Carles Puyol Saforcada

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 5 - Carles Puyol Saforcada

Indlæg af Blaugrana92 »

Vel talt Hævneren og ladislau! Puyol er nemlig fantastisk defensivt! Jeg mindes at han havde lidt problemer i 07-08 sæsonen - men så igen, hvem havde ikke (Messi) - men ellers har han jo været en yderst konsistent performer. Han giver sig fuldt ud hver gang, og han er virkelig indbegrebet af en kaptajn. Han var faktisk stærkt medvirkende til at jeg for alvor begyndte at elske Barcelona. Men ellers kan jeg da kun være enig med jer, når I nævner at Piqué og Márquez begge er bedre i offensiven, selvom Puyol nu heller ikke er helt dårlig. Glem nu ikke hvor manden startede sin fodboldkarriere. Jeg mindes da en hel del tuneller leveret af netop hr. Puyol ude på højrekanten. Men skidt nu være med det, pointen er sådan set at Puyol stadig står som det stærkeste kort rent defensivt. I så vel også Piqué's halvhjertede tacklingsforsøg på Oscar De Marcos for to uger siden, som altså resulterede i en scoring? Blot for at hive et eksempel frem. Misforstå mig nu ikke, jeg siger ikke at Piqué er ringe, overhovedet ikke. Jeg synes bare det er vigtigt at huske på at manden stadig har en masse at lære. Som ladislau også afslutter med at sige, synes jeg også godt vi kunne bruge en back-up spiller til centerforsvaret, så længe han ikke koster 25 millioner euro! De penge kan andetsteds! Når alt kommer til stykket har vi trods alt stadig Puyol, Piqué, Márquez, muligvis Henrique og Milito - forudsat at manden altså kan spille fodbold igen - og desuden kan både Touré og Abidal jo sagtens begå sig derinde. Måske Muniesa snart kan være med? Hvem ved? ;)

Hævneren
Indlæg: 127
Tilmeldt: lør sep 22, 2007 10:27 pm

Re: 5 - Carles Puyol Saforcada

Indlæg af Hævneren »

Mine øjne farer vild i dit indlæg Blaugrana, vil du ikke lave linieskift :)?

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 5 - Carles Puyol Saforcada

Indlæg af Blaugrana92 »

Hævneren skrev:Mine øjne farer vild i dit indlæg Blaugrana, vil du ikke lave linieskift :)?
Undskyld, jeg er meget dårlig til det! :oops: :P
Skal nok prøve at rette det! :)

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: 5 - Carles Puyol Saforcada

Indlæg af rummenigge »

Lige en generel kommentar.

Jeg tror ikke at hvad enten vi taler Puyol, Marquez, Pique eller Dima (Chygrynskiy) at der vil være tale om backup spillere i den kommende sæson.

For mig at se er alle 1. valg, da der er 70+ kampe i sæsonen. Dvs. der skal der roteres. Med de fire ovennævnte klassespillere kan Pep næsten rotere uden at gå på kompromis med kvaliteten fra kamp til kamp, hvis altså Dimas lever op til sit ry og Marquez finder formen efter sin skade.

I de vigtigste kampe tror jeg at der vil vælges udfra dagsformen og spidskompetencer.

Jeg ser ikke Dimas ankomst som en speciel trussel for Puyol, men en sikring for at Puyi igen i år kan holde et sindsygt højt niveau nu når der er mange flere kampe i sæsonen, det samme gælder egentlig også for Pique og Marquez.

Puyol vil stadig være den ubestridte anfører i den kommende sæson og nok også den næste, selvom jeg tror at flere vil vise sig som ledertyper som sæsonen skrider frem.

@Hævneren: Jeg håber der er luft nok mellem mine sætninger :wink:
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: 5 - Carles Puyol Saforcada

Indlæg af Brombi »

Håber virkelig ikke hans agent er seriøst og håber bare at det er overdrevet det der er skrevet. Ingen tvivl om at Puyol burde starte inde, det er svært at finde en erstatning for Puyol, ikke blot pga. hans sportslige kompetencer men også fordi han næsten umulig er at erstatte som kaptajn.

MSA

Re: 5 - Carles Puyol Saforcada

Indlæg af MSA »

Det ville virkeligt være en skam hvis han forlader os. Det kunne være nice hvis han sluttede sin aktive fodbold karriere hos os.
Jeg synes dog ikke det største problem vil være at finde en anden kaptajn - Xavi tror jeg da kunne udfylde den opgave uden de helt store problemer.

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15187
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1716 gange
Blevet takket: 1141 gange
Kontakt:

Re: 5 - Carles Puyol Saforcada

Indlæg af Lopezzz »

Puyol bliver i klubben lige så længe som Maldini i Milan,det er jeg 100% sikker på.
Så længe hans krop kan følge med så længe bliver han kaptajn for Barcelona
MDCCCXCIX

Brugeravatar
puyol83
Indlæg: 269
Tilmeldt: man dec 08, 2008 1:56 pm
Har takket: 10 gange
Blevet takket: 27 gange

Re: 5 - Carles Puyol Saforcada

Indlæg af puyol83 »

Puyols agent:
”Vi så hvordan den seneste sæson gik. Puyol spillede i højresiden og i venstre side samt på midten. I semifinalen imod Chelsea (Champions League) spillede han ikke meget. Han er den eneste anfører der ikke har været med i en så vigtig kamp”.
(Fra barca.dk d. 3. september)

Jeg forstår slet ikke at ovenstående skulle være en begrundelse for at Puyol tvivler på sin plads på holdet.
At han har dækket flere pladser i forsvaret siger vel både at manden er alsidig, og at Pep har tillid til hans alsidige evner.
Så vidt jeg husker situationen omkring chelseakampene, var det sådan at Puyol havde for mange gule kort inden den første kamp, hvorfor han ville riscikere karantæne i, det formentlig vigtigere, returopgør. Dog blev Marquez skadet og Puyol endte alligevel med dette gule kort, som jo også var blevet udslagsgivende, havde det ikke været for en hvis dommer, samt Skt. Iniesta. (Var der i øvrigt nogle af jer der så det vidunderlige banner på Camp Nou i kampen efter, hvor Iniesta var portrateret som et helgenikon?)

Summa sumarum påviser Peps dispositioner vel, i det mindste indirekte, Puyols ubestridelige rolle i forsvaret, sådan som jeg fortolker det.

At Dimas (vores nye ukrainer) er blevet indkøbt er så en anden sag. Men han må vel formodes at være back-up, både for Puyol, men også for Alves, hvis position Puyol glimrende har vist sig at kunne overtage, senest i CL-finalen.
Marques ser jeg i hvert fald ikke som en seriøs trussel for Puyol, idet han har det med at udvise koncentrationssvigt, samt tilbøjelighed til hyppige skader.

Tror, men håber mest af alt, at denne polemik snart ophører og at El Capitan dermed forlænger:-)
O le le O la la, ser del Barça és el millor que hi ha

Jbninc

Re: 5 - Carles Puyol Saforcada

Indlæg af Jbninc »

Jeg kan godt forstå hvis han er lidt bekymrende. En anføres rolle plejer at være rimelig indiskutabel, og han taber nok lidt ansigt til hans holdkammarater, når han ikke er 100% på startopstillingen, f.eks i de store kampe.

Er han ikke god nok længere, så man han acceptere det.

ladislau
Indlæg: 1273
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 158 gange

Re: 5 - Carles Puyol Saforcada

Indlæg af ladislau »

Det er vel også det han gør. Jeg forstår bare ikke helt denne accept, for jeg synes bestemt ikke Pique, og slet not Marquez er på niveau med vores anfører. Hvad den nye mand angår, så er der jo langt til et førstevalg i forsvaret.

Det kunne tyde på at Puyol ikke føler sig sikker på hverken Peps opbakning(Chelsea episoden var sgu også mærkelig) eller egne evner. De andre må simpelthen puste ham hårdere i nakken end tidligere, men hvis han føler dette, så forstår jeg ikke han giver sådan halvt op, som det virker til han gør. Modsat så er det ualmindeligt reelt af ham. Håber ikke ledelse og fans begynder, at stikke knive i ryggen på ham, som de gjorde i sommers på et andet ikon.

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: 5 - Carles Puyol Saforcada

Indlæg af Guardiola »

Præcis. Det er sjovt hvordan Eto'o blev parteret for at gøre det samme.

Brugeravatar
Elbarca
Indlæg: 1657
Tilmeldt: man apr 25, 2005 11:32 pm
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 66 gange

Re: 5 - Carles Puyol Saforcada

Indlæg af Elbarca »

Kan ikke sammenlignes med Etoo´s forhandlinger. Etoo tog betænkningstid midt i sommerens transfervindue, mens Puyol tænkepause ikke skader klubben.

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: 5 - Carles Puyol Saforcada

Indlæg af rummenigge »

Guardiola skrev:Præcis. Det er sjovt hvordan Eto'o blev parteret for at gøre det samme.

Mærkelig negativ ladet kommentar.

Puyi har ALDRIG været kontroversiel for klubben eller belastende i nogen grad, det er da kun logisk at han er en af dem som fortjener mest goodwill både fra klubbens og fans side.
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: 5 - Carles Puyol Saforcada

Indlæg af Guardiola »

Elbarca - det kan vel diskuteres? Det skader ikke klubben, at dens anfører midt mens sæsonen (og spillet på banen) pågår ikke vil forlænge sin kontrakt? At Eto'o var vigtigere som brik på holdet, end Puyol desværre er det nu, skal ikke komme Eto'o til last. Begge spillere er bundet af en kontrakt, og de er ikke slaver som klubben kan bestemme hvorvidt skal forlænge. Puyol er i sin gode ret til at optræde som han gør. Præcis som Eto'o var det. At det bliver modtaget så forskelligt, er hvad jeg finder tankevækkende.

Og rummenigge: Er SERIØST (for at bruge dine capital-letters) træt af, at man går efter manden, når man kommer med et indlæg, der ikke falder i katagorien "pleaser". Uddyb gerne hvad du finder mærkeligt?

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: 5 - Carles Puyol Saforcada

Indlæg af rummenigge »

Guardiola skrev: Og rummenigge: Er SERIØST (for at bruge dine capital-letters) træt af, at man går efter manden, når man kommer med et indlæg, der ikke falder i katagorien "pleaser". Uddyb gerne hvad du finder mærkeligt?
Sorry det var ikke ment som et personligt angreb på dig, hvis det er det du mener med at "gå efter manden" udtrykket selvom jeg brugte CAPITALS :wink: .

Jeg synes stadig din kommentar er ukonstruktiv og du må leve med at markante kommentarer bliver mødt kritisk på et Barca forum.

Om mine kommentarer falder i "pleaser" kategorien eller dine i "whiner" ditto skal jeg ikke kommentere på, men for mig fortjener Puyol som sagt mere goodwill end Eto, da meget tyder på han har gjort mere for harmonien på holdet end Eto gjorde det.

Puyol skal have ekstra tid til at bestemme sig især nu da vi er midt i en sæson, samtidigt med at han har været her hele sin karriere så at spekulere i et evt. videresalg er ikke aktuelt for klubben i en lige så høj grad som i Eto'os tilfælde.

Jeg har altid været glad for Eto'o, men har forståelse for at klubben har skilt sig af med ham, det er modigt og er en beslutning med visioner. Om klubben kunne skille sig af med ham mere elegant kan diskuteres, ligesom Eto'os problembarn tendenser og agentens respektforhold overfor klubben kan det.

Hvis vi skal tage endnu en Eto diskussion så lad os gøre det i den dedikerede tråd.
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 8 gæster