10 - Lionel Andrés Messi

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

# 23
Indlæg: 2779
Tilmeldt: tors apr 08, 2010 5:23 pm
Geografisk sted: Old Trafford
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 86 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af # 23 »

Jeg synes, det skal klargøres mere, hvad folks meninger om Ballon D'Or er herinde.

Sidste år da Messi vandt, var der jo nogle (udefrakommende), der mente, at Ronaldo var bedre, fordi han var blevet ligatopscorer og scorede ligeså mange mål som Messi, hvor Barca-fans og Messi-fans svarede, at det kunne godt være, man har den mening, men at mål og lignende ikke talte, da det er holdtitlerne, der afspejler det hele, og det var fint nok, for Messi vandt ligaen og CL, mens Ronaldo kunne tabe den svage titel som pokalmester.

I år er det omvendt, hvor de begge nåede CL-semifinalen, mens Ronaldo løb med ligatitlen (som i mine øjne hvert år er den vigtigste titel, du kan vinde) mens Messi løb med pokalen. Nu siger folk, at det er ligemeget hvad de har vundet, fordi det er talentet, der afgør det. Jeg håber, I kan se, hvad jeg mener. Hvad er Jeres reelle mening om målene for at kunne få en Ballon D'Or?

Og lad mig lige gøre det klart. Jeg synes personligt selvfølgelig, at Messi ren og skær talentmæssigt er bedre end Ronaldo. Forstået på den måde, at han fodboldmæssigt er bedre end Ronaldo. Så der skal for guds skyld ikke en Ronaldo-Messi mudderkastning i gang igen.

Min mening er, når du kårer verdens bedste, så er det sådan, at den pågældende spiller skal have det store talent, det jo klart, men også hvor stor en omfang på de vundne trofæer og opnåede meritter i løbet af den pågældende sæson.

F.eks: Messi er klart bedre end Sneijder, men jeg synes f.eks. at han blev røvet på det groveste i 2010, da Sneijder var arkitekten bag en Treble - en treble som er så skide svær at opnå og samtidig var i VM-finalen, hvor han tog sagen i egen hånd og blandt andet sendte Brasilien ud af VM i knockout, men tabte til det bedste hold, der nogensinde har eksisteret på jorden (Spaniens landshold 2010). Alligevel var han ikke engang i top 3.

Derfor: Hvad er Jeres kriterier, man skal opfylde? Jeg synes ikke, at det du rent evnemæssigt er helt overlegen burde være nok. Der skal også titler på bordet til at fremvise. Det er min mening. Hvad er Jeres?

Og for at sige, hvem jeg syne,s der fortjener at vinde i år? Andres Iniesta. Var helt sublim sidste sæson for Barca, hovedarkitekten bag Spaniens endnu nationale trofæ og generelt er altid fantastisk stabil og præsterer på et helt igennem fantastisk niveau både klub- og landshold, samt han altid er der, når de vigtige mål skal scores, hvis alt går i hårknude. Jeg tænker 2-0 målet mod Chelsea på Camp Nou i sidste sæson. Vitalt mål f.eks. og så var det, at han var indblandet i alt Spaniens spil. Her er det titlerne der adskiller Messi og Iniesta fra hinanden.
Den største nogensinde? Ronaldinho <3 El magico!

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Blaugrana92 »

Den der har spillet bedst i det forgangne år skal have titlen. Uanset antallet af trofæer, mål eller assists. Den der har spillet den bedste omgang fodbold, om så det er i den defensive ende af banen eller den anden ende. Det første sker desværre alt for sjældent, men i disse år er det dog forståeligt, for der er bare ikke nogen der når Messi til sokkeholderne.

# 23
Indlæg: 2779
Tilmeldt: tors apr 08, 2010 5:23 pm
Geografisk sted: Old Trafford
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 86 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af # 23 »

Blaugrana92 skrev:Den der har spillet bedst i det forgangne år skal have titlen. Uanset antallet af trofæer, mål eller assists. Den der har spillet den bedste omgang fodbold, om så det er i den defensive ende af banen eller den anden ende. Det første sker desværre alt for sjældent, men i disse år er det dog forståeligt, for der er bare ikke nogen der når Messi til sokkeholderne.
Så lad os sige, at Messi og Ronaldo fortsætter begge to med at være overlegne, men at Barca ingenting vinder i år, da Real tog ligaen, Bayern tog CL og Malaga tog Copa Del Rey, selvom Messi slår rekorder efter rekorder, så ville du stadig finde det retfærdigt at Messi vandt Ballon D'Or 2013? Det er jo svært at forholde sig til.
Den største nogensinde? Ronaldinho <3 El magico!

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Blaugrana92 »

Hvis Messi spiller bedre end Ronaldo, ja. Det er da ikke svært at forholde sig til? Hvad er det nu lige titlen hedder igen? Mig bekendt hedder den i hvert fald ikke 'Verdens mest scorende og/eller titelvindende fodboldspiller'.

Brugeravatar
Elbarca
Indlæg: 1657
Tilmeldt: man apr 25, 2005 11:32 pm
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 66 gange

10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Elbarca »

For mig handler denne diskussion om hvornår Messi begynder at vise alders tegn. Indtil da virker det som om prisen er fredet.

Under Messi niveau har vi Iniesta, Xavi, Zlatan og Cristiano.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5521
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 580 gange
Blevet takket: 571 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Titlen skal gives til den spiller der fodboldmæssig er den klart bedste.

Titler og andet er ikke det udslagsgivende, ellers skulle der kun kunne findes en værdig vinder fra Spaniens EM hold der samtidig vandt den hjemlige liga, og så er vi nede på Ramos, Iker, Abeloa, Alonso, Albiol, David Silva.
Det tror jeg alle kan se det indlysende i, at det er ikke værdige vindere af titlen som verdens bedste fodboldspiller anno 2012.

Jeg vil sige det sådan her:
Titlen skal altid gives til den spiller der stikker ud som verdens bedste uanset titler.

Men det betyder også at så skal han også virkelig stikke ud som noget helt specielt, hvis ikke han har vundet nogle store titler med sit hold, eller personlige titler.

Hvis der så er 2-3 spillere som alle er helt specielle og der faktisk ikke er noget der gør den ene mere speciel end den anden så kan man begynde at argumentere for hold titler, og så vil det give vægt for den ene eller den anden.

Min personlige mening er at Messi har ingen konkurrent... og det ville han egentlig heller ikke have om han så kun scorede halvdelden af de mål han scorer... han er det mest unikke jeg nogensinde har set. Det han gør med en bold findes der simpelthen ikke andre i verden (måske endda verdenshistorien) der kan. Han stikker så meget ud at der er ingen konkurrent til verdens bedste spiller i forhold til ham.

Jeg mener at Ini er verdens 2. bedste spiller - og det er self. ikke pga. hans scoringer! - men hans vanvittige touch, kontrol og teknik er næsten på højde med Messi, han er dog bare anderledes med sine visioner.

Dernæst kommer Ronaldo (hvis det skal være en angriber) - hans teknik, hurtighed, styrke og målsnit gør ham til en af verdens bedste.
Selvom Ronaldos teknik er verdensklasse er han dog meget langt fra Messi's teknik og overblik og den måde Messi er med i alt hvad der sker fra midten og opefter.

Ronaldos styrke er netop hans hurtighed, skud og effektivitet foran mål. Men når han mister sin hurtighed mister han vel også den største del af betydningen for sit hold.

Messi kunne sagtens miste sin hurtighed og stadig være en af verdens allerbedste 10'er mht. overblik/playmaker.

Så længe der ikke er nogen der når Messi i teknik/vision/driblinger/målsnit så er der ingen konkurrence i mine øjne, der skal være en der overstråler ham som SPILLER, ikke med HOLDTITLER, men som fodbold spiller, og det er der ikke nogen der er i nærheden af at gøre i dag.

Og måske kommer der aldrig nogen som kan.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af JonasV »

Enig SSM! Noget af det der gør Messi så formidabel, udover hans mange mål og assists, er jo også hvor meget han skaber situationerne. Det er næsten helt synd for Xavi, men Messi lader efterhånden til at være arkitekten bag alt.
I hvert fald bør den der "Messi kan ikke præstere uden hjælp fra Xavi og Iniesta" snart ryge på :roll: -listen.

TheOnlyOne

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af TheOnlyOne »

JonasV skrev:Enig SSM! Noget af det der gør Messi så formidabel, udover hans mange mål og assists, er jo også hvor meget han skaber situationerne. Det er næsten helt synd for Xavi, men Messi lader efterhånden til at være arkitekten bag alt.
I hvert fald bør den der "Messi kan ikke præstere uden hjælp fra Xavi og Iniesta" snart ryge på :roll: -listen.
Hader den der kliché. Så hut jeg hvisker, er det også Dani og Pedro der har lagt op til flest til ham. Selvfølgelig bliver han "båret" en smule af at have et så vildt hold omkring ham, men ingen kan skabe halvt så meget på egen hånd.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5521
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 580 gange
Blevet takket: 571 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af SpillerSomMESSI »

TheOnlyOne skrev:
JonasV skrev:Enig SSM! Noget af det der gør Messi så formidabel, udover hans mange mål og assists, er jo også hvor meget han skaber situationerne. Det er næsten helt synd for Xavi, men Messi lader efterhånden til at være arkitekten bag alt.
I hvert fald bør den der "Messi kan ikke præstere uden hjælp fra Xavi og Iniesta" snart ryge på :roll: -listen.
Hader den der kliché. Så hut jeg hvisker, er det også Dani og Pedro der har lagt op til flest til ham. Selvfølgelig bliver han "båret" en smule af at have et så vildt hold omkring ham, men ingen kan skabe halvt så meget på egen hånd.
Nej, for så ville Alexis, Pedro og Villa jo også automatisk blive vilde målscorere - så snart de bliver sat ind i angrebet foran Iniesta-Xavi.. Men det er jo ligesom slet ikke sket.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

TheOnlyOne

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af TheOnlyOne »

SpillerSomMESSI skrev:
TheOnlyOne skrev:
JonasV skrev:Enig SSM! Noget af det der gør Messi så formidabel, udover hans mange mål og assists, er jo også hvor meget han skaber situationerne. Det er næsten helt synd for Xavi, men Messi lader efterhånden til at være arkitekten bag alt.
I hvert fald bør den der "Messi kan ikke præstere uden hjælp fra Xavi og Iniesta" snart ryge på :roll: -listen.
Hader den der kliché. Så hut jeg hvisker, er det også Dani og Pedro der har lagt op til flest til ham. Selvfølgelig bliver han "båret" en smule af at have et så vildt hold omkring ham, men ingen kan skabe halvt så meget på egen hånd.
Nej, for så ville Alexis, Pedro og Villa jo også automatisk blive vilde målscorere - så snart de bliver sat ind i angrebet foran Iniesta-Xavi.. Men det er jo ligesom slet ikke sket.
Nej. Naturligt nok får Messi langt mere opmærksomhed, og hvis man kan vælge mellem at spille Pedro til en 80 % chance og Messi til en 30 % chance, bliver det den sidste.

Quaresma
Indlæg: 3376
Tilmeldt: ons feb 27, 2008 9:24 pm
Geografisk sted: Zzzlummen
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 140 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Quaresma »

Der er ikke noget, der hedder "en 30% chance til Messi". Om han så chiller ved eget hjørneflag, er det stadig en 100%.
- Karl Tanner - Fookin Legend of Gin Alley -

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Blaugrana92 »

TheOnlyOne skrev:Nej. Naturligt nok får Messi langt mere opmærksomhed, og hvis man kan vælge mellem at spille Pedro til en 80 % chance og Messi til en 30 % chance, bliver det den sidste.
Det tror jeg simpelthen ikke er tilfældet. Er Pedro i en langt, langt bedre position end Messi, bliver den altså spillet til Pedro. Xavi, Iniesta, Cesc og de andre, går selvsagt mere op i at vinde end de går op i at Messi scorer et par hundrede mål, så hvis Pedro er i en langt mere oplagt scoringsposition, er det altså ham der får bolden. Det er jeg slet ikke et sekund i tvivl om.

Brugeravatar
Jamial
Indlæg: 1038
Tilmeldt: lør okt 20, 2007 8:16 pm
Har takket: 417 gange
Blevet takket: 62 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Jamial »

# 23 skrev:
Blaugrana92 skrev:Den der har spillet bedst i det forgangne år skal have titlen. Uanset antallet af trofæer, mål eller assists. Den der har spillet den bedste omgang fodbold, om så det er i den defensive ende af banen eller den anden ende. Det første sker desværre alt for sjældent, men i disse år er det dog forståeligt, for der er bare ikke nogen der når Messi til sokkeholderne.
Så lad os sige, at Messi og Ronaldo fortsætter begge to med at være overlegne, men at Barca ingenting vinder i år, da Real tog ligaen, Bayern tog CL og Malaga tog Copa Del Rey, selvom Messi slår rekorder efter rekorder, så ville du stadig finde det retfærdigt at Messi vandt Ballon D'Or 2013? Det er jo svært at forholde sig til.
Ahva? - Det handler om hvem der er den bedste FODBOLDSPILLER. Ikke hvem der scorer flest mål, hvem der får flest titler, eller hvem der har det lækreste hår.

Der er ingen der er over, ved siden af eller i nærheden af Messi. Xavi er god, Iniesta er god, Ronaldo er god .. osv.

Ingen af dem er på Messis niveau. Dermed er Messi den bedste FODBOLDSPILLER. Punktum.

Brugeravatar
Elbarca
Indlæg: 1657
Tilmeldt: man apr 25, 2005 11:32 pm
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 66 gange

10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Elbarca »

Blaugrana92 skrev:
TheOnlyOne skrev:Nej. Naturligt nok får Messi langt mere opmærksomhed, og hvis man kan vælge mellem at spille Pedro til en 80 % chance og Messi til en 30 % chance, bliver det den sidste.
Det tror jeg simpelthen ikke er tilfældet. Er Pedro i en langt, langt bedre position end Messi, bliver den altså spillet til Pedro. Xavi, Iniesta, Cesc og de andre, går selvsagt mere op i at vinde end de går op i at Messi scorer et par hundrede mål, så hvis Pedro er i en langt mere oplagt scoringsposition, er det altså ham der får bolden. Det er jeg slet ikke et sekund i tvivl om.
Sådan var det ikke sidste år, det er 100% sikkert. Der skinnede det tydeligt igennem at bolden i nærmest et hvert angreb skulle ende hos Messi. Men er enig i at Tito har ændret på angrebsspillet, så det ikke bliver en konstant Messi søgen. Alle deltager nu hvilket har gjort os stærkere offensivt.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5521
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 580 gange
Blevet takket: 571 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Elbarca skrev:
Blaugrana92 skrev:
TheOnlyOne skrev:Nej. Naturligt nok får Messi langt mere opmærksomhed, og hvis man kan vælge mellem at spille Pedro til en 80 % chance og Messi til en 30 % chance, bliver det den sidste.
Det tror jeg simpelthen ikke er tilfældet. Er Pedro i en langt, langt bedre position end Messi, bliver den altså spillet til Pedro. Xavi, Iniesta, Cesc og de andre, går selvsagt mere op i at vinde end de går op i at Messi scorer et par hundrede mål, så hvis Pedro er i en langt mere oplagt scoringsposition, er det altså ham der får bolden. Det er jeg slet ikke et sekund i tvivl om.
Sådan var det ikke sidste år, det er 100% sikkert. Der skinnede det tydeligt igennem at bolden i nærmest et hvert angreb skulle ende hos Messi. Men er enig i at Tito har ændret på angrebsspillet, så det ikke bliver en konstant Messi søgen. Alle deltager nu hvilket har gjort os stærkere offensivt.
Og stadig er det Messi der scorer 80% af vores mål!
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 22 gæster