Guardiola

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Champione
Indlæg: 1592
Tilmeldt: man jul 02, 2007 3:42 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 24 gange
Blevet takket: 174 gange

Re: Guardiola

Indlæg af Champione »

Det kom virkelig som en overraskelse at Bayern blev Pep's nye destination..
Jeg er som Barca-mand sgu godt tilfreds - selvom Bayern er i den høje ende med lønninger - så er vi ikke på City/PSG stadiet, som vil springe banken hver gang et større navn viser interesse.

Var super bange for at Pep valgte en destination, som kunne skabe spillerinteresse i at flygte.. Premier League har trods alt større tiltrækningskræft en 1. Bundesliga har..
Så tror ikke vi skal forvente at spillerflugt.. :cool:
Jeg mener, at Pep har haft en enorm indflydelse på mange af vores spillere og de var berørte da han annoncerede sit stop.
Jeg tror uanset hvilken rolle og løn man ville kunne tilbyde en Barca-spiller omkring førsteholdet – så vil Tyskland ikke kunne tricke spilleren..

Og så er jeg meget overrasket over ”hans sikre” valg. Både budget, materiale og omdømme-mæssigt, er Bayern i en liga for sig selv.. Dortmund er i nærheden efterhånden – men så alligevel ikke.
Hans mesterskaber blive nærmest ”foræret” til ham – men det pynter på CV’et.

Men gad vide hvad Bayern har kunne give Pep, som gjorde han takkede ja.. En ting er skriverierne, andet er fakta.

Jeg er sgu overrasket….
---------------------------------------
Barca is my religion!

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: Guardiola

Indlæg af Skydefinten »

Han bliver verdens bedst betalte træner. 70 mio efter skat. Wauuf. Ikke at han mangler penge.
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Guardiola

Indlæg af Flax_Generous »

Champione skrev:Hans mesterskaber blive nærmest ”foræret” til ham – men det pynter på CV’et.
Nu skal vi heller ikke gøre Bayerns konkurrenter dårligere end de er. Efter min mening ligner Dortmund et hold på absolut højeste niveau, og det er næppe tilfældigt, at de har vundet to mesterskaber i træk. Leverkusen er heller ikke helt ringe i år og Schalke vandt deres Champions League-pulje.

Når det er sagt, så er succeskriteriet formentlig, at Guardiola vinder to mesterskaber og sandsynligvis en Champions League på de tre år. Det er høje forventninger, der næppe bare bliver en ren walkover.

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: Guardiola

Indlæg af Heartbreaker »

Tito får kun 7 millioner euro, sammenlignet med Peps 17 :eek:
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Guardiola

Indlæg af Flax_Generous »

Visca El Barca skrev:Af alle klamme klubber, vælger han Bayern, føj for satan. Jeg er ikke glad! Jeg er faktisk lidt sur, meget sur faktisk!

Men hans valg giver ikke rigtig nogen mening i mit hoved.
Jeg er heller ikke begejstret for Bayern - de er Tysklands Real Madrid - men jeg kan sagtens forstå Guardiolas valg (bl.a. af de grunde, du selv nævner) og jeg finder valget uendeligt mere sympatisk end Chelsea eller City.

Brugeravatar
Champione
Indlæg: 1592
Tilmeldt: man jul 02, 2007 3:42 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 24 gange
Blevet takket: 174 gange

Re: Guardiola

Indlæg af Champione »

Flax_Generous skrev: Nu skal vi heller ikke gøre Bayerns konkurrenter dårligere end de er. Efter min mening ligner Dortmund et hold på absolut højeste niveau, og det er næppe tilfældigt, at de har vundet to mesterskaber i træk. Leverkusen er heller ikke helt ringe i år og Schalke vandt deres Champions League-pulje.

Når det er sagt, så er succeskriteriet formentlig, at Guardiola vinder to mesterskaber og sandsynligvis en Champions League på de tre år. Det er høje forventninger, der næppe bare bliver en ren walkover.
Jeg siger heller ikke der ingen konkurrence i Tyskland er, men Bayerns budget og pengepung er stærkere end de andres. Samtidig har de en rimelig kompetent trup - dog med udfordringer, som i alle andre trupper.
Pep har større mulighed for at forme truppen med store indkøb, end han ville have i Dortmund, som bygger truppen op om unge dygtige spillere man former tidligt, end Bayern som kan købe et færdigt produkt..

Vil så mene at Bayern står over for et generationsskifte i Pep's regeringstid (hvis han som minimum bliver i tre år), da definationen om hvornår de lidt ældre spillere, Dante, Ribery, Robben, Schweinsteiger og Lahm skal analyseres og enten skrive dårligere kontrakter, eller sælges..

De udfordringer ville han ikke få i Dortmund - der ville det nok mere være at få overtalt en Götze, Reus, Hummels og lign. spillere til ikke at ville prøve nye udfordringer...

Walkover er det ikke - men man har godt nok gode betingelser i Bayern...
---------------------------------------
Barca is my religion!

emo
Indlæg: 17797
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Re: Guardiola

Indlæg af emo »

Ligeså gode betingelser havde han i Barcelona, ville han have i Real, United, Cfc, City, Milan, PSG, Inter, for at nævne nogle af de klubber der var interesserede i ham.
Allez...

Brugeravatar
Champione
Indlæg: 1592
Tilmeldt: man jul 02, 2007 3:42 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 24 gange
Blevet takket: 174 gange

Re: Guardiola

Indlæg af Champione »

emo skrev:Ligeså gode betingelser havde han i Barcelona, ville han have i Real, United, Cfc, City, Milan, PSG, Inter, for at nævne nogle af de klubber der var interesserede i ham.
Synes du?
I England er konkurrencen langt større - der er langt flere udfordrere og LANGT sværere kampe set på hele sæsonen.

Enig i at i PSG ville man have rigtig fine betingelser for succes.

Milan - synes niveauet er lavere først og fremmest i Italien, og mere ligevægtig i Italien, med Juve i front økonomisk og trupmæssigt.

Og bevares, fine betingelser i Barca, men vil mene at Barca/Real er tættere niveaumæssigt på hinanden end Dortmund/Bayern er.
Forskellen er at Dortmund bruger ikke lige 750 mill. på Ronaldo og 550mill. på Kaka - som Real lige gjorde..

Dortmund har bygget et fantastisk fundament op - men lad os se om de kan holde på fundamentet når de rigtig store klubber lokker med mønt og lukrative kontrakter.
Her mener jeg den store forskel er på Bayern & Dortmund, Bayern har midlerne og kapaciteten til at holde på de største, imens Dortmund kører med noget hårdere lønpolitik + økonomisk kontrol.
Dortmund peaker nu efter mange års fantastisk arbejde..
---------------------------------------
Barca is my religion!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Guardiola

Indlæg af Piquénbauer »

Frækt valg af Pep! Ikke fordi jeg har et forhold til Bayern men mener at tysk fodbold er på vej frem og Bayern har et spændende hold... Og så er det dejligt at se at han vender den kolde skulder til PL! Er flad af grin over alle de PL fanboys som mener at han tager til Bayern fordi han ikke har niveauet til PL endnu... Haha som om PL er det forjættede land og er fyldt med de bedste trænere og spillere! Det er vel kun den gamle sure mand i man u som kan kaldes for en top top træner? Mancini, avb, benitez, wenger er imo ikke på niveau med pep, mou, fergie, ancelotti, capello osv! Men jeg ville så også tude som en lille pige hvis jeg skulle se pep på sidelinjen for chelski! FØJ!
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Guardiola

Indlæg af Visca El Barca »

emo skrev:- Top 3 liga (ser den over Serie A).
- En storklub og en traditions-klub.
- Alle kan vel engelsk i Tyskland, efterhånden.
- Galehus og galehus, synes længe at der har været stille og styr på tingene, der er en struktur i klubben, ikke det samme man kan sige om alle de andre kandidater der har været.
- Det er fedt nogle gange gøre noget uventet, så som at sige nej til Cfc, City, Milan osv., gå ned i løn fordi man prioritere noget andet.

Som jeg skrev før og som jeg ser det, kan han sq kun skuffe. Han skal levere, presset er der for at vinde ligaen år efter år, at komme langt i CHL, semi- måske finaler. Alt i alt spændende projekt..

Sorry for det forsinkede svar.

Jeg ved ikke om de kan engelsk i Tyskland, i hvert fald nok til at de kan forstå alt hvad han siger og vil have dem til at udføre. Jeg synes det er en ulempe, men nu må vi se.

Jeg synes faktisk Bayern er et galehus, sidste sæson var en mand som Schweini og Lahm tit i infight med ledelsen, det hele foregik i medierne. I Bayern har man en tendens til, at blande sig i alt for mange ting alt for ofte, Pep er ikke så glad for at ledelsen blander sig så meget. Det kan blive et problem, især Rummenigge og Hoeness er rigtig gode til at blande sig i alt.

Men ja ja, det kan jo godt være at Pep ser det som en udfordring, man kan i hvert fald være sikker på, at han ved alt om, hvordan det foregår i Bayern. Han er en mand der gør sit hjemmearbejde grundigt.

Det er egentlig lidt spændende at han havner i Bayern, set med danske øjne. Jeg mener Bayern har nogle lovende danske talenter rendende på deres akademi, og især Pierre Emile Højbjerg er spændende. Han har fået en masse ros og det varer ikke længe, før han rykkes op på førsteholdet, ifølge hans træner på andet hold, Mehmet Scholl. Han er også en stærk pasningsspiller, og en mand der passer perfekt til Peps filosofi. Hvad hedder egentlig de andre danske talenter i Bayern? Jeg mener de har 1-2 stykker mere, eller tager jeg helt fejl?
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

emo
Indlæg: 17797
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Re: Guardiola

Indlæg af emo »

Champione skrev:
emo skrev:Ligeså gode betingelser havde han i Barcelona, ville han have i Real, United, Cfc, City, Milan, PSG, Inter, for at nævne nogle af de klubber der var interesserede i ham.
Synes du?
Min respons var til dette, skrevet af dig, Pep har større mulighed for at forme truppen med store indkøb, end han ville have i Dortmund, som bygger truppen op om unge dygtige spillere man former tidligt, end Bayern som kan købe et færdigt produkt..

Mener da helt klart at han i alle de nævnte klubber ville have midlerne til at købe færdige produkter. Jeg kan ikke helt rate Bundesligaen i forhold til andre ligaer, da jeg ikke følger nok med i den, men det at der har været et par andre end Bayern (for tiden ser jeg kun Bayern og BSV) der konkurrerede om første pladsen kunne tyde på at den ikke er helt så svag, men får vi at se.
Allez...

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: Guardiola

Indlæg af JonasV »


Pieyanthikos
Indlæg: 495
Tilmeldt: fre jul 22, 2005 9:20 pm
Geografisk sted: Østjylland
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 18 gange

Re: Guardiola

Indlæg af Pieyanthikos »

Dagen derpå - og jeg er stadig glad for, at han valgte Bayern. Jeg tror også, at der i Tyskland bliver bedre arbejdsbetingelser ift. medierne ift. en topklub i England. Tysk fodbold er virkelig interessant for øjeblikket, og kan Pep skabe et alternativ til hipsterklubben Dortmund, så er det blot endnu et skub i den rigtige retning for ligaen. Jeg holder meget af Dortmund og Klopp, men gode konkurrenter har det blot med at højne niveauet yderligere. Og så kan jeg ikke forestille andet end en kæmpe indbyrdes respekt i forholdet ml. Pep og Klopp, hvilket er et meget bedre udgangspunkt end et nyt match-up mellem Pep og Mou i PL.

Ift. Bayerns trup er der flere spændende udviklingspunkter. Martínez tror jeg virkelig kan nå nye højder under Pep i rollen som FC/DM-spiller ikke ulig Busquets. Lahm har før været i Barcas søgelys, ligesom Alaba. Kroos og Müller har næppe nået der fulde potentiale endnu, ligeledes Shaqiri. Der er virkelig meget godt materiale at influere og bygge videre på. Man kan sige meget om Ribéry, men 7 assists i 12 bundesliga-kampe er ikke ringe.

EDIT:
Godt artikel. Sid Lowes tanker er at finde her.

Santi Segurola:
"Bayern Munich [are] a real club and not that artificial product all too common in modern football. It would have been difficult for him to have felt comfortable with the new owners of English football. Pep is from another culture."
Efter Peps år i klubben er jeg, måske naivt, totalt skråsikker på Guardiolas decision-making - at han sjældent rammer forkert med hans fornemmelser. Måske i beslutninger ang. indkøb, men intentionerne har aldrig været forkerte, tværtimod. Beslutningen viser totalt fokus på fodbolden, ikke showet omkring. PL var muligvis det naturlige valg, men det naturlige er ikke altid det rigtige.

EDIT2 - Twitter:
Former Barcelona player Luis Enrique is one of candidates to become Guardiola's assistant. Juanma Lillo and Roberto Baggio also named. [md]
Glæder mig virkelig til at se, hvem der bliver udset til den post.
Anders Grønborg - Soci #107531
Twitter @a_groenborg

Quaresma
Indlæg: 3376
Tilmeldt: ons feb 27, 2008 9:24 pm
Geografisk sted: Zzzlummen
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 140 gange

Re: Guardiola

Indlæg af Quaresma »

Pieyanthikos skrev: EDIT2 - Twitter:
Former Barcelona player Luis Enrique is one of candidates to become Guardiola's assistant. Juanma Lillo and Roberto Baggio also named. [md]
Glæder mig virkelig til at se, hvem der bliver udset til den post.
Vilanova.
- Karl Tanner - Fookin Legend of Gin Alley -

Brugeravatar
Elbarca
Indlæg: 1657
Tilmeldt: man apr 25, 2005 11:32 pm
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 66 gange

Guardiola

Indlæg af Elbarca »

Et eller andet sted tror jeg Pep ser et potentiale i Bayern som ikke har udfoldet sig helt endnu. Det er lidt typisk Pep at gå sine egne veje, så det overrasker mig ikke han vælger dem fremfor de engelske klubber.

Bliver spændende at se Bundesliga bold nu.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 17 gæster