10 - Lionel Andrés Messi

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Flax_Generous »

rummenigge skrev:Messi har været ustyrlig i 4-5 sæsoner i træk nu, og er godt igang med en ny hvis skaderne kan holde sig væk, manden er speciel og det bedste er at han slet ikke er færdigudviklet endnu!
Really? For fem år siden, i 2004, spillede spillede han kun en håndfuld kampe. Han scorede desuden sit første mål i maj 2005. Det er nok ret meget i overkanten at kalde ham "ustyrlig" i den periode. Jeg synes, at man skal helt frem til starten af 2007 før han blev reelt "ustyrlig" på et konsistent og vedvarende plan.

emo
Indlæg: 17797
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af emo »

Flax_Generous skrev:
rummenigge skrev:Messi har været ustyrlig i 4-5 sæsoner i træk nu, og er godt igang med en ny hvis skaderne kan holde sig væk, manden er speciel og det bedste er at han slet ikke er færdigudviklet endnu!
Really? For fem år siden, i 2004, spillede spillede han kun en håndfuld kampe. Han scorede desuden sit første mål i maj 2005. Det er nok ret meget i overkanten at kalde ham "ustyrlig" i den periode. Jeg synes, at man skal helt frem til starten af 2007 før han blev reelt "ustyrlig" på et konsistent og vedvarende plan.
05/06 sæsonen var der hvor han løb ind i en skade, efter Chelsea kampen på hjemmebane. Jeg vil mene at han indtil skaden var fantastisk i de kampe han fik, fik vist 15-20 kampe.

06/07 sæsonen var han imo igen fantastisk, hvor han bla. scorer hattrick imod Real Madrid, også her var han ude i noget tid på grund af en skade.

07/08 fantstisk sæson igen igen.

08/09 vild vild vild sæson.

09/10 er startet flot.

Så helt korrekt er at han har haft 3,5 vilde sæsoner for Barcelona og er igang med sin 4 - 4,5 vilde sæson nu.
Allez...

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Flax_Generous »

Han var et kæmpe talen i '05, som leverede et par strålende præstationer, men han var ikke fast på Barcas hold og han var ikke i nærheden af at være den bedste spiller i verden. I '06 var han meget ude med skader, først efter Chelsea-kampen, som du nævner, og senere på året med en brækket en fodrodsknogle. Jeg tror dårligt nok, at han fik scoret 10 ligamål i de to år. At kalde ham "ustyrlig" i de to år er derfor som sagt i overkanten. I '07 gik han dog rigtig nok amok, heriblandt et hattrick mod Real Madrid og det fantastiske Getafe-mål, og siden da har han været "ustyrlig".

emo
Indlæg: 17797
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af emo »

Flax_Generous skrev:Han var et kæmpe talen i '05, som leverede et par strålende præstationer, men han var ikke fast på Barcas hold og han var ikke i nærheden af at være den bedste spiller i verden. I '06 var han meget ude med skader, først efter Chelsea-kampen, som du nævner, og senere på året med en brækket en fodrodsknogle. Jeg tror dårligt nok, at han fik scoret 10 ligamål i de to år. At kalde ham "ustyrlig" i de to år er derfor som sagt i overkanten. I '07 gik han dog rigtig nok amok, heriblandt et hattrick mod Real Madrid og det fantastiske Getafe-mål, og siden da har han været "ustyrlig".
Nu ved jeg ikke hvordan du regner sæsoner, men 05/06 mener jeg sæsonen 2005/2006, altså en sæson. Regner ikke sæsonen 04/05 for noget, da var han bare op og snuse til førsteholdet. Han fik 17 kampe i 05/06 sæsonen vist.

Ustyrlig ved jeg ikke hvordan folk betegner, men imo var han fantastisk i alle sine sæsoner for Barcelona, selv da han var et talent var han jo vild at se på. De seneste to sæsoner han han så slået igennem som profil i fodboldverdnen og er stadig ligeså dejlig at se på som i sine "unge dage".
Allez...

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Flax_Generous »

Hvis jeg skriver 05/06 mener jeg sæsonen 2005/2006, hvis jeg bare skriver '05 mener jeg året 2005. I mine øjne blev han en seriøs kandidat til verdens bedste spiller i starten af året 2007 (midten af sæsonen 2006/2007). Dermed ikke sagt, at han var dårlig i de andre år eller sæsoner, på ingen måde. Men han var meget, meget ung, scorede ikke så ofte, var en del skadet og var ikke konsekvent genial som han mere eller mindre er det nu.

At have været blandt verdens allerbedste spillere i nu 2½ år som 22-årig er nu heller ikke så dårligt endda. ;)

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Mander »

Flax_Generous skrev:At have været blandt verdens allerbedste spillere i nu 2½ år som 22-årig er nu heller ikke så dårligt endda. ;)
Jo, det er jo direkte deprimerende for os andre. Han fik debut på Barcas førstehold da han var 17; da jeg var 17 sad jeg og skrev på et forum. Præcis lige som nu. Gid man ikke havde spildt sin barndom på at lege med LEGO i stedet for at rende rundt med en bold.
I have been complimented many times and they always embarrass me; I always feel that they have not said enough.

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af rummenigge »

Flax_Generous skrev:Hvis jeg skriver 05/06 mener jeg sæsonen 2005/2006, hvis jeg bare skriver '05 mener jeg året 2005. I mine øjne blev han en seriøs kandidat til verdens bedste spiller i starten af året 2007 (midten af sæsonen 2006/2007). Dermed ikke sagt, at han var dårlig i de andre år eller sæsoner, på ingen måde. Men han var meget, meget ung, scorede ikke så ofte, var en del skadet og var ikke konsekvent genial som han mere eller mindre er det nu.

At have været blandt verdens allerbedste spillere i nu 2½ år som 22-årig er nu heller ikke så dårligt endda. ;)
Som emo rigtigt siger så har Messi været spitzenklasse de sidste 3-4 sæsoner og er igang med en ny. Der var jeg lige hurtigt nok med 4-5 estimatet :wink:

Jeg mener selvfølgelig ikke han skulle have haft Ballon D'or hvert år siden 05/06 men allerede dér var det et kæmpe tab for holdet da skaden fra Chelsea kampen holdt ham ude af CHL finalen. Dvs. allerede i 2005/2006 (især fra 2. halvdel) fik han stor betydning for holdet.

Bevares, knægten var 18 han skulle jo stadig sluses ind og ikke starte inde i hver kamp.

04-05 (17år): Scorede sit første mål og var en god indskifter.
05-06 (18år): Barcas bedste på højresiden (slår Giuly af som førstevalget).
06-07 (19år): Barcas bedste i offensiven (eller mindst på niveau med Eto'o/Ronnie).
07-08 (20år): Barcas bedste i offensiven.
08-09 (21år): Barcas bedste i offensiven.
09-10 (22år): Indtil videre Barcas bedste i offensiven ;)

Jeg ved heller ikke præcist hvad der menes med ustyrlig, men det passer bare godt på Messi. Der spredes bare en panik i modstanderforsvaret så snart Messi lige har fået lidt plads :wink:
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

Hævneren
Indlæg: 127
Tilmeldt: lør sep 22, 2007 10:27 pm

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Hævneren »

Det der imponerer mig ved Ronaldo er hans skud, det er altså virkelig giftigt. Han får næsten hver gang så meget gods i den at målmanden må parere hvilket så skaber en chance. Han er ikke den eneste med et uhyggeligt langskud (Lampard, Forlan og Gerrard), men det der separerer ham fra disse er han samtidig er så adræt, at han gang på gang er i stand til at skabe sig selv plads til at skyde.

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af rummenigge »

Hævneren skrev:Det der imponerer mig ved Ronaldo er hans skud, det er altså virkelig giftigt. Han får næsten hver gang så meget gods i den at målmanden må parere hvilket så skaber en chance. Han er ikke den eneste med et uhyggeligt langskud (Lampard, Forlan og Gerrard), men det der separerer ham fra disse er han samtidig er så adræt, at han gang på gang er i stand til at skabe sig selv plads til at skyde.
Du har ret i Cronaldo har et fantastisk skud. Det er en dimension han har forfinet de seneste år, imponerende.

Det skal dog lige siges at Madrid har ikke mødt nogen store hold endnu. Med alt respekt så har han kun scoret imod andenrangs hold, bl.a. to mål mod en elendig Zürich målmand, Espaniol har været den sværeste modstander. Det er noget sværere at skabe sig pladsen til langskud mod top 5 holdene og jeg synes da også han relativ nemt bliver markeret ud af de bedste forsvar.

Jeg mener efter sidste sæson er holdene advaret mod hans ekstreme langskud. Det skal blive spændene om han får lige så meget succes i år. Jeg håber det ikke :wink:

Om ikke andet så er det en dimension jeg gerne så forfinet hos Messi. Ligesom Maradona havde det har Messi et fantastisk eksplosivt spark hvor han næsten ingen plads behøver for stadig at få fart på skuddet. Så der er en god platform at bygge på.
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

anolacrabcf

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af anolacrabcf »

Hvad skete der lige med Messi forleden mod Valencia. Tror aldrig jeg har set ham spille så dårligt. Håber ikke ledelsen har ødelagt endnu en verdens stjerne, med deres idiotiske langtidskontrakter. Fatter simpelthen ikke man indgår sådan en aftale, specielt ikke når Messi har meldt ud flere gange, at han vil blive i barca resten af sin fodbold karriere

Messi

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Messi »

Synes det er vanvittigt allerede at snakke om at en stjerne er ødelagt, after én dårlig kamp, hvor samtlige spillere var lige så ringe! Men han skal da bare op på hesten igen hurtigst muligt, så han kan spille gudebold igen!

cwith

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af cwith »

alle kan spille en dårlig kamp selvfølgelig er han ikke ødelagt og jeg forstår godt ledelsen. Det er meget normalt at spillere siger de vil blive i en klub hele deres karriere når de elsker at spille for den, men det kan ske at de senere hen vil noget andet.

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af rummenigge »

anolacrabcf skrev:Hvad skete der lige med Messi forleden mod Valencia. Tror aldrig jeg har set ham spille så dårligt. Håber ikke ledelsen har ødelagt endnu en verdens stjerne, med deres idiotiske langtidskontrakter. Fatter simpelthen ikke man indgår sådan en aftale, specielt ikke når Messi har meldt ud flere gange, at han vil blive i barca resten af sin fodbold karriere
At tale om at male fanden på væggen :wink:

Hvis du henviser til Ronnies nedtur så kan det på ingen måder sammenlignes. Messi og Ronnie er VIDT forskellige rent mentalt og typemæssigt. Messi er er iøvrigt fodboldnørd mens Ronnie var festabe.

Dermed ikke sagt jeg er lykkelig for langtidskontrakttrækket fra ledelsen da jeg da også har været en smule skeptisk omkring ledelsens agenda, men på den anden side tror jeg absolut ikke Messi vil blive ødelagt pga lige dét.

Holdets stjernespillere skal have lov til at have dårlige dage, det er bl.a. dét som motiverer dem til at blive endnu bedre...sålænge den rette attitude er der og spilleren viser sult, engagement og offervilje overfor holdet...
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

ladislau
Indlæg: 1271
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 158 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af ladislau »

Han har jo lige været presset med landsholdet. Udover at blive kritiseret og skulle kvalificere sig, så skulle han høre på den maveopererede eks junkie i en uge. Stakkels fyr.

anolacrabcf

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af anolacrabcf »

Jeg maler ikke fanden på væggen. Jeg konstaterer bare at langtidskontrakter ikke gavner nogen, og at Messi spillede en rigtig skidt kamp. Nok det dårligste jeg nogen sinde har set ham spille

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 14 gæster