10 - Lionel Andrés Messi

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Jurij
Indlæg: 894
Tilmeldt: man feb 01, 2010 7:14 pm
Geografisk sted: Århus
Har takket: 157 gange
Blevet takket: 24 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Jurij »

emo skrev:Nå så det gør man ikke? Cristiano vandt da titlen uden nogle bemærkelsesværdige titler, Messi vandt vidst også en sæson uden de store titler. ;) Klart at det hjælper på det, men må ikke være afgørende.
Altså... Messi har hverken vundet CL, Liga eller Cup... eller VM indtil videre. Ronaldo var der ikke uden en af disse titler da han vandt, Messi heller ikke. Men det er han i år.
Genopbygning status: færdig.

mozadreve

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af mozadreve »

Jurij skrev:
emo skrev:Nå så det gør man ikke? Cristiano vandt da titlen uden nogle bemærkelsesværdige titler, Messi vandt vidst også en sæson uden de store titler. ;) Klart at det hjælper på det, men må ikke være afgørende.
Altså... Messi har hverken vundet CL, Liga eller Cup... eller VM indtil videre. Ronaldo var der ikke uden en af disse titler da han vandt, Messi heller ikke. Men det er han i år.
En exceptionel indsats til VM og efter sommeferien, så kan han sagtens blive verdens bedste igen. Selv hvis Argentina ikke vinder VM. Det hele handler ikke om titler, men at en spiller viser mandshjerte.

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 21033
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 321 gange
Blevet takket: 1169 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Aguero (City): "Will I ever reach Messi's level? Hope so. But I don't dream about being like Messi, he dreams about being like me (laughs)"

Mkj 77
Indlæg: 1118
Tilmeldt: man mar 14, 2011 10:11 am
Har takket: 110 gange
Blevet takket: 29 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Mkj 77 »

Er jeg den eneste der sidder med en latent angst for at Messi har toppet?

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11633
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af A$AP »

phpBB [video]


Det eneste jeg frygter er at han går ind i en eller anden desperation hvis han går hen og skuffer til VM. Ellers tror jeg at vi vil have Messi tilbage i storform i næste sæson, han er altså 'kun' 26, så det er først nu han begynder at toppe ;-) . Han må vel også være mere sulten efter mål og titler, især efter forrige sæson.

mozadreve

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af mozadreve »

Jeg savner gamle Messi. Jeg savner det lange hår. Det er helt tydeligt at der er noget galt. Guadiola fik for alvor gang i Messi, men så snart han var væk så virkede det som om at Messi også var det. Messi scorer stadig en masse mål, men det er færre og hans spil er mærkbart dårligere.

Jeg ved sku ikke rigtig hvad der forgår op i hovedet på Messi. Det vel en blanding af en række faktorer: 1) Mættethed fra tiden under Guardiola, må dog antages at være væk nu efter en meget skuffende sæson. 2) Mættethed i resten af truppen der dermed ikke opfylder deres roller. 3) Dårlige trænere (relativt). 4) Dårlig ledelse fordi de hyrer dårlige trænere. 5) VM tog fokus fra ham men sæsonen stadig var i gang.

Men jeg føler at der mangler noget. Måske noget personligt, hans søn, tito, eller måske bare træt efter så mange år på toppen?

mozadreve

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af mozadreve »

A$AP skrev:
phpBB [video]
Jeg elsker virkelig den måde den mand spiller på. Den der klassiske Maradona stil med lange dribleture, lavt tyngepunkt og uforudsigelige drejninger. Ronaldo spiller smart, Neymar spiller godt, men kun Messi spiller smukt. Hold kæft det smukt. Det er derfor jeg ser fodbold. Jeg ved hvad jeg gør når Messi stopper. Jeg kender kun til Messi og Maradona der har den stil. Er det virkelig ikke andre? måske nogen der viser tegn på det?

Brugeravatar
Elbarca
Indlæg: 1657
Tilmeldt: man apr 25, 2005 11:32 pm
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 66 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Elbarca »

Jeg viste masser af tegn på det da jeg var lille.

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11633
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af A$AP »

phpBB [video]


Han har selvfølgelig ret, det der med at Messi lige 'edger' den er jeg sikker på at han bare siger for ikke at få folk på nakken af ham. (madridistas og fanboys) ;-) Han er sq en meget fin mand ham Gary Lineker.

Alias-A
Indlæg: 669
Tilmeldt: tors mar 20, 2008 10:21 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 39 gange
Blevet takket: 78 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Alias-A »

Mkj 77 skrev:Er jeg den eneste der sidder med en latent angst for at Messi har toppet?
Jeg frygter det sgu ogsaa lidt. Han har jo opnaaet absolut alt (udover VM).
Fysisk har han stadig mange gode aar tilbage, men psykisk er jeg bange for at han er over the hill. Og det taeller altsaa mere end alderen - Se bare Ronaldinho.
Messi's "problem" er at han har opnaaet alt for meget alt for hurtigt. Jeg tror aldrig han bliver decideret daarlig, men jeg frygter at han ikke laengere er den alien, vi kender ham som.

Haaber jeg tager fejl, for jeg er alt for afhaengig af Messi-magi!
93' Iniesta

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8379
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 638 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Michman »

Tror sku ikke Messi har toppet.. Men han skal passe på sig selv psykisk ellers er jeg bange for det går udover hans spil.
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

emo
Indlæg: 17807
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 367 gange
Blevet takket: 806 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af emo »

Catalan regional television station TV3 has reported that Tito Vilanova was instrumental in persuading Lionel Messi to remain at Barcelona. The Argentina captain visited Vilanova at his home six days before he passed away on April 25 after a long battle against cancer and told the former Barça coach: “I’m leaving.” The meeting took place three days after Barcelona had been knocked out of the Copa del Rey by Real Madrid, in the week after the Camp Nou club had also fallen in the Champions League at the hands of Atlético. According to TV3, Messi was in low spirits and fearful of a hostile reception at Camp Nou during the upcoming league match against Athletic Bilbao.

Journalist Emilio Pérez de Rozas wrote in El Periódico de Catalunya last Saturday that Messi had visited Vilanova in the company of José Manuel Pinto and the Barcelona players’ liaison director, Pepe Costa. De Rozas described the conversation as “significant” in Messi’s continuance or otherwise at the club.

Speaking on TV3, reporter Bernat Soler noted that the open letter written by Barcelona president Josep Maria Bartomeu after the death of Vilanova contained a revealing detail: “I have seen first hand how, until the last moment, Tito has been helping the club with his advice.” The reference was to the final counsel Vilanova provided when he was told by Bartomeu that Messi was unhappy. Vilanova then arranged for the meeting to take place.
Hmm, hvor meget tror vi på dette? Synes at det lyder for kort og for hastet. Men måske der har været noget om sagen.
Allez...

Brugeravatar
Ponte
Indlæg: 400
Tilmeldt: tors jun 18, 2009 1:42 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 25 gange
Blevet takket: 24 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Ponte »

emo skrev:
Catalan regional television station TV3 has reported that Tito Vilanova was instrumental in persuading Lionel Messi to remain at Barcelona. The Argentina captain visited Vilanova at his home six days before he passed away on April 25 after a long battle against cancer and told the former Barça coach: “I’m leaving.” The meeting took place three days after Barcelona had been knocked out of the Copa del Rey by Real Madrid, in the week after the Camp Nou club had also fallen in the Champions League at the hands of Atlético. According to TV3, Messi was in low spirits and fearful of a hostile reception at Camp Nou during the upcoming league match against Athletic Bilbao.

Journalist Emilio Pérez de Rozas wrote in El Periódico de Catalunya last Saturday that Messi had visited Vilanova in the company of José Manuel Pinto and the Barcelona players’ liaison director, Pepe Costa. De Rozas described the conversation as “significant” in Messi’s continuance or otherwise at the club.

Speaking on TV3, reporter Bernat Soler noted that the open letter written by Barcelona president Josep Maria Bartomeu after the death of Vilanova contained a revealing detail: “I have seen first hand how, until the last moment, Tito has been helping the club with his advice.” The reference was to the final counsel Vilanova provided when he was told by Bartomeu that Messi was unhappy. Vilanova then arranged for the meeting to take place.
Hmm, hvor meget tror vi på dette? Synes at det lyder for kort og for hastet. Men måske der har været noget om sagen.
Tror lige præcis NADA på det og det giver ikke meget mening. Hans nye kontrakt understøtter det også. Mener han så sent som i marts offentligt udtalte sig om at han vil blive i Barca resten af sin karriere hvis klubben ville det, samt at hans kæreste og søn elskede Barcelona og ikke kunne se sig selv forlade byen.
Selvfølgelig har han oplevet modgang hvilket vi også kunne se på banen, men at køre den helt herud er way off.
Det er agurketid hos Mundo, Sport og TV3 og det ses tydeligt i de rygter der på daglig basis bliver skudt ud i øjeblikket. Sensationsjournalistik af værste skuffe.
-----------------------------------------Samuel Eto´o 2004-2009------------------------------------
-------------------------------------------Barça Soci nr xxx23----------------------------------------

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 21033
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 321 gange
Blevet takket: 1169 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Most goals ever for Argentina: Batistuta 56 - Messi 38 - Crespo 35 - Maradona 34 - Artime 24 #fcblive
Han nærmer sig stille og roligt.

Sergenten
Indlæg: 170
Tilmeldt: ons feb 01, 2012 3:51 pm
Geografisk sted: Aalborg
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 9 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Sergenten »

FCBarcelonaChr skrev:
Most goals ever for Argentina: Batistuta 56 - Messi 38 - Crespo 35 - Maradona 34 - Artime 24 #fcblive
Han nærmer sig stille og roligt.
Ja, og han har ikke engang vist sit bedste spil i Argentinas trøje endnu.
Må sige jeg holder med ham og Argentina til VM. Kunne godt onde ham den titel som vil sætte ham helt i toppen af fodboldens Hall of Fame.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 13 gæster