10 - Lionel Andrés Messi

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Jesni »

SpillerSomMESSI skrev:Kampen mod Dep. var ikke lukket med 2-0... et 3. mål ville have lukket kampen, og Messi er vort største trumf kort for at kunne have lukket kampen med en trejde scoring.
En kamp mod Deportivo, hvor vi er foran 2-0 bør være lukket. Igen, debatten handlet om Messis defensive pligter og ikke hans offensive, så lad nu være med at afspore debatten bare for én gangs skyld. Messis defensive pligter har han ikke været i stand til at opfylde for nylig. Det kan der være mange forklaringer på. Men han skulle da være skiftet ud, så vi kunne få en anden spiller ind, der kunne opfylde løbearbejdet. Og jo, der var andre spillere, der kunne opfylde den DEFENSIVE PLIGT

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5522
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 580 gange
Blevet takket: 571 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Jesni skrev:
SpillerSomMESSI skrev:Kampen mod Dep. var ikke lukket med 2-0... et 3. mål ville have lukket kampen, og Messi er vort største trumf kort for at kunne have lukket kampen med en trejde scoring.
En kamp mod Deportivo, hvor vi er foran 2-0 bør være lukket. Igen, debatten handlet om Messis defensive pligter og ikke hans offensive, så lad nu være med at afspore debatten bare for én gangs skyld. Messis defensive pligter har han ikke været i stand til at opfylde for nylig. Det kan der være mange forklaringer på. Men han skulle da være skiftet ud, så vi kunne få en anden spiller ind, der kunne opfylde løbearbejdet. Og jo, der var andre spillere, der kunne opfylde den DEFENSIVE PLIGT
Men jeg tror ikke du helt forstår min pointe. Kampen var jo ikke lukket vel? Det kan den jo ikke have været eftersom den endte 2-2. Det er ikke Messi's manglende defensive pligter der var skyld i at Dep. scorede 2 mål. Busquets var ude og påtage sig skylden. Mr. Marlboro var også skyldig i udligningen.

Messi's pligter er (som jeg tror du endda også selv forstår) offensive, dog med en pligt til at presse på den sidste 3. del af banen i det første genpres... det har jo ingenting at gøre med at vi spiller en mand i undertal fordi nogle mener at han ikke løber nok. Han er jo ikke forsvarsspiller. Derimod vil han altid kunne vende enhver kamp til vores fordel rent offensivt.

Vi har defensive spillere som løber mere end Messi men som ikke kunne lukke af for Dep.

Hvad har det med Messi at gøre.. skulle han udskiftes? Med hvem? En forsvarsspiller - så vi skal spille 5-3-2 når vi er kommet foran 2-0 på hjemmebane?

Messi løb vel ikke mindre i det sidste kvarter end han gjorde i hele kampen... skulle han så ikke udskiftes i starten af kampen, så vi kunne få en mere løbevillig spiller ind.

Ellers er alternativerne til Messi jo Munir eller Sandro.. vil du udskifte Messi for en af dem for at vi kan lukke af for modstanderen rent defensivt? Hvad tror det det ville have hjulpet på at midtbanespillere afleverer til modstanderen, eller vores forsvar ikke dækker op.

Kom med en indskifters navn som skulle have erstattet Messi som ville have forhindret det, og som samtidig ville have gjort vores opstilling stærkere med 15 minutter tilbage af en 2-0 hjemme mod Dep?


Jeg forstår ikke pointen
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Brombi »

SpillerSomMESSI skrev:
Jesni skrev:
SpillerSomMESSI skrev:Kampen mod Dep. var ikke lukket med 2-0... et 3. mål ville have lukket kampen, og Messi er vort største trumf kort for at kunne have lukket kampen med en trejde scoring.
En kamp mod Deportivo, hvor vi er foran 2-0 bør være lukket. Igen, debatten handlet om Messis defensive pligter og ikke hans offensive, så lad nu være med at afspore debatten bare for én gangs skyld. Messis defensive pligter har han ikke været i stand til at opfylde for nylig. Det kan der være mange forklaringer på. Men han skulle da være skiftet ud, så vi kunne få en anden spiller ind, der kunne opfylde løbearbejdet. Og jo, der var andre spillere, der kunne opfylde den DEFENSIVE PLIGT
Men jeg tror ikke du helt forstår min pointe. Kampen var jo ikke lukket vel? Det kan den jo ikke have været eftersom den endte 2-2. Det er ikke Messi's manglende defensive pligter der var skyld i at Dep. scorede 2 mål. Busquets var ude og påtage sig skylden. Mr. Marlboro var også skyldig i udligningen.

Messi's pligter er (som jeg tror du endda også selv forstår) offensive, dog med en pligt til at presse på den sidste 3. del af banen i det første genpres... det har jo ingenting at gøre med at vi spiller en mand i undertal fordi nogle mener at han ikke løber nok. Han er jo ikke forsvarsspiller. Derimod vil han altid kunne vende enhver kamp til vores fordel rent offensivt.

Vi har defensive spillere som løber mere end Messi men som ikke kunne lukke af for Dep.

Hvad har det med Messi at gøre.. skulle han udskiftes? Med hvem? En forsvarsspiller - så vi skal spille 5-3-2 når vi er kommet foran 2-0 på hjemmebane?

Messi løb vel ikke mindre i det sidste kvarter end han gjorde i hele kampen... skulle han så ikke udskiftes i starten af kampen, så vi kunne få en mere løbevillig spiller ind.

Ellers er alternativerne til Messi jo Munir eller Sandro.. vil du udskifte Messi for en af dem for at vi kan lukke af for modstanderen rent defensivt? Hvad tror det det ville have hjulpet på at midtbanespillere afleverer til modstanderen, eller vores forsvar ikke dækker op.

Kom med en indskifters navn som skulle have erstattet Messi som ville have forhindret det, og som samtidig ville have gjort vores opstilling stærkere med 15 minutter tilbage af en 2-0 hjemme mod Dep?


Jeg forstår ikke pointen

Jeg har ikke sagt på noget tidspunkt at vi havde vundet Depor kampen hvis Messi var blevet skiftet ud. Endnu en gang prøver i at vende diskussionen til noget andet end det den handler om.

Messi skal ikke spille 90 minutter hver kamp, det kan han ikke. Og når han ovenikøbet er træt, bliver hans defensive arbejde endnu værre. Hvis vi så tager Depor kampen som eksempel, jamen så lavede han praktisk talt ikke noget, udover at ramme sit frisparksskud. Der er ikke nogen der siger at det er Messis skyld at den blev uafgjort, men når han slet ikke arbejder på banen, betyder det at de andre skal arbejde endnu mere, og det gavner ikke holdet.

I øvrigt er det nogle ret fjollede spørgsmål du stiller dig selv, nogle som ingen af os egentlig har argumenteret for. Messi er ikke i stand til at spille 90 minutter hver kamp, og derfor skal han ikke. Når han ovenikøbet er træt, er det endnu mere tydeligt og det skader holdet.

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Jesni »

SpillerSomMESSI skrev:Messi's pligter er (som jeg tror du endda også selv forstår) offensive, dog med en pligt til at presse på den sidste 3. del af banen i det første genpres... det har jo ingenting at gøre med at vi spiller en mand i undertal fordi nogle mener at han ikke løber nok. Han er jo ikke forsvarsspiller. Derimod vil han altid kunne vende enhver kamp til vores fordel rent offensivt.
Jeg har aldrig fremført det argument. Vær sød at sætte dig ind i debatten, før du kaster ord op.

SpillerSomMESSI skrev:Hvad har det med Messi at gøre.. skulle han udskiftes? Med hvem? En forsvarsspiller - så vi skal spille 5-3-2 når vi er kommet foran 2-0 på hjemmebane?
Nu skrev du jo selv, kampen ikke var lukket ved 2-0, så måske? Eller måske bare en spiller, der gad/kunne genpresset?

SpillerSomMESSI skrev:Kom med en indskifters navn som skulle have erstattet Messi som ville have forhindret det, og som samtidig ville have gjort vores opstilling stærkere med 15 minutter tilbage af en 2-0 hjemme mod Dep?
Det spørgmål viser bare, du ikke har gidet at sætte dig ind i, hvad folk skriver, men bare starter Messi-forsvarstalen som altid. Jeg tror ikke, folk gav Messi skylden for resultatet, som du prøver at insinuere. Det var blot en debat om hans manglende genpres. Gider du ikke snart holde dig til debatten og ikke prøve at afspore den? Er det virkelig så svært?

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5522
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 580 gange
Blevet takket: 571 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Jesni skrev:
SpillerSomMESSI skrev:Messi's pligter er (som jeg tror du endda også selv forstår) offensive, dog med en pligt til at presse på den sidste 3. del af banen i det første genpres... det har jo ingenting at gøre med at vi spiller en mand i undertal fordi nogle mener at han ikke løber nok. Han er jo ikke forsvarsspiller. Derimod vil han altid kunne vende enhver kamp til vores fordel rent offensivt.
Jeg har aldrig fremført det argument. Vær sød at sætte dig ind i debatten, før du kaster ord op.

SpillerSomMESSI skrev:Hvad har det med Messi at gøre.. skulle han udskiftes? Med hvem? En forsvarsspiller - så vi skal spille 5-3-2 når vi er kommet foran 2-0 på hjemmebane?
Nu skrev du jo selv, kampen ikke var lukket ved 2-0, så måske? Eller måske bare en spiller, der gad/kunne genpresset?

SpillerSomMESSI skrev:Kom med en indskifters navn som skulle have erstattet Messi som ville have forhindret det, og som samtidig ville have gjort vores opstilling stærkere med 15 minutter tilbage af en 2-0 hjemme mod Dep?
Det spørgmål viser bare, du ikke har gidet at sætte dig ind i, hvad folk skriver, men bare starter Messi-forsvarstalen som altid. Jeg tror ikke, folk gav Messi skylden for resultatet, som du prøver at insinuere. Det var blot en debat om hans manglende genpres. Gider du ikke snart holde dig til debatten og ikke prøve at afspore den? Er det virkelig så svært?

Her er en ide, Jesni og Bromi:

Eftersom jeg (efter jeres udsagn) tydeligvis ikke fatter en bjælde af jeres postulater.. hva' så med at i to kommer med jeres enkle formulering af hvofor Messi skulle udskiftes.

Jeg forstår udemærket hvad Brombi skriver ovenfor: Messi lavede ingenting i kampen.. nå, jo et frisparks mål.. men han er træt og løber ikke nok. Derfor skal han udskiftes: Jeg spørger HVORNÅR i kampen. Han løb jo ikke mere i begyndelsen af kampen end i slutningen af kampen.
Uanset hvornår han udskiftes vil det *svække* holdet for hvis vi mangler noget offensivt er det ham det skal komme fra.
Jow jow, men kampen var jo lukket ved 2-0-- *aldrig* er en kamp lukket ved 2-0, husk Dortmod vs Malaga..
Det er vel noget andet med en 3-0 ved 90 minutter, så tror jeg også den er lukket. Men vi fører kun 2-0 med +20 minutter igen. Eet mål fra modstanderen ændrer jo totalt kampen.. i hvilket som helst minut derfra og frem.
Samme gælder modsat - et mål fra os ville slukke næsten ethvert håb fra modstanderen. I begge tilfælde ville en Messi som er træt stadig være bedre end en hvilken som helst anden spiller fra bænken.

Hvis det er for at udskifte ham med en mere løbestærk spiller giver det ingen mening at udskifte ham med en angriber da problemerne i netop dep. kampen var at midtbanen smed bolden væk og forsvaret ikke gad dække op... En Munir / Sandro ville ikke forandre det.

Debatten handler iflg. dig, Jesni kun om at Messi mangler at genpresse, derfor skulle han skiftes ud... Med hvem er mit spørgsmål? Du svarede ikke.
Hvis det var Munir, så, ja han ville løbe meget, men det er så det. Det gør Douglas sikkert også. Men helt ærligt, forklar mig hvad det gavner spillet at en ikke særlig begavet spiller pisker rundt i det forreste genpres når han alligevel smider bolden væk hvis den erobres.

Du svarede at du "måske" hellere ville spille 5-3-2 i en hjemmekamp mod Dep. med stillingen 2-0 15 minutter før tid, end have Messi på banen hvis han ser træt ud.

*Mener* du virkelig det?
Eller "kaster du bare ord op"?
Jesni?
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5522
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 580 gange
Blevet takket: 571 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Brombi skrev:
SpillerSomMESSI skrev:
Jesni skrev:
SpillerSomMESSI skrev:Kampen mod Dep. var ikke lukket med 2-0... et 3. mål ville have lukket kampen, og Messi er vort største trumf kort for at kunne have lukket kampen med en trejde scoring.
En kamp mod Deportivo, hvor vi er foran 2-0 bør være lukket. Igen, debatten handlet om Messis defensive pligter og ikke hans offensive, så lad nu være med at afspore debatten bare for én gangs skyld. Messis defensive pligter har han ikke været i stand til at opfylde for nylig. Det kan der være mange forklaringer på. Men han skulle da være skiftet ud, så vi kunne få en anden spiller ind, der kunne opfylde løbearbejdet. Og jo, der var andre spillere, der kunne opfylde den DEFENSIVE PLIGT
Men jeg tror ikke du helt forstår min pointe. Kampen var jo ikke lukket vel? Det kan den jo ikke have været eftersom den endte 2-2. Det er ikke Messi's manglende defensive pligter der var skyld i at Dep. scorede 2 mål. Busquets var ude og påtage sig skylden. Mr. Marlboro var også skyldig i udligningen.

Messi's pligter er (som jeg tror du endda også selv forstår) offensive, dog med en pligt til at presse på den sidste 3. del af banen i det første genpres... det har jo ingenting at gøre med at vi spiller en mand i undertal fordi nogle mener at han ikke løber nok. Han er jo ikke forsvarsspiller. Derimod vil han altid kunne vende enhver kamp til vores fordel rent offensivt.

Vi har defensive spillere som løber mere end Messi men som ikke kunne lukke af for Dep.

Hvad har det med Messi at gøre.. skulle han udskiftes? Med hvem? En forsvarsspiller - så vi skal spille 5-3-2 når vi er kommet foran 2-0 på hjemmebane?

Messi løb vel ikke mindre i det sidste kvarter end han gjorde i hele kampen... skulle han så ikke udskiftes i starten af kampen, så vi kunne få en mere løbevillig spiller ind.

Ellers er alternativerne til Messi jo Munir eller Sandro.. vil du udskifte Messi for en af dem for at vi kan lukke af for modstanderen rent defensivt? Hvad tror det det ville have hjulpet på at midtbanespillere afleverer til modstanderen, eller vores forsvar ikke dækker op.

Kom med en indskifters navn som skulle have erstattet Messi som ville have forhindret det, og som samtidig ville have gjort vores opstilling stærkere med 15 minutter tilbage af en 2-0 hjemme mod Dep?


Jeg forstår ikke pointen

Jeg har ikke sagt på noget tidspunkt at vi havde vundet Depor kampen hvis Messi var blevet skiftet ud. Endnu en gang prøver i at vende diskussionen til noget andet end det den handler om.

Messi skal ikke spille 90 minutter hver kamp, det kan han ikke. Og når han ovenikøbet er træt, bliver hans defensive arbejde endnu værre. Hvis vi så tager Depor kampen som eksempel, jamen så lavede han praktisk talt ikke noget, udover at ramme sit frisparksskud. Der er ikke nogen der siger at det er Messis skyld at den blev uafgjort, men når han slet ikke arbejder på banen, betyder det at de andre skal arbejde endnu mere, og det gavner ikke holdet.

I øvrigt er det nogle ret fjollede spørgsmål du stiller dig selv, nogle som ingen af os egentlig har argumenteret for. Messi er ikke i stand til at spille 90 minutter hver kamp, og derfor skal han ikke. Når han ovenikøbet er træt, er det endnu mere tydeligt og det skader holdet.
Messi løb ikke mindre i slutningen af kampen end i begyndelsen af kampen.

LE havde ingen problemer med at spille Messi 90 minutter.

Nogle gange skal spillere skiftes ud for at ikke at blive overbelastet, men Messi økonomiserer med sine kræfter i hver kamp.. hvilket han har gjort længe.

Hvis der var den mindste smule tvivl om hvorvidt han var fit til at kunne spille 90 minutter ville LE ikke have løbet nogen risiko.

Messi er ikke fredet i forhold til at blive udskiftet, selvfølgelig ikke, problemet med ham er bare at det *altid* vil være en dårligere spiller der kommer ind, når han går ud.

Pssssttt: Dette er ikke en Messi-forsvars-tale.. Man kan godt argumentere for at holdet bliver dårligere af at skifte historiens måske bedste spiller ud med en anden, selvom han ikke er 100% i omdrejninger.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Piquénbauer »

Messi er ikke fredet i forhold til at blive udskiftet, selvfølgelig ikke, problemet med ham er bare at det *altid* vil være en dårligere spiller der kommer ind, når han går ud.
Sådan er det vel næsten altid? Oftest vil den "dårligere" spiller starte på bænken. Det ændre dog ikke på at der kan opstå situationer hvor den "dårligere" spiller kan bidrage positivt hvilket præcist er hvad dette handler om. Når Messi i forvejen ikke løber meget og så ovenikøbet er træt så er hans defensive indsats ikke eksisterende. Og i en kamp som den mod depor hvor vi havde et resultat og skulle forsvare os så er ville det være logisk at få en spiller ind som kunne forsvare. Det ville gøre holdet dårligere offensivt men ikke defensivt.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5522
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 580 gange
Blevet takket: 571 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Piquénbauer skrev:
Messi er ikke fredet i forhold til at blive udskiftet, selvfølgelig ikke, problemet med ham er bare at det *altid* vil være en dårligere spiller der kommer ind, når han går ud.
Sådan er det vel næsten altid? Oftest vil den "dårligere" spiller starte på bænken. Det ændre dog ikke på at der kan opstå situationer hvor den "dårligere" spiller kan bidrage positivt hvilket præcist er hvad dette handler om. Når Messi i forvejen ikke løber meget og så ovenikøbet er træt så er hans defensive indsats ikke eksisterende. Og i en kamp som den mod depor hvor vi havde et resultat og skulle forsvare os så er ville det være logisk at få en spiller ind som kunne forsvare. Det ville gøre holdet dårligere offensivt men ikke defensivt.
Så da Raikitic socrer i 52. minut (eller hvornår det var) så skulle Messi skiftes ud, fordi nu har vi et resultat som bare skal forsvares hjem?

Så du er også ovre i en 5-3-2 i en hjemmekamp mod depor ved stillingen 2-0?

Hvem ville du skifte Messi ud med, som du mener kunne bidrage til at spillet blev *bedre* - ikke blot løbe som gal, for derefter at tabe bolden...

Hvem på bænken ville du have skiftet Messi ud med da Rak scorede?
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Piquénbauer »

Roberto. Som vi så mod Real så var der mere kontrol over kampen med ham.

Og nej jeg ville hverken skifte system eller skifte messi ud i det 52. minut. Jeg ville skifte messi ud da han begyndte at se træt ud hvilket er det man normalt gør. Derfor ville han imo komme på bænken i de sidste 20 min. Og det samme ville rak for bartra så busi kunne komme op på midten.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5522
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 580 gange
Blevet takket: 571 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Piquénbauer skrev:Roberto. Som vi så mod Real så var der mere kontrol over kampen med ham.

Og nej jeg ville hverken skifte system eller skifte messi ud i det 52. minut. Jeg ville skifte messi ud da han begyndte at se træt ud hvilket er det man normalt gør. Derfor ville han imo komme på bænken i de sidste 20 min. Og det samme ville rak for bartra så busi kunne komme op på midten.
Han løb jo som sagt ikke mindre de sidste 20 minutter af kampen end i hele kampen.. han økonomiserede med hans kræfter som altid.

Roberto var jo skiftet ind.. på en mere defensiv plads endda.

Hvad får dig til at tro at en kamp er lukket med 20 minutter igen når stillingen er 2-0.. et enkelt mål som sagt ville ændre hele kampen begge veje.

Messi er ikke fredet, men han gik ikke i stå i kampen mod depor. Det gjorde midtbanen og den forsvarspiller der *blev* skiftet ind.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20897
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 319 gange
Blevet takket: 1142 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Zanetti (ex-Inter): "Messi is the world's best player, no doubt. He'll deservedly win his fifth Ballon d'Or. You can only applaud Leo." [md]

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Brombi »

@SSM

Det du prøver nu er anekdotisk argumentation, hvor du hele tiden peger på Depor kampen som dit hovedargument, for netop at vise det ikke ville hjælpe at skifte Messi ud, fordi de ikke var ved hans position at fejlen blev begået.

Lad os prøve at kigge på det som en helhed, og ikke kun Depor kampen. Spillere der ikke kan udføre deres arbejde, skal skiftes ud. Længere er den ikke. I min optik kunne man sagtens have skiftet Messi ud med Roberto, i stedet for Rakitic. Selvfølgelig, den blev 2-2. Og måske ville vi have vundet kampen. Men det aner vi ikke, og derfor er det også fuldstændig hovedløst at diskutere hvad der ville ske og ikke ske.

Jeg argumenterer for at:

1) Messi løber ikke, og det er pisse irriterende at se på, og sikkert også for holdet fordi de skal gøre alt løbearbejdet for ham. Jeg er træt af at han gentagende gange i løbet af en kamp taber bolden på midten af banen uden at gøre en indsats for at få den tilbage. Og den tendens bliver endnu vokser i takt med trætheden.


2) Spillere der ikke kan udføre deres arbejde skal skiftes ud, det gælder også Messi, han er nemlig ikke hævet over de andre. Jeg er sikker på at Neymar også godt kunne tænke sig at løbe 5-8 km hver kamp, det kunne da være lækkert hvis alle de andre gjorde løbe arbejdet. Jeg er i øvrigt også sikker på at han også gerne vil økonomisere sine kræfter.

Jeg tror også at jeg stopper den her, det handler tydeligvis ikke om mine argumenter, men om hvorvidt Messi er god eller ej, eller om han har gjort det godt eller ej. Jeg ved heller ikke hvad jeg skal forvente af en Messi diskussion, når personen jeg debaterer med allerede i sin signatur postulerer at "messi styrer - længere er den ik'"

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Piquénbauer »

SpillerSomMESSI skrev:
Piquénbauer skrev:Roberto. Som vi så mod Real så var der mere kontrol over kampen med ham.

Og nej jeg ville hverken skifte system eller skifte messi ud i det 52. minut. Jeg ville skifte messi ud da han begyndte at se træt ud hvilket er det man normalt gør. Derfor ville han imo komme på bænken i de sidste 20 min. Og det samme ville rak for bartra så busi kunne komme op på midten.
Han løb jo som sagt ikke mindre de sidste 20 minutter af kampen end i hele kampen.. han økonomiserede med hans kræfter som altid.

Roberto var jo skiftet ind.. på en mere defensiv plads endda.

Hvad får dig til at tro at en kamp er lukket med 20 minutter igen når stillingen er 2-0.. et enkelt mål som sagt ville ændre hele kampen begge veje.

Messi er ikke fredet, men han gik ikke i stå i kampen mod depor. Det gjorde midtbanen og den forsvarspiller der *blev* skiftet ind.
Du får det til at fremstå som om at Messi i nuværende form spiller som han altid har gjort. Det gør han ikke og det kan alle med øjne i hovedet se. Det ændre dog ikke at på at når vi skal frem og score så skal han spille. Det skulle vi dog ikke i de sidste 20 min og på dette tidspunkt var vi heller ikke farlige mere (havde vi nærmest ikke været vi kom op med 2).

Kampen var lukket. Barca oppe med 2 på hjemmebane med 15 min igen. Den var færdig.

Og omkring udskiftningerne sagde jeg jo lige præcis at jeg ville have gjort det anderledes.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5522
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 580 gange
Blevet takket: 571 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af SpillerSomMESSI »

@Brombi

Jeg er enig langt hen ad vejen med dig. Der hvor vi to ser forskelligt på det er

1) Messi har ikke løbet nær så meget som de andre, heller ikke i foråret. Det talte vi bare ikke om i foråret vel? Ingen kræver det samme løbepensum af Messi som af de andre af den grund at han kan så meget andet. Messis seneste interview fortæller mig at han er ret enig med mig. De sidste 4 sæsoner har han spillet sådan.

2) Lad dig ikke narre af min signatur til at tro at jeg ikke kan være nuanceret mht Messi, men jeg står ved min signatur. Dine argumenter har ihvertfald ikke rørt mit syn på Messi. Det man tror på kan jo godt være rigtigt, det er jeg overbevist om er tilfældet for mig.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5522
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 580 gange
Blevet takket: 571 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af SpillerSomMESSI »

@Piq...


Jeg var på Camp Nou VIP i maj og se Xavi's afskedskamp.

Barca førte 2-0 18 minutter før tid.

Gæt hvordan kampen endte.

Gæt hvem modstanderen var.

Kampen er *aldrig* lukket ved 2-0 når der mangler 15 minutter... Hvilken verden lever du i?
Senest rettet af SpillerSomMESSI ons dec 16, 2015 9:14 pm, rettet i alt 1 gang.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 10 gæster