Guardiola

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Guardiola

Indlæg af zqa »

JBN skrev:Lige så mange talenter?? Der er jeg så ikke enig når man tænker på både A-truppen og alle de gutter der løber rundt nede på vores B-hold. Så får Bayern da i hvert fald ikke nok ros for det arbejde.

Han skulle da være interesseret i det, da det jo netop er spillere der er uddannet i det system som han gerne ville spille, han har måske allerede arbejdet med spilleren før og har et dybere kendskab til kvaliteterne og taler samme sprog.
Bayern har 6 startere af egen avl (Badstuber, Alaba, Lahm, Sweini, Kroos, Müller), samt minimun 3-4 på bænken til hver kamp. Og det gør de ikke, nej. Bayern har dog også i mange år været dårlige til at give deres unge en chance - det har dog forandret sig en del de seneste par år.

Som jeg sagde tidligere, Bayern har et fantastisk hold til at spille den slags fodbold som Pep gerne vil. Dygtige teknikere, pasningsspillere, individualister, spillere med massere af erfaring trods alder, og så massere af fodbold hjerne (centreret omkring Sweini og Kroos). Tænk lige hvor frygtindgydende dette hold er i forvejen;
Neuer,
Lahm, Dante, Boateng/Badstuber, Alaba
Martinez/Gustavo, Sweini, Kroos
Ribery, Gómez/Mandzukic, Müller (Robben/Xherdan).

En eller to forstærkning (venstreback'en bl.a.), så er det hold.. ja, endnu bedre.
#jesuisSheep

# 23
Indlæg: 2779
Tilmeldt: tors apr 08, 2010 5:23 pm
Geografisk sted: Old Trafford
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 86 gange

Re: Guardiola

Indlæg af # 23 »

zqa skrev:
JBN skrev:Lige så mange talenter?? Der er jeg så ikke enig når man tænker på både A-truppen og alle de gutter der løber rundt nede på vores B-hold. Så får Bayern da i hvert fald ikke nok ros for det arbejde.

Han skulle da være interesseret i det, da det jo netop er spillere der er uddannet i det system som han gerne ville spille, han har måske allerede arbejdet med spilleren før og har et dybere kendskab til kvaliteterne og taler samme sprog.
Bayern har 6 startere af egen avl (Badstuber, Alaba, Lahm, Sweini, Kroos, Müller), samt minimun 3-4 på bænken til hver kamp. Og det gør de ikke, nej. Bayern har dog også i mange år været dårlige til at give deres unge en chance - det har dog forandret sig en del de seneste par år.

Som jeg sagde tidligere, Bayern har et fantastisk hold til at spille den slags fodbold som Pep gerne vil. Dygtige teknikere, pasningsspillere, individualister, spillere med massere af erfaring trods alder, og så massere af fodbold hjerne (centreret omkring Sweini og Kroos). Tænk lige hvor frygtindgydende dette hold er i forvejen;
Neuer,
Lahm, Dante, Boateng/Badstuber, Alaba
Martinez/Gustavo, Sweini, Kroos
Ribery, Gómez/Mandzukic, Müller (Robben/Xherdan).

En eller to forstærkning (venstreback'en bl.a.), så er det hold.. ja, endnu bedre.
What? En forstærkning til deres venstre back? De har Alaba til den, og så har de verdens bedste back i Lahm, der kan spille begge positioner. Hvis Alaba bliver skadet, så kan Lahm overtage venstre, og så kan Rafinha tage højre. Boateng kan også spille den. Så det er sgu ikke deres back, jeg ville forstærke. Lahm-Alaba er knaldstærkt, og alternativerne Contento, Rafinha, Badstuber, Luis Gustavo og Boateng er nu også fine alternativer, hvis du spørger mig!

Der, hvor de måske har brug for forstærkning kan være IMO er, at de finder en mere tekniskbaseret midterforsvar. Badstuber, Dante og Boateng er godt nok. Van Buyten er jo ikke noget specielt. Kan han formå at hente Chico Flores f.eks. ville det være en fantastisk signing for Bayern.

Så er der midtbanen. De har Kroos og Schweinsteiger som playmakere. Javi Martinez er mere en boks to boks. Men problemet for Schweinsteiger og Kroos er, at de er ikke nogle deciderede tempospillere, som kan afdrible modstandere og skabe overtal. De er dog ufattelig dynamiske og god til at vedligeholde et højt pres via deres imponerende udholdenhed og fysik, men de mangler dog en sådan Iniesta-type, der lige kan skabe noget magi central. De har jo Ribery, Robben og Shaqiri, som har de individualistiske flair, men lige centralt kunne en som Isco eller Thiago fra Barca være en sublim forstærkning.

Men Bayerns hold bliver frygtindgydende, hvis Pep formår at indlemme tika-takaen i deres spil, for fysisk set er Bayern jo ufattelig dominerende. De er i stand til at køre hårdt på i 90 minutter og kvæle al modstand, og hvis Pep kan forhøje teknikken på et højere niveau, så kan de virkelig, virkelig blive skræmmende. I Barca kunne Pep lide af, at spillerne var nogle dværge - det er ikke tilfældet i Bayern med tårne som Dante, Neuer, Schwein, Martinez, Gomez, Gustavo, Badstuber, Boateng.

Jeg glæder mig til at se fremtidige Dortmund-Bayern kampe. To romantikkere som træner, der begge bestræber efter boldbesiddelsen i den mere tekniske aspekt af spillet frem for Bayerns nuværende fysiske stræben af spillet.
Den største nogensinde? Ronaldinho <3 El magico!

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Guardiola

Indlæg af zqa »

# 23 skrev:Så er der midtbanen. De har Kroos og Schweinsteiger som playmakere. Javi Martinez er mere en boks to boks. Men problemet for Schweinsteiger og Kroos er, at de er ikke nogle deciderede tempospillere, som kan afdrible modstandere og skabe overtal.

Men Bayerns hold bliver frygtindgydende, hvis Pep formår at indlemme tika-takaen i deres spil, for fysisk set er Bayern jo ufattelig dominerende. De er i stand til at køre hårdt på i 90 minutter og kvæle al modstand, og hvis Pep kan forhøje teknikken på et højere niveau, så kan de virkelig, virkelig blive skræmmende. I Barca kunne Pep lide af, at spillerne var nogle dværge - det er ikke tilfældet i Bayern med tårne som Dante, Neuer, Schwein, Martinez, Gomez, Gustavo, Badstuber, Boateng
What? Siger jeg så lige tilbage. Kroos kan sagtens sætte folk af og sætte tempo, det er han faktisk rigtig dygtig til! Ikke Iniesta go' (hvem er det) selvfølgelig, men god. Men jeg ser ikke rigtig den store nødvendighed i det, når man har Müller, Ribéry (Xherdan og Robben) på kanterne til at gøre netop det (hvilket jo nærmest er det eneste de skal, og det er de nogen af de bedste i verden til at gøre)..

Og ja, jeg giver dig sådan set ret omkring Alba. Han er rigtig stærk, og deres reserver er også rigtig dygtige. Men, de mangler bare lige det sidste. Og jeg ser Alba som det svageste led der. Men det er lidt svært at afgøre... Måske skal der bare, I dunno... Forsvaret er i hvert fald det svageste led.

Bayern's tekniske niveau er altså meget højt imo. Kunne Robben holde sig skadesfri, så var han næsten en Messi, og så var Bayern næsten Barca ;-)

Jeg glæder mig!
#jesuisSheep

emo
Indlæg: 17789
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Sv: Guardiola

Indlæg af emo »

Alba, tihihihi, rookie mistake, kan ske for alle.
Allez...

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Guardiola

Indlæg af zqa »

Arh! Satans. Alba ville være en klar forstærkning :smile:
#jesuisSheep

# 23
Indlæg: 2779
Tilmeldt: tors apr 08, 2010 5:23 pm
Geografisk sted: Old Trafford
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 86 gange

Re: Guardiola

Indlæg af # 23 »

zqa skrev:
# 23 skrev:Så er der midtbanen. De har Kroos og Schweinsteiger som playmakere. Javi Martinez er mere en boks to boks. Men problemet for Schweinsteiger og Kroos er, at de er ikke nogle deciderede tempospillere, som kan afdrible modstandere og skabe overtal.

Men Bayerns hold bliver frygtindgydende, hvis Pep formår at indlemme tika-takaen i deres spil, for fysisk set er Bayern jo ufattelig dominerende. De er i stand til at køre hårdt på i 90 minutter og kvæle al modstand, og hvis Pep kan forhøje teknikken på et højere niveau, så kan de virkelig, virkelig blive skræmmende. I Barca kunne Pep lide af, at spillerne var nogle dværge - det er ikke tilfældet i Bayern med tårne som Dante, Neuer, Schwein, Martinez, Gomez, Gustavo, Badstuber, Boateng
What? Siger jeg så lige tilbage. Kroos kan sagtens sætte folk af og sætte tempo, det er han faktisk rigtig dygtig til! Ikke Iniesta go' (hvem er det) selvfølgelig, men god. Men jeg ser ikke rigtig den store nødvendighed i det, når man har Müller, Ribéry (Xherdan og Robben) på kanterne til at gøre netop det (hvilket jo nærmest er det eneste de skal, og det er de nogen af de bedste i verden til at gøre)..

Og ja, jeg giver dig sådan set ret omkring Alba. Han er rigtig stærk, og deres reserver er også rigtig dygtige. Men, de mangler bare lige det sidste. Og jeg ser Alba som det svageste led der. Men det er lidt svært at afgøre... Måske skal der bare, I dunno... Forsvaret er i hvert fald det svageste led.

Bayern's tekniske niveau er altså meget højt imo. Kunne Robben holde sig skadesfri, så var han næsten en Messi, og så var Bayern næsten Barca ;-)

Jeg glæder mig!
Vildt at Bayern har købt Alba! Det er gået min næse forbi i hvert fald ;) Ej, jeg ved hvad du mener.

Men altså. Jeg ved godt, at Kross er en knalddygtig spiller og en god dribler. Men han har altså ikke det her flair, som mange af nutidens kreatører her som Mata, Silva, Isco, Messi, Iniesta, Thiago, Özil, Di Maria, Kagawa, Cazorla. Det her med, at de kan operere på ufattelige små områder - det synes jeg ikke at Kroos som så er super dygtig til. Bayerns spil er meget fysiskdominerende, men de angriber mest over fløjen, hvor især Gomez og Mandzukic dominerer luftspillet med de gode indlæg fra kanten. Kan de hente en kreatører til midten med spansk flair og kreativitet, så kan de også angribe gennem midten. Müller og Kroos mangler lige det der magiske touch. Isco kunne f.eks. være helt forrygende for dem.

Men som du også siger. Deres forsvar mangler lige noget ændring, og så har Pep et helt vanvittigt hold at arbejde med. Samtidig har han en af de dygtigste spillere i verden i Ribery, som samtidig er en stor teamplayer, som hjælper meget til i defensiven. Og så har han Robben, der i topform er en fornøjelse og klart en af verdens bedste spillere!

Kunne følgende hold ikke være en mulighed?

Neuer
Lahm - Dante - Badstuber - Alaba
Martinez - Schweinsteiger
Müller - Isco - Ribery
Robben

Jeg ved simpelthen ikke, hvordan tre store fyre som Pizarro, Mandzukic og Gomez skal være i Peps univers. Deres teknik er jo ikke sublimt? Jeg tror en som Pizarro bliver solgt.
Senest rettet af # 23 fre jan 18, 2013 1:37 am, rettet i alt 1 gang.
Den største nogensinde? Ronaldinho <3 El magico!

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Guardiola

Indlæg af Flax_Generous »

Så din store plan er at klone Lahm? Ikke tosset, faktisk.

# 23
Indlæg: 2779
Tilmeldt: tors apr 08, 2010 5:23 pm
Geografisk sted: Old Trafford
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 86 gange

Re: Guardiola

Indlæg af # 23 »

Flax_Generous skrev:Så din store plan er at klone Lahm? Ikke tosset, faktisk.
Jep, Lahm er jo så løbevillig, så jeg tænkte nok, han kan tage begge backer på en og samme tid!

Ej, det er rettet nu!
Den største nogensinde? Ronaldinho <3 El magico!

Pieyanthikos
Indlæg: 495
Tilmeldt: fre jul 22, 2005 9:20 pm
Geografisk sted: Østjylland
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 18 gange

Re: Guardiola

Indlæg af Pieyanthikos »

Pep + Isco kunne virkelig blive giftigt, men jeg tror ikke, at Bayern giver Kroos op så let. Han virker til at være et stort navn i Tyskland og en mand for fremtiden.
Anders Grønborg - Soci #107531
Twitter @a_groenborg

emo
Indlæg: 17789
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Re: Guardiola

Indlæg af emo »

Sport (Spain) is reporting that Guardiola will earn 17m euros a year and will have 240m to spend on new signings.
Wtf, deres økonomi er god, men så god? 1.8 milliarder transferbudget, det er ikke engang FM realistisk.
Allez...

Brugeravatar
Jamial
Indlæg: 1038
Tilmeldt: lør okt 20, 2007 8:16 pm
Har takket: 417 gange
Blevet takket: 62 gange

Re: Guardiola

Indlæg af Jamial »

emo skrev:
Sport (Spain) is reporting that Guardiola will earn 17m euros a year and will have 240m to spend on new signings.
Wtf, deres økonomi er god, men så god? 1.8 milliarder transferbudget, det er ikke engang FM realistisk.
Synes det er ret fedt, at en klub kan have det så godt, uden at være i lommen på den spanske kong/en-eller-anden-random-araber. :)

El LocoBarca

Re: Guardiola

Indlæg af El LocoBarca »

Jeg er så glad for at Pep valgte Bayern fremfor Chelsea, City, PSG og hvad der ellers var af tilbud ;)
En storklub med stolte traditioner, god økonomi og en rigtig stærk spillertrup.
Og så kan det få én til at følge med i tysk fodbold igen, er rigtig spændt på hvad han kan få ud af det hold.
Så skal han stå på sidelinjen med Lederhosen, en grøn pilgrims hat og et stort ølkrus :grin:


Billede
Senest rettet af El LocoBarca fre jan 18, 2013 6:17 pm, rettet i alt 1 gang.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Guardiola

Indlæg af Visca El Barca »

Jamial skrev:
emo skrev:
Sport (Spain) is reporting that Guardiola will earn 17m euros a year and will have 240m to spend on new signings.
Wtf, deres økonomi er god, men så god? 1.8 milliarder transferbudget, det er ikke engang FM realistisk.
Synes det er ret fedt, at en klub kan have det så godt, uden at være i lommen på den spanske kong/en-eller-anden-random-araber. :)
Insinuerer du at staten finansierer Reals indkøb? :eek: :eek: :eek: :mad: :mad: :mad: :mad: .

Men ja, jeg så godt Sports info, det er jo vanvittigt, det er jo næsten det samme beløb som Leos frikøbsklausul. Årrh nej, det er jo det, han vil aktivere klausulen, han vil have Leo.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Guardiola

Indlæg af zqa »

# 23 skrev: Vildt at Bayern har købt Alba! Det er gået min næse forbi i hvert fald ;) Ej, jeg ved hvad du mener.

Men altså. Jeg ved godt, at Kross er en knalddygtig spiller og en god dribler. Men han har altså ikke det her flair, som mange af nutidens kreatører her som Mata, Silva, Isco, Messi, Iniesta, Thiago, Özil, Di Maria, Kagawa, Cazorla. Det her med, at de kan operere på ufattelige små områder - det synes jeg ikke at Kroos som så er super dygtig til. Bayerns spil er meget fysiskdominerende, men de angriber mest over fløjen, hvor især Gomez og Mandzukic dominerer luftspillet med de gode indlæg fra kanten. Kan de hente en kreatører til midten med spansk flair og kreativitet, så kan de også angribe gennem midten. Müller og Kroos mangler lige det der magiske touch. Isco kunne f.eks. være helt forrygende for dem.

Men som du også siger. Deres forsvar mangler lige noget ændring, og så har Pep et helt vanvittigt hold at arbejde med. Samtidig har han en af de dygtigste spillere i verden i Ribery, som samtidig er en stor teamplayer, som hjælper meget til i defensiven. Og så har han Robben, der i topform er en fornøjelse og klart en af verdens bedste spillere!

Kunne følgende hold ikke være en mulighed?

Neuer
Lahm - Dante - Badstuber - Alaba
Martinez - Schweinsteiger
Müller - Isco - Ribery
Robben

Jeg ved simpelthen ikke, hvordan tre store fyre som Pizarro, Mandzukic og Gomez skal være i Peps univers. Deres teknik er jo ikke sublimt? Jeg tror en som Pizarro bliver solgt.
Mja, men jeg ser ikke helt behovet for en kreatør ala de nævnte. De har trods alt både Ribery, Robben og Xherdan (som kunne komme på midtbanen en gang i mellem) som kan de nævnte ting... Nu skal de jo nødvendigvis heller ikke spille som Barcelona.. De har allerede med den nuværende spillertrup en offensiv som er skræmmende, og som kan lave mange mål.
#jesuisSheep

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Guardiola

Indlæg af Visca El Barca »

Guardiola: "In Barcelona, I would also walk around without being bothered, but it is true that in New York you can go completely unnoticed."
Guardiola: "When I started at Barça some 86-87% of people didn’t want me. Now, thanks to how well everything went, clubs were interested."
Guardiola: "Barça’s system is that simple: we get the ball and just let them try and take it off us; let’s pass it and see if we can score."
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 29 gæster