5 - Sergi Busquets Burgos

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

emo
Indlæg: 17799
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af emo »

Men det at ikke kunne lige en spillers-personlighed, er ikke ensbetydende med at man konstans skal være på nakken af denne spillers spil på banen, selv når spillet er i top-klasse. I længden er det lidt trættende. :lol:
Allez...

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Visca El Barca »

emo skrev:Men det at ikke kunne lige en spillers-personlighed, er ikke ensbetydende med at man konstans skal være på nakken af denne spillers spil på banen, selv når spillet er i top-klasse. I længden er det lidt trættende. :lol:
Smiley, altså :roll: :roll: :oops:

Jeg kan fornemme at det her kan blive en ret interessant diskussion.
Senest rettet af Visca El Barca søn nov 04, 2012 11:39 pm, rettet i alt 1 gang.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Daluigi »

Jeg er langt fra ude på at provokere, Blau. Jeg giver udtryk for min holdning, da jeg er godt og grundigt træt af, at der er gået mode i at lovprise Busquets for hans subtile evner, der er så vigtige for holdet. Det er tydeligt, at den generelle tone og holdning angiver, at man ikke har megen forstand på fodbold hvis man ikke evner at se hans kvaliteter.

Jeg er lodret uenig, og det er jeg immervæk blevet tæsket for herinde i 3 år nu. Man skal konstant bombarderes med påstande om manglende fodboldforståelse osv, fordi man ikke mener Busquets er den bedste spiller i verden på sin position. At du så bliver harm over, at jeg går den anden vej, og siger at det er tydeligt, at folk føler sig som kyndige fodboldseere, fordi de spotter mandens kvaliteter, kan jeg desværre ikke beklage.
Forumlegende

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Daluigi »

emo skrev:Men det at ikke kunne lige en spillers-personlighed, er ikke ensbetydende med at man konstans skal være på nakken af denne spillers spil på banen, selv når spillet er i top-klasse. I længden er det lidt trættende. :lol:
Hvor i denne debat skriver jeg at det er fordi jeg ikke kan li' manden!?!? Nu kører korstoget igen...
Forumlegende

Kubala
Indlæg: 10105
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Kubala »

Daluigi skrev:
Kubala skrev:Det er helt fair at man ikke kan lide personen Busi på banen, og at man kan være efter ham, og kritisere ham, når han spiller dårligt. Man kan endda sige at Pep favoriserede Busi i sin tid, da Yaya spillede på holdet
Praise the lord! Endelig en som kan se rimeligheden i min frustration

Jeg kan ikke sætte mig i din situation, og kan heller ikke forstå frustrationen, da jeg mener at det var det bedste Pep foretog sig for holdet, da Busi passede bedre inde i systemet, og jeg var selv skeptisk i starten, men det arbejde som Busi lagde for dagen og det han har vist det seneste 4 år, så synes jeg at Pep valgte helt rigtigt.

Det er klart at på daværende tidspunkt var Yaya mere anerkendt DM end Busi, da han var en ung La Masia spiller, og derfor var folk, som syntes om Yaya og var glade for ham, rimelig sure, sikkert, men faktum er det, at Pep valgte rigtigt, og Busi har altså overbevist mange af disse kritikere, men enkelte kan bare ikke komme over det, og det er det, som jeg synes er fair, så det er lidt irriterende at citere mig sådan, og fordreje det hele.
Senest rettet af Kubala søn nov 04, 2012 11:54 pm, rettet i alt 1 gang.

emo
Indlæg: 17799
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af emo »

Daluigi skrev:
emo skrev:Men det at ikke kunne lige en spillers-personlighed, er ikke ensbetydende med at man konstans skal være på nakken af denne spillers spil på banen, selv når spillet er i top-klasse. I længden er det lidt trættende. :lol:
Hvor i denne debat skriver jeg at det er fordi jeg ikke kan li' manden!?!? Nu kører korstoget igen...
No, no. Ikke i denne debat (denne og sidste side). Blot den forståelse jeg har af din generelle holdning for Busquets, igennem de sidste "3" år, som du selv nævner. Måske jeg har en forkert opfattelse af det, måske du slet ikke har noget imod Busquets som person, (uden at kende ham personligt, selvf.), men kun hans "position" og "vigtigthed" i vores taktik.
Allez...

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Daluigi »

emo skrev:
Daluigi skrev:
emo skrev:Men det at ikke kunne lige en spillers-personlighed, er ikke ensbetydende med at man konstans skal være på nakken af denne spillers spil på banen, selv når spillet er i top-klasse. I længden er det lidt trættende. :lol:
Hvor i denne debat skriver jeg at det er fordi jeg ikke kan li' manden!?!? Nu kører korstoget igen...
No, no. Ikke i denne debat (denne og sidste side). Blot den forståelse jeg har af din generelle holdning for Busquets, igennem de sidste "3" år, som du selv nævner. Måske jeg har en forkert opfattelse af det, måske du slet ikke har noget imod Busquets som person, (uden at kende ham personligt, selvf.), men kun hans "position" og "vigtigthed" i vores taktik.
Min skepsis udsprang bestemt ikke af hans til tider sølle opførsel på banen. At der så har været nogle fadæser henad vejen har da ikke hjulpet, men min kritik har altid gået på hans ringe evne til at tænke fremad banen og udvikle sit spil. Og ja, det er der så folk, som mener han er genial til... Det gør jeg bare ikke.
Forumlegende

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Blaugrana92 »

Og fred være med dig og din holdning, Daluigi, men det er ikke desto mindre en værre omgang hø, at skrive at vi føler os som fodboldkyndige, fordi vi partout bakker ham op og påpeger hans færdigheder. Du aner jo dybest set ikke noget som helst om hvad jeg føler og ikke føler. Jeg føler ikke at jeg er nogen Jonathan Wilson eller Michael Cox. Tværtimod, er det jo lige netop fordi at jeg har haft folk som Wilson og Cox til at påpege Busquets' fremragende taktiske forståelse, at jeg er blevet klar over den.

Det skal jeg da glædeligt være den første til at indrømme. Jeg har skam ikke selv siddet og opdaget at Busquets kunne sådan og sådan rent taktisk. Det er jeg blevet gjort opmærksom på, og lige siden har jeg naturligvis lagt mærke til det når det har fungeret. På samme måde har jeg også lagt mærke til det, når det ikke har fungeret. Jeg kan sagtens se når Busquets spiller en dårlig kamp og det gør han da også af og til.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Visca El Barca »

Blaugrana92 skrev:Og fred være med dig og din holdning, Daluigi, men det er ikke desto mindre en værre omgang hø, at skrive at vi føler os som fodboldkyndige, fordi vi partout bakker ham op og påpeger hans færdigheder. Du aner jo dybest set ikke noget som helst om hvad jeg føler og ikke føler. Jeg føler ikke at jeg er nogen Jonathan Wilson eller Michael Cox. Tværtimod, er det jo lige netop fordi at jeg har haft folk som Wilson og Cox til at påpege Busquets' fremragende taktiske forståelse, at jeg er blevet klar over den.

Det skal jeg da glædeligt være den første til at indrømme. Jeg har skam ikke selv siddet og opdaget at Busquets kunne sådan og sådan rent taktisk. Det er jeg blevet gjort opmærksom på, og lige siden har jeg naturligvis lagt mærke til det når det har fungeret. På samme måde har jeg også lagt mærke til det, når det ikke har fungeret. Jeg kan sagtens se når Busquets spiller en dårlig kamp og det gør han da også af og til.
Pffft, det har jeg!

Wilson og Cox er ingenting, i forhold til den viden jeg besidder om fodbold. Jeg er ekspert, analytikker og fodboldkyndig over alle, jeg er den størte og den bedste.

Jeg siger derfor at Busi er verden bedste DM, mit ord er lov!
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Blaugrana92 »

Det ved vi godt, Visca - og for dét, hylder vi dig. Eller. Jeg gør i hvert fald! :cool:

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Daluigi »

Blaugrana92 skrev:Og fred være med dig og din holdning, Daluigi, men det er ikke desto mindre en værre omgang hø, at skrive at vi føler os som fodboldkyndige, fordi vi partout bakker ham op og påpeger hans færdigheder. Du aner jo dybest set ikke noget som helst om hvad jeg føler og ikke føler. Jeg føler ikke at jeg er nogen Jonathan Wilson eller Michael Cox. Tværtimod, er det jo lige netop fordi at jeg har haft folk som Wilson og Cox til at påpege Busquets' fremragende taktiske forståelse, at jeg er blevet klar over den.

Det skal jeg da glædeligt være den første til at indrømme. Jeg har skam ikke selv siddet og opdaget at Busquets kunne sådan og sådan rent taktisk. Det er jeg blevet gjort opmærksom på, og lige siden har jeg naturligvis lagt mærke til det når det har fungeret. På samme måde har jeg også lagt mærke til det, når det ikke har fungeret. Jeg kan sagtens se når Busquets spiller en dårlig kamp og det gør han da også af og til.
Du nævner så netop at diverse fodboldeksperter lovpriser hans kvaliteter. Ergo kan man umuligt tale om at manden stadig er undervurderet osv. Hvilket var min første påpegning i denne diskussion.
Forumlegende

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Daluigi »

Blaugrana92 skrev:Det ved vi godt, Visca - og for dét, hylder vi dig. Eller. Jeg gør i hvert fald! :cool:
Lad nu vær med at opmuntre ham, blot fordi det tjener det formål at nedgøre mig. Hans indlæg er af ringe værdi, hvis du vil være fortaler for en konstruktiv debat.
Forumlegende

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Blaugrana92 »

Jeg har aldrig benægtet at han høster ros og anerkendelse blandt analytikere. Det er blandt den gennemsnitlige fodboldiagttager. Det er næppe fordi at disse er mere uintelligente end jeg er, men nok nærmere fordi de ikke dyrker fodbold på samme måde som jeg, og læser den ene taktiske analyse efter den anden. Det tror jeg at langt de fleste fodboldfans synes er kedeligt at give sig i kast med.

Her snakker jeg naturligvis ikke om dig, for jeg går ud fra at du også har været igennem artikler om Busquets' rolle og funktion, nu du selv nævner den. Jeg går ud fra at du simpelthen bare mener at hans taktiske indflydelse på holdet bliver overdrevet. Er det sådan landet ligger, eller er jeg bare helt forkert på den?

... og klap hesten. Sarkasmen var forhåbentlig til at spotte i mit sidste indlæg.

Jakob
Indlæg: 452
Tilmeldt: lør aug 11, 2012 12:34 pm
Geografisk sted: Aalborg
Har takket: 7 gange
Blevet takket: 12 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Jakob »

@Daluigi
Hvem så du overtage Busquets plads? Ville du hellere have en box-to-box spiller som Yaya Touré tilbage?
Hvor mange defensive midt synes du er over Busquets rent niveaumæssigt?
Okay, det var mange spørgsmål, men jeg er også selv i tvivl om hvorvidt vores elskede hold kunne få mere ud af spillet med en anden type defensiv midt end Busquets.
Marco van Basten: “Messi can play anywhere.. Even in water.

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Daluigi »

Blaugrana92 skrev:Jeg har aldrig benægtet at han høster ros og anerkendelse blandt analytikere. Det er blandt den gennemsnitlige fodboldiagttager. Det er næppe fordi at disse er mere uintelligente end jeg er, men nok nærmere fordi de ikke dyrker fodbold på samme måde som jeg, og læser den ene taktiske analyse efter den anden. Det tror jeg at langt de fleste fodboldfans synes er kedeligt at give sig i kast med.

Her snakker jeg naturligvis ikke om dig, for jeg går ud fra at du også har været igennem artikler om Busquets' rolle og funktion, nu du selv nævner den. Jeg går ud fra at du simpelthen bare mener at hans taktiske indflydelse på holdet bliver overdrevet. Er det sådan landet ligger, eller er jeg bare helt forkert på den?

... og klap hesten. Sarkasmen var forhåbentlig til at spotte i mit sidste indlæg.
Præcis
Forumlegende

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 11 gæster