Cykling

Indlæg af Flax_Generous »

I øvrigt er Quintana et godt stykke fra topformen. I dag kunne han ikke engang køre fra Reichenbach. Jeg tror, han har planlagt sæsonen efter at peake i Touren. Det håber jeg næsten, for ellers frygter jeg, at Froome og Sky får det meget let.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Cykling

Indlæg af Flax_Generous »

Dumoulin på Sky ville være mareridtet!

Xavi6Smede
Indlæg: 1436
Tilmeldt: tirs dec 23, 2014 8:02 pm
Har takket: 53 gange
Blevet takket: 135 gange

Re: Cykling

Indlæg af Xavi6Smede »

Flax_Generous skrev:I øvrigt er Quintana et godt stykke fra topformen. I dag kunne han ikke engang køre fra Reichenbach. Jeg tror, han har planlagt sæsonen efter at peake i Touren. Det håber jeg næsten, for ellers frygter jeg, at Froome og Sky får det meget let.
Det samme gjorde Contador da han vandt for et par år siden. Jeg ser ikke Quintana som en reel trussel til sommer, dertil sidder giroen for meget i benene, topform eller ej.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Cykling

Indlæg af Flax_Generous »

Ja, jeg tror heller ikke, vi skal regne for meget med Quintana. Movistar ender sikkert med Valverde som kaptajn. Forhåbentlig kører han for mere end bare podiet.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Cykling

Indlæg af Blaugrana92 »

Flax_Generous skrev:Dumoulin har længe været en habil klatrer. Han fik top 10-placeringer i kuperet terræn allerede som 21-22-årig, og han er bare blevet gradvist bedre år for år. Han ser latterlig stærk ud lige nu, men det kommer ikke ud af det blå.

Dumoulin er også lavere og lettere end ryttere som Martin, Ludvigsson og Wiggins. Han er vel snarere på størrelse med ryttere som Froome, Andy eller en ung Ullrich. Han er stadig en stor fyr med brede skuldre, og han er sikkert også dopet ligesom Froome, Andy og Ullrich, men sådan er sporten jo.

Jeg kan i det hele taget ikke rigtig se pointen i at hidse sig op over mulig doping. Valverde, Contador, Nibali, Froome, Quintana, Dumoulin, Wiggins - de snyder jo alle sammen i en eller anden grad. Men hvis bare de kører offensivt i stedet for at kvæle løbet, så er jeg underholdt og tilfreds. Det er først når de snyder for at ødelægge spændingen, at jeg bliver irriteret og sur.
En habil klatrer har han været længe, ja. Men lige nu sætter han en fyr som Vincenzo Nibali til vægs. Det har jeg det egentlig fint nok med i sig selv, efter Nibalis 'maveonde' og pludselig comeback sidste år, men det lugter bare mere fælt end hvad godt er. Og han gør det på daglig basis. Netop det sidste er noget der virkelig får alarmklokkerne til at ringe, for Dumoulin har aldrig været glad for flere lange, hårde bjerge på én etape. Det var jo sådan en etape han fuldstændig mistede Vuelta a España på i 2015. Og han burde heller ikke være glad for det. Overhovedet. Ikke med hans vægt og kropsbygning.

At han klarer sig godt i netop den her slags tærren, flere dage i træk ... det synes jeg faktisk kommer ret meget ud af den blå luft. De italienske pas er altså nogle af de stejleste rigtige bjerge, man kan blive udsat for en i Grand Tour. Det burde være guf for de lette klatrere. I stedet for er det velsagtens den tungeste af dem der totalt dominerer. Det irriterer mig virkelig.

Dumoulin er i øvrigt ikke lettere end Wiggo var, dengang han vandt Tour de France. Det er måske lidt overraskende, når nu Wiggins er en del højere. Men det siger altså også lidt om, at Dumoulin ikke er totalt ribbet ind til benene. Så ville han nok heller ikke køre suveræn en enkeltstart. Og jeg tror egentlig det er det, der irriterer mig mest ved ham. At han både kører en enkeltstart på Tony Martin eller Fabian Cancellara niveau, og så klatrer lige op med Quintana, Pozzovivo, et al. på en stigning som Pontives, der trods alt stiger over 9% de sidste 3 kilometers penge (efter allerede at have kørt Pordoi, Valparola og Gardena).

Men okay. Jeg er nok også bare irriteret over det der åndssvage nye 'trick' - som også Nibali har benyttet - med at lægge sig ned i en enkeltstartsagtig position, selvom man kører opad et bjerg. Jeg kan forstå når Peter Sagan eller Tim Wellens gør det, når de er alene i udbrud med 15 kilometer tilbage af et løb, men altså ... for helvede, kan man nu ikke engang nyde Stelvio, uden at skulle tvangsindlægges til en omgang triatlon? Rejs dig dog for helvede fra sadlen og dans i pedalerne i stedet for. Er det ikke det sommerfugle gør? Jeg er nok bare godt på vej til at blive en sur gammel mand, tror jeg. :lol:

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Cykling

Indlæg af Flax_Generous »

Jeg synes, at Dumoulins udvikling har været rimelig normal. På et eller andet tidspunkt skal man jo tage det sidste skridt var lovende klassementrytter til vinderkandidat. For han har altså længe været lovende. Tidligere i år sluttede han foran Landa, Pozzovivo, Pinot og Mollema på Terminillo. Sidste år vandt han den her etape i Touren foran ryttere som Majka, Pinot, Navarro og Anacona. For to år siden var han en enkelt dag fra at vinde hele Vueltaen, efter at have kørt fra Froome, Landa, van Garderen, Valverde, Quintana og Chaves på flere bjergetaper. Og før det fik han som sagt fine placeringer i kuperet terræn i en masse mindre løb.

Jeg kender ikke nok til Dumoulins krop til at vurdere om det burde være umuligt for ham at kunne klatre godt som det er tilfældet lige nu, men jeg kan konstatere, at samme højde og vægt ikke har afholdt en masse andre ryttere fra at køre rigtig godt op ad. Det er altså set før. Og så er højde og vægt i øvrigt ikke det eneste som skaber en god klatrer - ellers ville Caleb Ewan være kommende Tour-vinder.

Så ja, Dumoulin er sikkert dopet. Men det er konkurrenterne nok også, i forskellig grad og med forskellig effekt, og sådan er det. Hvis bare de er modige og leverer et show - og dropper triatlon-stilen - så kan jeg såmænd tilfreds.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Cykling

Indlæg af Flax_Generous »

Jeg har dog forståelse for, at vi har forskellige grænser for, hvad vi vil se igennem fingre med i cykelsporten. Jeg prøver bare at blive bedre til at lade mig underholde. De store etapeløb har nemlig ikke rigtig sagt mig så meget de seneste par år, og det går jo ikke.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Cykling

Indlæg af Flax_Generous »

Angrib nu, Nibali og Quintana!

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Cykling

Indlæg af Blaugrana92 »

Flax_Generous skrev:Angrib nu, Nibali og Quintana!
Jeg kan ikke se etapen. Hvad foregår der?

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Cykling

Indlæg af Flax_Generous »

Dumoulin er sat, men Quintana og Nibali har ikke kræfter til at angribe, så det er Visconti og Herrada som sætter tempoet. Pinot er foran dem alle sammen, men de italienske producere har besluttet ikke at vise ham.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Cykling

Indlæg af Flax_Generous »

Quintana tager førertrøjen på den mest fesne måde nogensinde, men Nibali, Pinot og Dumoulin er alle inden for et minut efter, så Dumoulin må være storfavorit.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Cykling

Indlæg af Blaugrana92 »

Nå, men det er da altid noget, at Costa ikke vandt etapen. Men så skal der vel bare angribes op ad Monte Grappa og Foza i morgen!

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Cykling

Indlæg af Flax_Generous »

Zakarin og Pozzovivo er heller ikke langt efter, så de vil nok også forsøge noget. Det burde blive rigtig spændende i morgen og søndag.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Cykling

Indlæg af Blaugrana92 »

Men Pozzovivos ringe enkeltstart, kommer han i hvert fald til at satse hele butikken i morgen. Pinot angriber vel også super aggressivt. Quintana bliver nok lidt mere afvejet, sikkert fordi han også har Tour'en lidt i tankerne allerede.

ELPISTOLEROSUAREZ
Indlæg: 1574
Tilmeldt: søn aug 23, 2015 8:54 pm
Har takket: 35 gange
Blevet takket: 92 gange

Re: Cykling

Indlæg af ELPISTOLEROSUAREZ »

Jeg forstår, at cykelløb kræver taktik og fysik. Men hvad kræver det af teknik bortset fra det at holde den rette linje gennem de sving, der er?
qepd

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 2 gæster