5 - Sergi Busquets Burgos

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: 5 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Daluigi »

Blaugrana92 skrev:
Daluigi skrev:Der er så mange der elsker at rose Busquets, da de føler at han er typen man skal analysere kampe for at forstå vigtigheden af. Dette irriterer mig meget.
Hehe, ja. Typer som Guardiola, del Bosque, Cruyff og Menotti - med andre ord mennesker der helt reelt ikke har forstand på fodbold. ;-)
Ja for hver gang man er uenig i en træners dispositioner, så er det grundlæggende fordi man føler sig klogere på fodbold end dem.... Ovenstående argument kan kastes i hovedet på godt og vel 80% af alle emner herinde, og det ville være lige tosset at gøre det.
jeg afviser ikke at manden kan spille og har betydning for os. Jeg negligerer bare hans betydning. Især i denne sæson, hvor han i flere kampe direkte har kostet mål og point.
Forumlegende

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 5 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Blaugrana92 »

Fair nok, Dalle. Men du ved godt hvad det betyder at negligere noget, ikke - og hvad det helt præcist er du insinuerer her? For så vidt jeg kan læse, så anerkender du og accepterer at han har betydning for os. Du vælger blot at skide det faktum et stykke og ignorere det fuldkommen?

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: 5 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Daluigi »

Blaugrana92 skrev:Fair nok, Dalle. Men du ved godt hvad det betyder at negligere noget, ikke - og hvad det helt præcist er du insinuerer her? For så vidt jeg kan læse, så anerkender du og accepterer at han har betydning for os. Du vælger blot at skide det faktum et stykke og ignorere det fuldkommen?
Det kan i så fald være jeg anvender "negligerer" forkert. Jeg mener med det, at jeg nedtoner hans betydning i forhold til hvad mange fans herinde mener.
Forumlegende

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 5 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Blaugrana92 »

Alright, så er jeg med! ;-)

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: 5 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Brombi »

Daluigi skrev: Især i denne sæson, hvor han vitterligt har været overvejende ringe! For det har han altså.
Er det et faktum? :)

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: 5 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Daluigi »

Brombi skrev:
Daluigi skrev: Især i denne sæson, hvor han vitterligt har været overvejende ringe! For det har han altså.
Er det et faktum? :)
Alt hvad jeg påstår, er et faktum. Det ved du da
Forumlegende

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: 5 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Brombi »

Daluigi skrev:
Brombi skrev:
Daluigi skrev: Især i denne sæson, hvor han vitterligt har været overvejende ringe! For det har han altså.
Er det et faktum? :)
Alt hvad jeg påstår, er et faktum. Det ved du da
Det er måske bare mere, når man ikke lige har nogle argumenter, at man slynger sådan en påstand ud, uden belæg for det :) Det kan sagtens virke som noget personligt mod Busquets, fremfor noget der minder om et reelt argument, med underbyggende statistikker eksempelvis :)

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: 5 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Daluigi »

Brombi skrev:
Daluigi skrev:
Brombi skrev:
Daluigi skrev: Især i denne sæson, hvor han vitterligt har været overvejende ringe! For det har han altså.
Er det et faktum? :)
Alt hvad jeg påstår, er et faktum. Det ved du da
Det er måske bare mere, når man ikke lige har nogle argumenter, at man slynger sådan en påstand ud, uden belæg for det :) Det kan sagtens virke som noget personligt mod Busquets, fremfor noget der minder om et reelt argument, med underbyggende statistikker eksempelvis :)
Skal jeg vitterligt finkæmme youtube for klip hvor han koster os mål i år? Brug hukommelsen. Der har været en håndfuld dårlige indgreb fra ham. Eksempelvis flere episoder hvor han forsøger en ligegyldig dribling, der så ender i et farligt angreb. Jeg husker da mod Espanyol hvor han kaster sig alt for nemt til jorden, og det kostede så et mål af Garcia.

Hvilke statistikker tænker du kan belyse om han har spillet godt eller skidt? Han laver jo et hav af nemme afleveringer i sådan en kamp, hvilket ofte er det som folk stirrer sig blind på. At han så misser en del muligheder for at presse boldholder og generelt spiller for usikkert nede bagi, er ikke noget der er nemt at finde tal på - men mon ikke Blau er i færd med at opstøve et eller andet I vil finde brugbart i glorificeringen af ham... ;-)
Forumlegende

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: 5 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Brombi »

Daluigi skrev:
Brombi skrev:
Daluigi skrev:
Brombi skrev:
Daluigi skrev: Især i denne sæson, hvor han vitterligt har været overvejende ringe! For det har han altså.
Er det et faktum? :)
Alt hvad jeg påstår, er et faktum. Det ved du da
Det er måske bare mere, når man ikke lige har nogle argumenter, at man slynger sådan en påstand ud, uden belæg for det :) Det kan sagtens virke som noget personligt mod Busquets, fremfor noget der minder om et reelt argument, med underbyggende statistikker eksempelvis :)
Skal jeg vitterligt finkæmme youtube for klip hvor han koster os mål i år? Brug hukommelsen. Der har været en håndfuld dårlige indgreb fra ham. Eksempelvis flere episoder hvor han forsøger en ligegyldig dribling, der så ender i et farligt angreb. Jeg husker da mod Espanyol hvor han kaster sig alt for nemt til jorden, og det kostede så et mål af Garcia.

Hvilke statistikker tænker du kan belyse om han har spillet godt eller skidt? Han laver jo et hav af nemme afleveringer i sådan en kamp, hvilket ofte er det som folk stirrer sig blind på. At han så misser en del muligheder for at presse boldholder og generelt spiller for usikkert nede bagi, er ikke noget der er nemt at finde tal på - men mon ikke Blau er i færd med at opstøve et eller andet I vil finde brugbart i glorificeringen af ham... ;-)

Nej du behøver ikke at finde klip, jeg kan da godt huske at han har kostet os et par mål - og jeg synes også det er lidt irriterende at han nogle gange falder let. Men man kan også vende den om, og spørge hvor mange mål han har "skaffet" os. Jeg kan da også huske 2-3 mål som er gået ind på os, hvor Messi mister bolden (og ikke som det mindste prøver at tilbageerobre den), som efterfølgende har kostet os mål.

Personligt mener jeg at Busquets, ligesom Xavi, kan tage kontrol over midtbanen og bevare roen. Noget som virker essentielt for at vores spil både offensivt og defensivt kan fungere.

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: 5 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Daluigi »

Men jeg mener at Rakitic snildt kan gøre det samme.. Og så bidrager han bedre offensivt samtidigt
Forumlegende

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 5 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Piquénbauer »

Det handler ikke om at bidrage offensivt. Det er det samme du skriver hver gang når det kommer til bussi. "Han bidrager ikke offensivt". Det er ikke hans job. Vi forventer heller ikke at masche eller pique skal bidrage offensivt.

Bussi skal lukke et rum ned og holde spillet i gang. Og det finder man ikke en der er bedre til. Masche kan lukke et rum ned men han er håbløst langsom med bolden ved sine fødder. Rakitic vil så kunne spille bolden hurtigt frem men han kan ikke det samme defensivt. Det er det der gør bussi så speciel. Og jeg kan seriøst ikke forstå hvordan man kan sætte spørgsmålstegn ved ham efter alle disse år. Han er en af de vigtigste spillere på holdet overhovedet.
“Positionally, he seems like a veteran with or without the ball. With the ball he makes what is difficult look easy: he disposes of the ball with one or two touches. Without the ball, he gives us a lesson: that of being in the right place to intercept and running just to recover the ball.” Johan Cruyff

“Without Busquets we could never have achieved what we have. He’s the best midfielder there is playing one-touch. He doesn’t need more. He controls, looks and passes in one touch.” Xavi Hernandez

“If I was reincarnated as a footballer, I would like to be like Busquets.” Vicente Del Bosque

“He’s the best defensive midfielder in the world. Barcelona have a priceless player. He can follow in the footsteps of Carles Puyol and Xavi. If I was reincarnated as a player, I’d like to be like him.” Pep Guardiola

“Xavi and Iniesta are the most creative midfielders in the world, but, above all, there is Busquets.” Javier Mascherano
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: 5 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Daluigi »

Hvis du havde brugt tid på at læse hvad jeg skriver, så vil du se, at jeg slet ikke er enig i, at Busquets er den bedste til at lukke rum ned på midtbanen. Det er han faktisk slet ikke den bedste til som du påstår. Masch er væsentlig bedre på dette område, og jeg mener ikke at han er nær så dårlig med fødderne som du gør ham til. Mange mener, at Masch er verdens bedst DM. Det er jeg for såvidt enig i, og derfor kan det jo virke komisk, at vi ikke bruger ham på denne position noget oftere. Det er der så en kærkommen lejlighed til nu hvor Bussi er ud, og fuck me silly hvis du ikke mener vi spiller ret så genialt for tiden.

Jeg har skrevet alt hvad jeg behøver på forrige side. Gider ikke tage samme diskussion med dig nu.
Forumlegende

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: 5 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Brombi »

Det er sgu også helt fair at være uenige, og jeg kan klart forstå at du ikke gider at gentage dig igen og igen og igen, men det skal bare ikke lyde som et faktum[/i,] at Busquets er dårlig. At du ikke bryder dig om Busquets (eller hans spillestil), og ikke mener at han er det bedste for Barca er sgu helt i orden, og det kan jeg godt sætte mig ind i uden at være enig med dig :)

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 5 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Piquénbauer »

Daluigi skrev:Hvis du havde brugt tid på at læse hvad jeg skriver, så vil du se, at jeg slet ikke er enig i, at Busquets er den bedste til at lukke rum ned på midtbanen. Det er han faktisk slet ikke den bedste til som du påstår. Masch er væsentlig bedre på dette område, og jeg mener ikke at han er nær så dårlig med fødderne som du gør ham til. Mange mener, at Masch er verdens bedst DM. Det er jeg for såvidt enig i, og derfor kan det jo virke komisk, at vi ikke bruger ham på denne position noget oftere. Det er der så en kærkommen lejlighed til nu hvor Bussi er ud, og fuck me silly hvis du ikke mener vi spiller ret så genialt for tiden.

Jeg har skrevet alt hvad jeg behøver på forrige side. Gider ikke tage samme diskussion med dig nu.
Bussi har et genialt blik for spillet og det at han ikke er ligeså hårdt tacklende som masche gør ham ikke dårligere til at lukke rum ned. Han er fremragende til at se afleveringer og nappe den. Men nej han er ikke ligeså hurtig. Det bliver dog opvejet af blikket for spillet.

Og der er intet komisk ved at vi ikke bruger masche på den defensive. Masche vil være genial på næsten alle andre hold som def midt men det er han ikke hos os. Hvorfor? Fordi han er ALT for langsom på bolden. Han er ikke dårlig med fødderne og har et fint blik for spillet men det går for langsomt hvilket sænker farten markant.

Og nej jeg synes ikke vi spiller særlig godt. Især ikke på midten. Og slet ikke med masche på den defensive hvilket kampen mod granada viser fint.

Men læs den artikel: http://robbro7.com/2015/03/03/why-javie ... barcelona/. Den skærer det virkelig ud i pap. Og ellers kan du søge på busquets importance og se de utallige analyser som siger det samme.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Jamial
Indlæg: 1038
Tilmeldt: lør okt 20, 2007 8:16 pm
Har takket: 417 gange
Blevet takket: 62 gange

Re: 5 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Jamial »

Fortsat fra Suárez tråden:
Piquénbauer skrev:Du skrev følgende da bussi blev skadet mod villarreal:
99% af gangen er det jo rent skuespil, så jeg er ikke så stødt over det. Så dog ubehageligt ud. :(
Når du ser bussi som diver/skuespiller så er næsten hele barcas hold skuespillere med spillere som alves, masche, alba, iniesta, rafinha, neymar og suarez. For ikke at snakke om næsten alle pro spillere. Men nej jeg gider ikke køre rundt i det da du tydeligvis ser helt anderledes på bussi end jeg (og en masse andre barca fans) gør.
Som sagt, overdrivelse fremmer forståelsen. Men ja, jeg skrev det. Jeg ønsker ikke at sammenligne Busquets med ikke-Barca spillere. Jeg er ligeglad med dem. Eller rettere, jeg bryder mig ikke om at nogen diver, men Busquets spiller for Barca. Dét betyder noget for mig.

Dét at andre gør det er heller ikke en undskyldning for Busquets. Jeg har også indrømmet at han har lagt en del af det af sig. Men han falder godt nok let.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 29 gæster