10 - Lionel Andrés Messi

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Piquénbauer »

Billede

Han tog en til i dag... Så er der ikke mange rekorder tilbage!
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Mkj 77
Indlæg: 1118
Tilmeldt: man mar 14, 2011 10:11 am
Har takket: 110 gange
Blevet takket: 29 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Mkj 77 »

2 år og der er dømt ubetinget legende status

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Storken »

Brombi skrev:Hvem sagde han var over the hill?
Messis antal mål pr. sæson (eksklusiv straffespark) for Barca siden hans debut:
Billede


Og for god ordens skyld kan I også lige få Ronaldos:
Billede


I denne sæson har Messi scoret 14 mål efter 16 kampe, hvor Ronaldo har scoret 18 mål efter 18 kampe. Hvis man siger de spiller 50 kampe i sæsonen vil de nå henholdvis 44 og 50 mål.

theKing1988
Indlæg: 393
Tilmeldt: lør jun 07, 2014 5:51 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 60 gange
Blevet takket: 4 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af theKing1988 »

Der er jo så også en ganske god grund til at hans målsnit droppede i sidste sæson. Det var den første sæson hvor Messi var ude med skadesproblemer over en længere periode. Snittet vil stige igen i denne sæson hvis han kan undgå skadesproblemerne fra sidste sæson.

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Bager »

Det kan godt være Messi har nået sit absolut topniveau. Men det skyldes også at alle parametre samt himlen og stjernerne har stået rigtigt. Hans fysik er på toppen de næste 3-4 år. Hans sult er muligvis ikke helt den samme som før. Holdet omkring ham og taktikken er heller ikke den samme. Men han er stadig den samme spiller mere eller mindre. Han fortsætter med at skrive historie de næste år frem i Barca.
Personligt tror jeg han tager til Newells når han er 33-34-35 år. Og fred være med det. Hvis det er hans ønske, så bør klubben og fans stå bag ham.
Visca el Barca

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20897
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 319 gange
Blevet takket: 1142 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Cartoon: Messi grabbing Zarra's crown #fcblive [by @r4six]
Billede

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Jesni »

Storken skrev:
Brombi skrev:Hvem sagde han var over the hill?
Messis antal mål pr. sæson (eksklusiv straffespark) for Barca siden hans debut:
Billede


Og for god ordens skyld kan I også lige få Ronaldos:
Billede


I denne sæson har Messi scoret 14 mål efter 16 kampe, hvor Ronaldo har scoret 18 mål efter 18 kampe. Hvis man siger de spiller 50 kampe i sæsonen vil de nå henholdvis 44 og 50 mål.
Med i fortællingen skal også noteres, at Messi har fået en lidt anden rolle, hvor han i større grad er oplægger relativt til andre sæsoner. Med Messis ekstra dimensioner i at have endnu mere øje for sin medspiller, så vil jeg sige, han aldrig har været farligere, end han er nu. Men hans statistik forpurres af, at han ikke har en velfungerende Dani Alves, Xavi og Iniesta bag sig. Noget, jeg ikke tror, Neymar og Suarez kan gøre op for.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5522
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 580 gange
Blevet takket: 571 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Det er ikke så længe siden at jeg læste at Ini og Xavi egentlig ikke havde lavet mange assists til Messi, men det havde faktisk været omvendt.

Derimod Alves, han har været assisterende i forhold til Messi.

Jeg synes at Messi har haft mulighed for at score 7-8 mål mere end han er noteret for i ligaen, han har bare været decideret uheldig eller ramt træværket eller ukarakterisk uskarp.

Hvis Ini og Xavi var storspillende i øjeblikket ville det generelt hæve det smukke ved tiki-taka spillet, men jeg tror ikke det ville have den store betydning for antal Messi mål.. Han plejer selv at skabe langt det meste af det selv.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Jesni »

SpillerSomMESSI skrev:Hvis Ini og Xavi var storspillende i øjeblikket ville det generelt hæve det smukke ved tiki-taka spillet, men jeg tror ikke det ville have den store betydning for antal Messi mål.. Han plejer selv at skabe langt det meste af det selv.
Langt de fleste kampe i denne sæson, har man ofte set Messi alt for langt væk fra mål. Havde vi haft en Xavi og Iniesta til at eje midtbanen, ville Messi være tættere på. Det er som sådan ikke det, at de laver assists til ham, men at han kan tillade sig at være tættere på mål, der var min pointe.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5522
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 580 gange
Blevet takket: 571 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Jesni skrev:
SpillerSomMESSI skrev:Hvis Ini og Xavi var storspillende i øjeblikket ville det generelt hæve det smukke ved tiki-taka spillet, men jeg tror ikke det ville have den store betydning for antal Messi mål.. Han plejer selv at skabe langt det meste af det selv.
Langt de fleste kampe i denne sæson, har man ofte set Messi alt for langt væk fra mål. Havde vi haft en Xavi og Iniesta til at eje midtbanen, ville Messi være tættere på. Det er som sådan ikke det, at de laver assists til ham, men at han kan tillade sig at være tættere på mål, der var min pointe.
Enig, selvfølgelig, i det.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Brugeravatar
Nói NPO
Indlæg: 390
Tilmeldt: fre jun 07, 2013 8:31 am
Har takket: 135 gange
Blevet takket: 11 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Nói NPO »

Interessant..... http://www.totalbarca.com/2014/opinion- ... ould-i-go/

Kan ikke klare hvis Messi forlader os :cry:

Er så træt af vores ledelse! Der er ikke nogen der har stemt på Bartomeu! Han er bare Rossels dukke, intet andet.
Den lille ananas

Brugeravatar
Alcantara
Indlæg: 599
Tilmeldt: man jul 04, 2011 2:53 am
Har takket: 22 gange
Blevet takket: 42 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Alcantara »

GOAT.

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20897
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 319 gange
Blevet takket: 1142 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Hulubulu Ronaldo hvor er du henne?
Most hat-tricks in Champions League history: Messi 5 - Inzaghi 3 - Luiz Adriano 3 - Mario Gomez 3 #fcblive #ucl [via mrchip]

Brugeravatar
B-Freak
Indlæg: 3633
Tilmeldt: ons mar 04, 2009 8:47 pm
Geografisk sted: Sjælland
Har takket: 618 gange
Blevet takket: 330 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af B-Freak »

Efter aftenens kamp har Messi i la liga og CL tilsammen scoret 17 mål og lagt op til 9.

Ronaldo har scoret 23 og lagt op til 7.

Nu ved jeg godt at Ronaldo har spillet en kamp mindre, men taget VM osv i betragtning, bliver Ronaldo så ikke kørt meget op til Ballon d'Or?

Har fundet følgende side med statistik for kalenderåret 2014:

http://messivsronaldo.net/calendar-year.php

Hvis det er rigtigt, er det jo direkte vanvittigt at Ronaldo er så stor favorit til Ballon d'Or... Messi førte Barca til en andenplads i ligaen og Argentina til VM sølv..
I'm not easily being pushed off course.
I'm not someone who gives up.
I'm a winner - Patrick Kluivert!

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5522
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 580 gange
Blevet takket: 571 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af SpillerSomMESSI »

B-Freak skrev:Efter aftenens kamp har Messi i la liga og CL tilsammen scoret 17 mål og lagt op til 9.

Ronaldo har scoret 23 og lagt op til 7.

Nu ved jeg godt at Ronaldo har spillet en kamp mindre, men taget VM osv i betragtning, bliver Ronaldo så ikke kørt meget op til Ballon d'Or?

Har fundet følgende side med statistik for kalenderåret 2014:

http://messivsronaldo.net/calendar-year.php

Hvis det er rigtigt, er det jo direkte vanvittigt at Ronaldo er så stor favorit til Ballon d'Or... Messi førte Barca til en andenplads i ligaen og Argentina til VM sølv..
Ja men 2. pladsen i ligaen er ikke noget at skrive om, især da Messi ikke blev topscorer i ligaen. Var han blevet det, talte det også med.
VM sølv er ok, men det er ikke alene nok til at Messi bør vinde BDO..

Det skal være en tysker for at være mest værdigt.
Grunden til at CR fører er meget enkelt: Han slog CHL sæson rekorden med sine 17 mål, og har lavet utrolige 20 mål i la liga indtil nu. Det er individuelle præstationer der virkelig batter i den sammenhæng.

Jeg vil pt. mene at det faktum at Messi har slået liga scoringsrekorden OG Chl rekorden sætter ham faktisk i spidsen i kapløbet om BDO... men er stemmer ikke allerede afgivet nu?
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 15 gæster