10 - Lionel Andrés Messi

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

emo
Indlæg: 17797
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af emo »

Virkelig mærkeligt det han skriver. Hans sammenligning af Xavi og Messi. Jeg var lidt lallet over Messi i går indtil Granada kommer på 2-2, og så tog han fat, ikke bare med mål men gå-på mod og spil, tog bolden, driblede og prøvede at skabe det afgørende.

Lagde også mærke til det med 15 år, okay kan fejle. Men Pep som ungdomstræner, mindes ikke at han har været træner for Messi i de unge dage. Messi var en del af førsteholdet under FR da Pep i et år var træner for B holdet.

Generelt er det sq langt ude, og han har endda skrevet nogle bøger. Hmm.
Allez...

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Visca El Barca »

At denne jakobsen er til grin, er en ting, men ærlig talt, jeg er mest chokeret over sporten.dk og deres niveau. Som sagt, hvordan kan det være at de gider at bruge tid på, en mand som slet ikke har facts på plads. Når man kommer med så stærk en påstand, så skal man i det mindste have sine facts på plads.

Når man vælger som en avis eller en sportsside som vil tages seriøst, at bruge historien så var det måske en ide at man i det mindste tjekker om denne mand man vil spørge, har nogenlunde styr på det emne han skal snakke om?.

Jeg tror jeg sender en e-mail til journalisten der skrev denne artikel, og som sikkert har brugt tiden på at arrangere et interview og lave det, at han kunne gøre det meget bedre. Eller det håber jeg i hvert fald han kan, han er vel trods alt en journalist med en journalistisk uddannelse.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Heartbreaker »

Er Sporten.dk og Indkast.dk generelt ikke bare sider, man skal så vidt muligt holde sig fra?
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Guardiola »

emo skrev:http://www.sporten.dk/fodbold/ekspert-m ... skoledreng

Det her er uden tvivl det største omgang lort jeg nogensinde har læst, Spanien kender i 10 år min bare ... hver eneste påstand kan man tage ud og modbevise, det er så lol at jeg virkelig grinte efter hver tingest.
Det er nok den værste artikel om Messi, jeg nogensinde har læst. Jøsses, direkte pinlig. Skribenten lader til at projektere egen manglende aftryk på verden over på Messi, i et ynkeligt forsøg på at nedgøre en mand, som man kun kan have den største respekt for.

Fine ting i fremfører Klogfyr og Visca, som viser skribentens totalt manglende viden.

Omkring Messi. Messi er ikke blot den største individualist i verden, han er samtidig også den bedste holdspiller. Hvilket er med til at gøre ham så unik. Messi sætter sig aldrig i scene uden for banen - hvilket jeg har den største respekt for. Han sætter ikke sig selv over holdet - hvilket jeg har den største respekt for. Messi vælger ikke Messi, kontroversielle skifter, balade eller polemik, over resultatet på banen - hvilket jeg har den største respekt for.

Messi lader spillet på banen tale. Han er i en klub, hvor han er helt afgørende medvirkende til, at der bliver sat den ene rekord efter den anden - hvorfor skulle han skifte til et dårligere hold? For at gøre en eller anden no-name skribent fra Danmark tilfreds? Messi bliver ikke ødelagt som menneske af af al den virak, der er omkring hans person. Han bevarer begge fødder på Camp Nous muld, og det handler ikke om Messi, for Messis egen skyld. Hans ydmyghed, manglende selviscenesættelse, kombineret med spillet på banen - er det jeg vil huske ham for. Huske ham for, at han er den bedste spiller i verden, nu, og formentlig nogensinde set. Den bedste individualist, og den bedste holdspiller. En spiller, som ikke behøver lave et idiotisk klubskifte for at blive husket. I moderne fodbold, hvor mange spillere optræder som lejesoldater uden sjæl, er det prisværdigt med klubfølelse og ydmyghed. Messi kan vælge og vrage på alle fodboldhylder. Han vælger Barca. Det kan man kun have respekt for, og det må man huske ham for. Han er ikke blot unik, men også en mangelvare.
Man må forlange af ham, at han tager mere ansvar. Lige nu virker han alt for ung til hans reelle alder. Han har været i Barcelona, siden han var 15 år, og dengang var Guardiola jo ungdomstræner. Han bliver holdt i hånden af Guardiola, og det er en form for tryghed, der ikke er videre befordrende for hans udvikling, siger Jakobsen og fortsætter:
A hva' for noget? Fatter slet ikke, hvad han prøver at sige. Messi går altid forrest, og leverer i de største kampe og finaler.
Hvis han skal blive en voksen spiller, skal han ud af denne tryghed. Prøv at sammenligne Xavi og Messi: Der er en afventen i Messis spil, mens der er en helt anden voksen alvor i Xavi, der hele tiden vil bygge op, skabe noget. Og det har noget at gøre med trygheden. Det er ligesom i en skoleklasse, man kan ikke få lov til at skifte rolle, før man skifter skole, siger Jakobsen, der mener, at Messi skal ud på dybt vand.
A hva' for noget? Fatter igen ikke, hvad han prøver at sige. Hvorfor pokker skal Messi ud på dybt vand? Hvorfor er det målet i sig selv? At blive trukket op på Barcas førstehold som 17 årig, er vel nogenlunde så dybt, det kan blive. Messi laver sindsygt mange assist, og skaber altid kampe. Hvorfor pokker skal Messi skifte rolle, når han nu har vundet titlen som verdens bedste 3 år i træk, og Barca vundet alt med Messi som kardinalpunkt. Wozniacki har brug for at skifte rolle, fordi hun har potentialet til at vinde Grand Slams, men ikke kan hive dem hjem. Hvorfor skal Messi? Det er som at bede en sindsygt dygtig bager om at blive elektriker, kun derved vil vi huske ham som et større menneske.... okay, åbenbart i Jakobsen-land.


Han skal helt klart skifte klub eller prøves på en anden position, eksempelvis Xavis, når han stopper. Han skal udfordres med andre opstillinger, andre trænere, andre tilråb, andre måder at snakke sammen på sådan at han kan sætte sig igennem på en anden måde, siger Jakobsen.

- Jeg ved, at det er groft at sige om fodboldens største dribler gennem tiden, men med hans talent er det bare ikke godt nok. Han har potentiale til mere, men det bliver bare ikke udfoldet i Barcelona. Man kan ikke udelukke, at han med tiden vokser og tager det ansvar. Men det er dét, der skal til, for at han skal huskes som en af de store.
Hvorfor? Messi bliver sandsynligvis den første i historien, til at vinde titlen som verdens bedste 4 gange. Han har en del år tilbage til at opnå det.
Lige nu er han den stille dreng i skoleklassen, der sidder pænt og laver sine lektier og venter på, at de andre giver ham bolden. Han skal skifte skole, siger Jakobsen.
Direkte idiotisk skrevet. Messi har smadret mange af de bedste hold på egen hånd.
- Og nåh ja. Hvad er der i øvrigt galt i at lave sine lektier? Det kan være det er her, at skoen trykker for den kære Jakobsen.

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af JonasV »

Jeg håber Messi køber sporten.dk og lukker skidtet.

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af rummenigge »

emo skrev:http://www.sporten.dk/fodbold/ekspert-m ... skoledreng

Det her er uden tvivl det største omgang lort jeg nogensinde har læst, Spanien kender i 10 år min bare ... hver eneste påstand kan man tage ud og modbevise, det er så lol at jeg virkelig grinte efter hver tingest.
Spanien kender uden et clue om fodbold eller Barca for en sags skyld.

Først bruger han CR7 fanbois argumentet om at han skal bevise sig selv hos en anden klub for derefter at bruge Xavi som eksempel på en man vil huske, amen Jøsses!!!

Sandheden er bare at Messi med største sandsynlighed har sikret sig en statue af sig selv uden for Camp Nou lige som Kubala. Messi er allerede den største spiller i Barcelonas historie og dette i en alder af 24, hvordan kan han blive glemt, blev Cruyff, Stoichkov, Romario, Ronaldo, Ronaldinho også glemt i fodboldhistorien!?!?!

Det eneste Messi mangler er et forpulet VM som ikke engang mægtige Di Stefano, Eusebio (hvis talent iflg mange var større end Peles) eller Cruyff har vundet et VM.

Tilgengæld har Messi ledt sine hold til OL, CHL, ligaerm klub VM, Copaer, Super Copaer.

Spanien kender :lol:

P.s. Mon ikke han er Madridista aka Spanien kender og CR7 fanboi....argumenter er fra samme tomme boldgade
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Visca El Barca »

Jeg er ærlig talt rystet over niveauet de forskellige journalister har på danske aviser. Lionel Messi kom til Barca som 15 årig, det er en fejl. Pep var dengang hans ungdomstræner, endnu en kæmpefejl, da Pep for 9 år siden var en aktiv fodboldspiller. Hvordan kan man tage så meget fejl, af de nogle af de mest højtprofileret fodboldpersonligheder. Jeg mener, Pep er jo så meget i fokus, at de fleste der bare nogenlunde interesserer sig for fodbold, nok godt ved at han f.eks for 9 år siden stadig spillede fodbold.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Visca El Barca »

JonasV skrev:Jeg håber Messi køber sporten.dk og lukker skidtet.
HAHAHA sådan, bedre kan det ikke siges.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Visca El Barca »

Nårh jo, jeg kunne ikke dy for at give udtryk for min utilfredshed. Jeg har dermed sendt en e-mail til den journalist som skrev denne artikel og har brugt sin tid og B.Ts ressourcer for at få et interview i stand med den store Spanien-kender. Hvis journalisten svarer, så skal jeg nok poste min e-mail samt hans svar herinde :cool: .
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Guardiola »

Visca El Barca skrev:Nårh jo, jeg kunne ikke dy for at give udtryk for min utilfredshed. Jeg har dermed sendt en e-mail til den journalist som skrev denne artikel og har brugt sin tid og B.Ts ressourcer for at få et interview i stand med den store Spanien-kender. Hvis journalisten svarer, så skal jeg nok poste min e-mail samt hans svar herinde :cool: .
:mrgreen: Super. Hold os opdateret.

# 23
Indlæg: 2779
Tilmeldt: tors apr 08, 2010 5:23 pm
Geografisk sted: Old Trafford
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 86 gange

10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af # 23 »

Pep som Messis ungdomstræner. Jeg har altid ment, at dansk journalistik er elendigt, men det der understreger det fuldstændig. Magen til lort skal man inderligt længe lede efter.

Mon denne Jakobsen er en smålig Real-fan?
Den største nogensinde? Ronaldinho <3 El magico!

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Flax_Generous »

Joakim Jakobsen bør vist holde sig til cykelsporten. Og danske sportsjournalister skal tage sig gevaldigt sammen.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Flax_Generous »

Sergenten skrev:Hvad er rekorden for flest scoringer sammenlagt over en sæson, alle turneringer inkluderet, for en spiller i europæisk liga?
66, ifølge den her liste. Det burde Messi kunne overgå i denne sæson.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Blaugrana92 »

Findes der overhovedet danske sportsjournalister? Findes der ikke kun danske, i gåseøjne, 'journalister' der gerne vil være sportsjournalister? Der er sgu langt til Raphael Honigstein, Michael Cox, Sid Lowe, Jonathan Wilson, Simon Kuper og hvad de nu ellers hedder.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Flax_Generous »

Blaugrana92 skrev:Findes der overhovedet danske sportsjournalister? Findes der ikke kun danske, i gåseøjne, 'journalister' der gerne vil være sportsjournalister? Der er sgu langt til Raphael Honigstein, Michael Cox, Sid Lowe, Jonathan Wilson, Simon Kuper og hvad de nu ellers hedder.
Nej, det er ikke de store begavelser, som huserer i dansk sportsjournalistik. Men de fleste af dem er uddannet journalister, og de burde kunne lave andet end at viderebringe idiotiske udtalelser og deciderede løgne.

Jeg mødte for øvrigt de fleste fra sporten.dk, da jeg arbejdede for Berlingske. De slog mig bestemt ikke som de skarpeste produkter af journalistskolen. Flemming Fjeldgaard, Morten Crone Sejersbøl, Jacob Staehelin og Jesper Dahl Caruso (som nu vist arbejder for TV2/Nyhederne) var okay at høre på og interesserede sig meget for sport, men resten var godt nok noget tyndt øl. Aleksandar Josevski, som har skrevet den omtalte artikel, kan jeg ikke huske, men ifølge journalisten.dk er han også uddannet journalist og endda souschef.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 16 gæster