Cykling

Anden sport uden forbindelse til Barca

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Cykling

Indlæg af Blaugrana92 »

Jeg elsker Tim Wellens. Han er så fantastisk opportunistisk en rytter. Det fører desværre sjældent til noget, men hvor er det dog underholdende!

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Cykling

Indlæg af Flax_Generous »

Blaugrana92 skrev:Jeg elsker Tim Wellens. Han er så fantastisk opportunistisk en rytter. Det fører desværre sjældent til noget, men hvor er det dog underholdende!
Wellens er skøn. Men en skandale, at der sidder ca. 50 ryttere med i finalen. Det ligner næsten en sprinteretapé.

Jønde
Indlæg: 494
Tilmeldt: tirs sep 20, 2005 2:57 am
Har takket: 12 gange
Blevet takket: 14 gange

Re: Cykling

Indlæg af Jønde »

Blaugrana92 skrev:
Jønde skrev:Slap lige af du, læs mit første indlæg igen, jeg pointeret jo netop at jeg faktisk godt forstod din pointe og at jeg godt ved at du ikke er disrespektfuld, jeg fortæller blot at jeg er træt, får ticks og knopper af den tendens jeg ser at hver tragiske begivenhed sker så skal de pakkes ind i noget smukt. Jeg ser kun en tragide ig intet andet, jeg forstår ikke behovet for at gøre det til andet.
Du skriver også, at jeg åbenbart formår at finde noget smukt i en 37-årig familiefars død, hvilket simpelthen ikke passer. Jeg ville kunne finde noget smukt, i det symbolske øjeblik det ville være, hvis en ven eller holdkammerat vandt dagens løb og dedikerede sejren til Scarpa. Hvordan du ikke kan fatte, at der ville være noget smukt i det øjeblik, overgår min forstand.

I øvrigt vil jeg ikke slappe af. Min lillebror blev ramt af en bil for 1½ års tid siden, og slap heldigvis kun med hudafskrabninger og ødelagte bukser. Han er også styrtet to gange i Italien, hvor jeg har været nødsaget til at køre en stor bue omkring ham, for ikke selv at ryge i asfalten. Det er rent held, at der ikke har været en bil lige bag os i de situationer. Så nej, jeg vil sgu ikke slappe af, når du begynder på sådan noget pis der, og snakker om at jeg finder noget smukt i et tragisk dødsfald. Det er til grin.
Og du har ret til at finde det symbolsk smukt, det er din ret. Jeg syntes ikke det er smukt. Jeg hader den slags symbolik, for mig er det værdiløst, fattigt og tomt.
Og i øvrigt kan jeg ikke se hvad din bror eller far har med det her at gøre. Jeg har da også haft styrt på en cykel, men det har ikke noget med det at gøre.
Men gider ikke den her debat mere, det bliver alt for personligt og ømtåeligt. Det eneste jeg ville var blot at pointere at jeg er træt af folk der gør tragiske begivenheder til noget smukt i en eller anden symbolsk form. Gør det mig dum, til grin og latterlig, så fred være med det.

OliverDK
Indlæg: 3094
Tilmeldt: søn dec 16, 2012 4:28 pm
Geografisk sted: Oslogade 14 1 sth 8200 Århus og Nord . Dk
Har takket: 198 gange
Blevet takket: 389 gange

Re: Cykling

Indlæg af OliverDK »

Flax_Generous skrev:
Blaugrana92 skrev:Jeg elsker Tim Wellens. Han er så fantastisk opportunistisk en rytter. Det fører desværre sjældent til noget, men hvor er det dog underholdende!
Wellens er skøn. Men en skandale, at der sidder ca. 50 ryttere med i finalen. Det ligner næsten en sprinteretapé.
Det giver til gengæld en vanvittigt spændende afslutning nu. Kom så Fuglsang.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Cykling

Indlæg af Flax_Generous »

Ja, ligesom en sprinteretape: Spændende til sidst, men komplet ligegyldigt indtil da. Sagan kunne jo have vundet i dag.

OliverDK
Indlæg: 3094
Tilmeldt: søn dec 16, 2012 4:28 pm
Geografisk sted: Oslogade 14 1 sth 8200 Århus og Nord . Dk
Har takket: 198 gange
Blevet takket: 389 gange

Re: Cykling

Indlæg af OliverDK »

Valverde er simpelthen bare vanvittig.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Cykling

Indlæg af Blaugrana92 »

Fuck, hvor er Valverde dog bare god. Superdopet eller ej, det er fuldstændig vanvittigt at have været på toppen i så mange år, og bare performe gang på gang på gang på gang. Manden er jo på fra februar til september, og han er bare suveræn når han er i form. Det er virkelig uhyggeligt, for der er jo så meget der kan gå galt, men han rammer den bare hver gang. Klart en af de største i historien i min bog.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Cykling

Indlæg af Flax_Generous »

Valverde er skræmmende overlegen, men hans konkurrenter er også idioter. Han blev jo fragtet trygt og sikkert til målstregen. Hvorfor ikke forsøge længere udefra?

OliverDK
Indlæg: 3094
Tilmeldt: søn dec 16, 2012 4:28 pm
Geografisk sted: Oslogade 14 1 sth 8200 Århus og Nord . Dk
Har takket: 198 gange
Blevet takket: 389 gange

Re: Cykling

Indlæg af OliverDK »

Blaugrana92 skrev:Fuck, hvor er Valverde dog bare god. Superdopet eller ej, det er fuldstændig vanvittigt at have været på toppen i så mange år, og bare performe gang på gang på gang på gang. Manden er jo på fra februar til september, og han er bare suveræn når han er i form. Det er virkelig uhyggeligt, for der er jo så meget der kan gå galt, men han rammer den bare hver gang. Klart en af de største i historien i min bog.
Han er jo en kæmpe legende allerede. Det er helt umenneskeligt, at hans form kan toppe over så mange måneder.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Cykling

Indlæg af Blaugrana92 »

Billede

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Cykling

Indlæg af Flax_Generous »

Hatten af for Valverde, der kørte løbet som han skulle, men det er altså utroligt, at konkurrenterne forestillede sig, at de kunne slå ham mano a mano i spurten. Har de slet ikke set ham køre i år? Måske skulle de prøve at presse ham til at få lidt vind i ansigtet inden de sidste 500 meter. Så havde løbet også været mere underholdende for os seere.

Xavi6Smede
Indlæg: 1436
Tilmeldt: tirs dec 23, 2014 8:02 pm
Har takket: 53 gange
Blevet takket: 135 gange

Re: Cykling

Indlæg af Xavi6Smede »

Det mistænksomt når en rytter dukker op til et stort løb, og uden at have vist tegn på form, pludselig viser enorm styrke. Fx har jeg det svært ved en rytter som Aru, der skuffer til stort set alle løb, men er en af verdens bedste når det kommer til Grand Tours(Selvom det selvfølgelig er der han skal toppe). Valverde kører på så højt et niveau hele året rundt, hvilket kan lade sig gøre fordi han kører flere løb, men træner mindre. Jeg kan ikke forestille mig, at Valverde starter hver morgen med en sprøjte EPO.

Jønde
Indlæg: 494
Tilmeldt: tirs sep 20, 2005 2:57 am
Har takket: 12 gange
Blevet takket: 14 gange

Re: Cykling

Indlæg af Jønde »

Xavi6Smede skrev:Det mistænksomt når en rytter dukker op til et stort løb, og uden at have vist tegn på form, pludselig viser enorm styrke. Fx har jeg det svært ved en rytter som Aru, der skuffer til stort set alle løb, men er en af verdens bedste når det kommer til Grand Tours(Selvom det selvfølgelig er der han skal toppe). Valverde kører på så højt et niveau hele året rundt, hvilket kan lade sig gøre fordi han kører flere løb, men træner mindre. Jeg kan ikke forestille mig, at Valverde starter hver morgen med en sprøjte EPO.

Okay når det kommer til cykling og doping er der intet jeg ikke kan forstille mig. Syntes at historien viser at virkeligheden er vildere end hvad man kan forstille sig.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Cykling

Indlæg af Flax_Generous »

Valverde er en af de få ryttere i feltet, der faktisk har en dopingdom bag sig. Og han er mærkeligt nok blevet bedre siden. Men ja, han er samtidig også et unikt og enestående naturtalent, der har vundet løb fra første gang han satte sig på en cykel.

Xavi6Smede
Indlæg: 1436
Tilmeldt: tirs dec 23, 2014 8:02 pm
Har takket: 53 gange
Blevet takket: 135 gange

Re: Cykling

Indlæg af Xavi6Smede »

Det kan selvfølgelig ikke afvises at han er dopet, og sådan er det naturligvis med alle ryttere. Men i en tid hvor de bedste altid bliver mistænkt, så er det også værd at nævne, at der er flere tegn på at han er ren.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 6 gæster