10 - Lionel Andrés Messi

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Brombi »

Lular skrev:Jeg mener forhelvede, at sidde og skrive at spille med Messi, svarer til at spille med en mand i undertal.

Det jo det, undskyld sproget, noget af det dummeste jeg længe har læst.

Ikke i samme form som for nogen år tilbage? Måske ikke, men Messi har stadig 1,35 goals/assists per kamp for Barca i dette kalenderår, hvilket er fuldkomment grotekst. Vi snakker om en mand, der snart vinder sin 5. Ballon D'or.

Han er lige kommet tilbage fra en skade. Alligevel har han i seneste kamp mod Depo scoret et klassemål på frispark, og lægger op til vores 2. mål (trækker 2 mænd til sig, og spiller den over til en fri Raki). Derudover var han ophavsmanden bag yderligere 2 kæmpechancer som hhv. Alba og Suarez bør score på (jovist, Suarez's var ikke nem, men det er jo Suarez :)).

Alligevel bliver han åbenbart sablet ned af Brombi. Det er en joke af dimensioner.

Og al den snak om, at vi spillede bedre før uden Messi. Det er så dumt, at jeg brækker mig. Det bliver konkluderet ud fra hvad, én kamp mod Valencia? Deportivo kampen gider jeg ikke snakke mere om, vi havde i øvrigt ikke Ney med. Så var der, ja, Valencia-kampen, hvor kritikken vist også var rettet skarpt mod Messi. Vi snakker om en af de sværste udebane kampe i sæsonen, og vi spiller 1-1, og Messi lægger endda om til vores ene mål. Og første kamp han starter inde efter hans skade.

Messi skal altid spille 90 min (ved mindre han skal spares i en kamp der er hjemme), når han ikke er skadet, i de vigtige kampe. At begynde at påstå andet er idiotisk og hysterisk.

EDIT: Når det er sagt, kan jeg sagtens forstå, at nogle vil kritisere ham for ikke at løbe nok.
Jeg vil da også sige, at hvis vi er foran med 2 mål i 2. halvleg, så er det da nok en god idé at sætte en arbejdshest ind i stedet for Messi. Især med Luis Enriques taktik om konstant at sende farlige vertikale afleveringer op til trekløveren, selv når vi er foran, og skide på at køre bolden rundt i rækkerne på midtbanen.
Vil du at skrue ned for charmen? Hvis du ikke er enig fair nok, det bestemmer jeg selvfølgelig ikke over. Men jeg argumenterer for, at hvis Messi er træt, så spiller han alligevel 90 minutter, og det synes jeg ikke er en god idé. Når han så ovenikøbet ikke er en spiller der løber specielt meget, bliver det bare endnu værre når han er træt. Og derfor mener jeg, at det nogle gange kan føles som at spille en mand i undertal, især når i en presset kamp, og man har brug for alle spillere yder et stykke arbejde.

Jeg har da også oplevet det selv i fodboldkampe. Hvis ikke alle gør deres arbejde defensivt, er der pludselig ekstra arbejde til alle os andre. Du kan så mene at jeg er en idiot, eller at det jeg siger er idiotisk og hysterisk, men det er altså bare sådan mit billede af en fodboldkamp ser ud.

I øvrigt kan du godt pakke Ballon D'or diskussionen sammen, jeg anfægter på intet tidspunkt hans præstationer. Han er uden tvivl den bedste fodbold spiller i historien, og det har jeg også påpeget en del gange. Men han er heller ikke 24 år længere og kan måske ikke spille 90 minutter hver kamp, flere sæsoner i træk. Det kunne han måske før, og ja han gjorde det sidste sæson, det fungerede fint, men det kan han ikke hver sæson.

Han snittede vist 8 km pr kamp sidste sæson, hvilket er ret lidt (det mindste for Barcelona), hvis man spiller 90 minutter hver kamp. Til sammenligning havde Neymar 10 km pr kamp. Og det var sidste sæson, en sæson hvor Messi rent faktisk løb mere end han gør nu. Der var en kamp imod Atletico Madrid, kvartfinalerne i Champions League, hvor Messi kun løb 1,5 km mere end Pinto. Vi røg i øvrigt ud af Champions League det år.

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Daluigi »

Lular skrev:Jeg mener forhelvede, at sidde og skrive at spille med Messi, svarer til at spille med en mand i undertal.

Det jo det, undskyld sproget, noget af det dummeste jeg længe har læst.

Ikke i samme form som for nogen år tilbage? Måske ikke, men Messi har stadig 1,35 goals/assists per kamp for Barca i dette kalenderår, hvilket er fuldkomment grotekst. Vi snakker om en mand, der snart vinder sin 5. Ballon D'or.

Han er lige kommet tilbage fra en skade. Alligevel har han i seneste kamp mod Depo scoret et klassemål på frispark, og lægger op til vores 2. mål (trækker 2 mænd til sig, og spiller den over til en fri Raki). Derudover var han ophavsmanden bag yderligere 2 kæmpechancer som hhv. Alba og Suarez bør score på (jovist, Suarez's var ikke nem, men det er jo Suarez :)).

Alligevel bliver han åbenbart sablet ned af Brombi. Det er en joke af dimensioner.

Og al den snak om, at vi spillede bedre før uden Messi. Det er så dumt, at jeg brækker mig. Det bliver konkluderet ud fra hvad, én kamp mod Valencia? Deportivo kampen gider jeg ikke snakke mere om, vi havde i øvrigt ikke Ney med. Så var der, ja, Valencia-kampen, hvor kritikken vist også var rettet skarpt mod Messi. Vi snakker om en af de sværste udebane kampe i sæsonen, og vi spiller 1-1, og Messi lægger endda om til vores ene mål. Og første kamp han starter inde efter hans skade.

Messi skal altid spille 90 min (ved mindre han skal spares i en kamp der er hjemme), når han ikke er skadet, i de vigtige kampe. At begynde at påstå andet er idiotisk og hysterisk.

EDIT: Når det er sagt, kan jeg sagtens forstå, at nogle vil kritisere ham for ikke at løbe nok.
Jeg vil da også sige, at hvis vi er foran med 2 mål i 2. halvleg, så er det da nok en god idé at sætte en arbejdshest ind i stedet for Messi. Især med Luis Enriques taktik om konstant at sende farlige vertikale afleveringer op til trekløveren, selv når vi er foran, og skide på at køre bolden rundt i rækkerne på midtbanen.
Helt enig. Lidt uenig med tonen, men okay det er for mig også nogle groteske synspunkter, som Brombi kommer med.
At sige vi spiller en mand i undertal med Messi.... Holy shit det er vildt sagt. Manden er på vej tilbage fra skade, og han spiller sin rolle som han skal. Han er direkte med i mål hver eneste kamp stadigvæk. Og hvem i alverden er alternativet til ham egentlig? Hvem skulle på banen istedet!?
Forumlegende

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5522
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 580 gange
Blevet takket: 571 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Når Messi spiller er det *altid* som om vi har en mand i *overtal*..

Selvom han så skulle kravle rundt og blot rejse sig når bolden kommer forbi ham, vil han selv i de situationer kunne ligge en skærende aflevering som splitter hele det modsattes forsvar op.

Mandens vision og dribleevner krydret med målnæse er uden sammenligning.

Vi er, IMO, altid en mand i overtal når Messi betræder plænen.

At man overhovedet kan have denne diskussion er mig en gåde.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Jesni »

SpillerSomMESSI skrev:Vi er, IMO, altid en mand i overtal når Messi betræder plænen.
Ja, offensivt, men det er jo ikke interessant længere, da der vel kun er laveste fællesnævner, der sætter sig imod det faktum. Var diskussionen ikke ud fra et defensivt synspunkt?

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Piquénbauer »

Jo men det virker til at folk ikke helt har fanget pointen. Hvis jeg ikke tager helt fejl af hvad Brombi skriver så mener han jo lige netop at vi burde have udskiftet Messi imod depor da vi offensivt havde gjort hvad vi skulle. Vi var dog presset defensivt (blandt andet for rak og alves havde dækket af for messi gennem hele kampen) og derfor kunne en frisk spiller have hjulpet til i den side i 15-20 min.

Det er lidt underligt at se hvor meget folk går amok over den mindste kritik af messi. Der er ingen her der skriver at manden er elendig, færdig eller andet. Det eneste der bliver påpeget er at manden tydeligvis ikke er i form og at det derfor ville være en ide at udskifte ham når han var træt. Præcis som man gør ved stort set alle andre spillere der kommer tilbage fra en længere skade.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Brombi »

Jesni skrev:
SpillerSomMESSI skrev:Vi er, IMO, altid en mand i overtal når Messi betræder plænen.
Ja, offensivt, men det er jo ikke interessant længere, da der vel kun er laveste fællesnævner, der sætter sig imod det faktum. Var diskussionen ikke ud fra et defensivt synspunkt?
Jo, lige nøjagtigt.
Piquénbauer skrev:Jo men det virker til at folk ikke helt har fanget pointen. Hvis jeg ikke tager helt fejl af hvad Brombi skriver så mener han jo lige netop at vi burde have udskiftet Messi imod depor da vi offensivt havde gjort hvad vi skulle. Vi var dog presset defensivt (blandt andet for rak og alves havde dækket af for messi gennem hele kampen) og derfor kunne en frisk spiller have hjulpet til i den side i 15-20 min.

Det er lidt underligt at se hvor meget folk går amok over den mindste kritik af messi. Der er ingen her der skriver at manden er elendig, færdig eller andet. Det eneste der bliver påpeget er at manden tydeligvis ikke er i form og at det derfor ville være en ide at udskifte ham når han var træt. Præcis som man gør ved stort set alle andre spillere der kommer tilbage fra en længere skade.
Præcis.

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Jesni »

Piquénbauer skrev:Det er lidt underligt at se hvor meget folk går amok over den mindste kritik af messi.
Hvad fanden! Du er jo en madridista i forklædning! Messi er gud, Ronaldo er dum. Faktum!!!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Piquénbauer »

Jesni skrev:
Piquénbauer skrev:Det er lidt underligt at se hvor meget folk går amok over den mindste kritik af messi.
Hvad fanden! Du er jo en madridista i forklædning! Messi er gud, Ronaldo er dum. Faktum!!!
Haha! Den må jeg tage på min kappe ;-)
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

ELPISTOLEROSUAREZ
Indlæg: 1574
Tilmeldt: søn aug 23, 2015 8:54 pm
Har takket: 35 gange
Blevet takket: 92 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af ELPISTOLEROSUAREZ »

Brombi, lav ikke en Storken på mig!
qepd

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Storken »

ELPISTOLEROSUAREZ skrev:Brombi, lav ikke en Storken på mig!
He is giving you the silent threatment ;-) :shh:

ELPISTOLEROSUAREZ
Indlæg: 1574
Tilmeldt: søn aug 23, 2015 8:54 pm
Har takket: 35 gange
Blevet takket: 92 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af ELPISTOLEROSUAREZ »

....når påstandene begynder at se svage ud
qepd

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Brombi »

ELPISTOLEROSUAREZ skrev:Brombi, lav ikke en Storken på mig!

Helt ærligt, du har været herinde i nogle måneder, hvad med at snakke lidt pænt?

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Daluigi »

Piquénbauer skrev:Jo men det virker til at folk ikke helt har fanget pointen. Hvis jeg ikke tager helt fejl af hvad Brombi skriver så mener han jo lige netop at vi burde have udskiftet Messi imod depor da vi offensivt havde gjort hvad vi skulle. Vi var dog presset defensivt (blandt andet for rak og alves havde dækket af for messi gennem hele kampen) og derfor kunne en frisk spiller have hjulpet til i den side i 15-20 min.

Det er lidt underligt at se hvor meget folk går amok over den mindste kritik af messi. Der er ingen her der skriver at manden er elendig, færdig eller andet. Det eneste der bliver påpeget er at manden tydeligvis ikke er i form og at det derfor ville være en ide at udskifte ham når han var træt. Præcis som man gør ved stort set alle andre spillere der kommer tilbage fra en længere skade.
Såvidt jeg kan se, så kommer folk da med de modargumenter du efterlyser. Synes ærlig talt, det er jer som går amok over at vi er uenige... Jeg spurgte hvem der skulle erstatte Messi? Kan ikke se hvilke alternativer der er bedre på bænken. Ligeledes ser jeg Messi arbejde begge veje som altid. Det eneste han mangler er kamptræning - ikke motivation!
Forumlegende

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Brombi »

Daluigi skrev:
Piquénbauer skrev:Jo men det virker til at folk ikke helt har fanget pointen. Hvis jeg ikke tager helt fejl af hvad Brombi skriver så mener han jo lige netop at vi burde have udskiftet Messi imod depor da vi offensivt havde gjort hvad vi skulle. Vi var dog presset defensivt (blandt andet for rak og alves havde dækket af for messi gennem hele kampen) og derfor kunne en frisk spiller have hjulpet til i den side i 15-20 min.

Det er lidt underligt at se hvor meget folk går amok over den mindste kritik af messi. Der er ingen her der skriver at manden er elendig, færdig eller andet. Det eneste der bliver påpeget er at manden tydeligvis ikke er i form og at det derfor ville være en ide at udskifte ham når han var træt. Præcis som man gør ved stort set alle andre spillere der kommer tilbage fra en længere skade.
Såvidt jeg kan se, så kommer folk da med de modargumenter du efterlyser. Synes ærlig talt, det er jer som går amok over at vi er uenige... Jeg spurgte hvem der skulle erstatte Messi? Kan ikke se hvilke alternativer der er bedre på bænken. Ligeledes ser jeg Messi arbejde begge veje som altid. Det eneste han mangler er kamptræning - ikke motivation!

Der er ikke nogen der argumenterer for at Messi skal smides på bænken for altid. Han skal bare ikke spille 90 minutter hver kamp. Han er i forevejen en af dem som arbejder mindst i Europa, og når han så ovenikøbet er træt gør det ikke sagen meget bedre.

Du fisker efter at vi skal sige Munir eller Sandro, så du efterfølgende kan sige at de ikke er bedre. Jeg argumenterer for at vi skal have folk på banen som rent faktisk laver det fornødne arbejde, især i slutningen af kampe hvor folk er trætte.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5522
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 580 gange
Blevet takket: 571 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Brombi skrev:
Daluigi skrev:
Piquénbauer skrev:Jo men det virker til at folk ikke helt har fanget pointen. Hvis jeg ikke tager helt fejl af hvad Brombi skriver så mener han jo lige netop at vi burde have udskiftet Messi imod depor da vi offensivt havde gjort hvad vi skulle. Vi var dog presset defensivt (blandt andet for rak og alves havde dækket af for messi gennem hele kampen) og derfor kunne en frisk spiller have hjulpet til i den side i 15-20 min.

Det er lidt underligt at se hvor meget folk går amok over den mindste kritik af messi. Der er ingen her der skriver at manden er elendig, færdig eller andet. Det eneste der bliver påpeget er at manden tydeligvis ikke er i form og at det derfor ville være en ide at udskifte ham når han var træt. Præcis som man gør ved stort set alle andre spillere der kommer tilbage fra en længere skade.
Såvidt jeg kan se, så kommer folk da med de modargumenter du efterlyser. Synes ærlig talt, det er jer som går amok over at vi er uenige... Jeg spurgte hvem der skulle erstatte Messi? Kan ikke se hvilke alternativer der er bedre på bænken. Ligeledes ser jeg Messi arbejde begge veje som altid. Det eneste han mangler er kamptræning - ikke motivation!

Der er ikke nogen der argumenterer for at Messi skal smides på bænken for altid. Han skal bare ikke spille 90 minutter hver kamp. Han er i forevejen en af dem som arbejder mindst i Europa, og når han så ovenikøbet er træt gør det ikke sagen meget bedre.

Du fisker efter at vi skal sige Munir eller Sandro, så du efterfølgende kan sige at de ikke er bedre. Jeg argumenterer for at vi skal have folk på banen som rent faktisk laver det fornødne arbejde, især i slutningen af kampe hvor folk er trætte.
Men når vi i slutningen af en kamp har en stilling der siger 1-0 til os eller 1-1, 1-2 til os eller 2-2 - *skal* Messi da blive på banen, da han er største garant for mål.

Kampen mod Dep. var ikke lukket med 2-0... et 3. mål ville have lukket kampen, og Messi er vort største trumf kort for at kunne have lukket kampen med en trejde scoring.

Hvis vi førte 3-0 eller 4-0 med 10 minutter igen kunne enhver spiller blive udskiftet for at spare kræfter, også Messi, men ellers kan jeg ikke se nogen som helst (god) grund til at mene at netop verdens (måske historiens) bedste spiller skal udskiftes fordi han ikke løber nok...

Douglas ville løbe mega meget.. men... det er vel også ca. det han gør.. lidt ligesom netop en af vores indskiftere.. Mr. Marlboro - se det hjalp virkelig at spare Alba for en der var fisk og løbevillig.

Messi kunne sagtens have scoret et mål i de sidste 8 minutter med lidt held og vi ville have vundet kampen, men den mulighed ville vi aldrig have hvis han var blevet skiftet ud med en ringere spiller.

Jeg tror det er det som er Daluigi's pointe. Hvis det er - er jeg i hvertfald enig.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 20 gæster