10 - Lionel Andrés Messi

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 21033
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 321 gange
Blevet takket: 1169 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Brombi skrev:
Quaresma skrev:Er manden god nok?
Han er sort... Det er vel altid godt..
Billede

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Blaugrana92 »

Brombi skrev:
Quaresma skrev:Er manden god nok?
Han er sort... Det er vel altid godt..
Billede

Quaresma
Indlæg: 3376
Tilmeldt: ons feb 27, 2008 9:24 pm
Geografisk sted: Zzzlummen
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 140 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Quaresma »

Elbarca skrev:Det er jeg ikke i tvivl om. Prøv at find ham på youtube og tjek ham ud. Minder som sagt om Eto'o og er i hvert tilfælde på samme niveau som denne var i Mallorca. Han virker også stærk i hovedspillet og scorer mål med hovedet.

33 mål i 38 kampe i Porto.
Billede

Let's get this mofo then
- Karl Tanner - Fookin Legend of Gin Alley -

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Blaugrana92 »

Jeg er kæmpe fan af dit nye profilbillede, Q!

Kubala
Indlæg: 10117
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Kubala »

Læs denne artikel. Det er vedrørende hans(Messi) nye position på holdet i år, noget som jeg også husker Pep benyttede sig af sidste sæson og i sæsonen 2010/2011(hvor Messi trak sig lidt mere tilbage på banen mod Real, hvor vi slog dem 5-0 på Camp Nou) men som skribenten ikke nævner, men som Tito har benyttet sig af i aller højeste grad denne sæson, regelmæssigt i hvert fald. Det er spændende læsning, og fortæller os lidt om Tito, og det faktum, at han er taktisk meget dygtig. Desuden går han(Tito) også meget op i detaljer, selvom det ikke altid er, så synligt for os eller rettere sagt, det er sommetider ikke synligt for os.



http://www.totalbarca.com/2013/opinion- ... ore-127746

Quaresma
Indlæg: 3376
Tilmeldt: ons feb 27, 2008 9:24 pm
Geografisk sted: Zzzlummen
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 140 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Quaresma »

Blaugrana92 skrev:Jeg er kæmpe fan af dit nye profilbillede, Q!
Det er vi alle, Blau. Det er vi alle.
- Karl Tanner - Fookin Legend of Gin Alley -

Kubala
Indlæg: 10117
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Kubala »

Artiklen fortæller en hel del, f.eks., at man ikke kan se Messi agere wing, da de dage er ovre, hvilket jeg er enig med skribent i(samt med Bager i hans pointer vedr. dette), samt at man også langsomt er begyndt, at ændre Messis position, som den falske 9'er, til den nuværende, fordi holdene har fundet løsning på truslen, som Messi udgjorde, som den falske 9'er. Tito tog jeg bare med, fordi han skulle havde lidt kredit, men jeg vil bare pointere med artiklen, at Messi er meget fleksibel, og kan tilpasse sig nye positioner på banen. Med den seneste version(som skribenten kalder for Messi 3.0), kan vi også spille med en fast 9'er, som Eto'o var for os.
Senest rettet af Kubala ons maj 08, 2013 2:27 am, rettet i alt 1 gang.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Blaugrana92 »

Så lad os da købe Carlos Martínez fra Sociedad og en rigtig 9'er. Så kan Alba tage udgangspunkt noget højere i banen og reelt ligge på venstrekanten når vi har bolden, hvor Iniesta alligevel ofte ender oppe omkring, mens Alexis kan ligge i højresiden og få støtte af Carlos Martínez i ny og næ. Messi kan ligge på sin nuværende position og så kan vi have den rigtige 9'er helt i front. En sikker opskrift. Hvis vi gør det, vil jeg gerne love at vi vinder alt de næste 2 år. Alt.

Kubala
Indlæg: 10117
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Kubala »

Ved ikke, om vi vinder alt eller om det har været helt en succes med den nye position, altså han har jo bombet, som sædvanligt, men han har ikke spillet hele sæsonen igennem på den nye position. Det som det indikerer for mig er, at man sagtens kan spille med en fast 9'er, hvis det skulle være, med den nye position, og det faktum, at Messi er meget fleksibel, da han har vist, at han kan tilpasse nye forhold, og stadig være effektiv. Man skal dog hele tiden være innoverende vedr. hans position på banen, hvis man skal bibeholde hans effektivitet m.m.



Edit: I øvrigt kan jeg ikke helt lure, om du er sarkastisk eller seriøs i dit indlæg. Jeg tror, at du er sarkastisk.
Senest rettet af Kubala ons maj 08, 2013 2:29 am, rettet i alt 1 gang.

Quaresma
Indlæg: 3376
Tilmeldt: ons feb 27, 2008 9:24 pm
Geografisk sted: Zzzlummen
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 140 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Quaresma »

Han joker med konklusionen, men mener størstedelen af resten.
- Karl Tanner - Fookin Legend of Gin Alley -

Kubala
Indlæg: 10117
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Kubala »

Ved godt, at han jokede med konklusionen, men jeg har heller ikke sagt, at vi kommer til, at vinde alt, hvis vi gør følgende. Artiklen er heller ikke revolutionerende, og mange af tingene kender vi godt, og vi har været vidnende til dette. Men jeg prøvede bare, at bruge en andens perspektiv på, hvordan de forskellige transformationer har været vedr. Messi.

Quaresma
Indlæg: 3376
Tilmeldt: ons feb 27, 2008 9:24 pm
Geografisk sted: Zzzlummen
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 140 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Quaresma »

Han jokede ikke med dig, men med sig selv. Han forsøgte blot at gøre hans foreslag lettere fordøjeligt via brug af selvironi og en stærkt overdreven konklusion.
Spoiler
Vis
Billede
- Karl Tanner - Fookin Legend of Gin Alley -

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Blaugrana92 »

I always joke. At vi gerne måtte købe Carlos Martínez har jeg længe sagt. Det forudsætter dog at Dani Alves forsvinder. Lige nu har jeg dog ikke noget imod at beholde Dani. Idéen med den nye formation, var bare en undskyldning for at foreslå at vi købte Carlos Martínez.

Kubala
Indlæg: 10117
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Kubala »

Hahaha...Quaresma. Det er ikke mig, der har skrevet artiklen, så jeg er lidt ligeglad. Og Blau må gerne joke med mig, hvis det er det, han har lyst til..;)
Senest rettet af Kubala ons maj 08, 2013 2:37 am, rettet i alt 1 gang.

Quaresma
Indlæg: 3376
Tilmeldt: ons feb 27, 2008 9:24 pm
Geografisk sted: Zzzlummen
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 140 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Quaresma »

Blaugrana92 skrev:I always joke. At vi gerne måtte købe Carlos Martínez har jeg længe sagt. Det forudsætter dog at Dani Alves forsvinder. Lige nu har jeg dog ikke noget imod at beholde Dani. Idéen med den nye formation, var bare en undskyldning for at foreslå at vi købte Carlos Martínez.
Billede

EDIT: I know, Kuba. Men det gjorde han vitterligt ikke denne gang :smile:
- Karl Tanner - Fookin Legend of Gin Alley -

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 18 gæster