10 - Lionel Andrés Messi

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Kubala
Indlæg: 10104
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Kubala »

Deres defensiv er stadig fint nok. Og de har Biglia, som kan overtage Maschs rolle på midten. Desuden får Simeone også mest ud af næsten intet. Jeg kan ikke se et andet system, som skulle være bedre, i hvert fald ikke Peps. Min tanke er stadig, at Simeone vil være den rette eller havde været.

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af MessiPogba »

Kubala skrev:Deres defensiv er stadig fint nok. Og de har Biglia, som kan overtage Maschs rolle på midten. Desuden får Simeone også mest ud af næsten intet. Jeg kan ikke se et andet system, som skulle være bedre, i hvert fald ikke Peps. Min tanke er stadig, at Simeone vil være den rette eller havde været.
Biglia? Den argentinske Willam Kvist? Han er desværre på dybt vand på det niveau, der kræves, synes jeg, hvis Argentina skal være et førende hold. Mascherano var jo verdensklasse DM. Det niveau har Biglia aldrig været på eller er på. I nattens kamp lavede Mascherano som CB flere og bedre fremadrettende afleveringer end Biglia. Det siger sgu en del, at når en CB laver 6'erens arbejde på holdet.

Men nu hvor jeg lige tænker mig om. Hvorfor fanden tog Argentina ikke Bielsa som deres træner? Han er jo faderen bag Pep, Sampaolis og mange andre latino-træneres tankegang? Er de for bange for hans loko-personlighed?
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Kubala
Indlæg: 10104
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Kubala »

Ok, jeg kan se, at vi ingen vegne kommer. Jeg synes, at du undervurderer og overdriver. Hvad skulle Biesla gøre? De kan jo tydeligt ikke spille sådan teknisk fodbold, så Pep og Sampaoli og Biesla vil fejle. Med Simeone får spillerne meget faste roller og rammer, hvilket det her hold har brug for. Alt der med at spille smuk og underholdende fører ingen vegne, det har man jo set nu.

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af MessiPogba »

Kubala skrev:Ok, jeg kan se, at vi ingen vegne kommer. Jeg synes, at du undervurderer og overdriver. Hvad skulle Biesla gøre? De kan jo tydeligt ikke spille sådan teknisk fodbold, så Pep og Sampaoli og Biesla vil fejle. Med Simeone får spillerne meget faste roller og rammer, hvilket det her hold har brug for. Alt der med at spille smuk og underholdende fører ingen vegne, det har man jo set nu.
De kan da sagtens spille teknisk fodbold? Men det er som om, at ingen på banen ved, hvad de skal. Plus de har en træner, der er helt ude og skide. Sampaoli blev ownet af Leicester i en CL-kamp taktisk af en debuterende træner, som aldrig havde været manager, og han sejlede til sidst med holdet, da de gik koldt. Måske er Sampaolis taktiske evner overvurderet til at håndtere så mange stjerner eller mangel på samme? Hans udskiftninger i nat var jo også helt ude i skoven. Især da Gago blev skadet, hvor han kunne have satset og givet mere offensiv pondus til holdet, så sætter han en kontrollerende midtbane mand ind i stedet for at sætte Icardi eller Dybala ind, så man havde mere tyngde i front. Men ak nej, en-til-en-udskiftning var Sampaolis modsvar.

Okay, Bielsa har jo hellere ikke den helt store erfaring med at træne superhold og superegoer, men han skaber meget strikse rammer, som spillerne skal udføre. Akkurat som Pep også gør det, og det er det, jeg tænker, der er brug for for Argentina, at man skaber rammer, hvor alt er defineret.

Lige nu virker det bare til, at Messi skal have bolden, og så bede til de højere guder, at der er en eller anden, der lige laver et løb.

Men ja, vi er begge nok for store sofatrænere til at vide, hvad fanden der er egentlig er galt på holdet. Burde være en dødssynd at så mange gode spillere smamen er så katastrofalt ringe sammen.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Kubala
Indlæg: 10104
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Kubala »

Et hold der ikke ved, hvordan man skal spille og skal skabe spillet(det billede som ses lige nu og som du gang på gang pointerer over for alle herinde), vil gå død i Peps/Bielsa lignende fodbold, ligesom de gør i Sampaolis: der er for mange detaljer i deres filosofier. Men ja, jeg er ikke nogen træner eller ekspert, så ved ikke, hvad de har brug for. Det de prøver nu, virker i hvert fald ikke.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Blaugrana92 »

MessiPogba skrev:
Blaugrana92 skrev:

Ufatteligt.
Hvad er ufatteligt? Så du kampen måske? Det er jo nemt at gøre en spiller bedre i et youtube-klip. Messi var godt nok ringe i nat. Ja, hans klasse gør, at han atid vil skabe chaner eller komme til dem, men han var ekstrem dårlig i nat. Han kunne knapt nok drible, og hans tæmninger var skidt, og hans afleveringer sad sjældent, som de plejer.

Men den overordnet skyld ligger hos Sampaoli. Det var en farce, det han havde gang i i nat.
Hvad snakker du om?

Ja, en YouTube-video kan da nemt få en spiller til at se god ud, men her er altså tale om 2-3 gigantiske chancer, som Messi skaber i løbet af 90 minutter, der alle bliver misbrugt skammeligt. Det er et gennemgående træk for Argentina de sidste 3-4 år.

Så ja. Det er ret ufatteligt, at Messi igen og igen skal trække så stort et læs. Og nej, måske var han ikke på sit ypperste i nat, men han skabte helt åbenlyst op til flere store chancer - hvoraf minimum én fuldkommen ubetinget bør føre til mål - som kunne have afgjort kampen, hvis hans holdkammerater havde været noget som helst værd.

Brugeravatar
whidgee
Indlæg: 2835
Tilmeldt: søn maj 19, 2013 10:18 pm
Har takket: 152 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af whidgee »

Messi spillede en meget fin kamp taget sit lortelandshold i betragtning. Selv Madrid-aviserne roser hans præstation og skriver at han gjort alt rigtigt for at skaffe sejren. Men holdkammeraterne svigtede.

Tello
Indlæg: 7703
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1381 gange
Blevet takket: 560 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Tello »

Elendige flok fucking amatører. I fortjener ikke Messi.

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8374
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 637 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Michman »

Billede
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

Brugeravatar
B-Freak
Indlæg: 3633
Tilmeldt: ons mar 04, 2009 8:47 pm
Geografisk sted: Sjælland
Har takket: 618 gange
Blevet takket: 330 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af B-Freak »

Så få dog forlænget med ham!!!
I'm not easily being pushed off course.
I'm not someone who gives up.
I'm a winner - Patrick Kluivert!

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af MessiPogba »

Michman skrev:Billede
Ederson
Walker - Stones - Kompany - Mendy
Gündogan
de Bruyne - D. Silva/B. Silva
Messi
Aguero - Jesus

Sgu da et stabilt hold, hvis de formår at vriste ham fri af os.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15143
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1706 gange
Blevet takket: 1133 gange
Kontakt:

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Lopezzz »

Der findes kun en klub i verden for Messi efter Barcelona. Hans barndom klub Newell's Old Boys. Det er her Messi slutter karrieren. Spørgsmålet er bare hvornår han skifter?
Det kan nemt ske næste sommer.
MDCCCXCIX

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af MessiPogba »

Lopezzz skrev:Der findes kun en klub i verden for Messi efter Barcelona. Hans barndom klub Newell's Old Boys. Det er her Messi slutter karrieren. Spørgsmålet er bare hvornår han skifter?
Det kan nemt ske næste sommer.
Tror ikke Messi trapper ned allerede som 31-årig. Hans måde at spille fodbold på gør, at han kan snildt holde det her niveau indtil 2020, da hans spil er baseret på teknik fremfor atletiske evner.

Medmindre han er kørt træt i det, vil det være en absurd overraskelse at se ham skifte hjem til Argentina til sommer.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Jesni »

MessiPogba skrev:
Lopezzz skrev:Der findes kun en klub i verden for Messi efter Barcelona. Hans barndom klub Newell's Old Boys. Det er her Messi slutter karrieren. Spørgsmålet er bare hvornår han skifter?
Det kan nemt ske næste sommer.
Tror ikke Messi trapper ned allerede som 31-årig. Hans måde at spille fodbold på gør, at han kan snildt holde det her niveau indtil 2020, da hans spil er baseret på teknik fremfor atletiske evner.

Medmindre han er kørt træt i det, vil det være en absurd overraskelse at se ham skifte hjem til Argentina til sommer.
Enig. Messi kan spille i mange år endnu, for han går bare ned i en mindre eksplosiv rolle, og bruger sin spilintelligens i en rolle, der nok nærmere bliver en 8'er, istedet for en 10'er. Det handler nok nærmere om mandens motivation istedet, så kære Ronaldo - spil endeligt videre i mange år frem.

FCBSOCI
Indlæg: 2489
Tilmeldt: søn mar 08, 2015 12:55 pm
Har takket: 1208 gange
Blevet takket: 540 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af FCBSOCI »

Jeg håber naturligvis at Messi bliver i Barca, men er ikke så skråsikker som de fleste her på fcb.dk. Der er naturligvis (og heldigvis) meget der taler for, at Messi forlænger med Barca.

Men hvis nu Argentina ikke kvalificerer sig til VM, kunne man så forestille sig, at Messi vil starte på en frisk hos City? Han har jo et godt forhold til Pep, og City har reelt en chance for at vinde CL.

Det kan undre, at han ikke har forlænget med Barca. Ikke haft tid? Det giver ingen mening. Måske tænker han grundigt over, om han skal prøve sig af i PL, inden turen nok går tilbage til bardomsklubben i Argentina?

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 20 gæster