10 - Lionel Andrés Messi

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Piquénbauer »

MessiPogba skrev:
Piquénbauer skrev:Hehe du er altid så dramatisk MessiPogba! Det er virkelig alt eller intet...
Licho har bare ødelagt mig som fan. Man bliver sgu pessimistisk at se på det lort, vi har leveret de sidste 18 mdr.
Nej succes har ødelagt dig som fan. Hvis du tror det her er slemt så glæder jeg mig til at se hvordan du har det når vi for alvor bliver menneskelige igen for over de sidste 18 måneder har vi vundet 2 titler og spillet så vi i denne sæson stadig er med om 3. Det er der ikke mange andre klubber der kan sige at have gjort.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af MessiPogba »

Piquénbauer skrev:
MessiPogba skrev:
Piquénbauer skrev:Hehe du er altid så dramatisk MessiPogba! Det er virkelig alt eller intet...
Licho har bare ødelagt mig som fan. Man bliver sgu pessimistisk at se på det lort, vi har leveret de sidste 18 mdr.
Nej succes har ødelagt dig som fan. Hvis du tror det her er slemt så glæder jeg mig til at se hvordan du har det når vi for alvor bliver menneskelige igen for over de sidste 18 måneder har vi vundet 2 titler og spillet så vi i denne sæson stadig er med om 3. Det er der ikke mange andre klubber der kan sige at have gjort.
DU kan ikke tage mere fejl af mig.

Det her har intet at gøre med succes. Havde jeg blot været efter succes, havde jeg været fan af et hold, hvor man blot var pragmatisk og kun pointene betød noget. Og så havde jeg nok værdsat folk som Mourinho og Capello langt højere, end jeg gør, for de går kun op i at vinde.

Ja, vi vinder vores kampe, men alt, alt for mange af dem er kommet igennem individualistisk kvalitet fremfor kollektiv kvalitet under Luchos to sidste sæsoner, og det er det, der har pisset mig af. Vores hold ligner en folk mennesker, der ikke gider, og det pisser mig bare af som fan, at man har en plattenslager af en manager, som ikke formår at gøre sit job godt nok, siden spillerne alt for ofte ligner rådvilde spillere uden sans for orden og sammenspil.

Det er det, der pisser mig af. Jeg er fan af Barca, fordi udover succesen, så plejer tingene at gøres på en måde, der er glædeligt, flot og smukt. Ting, jeg på ingen måder kan sige om de sidste 18 måneder, hvor det hele har hvilet på enten Messis eller Neymars skuldre, at det lige laver noget vildt, og så er det det. Vi er ikke nogen kollektiv, og vi spiller alt, alt for ringe.

Jeg vil hellere blive nummer 2-3 og spille fantastisk smuk fodbold, end jeg vil blive mestre og vinde på en usammenhængende måde. Ja, kald mig romantiker, men det er derfor, jeg kan lide BArca.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Piquénbauer »

Meh jeg tror sgu ikke på dig. Vi er alle fan af det smukke fodbold (ellers ville vi ikke elske barca). Men uden succes er jeg overbevist om at det ville være endnu mere uudholdeligt at være herinde end her hvor vi har vundet uden at spille god fodbold (vi har til tider stadig spillet noget genialt fodbold set over de sidste 18 måneder).

Jeg har sagt tusinde gange at Peps barca har ødelagt det for de andre og det er jeg stadig sikker på. Vi vil i de næste mange år måle vores "gode" spil med peps og det vil aldrig blive godt nok (forståeligt). Derfor er Lucho en "plattenslager" og det vil den næste manager sikkert også være. Og den næste osv.

Men fuck it. Jeg gider ikke bruge mere tid på det her og jeg må vænne mig til det.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Jesni »

Jeg vil nu også mene at LE's barca har været skræmmende godt - bare ikke i den her sæson. Som jeg har skrevet før, så arbejder holdet på en helt anden måde en pep's gjorde. Vi er utroligt afhængige af tre spillere, og så er resten lidt mere støtte-spillere til dem. Pep's barca var system > spillere og ikke system < spillere. Det straffes vi for lidt nu. I min mening skal den nye træner få genskabt mere dominans fra midtbanen, og det kræver nok investering eftersom Iniesta ikke er den samme, og de andre ikke har det niveau. Thiago havde være uvurderlig lige nu, men ham mente man åbenbart ikke var god nok for få sæsoner siden -_-

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Skydefinten »

Messi will have a higher shot conversion from out of the penalty box than Cristiano even if he misses all his next 405 shots in the Liga.
Billede
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Storken »

Skydefinten skrev:
Messi will have a higher shot conversion from out of the penalty box than Cristiano even if he misses all his next 405 shots in the Liga.
Billede
For at sætte de 9,62% lidt i perspektiv. I gennemsnittet går lidt over 9% af alle skud i mål. Det vil sige, at Messi er lige så skarp uden for feltet, som den gennemsnitlige spiller er på samtlige skud.

Det skal dog siges, at Messi er god til at tage de "rigtige" skud uden for feltet. Her adskiller han sig fra Ronaldo, der er lidt mindre selektiv. Der er dog ingen tvivl om, at Messi er verdens bedste afslutter.

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15059
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1694 gange
Blevet takket: 1131 gange
Kontakt:

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Lopezzz »

Men alt det et ligegyldigt hvis Messi ikke vinder CL
MDCCCXCIX

kklaus
Indlæg: 9729
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 632 gange
Blevet takket: 1283 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af kklaus »

Billede

Messi's xA is .45 per90. His actual A is .30 per90. I went back 5 seasons and he's never underperformed xA before [Ted Knutson @mixedknuts]
Giv mig min sko tilbage, røv!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg skulle lige til at smide den op ;-)

Vi har brændt så mange chancer i år. Det er helt åndssvagt!
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

kklaus
Indlæg: 9729
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 632 gange
Blevet takket: 1283 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af kklaus »

The breakdown of #Messi's 500 #Barcelona goals is fascinating
Billede
Giv mig min sko tilbage, røv!

Brugeravatar
B-Freak
Indlæg: 3633
Tilmeldt: ons mar 04, 2009 8:47 pm
Geografisk sted: Sjælland
Har takket: 618 gange
Blevet takket: 330 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af B-Freak »

Messi, 500 mål!

Videoen man ikke må gå glip af


I'm not easily being pushed off course.
I'm not someone who gives up.
I'm a winner - Patrick Kluivert!

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Storken »

B-Freak skrev:Messi, 500 mål!

Videoen man ikke må gå glip af.

Det er en rigtig god video. Han er nemlig unbeatable. Modstanderen kan ikke stoppe ham, selvom de på forhånd ved, hvad han vil gøre.

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15059
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1694 gange
Blevet takket: 1131 gange
Kontakt:

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Lopezzz »

Bare slip glædestårer løs :)

phpBB [video]
MDCCCXCIX

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Skydefinten »

Tillykke med dagen, farmand Messi!

Du har verdens bedste sæd!
Billede
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af JonasV »

Nå, gutter - jeres personlige top 3 over Messis bedste mål nogensinde?

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 30 gæster