10 - Lionel Andrés Messi

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

# 23
Indlæg: 2779
Tilmeldt: tors apr 08, 2010 5:23 pm
Geografisk sted: Old Trafford
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 86 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af # 23 »

Jeg vil lige prøve at starte en helt anden diskussion op vedrørende Messi. Jeg har en ven, der er usædvanlig meget Barca-fan.

Vi diskuterede lige Barca frem og tilbage, og han var slet ikke glad for spillet i denne sæson og mente, der skulle noget nyt til.

Han kom faktisk med en god idé til, hvordan man kunne komme Barcas Messi-afhængigheds til livs. Synes i hvert fald selv den er god.

Han mente, at Messi skulle væk fra sin spidsposition og ud på kanten igen, og så skal Barca hente en spidsangriber. Enten en Falcao-type eller en Eto'o-type.

Han sagde, at han hellere vil have at Messi scorede de 35-40 mål pr. sæson, ligesom han gjorde i 2008-2009 sæson som kantspiller, hvor så de andre mål blev mere fordelt på de andre spillere, så man på denne måde bliver mere uforudsigelig og alt spillet ikke nødvendigvis skal gå igennem Messi, end at Messi alene sørger for størstedelen af holdets mål og deraf skabe den her underbevidstsfølelse blandt spillerne, at Messi skal nok sørge for kampen for os.

På denne måde får modstanderne også svære ved at forholde sig til, hvem de skal markere og håndtere i løbet af en kamp.

Hvad siger I til den idé? Er I villige til at fratage måske 15-25 mål fra Messi og hente en anden ind, men gøre Messi til en mere Ronaldinho-type, som styrer spillet fra kanten af?
Senest rettet af # 23 tirs maj 07, 2013 12:28 pm, rettet i alt 1 gang.
Den største nogensinde? Ronaldinho <3 El magico!

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af zqa »

Det har jeg også snakket for i et par år efterhånden. Jeg så meget gerne, at Messi kom ud på kanten, eller bare fik sig en rolle hvor han vælter rundt over det hele (som han jo gør alligevel), så vi kan få en angriber der rent faktisk er på angriberpositionen.. Det er efterhånden trættende, at vores forreste mand, Messi, i mange tilfælde ikke er at finde foran, fordi han er nede ved midten - alt for mange scoringsmuligheder går tabt af denne grund. Tit og ofte er der ingen inde foran, når enten Pedro, Alexis eller Iniesta har taget sig et raid på kanten.
#jesuisSheep

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15145
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1706 gange
Blevet takket: 1133 gange
Kontakt:

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Lopezzz »

Skydefinten skrev:Du holdte den garanteret over hovedet, så han ikke kunne nå. :cool:
Tæt på.
Her får du hele historien :cool:

Billede
MDCCCXCIX

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Bager »

Man skal lige have med i den diskussion om Messis position at grunden til at han blev rykket ind som hængende angriber er at få ham tættere på målet. På kanten fandt modstanderen efterhånden ud af oppasse ham med 2-3 folk som lå i et meget tæt område i den bane hvor han plejede at foretage sine løb. Dette neutraliserede ham i høj grad. Så rykkede man ham ind centralt og historien kender vi alle. Jeg er helt enig i at Messi optimale position er på midten hvor han kan få lov at roame frit omkring med en spidsangriber foran sig til at true i dybden. Problemet er bare at dette koncept dels afhænger af Messis tilstedeværelse og dels går ud over genpresset fordi man tager en mand væk fra positionen i vores traditionelle 4-3-3 og sætter ham som spydspids samtidig med at Messi ikke altid tager del i det defensive.
Visca el Barca

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Skydefinten »

Uhhh Messi er overhalet af "i-ved-hvem" på den famøse Castro ranking.

http://www.castrolfootball.com/rankings/rankings/

Skyldes vel at Messi ikke har spillet.
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

El LocoBarca

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af El LocoBarca »

Bager skrev:Man skal lige have med i den diskussion om Messis position at grunden til at han blev rykket ind som hængende angriber er at få ham tættere på målet. På kanten fandt modstanderen efterhånden ud af oppasse ham med 2-3 folk som lå i et meget tæt område i den bane hvor han plejede at foretage sine løb. Dette neutraliserede ham i høj grad. Så rykkede man ham ind centralt og historien kender vi alle. Jeg er helt enig i at Messi optimale position er på midten hvor han kan få lov at roame frit omkring med en spidsangriber foran sig til at true i dybden. Problemet er bare at dette koncept dels afhænger af Messis tilstedeværelse og dels går ud over genpresset fordi man tager en mand væk fra positionen i vores traditionelle 4-3-3 og sætter ham som spydspids samtidig med at Messi ikke altid tager del i det defensive.
Vi skal bare have en utrolig arbejdsom 9'er, der både kan arbejde defensivt og være farlig på samme tid. Cavani, ville være mit bedste bud.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Blaugrana92 »

Skydefinten skrev:Uhhh Messi er overhalet af "i-ved-hvem" på den famøse Castro ranking.

http://www.castrolfootball.com/rankings/rankings/

Skyldes vel at Messi ikke har spillet.
Hæhæ, med 4 point! :D

Quaresma
Indlæg: 3376
Tilmeldt: ons feb 27, 2008 9:24 pm
Geografisk sted: Zzzlummen
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 140 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Quaresma »

# 23 skrev:Jeg vil lige prøve at starte en helt anden diskussion op vedrørende Messi. Jeg har en ven, der er usædvanlig meget Barca-fan.

Vi diskuterede lige Barca frem og tilbage, og han var slet ikke glad for spillet i denne sæson og mente, der skulle noget nyt til.

Han kom faktisk med en god idé til, hvordan man kunne komme Barcas Messi-afhængigheds til livs. Synes i hvert fald selv den er god.

Han mente, at Messi skulle væk fra sin spidsposition og ud på kanten igen, og så skal Barca hente en spidsangriber. Enten en Falcao-type eller en Eto'o-type.

Han sagde, at han hellere vil have at Messi scorede de 35-40 mål pr. sæson, ligesom han gjorde i 2008-2009 sæson som kantspiller, hvor så de andre mål blev mere fordelt på de andre spillere, så man på denne måde bliver mere uforudsigelig og alt spillet ikke nødvendigvis skal gå igennem Messi, end at Messi alene sørger for størstedelen af holdets mål og deraf skabe den her underbevidstsfølelse blandt spillerne, at Messi skal nok sørge for kampen for os.

På denne måde får modstanderne også svære ved at forholde sig til, hvem de skal markere og håndtere i løbet af en kamp.

Hvad siger I til den idé? Er I villige til at fratage måske 15-25 mål fra Messi og hente en anden ind, men gøre Messi til en mere Ronaldinho-type, som styrer spillet fra kanten af?
Har siddet med præcis samme tanke de seneste par sæsoner. Det ville være en oplagt mulighed for at komme Messi-afhængigheden til livs. Men hvem skulle man hente? Der løber forhåbentlig en Eto'o vol. 2 rundt derude et sted.
- Karl Tanner - Fookin Legend of Gin Alley -

emo
Indlæg: 17799
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Sv: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af emo »

Eneste spiller som jeg kan komme i tanke er Cavani. Hans tekniske niveau er højt nok til at klare visse ting alene, og er bedre med fødderne end en Falcao, Higuain, RvP... Osv.

Men føj for en pris. Jeg ved så ikke om en Neymar kan udfylde en 9 rolle. Jeg vil ikke fratage målene fra Messi hvis det går udover titler, men gerne vis det gør at vi kun bliver bedre end vi er nu, rent offensivt.
Allez...

Brugeravatar
Elbarca
Indlæg: 1657
Tilmeldt: man apr 25, 2005 11:32 pm
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 66 gange

10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Elbarca »

Quaresma skrev:
# 23 skrev:Jeg vil lige prøve at starte en helt anden diskussion op vedrørende Messi. Jeg har en ven, der er usædvanlig meget Barca-fan.

Vi diskuterede lige Barca frem og tilbage, og han var slet ikke glad for spillet i denne sæson og mente, der skulle noget nyt til.

Han kom faktisk med en god idé til, hvordan man kunne komme Barcas Messi-afhængigheds til livs. Synes i hvert fald selv den er god.

Han mente, at Messi skulle væk fra sin spidsposition og ud på kanten igen, og så skal Barca hente en spidsangriber. Enten en Falcao-type eller en Eto'o-type.

Han sagde, at han hellere vil have at Messi scorede de 35-40 mål pr. sæson, ligesom han gjorde i 2008-2009 sæson som kantspiller, hvor så de andre mål blev mere fordelt på de andre spillere, så man på denne måde bliver mere uforudsigelig og alt spillet ikke nødvendigvis skal gå igennem Messi, end at Messi alene sørger for størstedelen af holdets mål og deraf skabe den her underbevidstsfølelse blandt spillerne, at Messi skal nok sørge for kampen for os.

På denne måde får modstanderne også svære ved at forholde sig til, hvem de skal markere og håndtere i løbet af en kamp.

Hvad siger I til den idé? Er I villige til at fratage måske 15-25 mål fra Messi og hente en anden ind, men gøre Messi til en mere Ronaldinho-type, som styrer spillet fra kanten af?
Har siddet med præcis samme tanke de seneste par sæsoner. Det ville være en oplagt mulighed for at komme Messi-afhængigheden til livs. Men hvem skulle man hente? Der løber forhåbentlig en Eto'o vol. 2 rundt derude et sted.
Eto'o volume 2 hedder Jackson Martinez. Han laver lige så mange mål som Falcao gjorde i Porto. Fatter slet ikke vi endnu ikke har været linket til ham.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Blaugrana92 »

Well, i følge Jackson's agent, er vi interesserede.

Brugeravatar
Elbarca
Indlæg: 1657
Tilmeldt: man apr 25, 2005 11:32 pm
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 66 gange

10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Elbarca »

Blaugrana92 skrev:Well, i følge Jackson's agent, er vi interesserede.
Porto sælger desværre aldrig billigt, så det sker nok ikke. Man ved aldrig nu om dage. Der kan ske meget i løbet af en sommer. Dette transfer vindue bliver nok ikke helt normal.

Quaresma
Indlæg: 3376
Tilmeldt: ons feb 27, 2008 9:24 pm
Geografisk sted: Zzzlummen
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 140 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Quaresma »

Er manden god nok?
- Karl Tanner - Fookin Legend of Gin Alley -

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Brombi »

Quaresma skrev:Er manden god nok?
Han er sort... Det er vel altid godt..

Brugeravatar
Elbarca
Indlæg: 1657
Tilmeldt: man apr 25, 2005 11:32 pm
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 66 gange

10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Elbarca »

Det er jeg ikke i tvivl om. Prøv at find ham på youtube og tjek ham ud. Minder som sagt om Eto'o og er i hvert tilfælde på samme niveau som denne var i Mallorca. Han virker også stærk i hovedspillet og scorer mål med hovedet.

33 mål i 38 kampe i Porto.
Senest rettet af Elbarca tirs maj 07, 2013 10:26 pm, rettet i alt 1 gang.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 21 gæster