Samuel Eto'o

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Mander »

Guardiola skrev:Sjovt lille filmklip om Eto'os baggrund:



Hvor jeg dog håber Eto'o bliver her. Jeg syntes personligt ovenstående er langt mere interessant, end det i 6 dele om Zlatan, som aldrig bliver personligt (hun laver ikke andet end at klappe ham på ryggen)
Der er vel ingen, der betvivler, at en afrikansk fodboldspiller har haft en hårdere opvækst end en europæisk, men pointen (for os som Barca-tilhængere) med Zlatan-dokumentaren var jo ikke hvorvidt svensk TV3 klapper ham på ryggen eller ej, det var vel mere at vise, at han ikke er en arrogant nar, som han kunne virke som i medierne... og at han heller ikke er en der ødelægger stemningen i omklædningsrummet, for der er i hvert fald intet, der tyder på, at hans holdkammerater ikke kan lide ham.
I have been complimented many times and they always embarrass me; I always feel that they have not said enough.

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Guardiola »

Påstår jeg at i betvivler det Mander :D Jeg syntes bare det ovenstående er mere interessant.

Det med Zlatan kommer aldrig ind til Zlatan som person. Om han er arrogant eller ej. Jeg får intet indtryk af Manden (men bliver omvendt irriteret på intervieweren). Et interview med Zlatan burde kunne gøres bedre - der er meget at tage fat på. I øvrigt, Zlatans mål i aftes mod Malta var første for sverige i 365 dage

Lad os passe på vi ikke kommer off topic :wink:

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Mander »

Guardiola skrev:Påstår jeg at i betvivler det Mander :D Jeg syntes bare det ovenstående er mere interessant.

Det med Zlatan kommer aldrig ind til Zlatan som person. Om han er arrogant eller ej. Jeg får intet indtryk af Manden (men bliver omvendt irriteret på intervieweren). Et interview med Zlatan burde kunne gøres bedre - der er meget at tage fat på. I øvrigt, Zlatans mål i aftes mod Malta var første for sverige i 365 dage

Lad os passe på vi ikke kommer off topic :wink:
Tja, måske kommer det ikke helt ind til manden - men jeg synes da, at når han fx taler om børnene og leger med Maximilian, så ser jeg ham som væsentligt mere moden, end han var i Ajax og til dels også i den første tid i Italien.

PS: En Zlatan vs. Eto'o diskussion i Eto'os debatemne bliver vel sjældent mere off-topic end den overhængende fare for at zqa skal blive sagsøgt for brud på racismeparagraffen er! :wink:
I have been complimented many times and they always embarrass me; I always feel that they have not said enough.

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Guardiola »

haha.. ja ok.. det må være rimeligt nok.

Men du syntes alstå at det viser stor modenhed, at lege med sine egen børn :? jeg vil da sige, at alt andet havde været karakterafvigende. Jeg får helt ærligt ikke noget sympatisk indtryk at det interview. Jeg får faktisk det indtryk, at han virker lidt smådum

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Mander »

Guardiola skrev:haha.. ja ok.. det må være rimeligt nok.

Men du syntes alstå at det viser stor modenhed, at lege med sine egen børn :? jeg vil da sige, at alt andet havde været karakterafvigende. Jeg får helt ærligt ikke noget sympatisk indtryk at det interview. Jeg får faktisk det indtryk, at han virker lidt smådum
Nej da, selvfølgelig giver det kun fin mening at lege med sine børn - men jeg synes ærlig talt, at helhedsbilledet, ligegyldigt hvor overfladisk det så måtte være i denne doku, viser at han altså ikke er noget Bendtner-agtigt blålys. Folk anklager ham i flæng for at ødelægge harmonien i truppen, og det ser jeg da i hvert fald ingen grund til at tro. Med mindre alle vores spillere sidder og mediterer i håb om at nå Nirvana, burde en frisk svensker da ikke kunne ødelægge noget som helst. Og at fodboldspillere ikke er de smarteste mennesker i verden, er vel ingen ny opdagelse... det koster trods alt 1 mio. hjerneceller hver gang de laver hovedstød. :D

Hmm, kunne godt være, at den skal drejes tilbage på Eto'o snart... Kunne det ikke være sjovt, hvis han valgte at tage til Uzbekistan nu?
I have been complimented many times and they always embarrass me; I always feel that they have not said enough.

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Guardiola »

Jo.. lad os holde inde med Zlatan her :D

Uzbekistan. Afrikas bedste fodboldspiller i Uzbekistan.. Tjo hvorfor ik? Jeg har set mere mærkelige ting her i verden :)

Leo Messi

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Leo Messi »

Som barca-fan er jeg ved, at være træt af Eto'o- debatten der kører ved hver tranfer vindue. Han har mere end bevidst at han fortjener en plads på holdet. Men det som om, der er mange der alligevel mener at han ikke fortjener denne plads. Ja det er rigtigt at dette hold producere chancer på målbånd, men Eto'o er med til dette grundet hans store arbejdsrate og samspil med sine holdkammerater. Jeg husker alt for godt hvad, der skete sidste vi måtte undvære eto'o. Ved indgangen til sæsonen 2006/07 havde vi vundet både Cl og La liga, men pludselig blev Eto'o skadet iløbet af de første 3 kampe, også ved de fleste vel godt hvad der skete. Spillet blev langsomt og vi mistede det presspil som Eto'o er så god til.
I mine øjne er Eto'o den mest undervurderet spiller på holdet. Hans betydning for holdet er og har været mindst ligeså stor som den ronnie og nu messi tilskrives. Han presser, arbejder, score mål på samlebånd, er altid med i opspillet til de fleste af barca mål inklusiv hans egne, også er han livsvigtig for os i de store kampe. Han er blandt andet den kun anden spiller i verden der har scoret i 2 CL finaler.
Med alt dette i mente, mener jeg dog at det er tid til at Eto'o smutter. Men den kun for Eto'os skyld. Han har stadig mindst 4 gode sæsoner tilbage i sig, og selvom at han før i Mallorca har bevidst at han kan lede et hold, er det dog på tide, at han gøre dette endnu engang, alene for at modbevise hans kritikere. Han skal skifte til Man City, hvor han vil være godt betalt og værdsat som en af holdets vigtigste spiller, hvilket ikke altid er sagen i barca.

Jeg syntes ikke at barca skal købe Zlatan. Han er måske teknisk dygtig, men tilgengæld er han pisse doven. Han vil ikke kunne levere halvdelen af Eto'o arbejdsrate og presspil desuden er han betydelig langsommere end Eto'o i både almindelig løb, men også i et-to kombinasioner som Barca og især Eto'o har scoret utrolig mange på. Istedet skal vi købe David Villa(som jeg også mener er dårligere end Eto'o). David villa vil passe bedre ind, da han besidder de samme egenskaber som Eto'o. Han har måske hellere ikke den samme arbejdsrate, men tilgengæld er han teknisk dygtig og vil ligesom Eto'o deltage flittigt i de små kombinationer som barca scorer mange mål på.

Goldenbaum
Indlæg: 121
Tilmeldt: lør nov 08, 2008 8:54 pm
Har takket: 14 gange
Blevet takket: 8 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Goldenbaum »

Jeg kunne ikke være mere enig med Leo Messi... Eto'o skal smutte for hans egen skyld og ikke fordi de utaknemmelige fans synes det.

Fatter stadig ikke hvad vi skal med Ibo. Jeg hader at have ret, og når jeg om et par måneder siger, at vi ikke skulle have købt ham, vil mange anklage mig for at være bagklog. Jeg siger det allerede nu. Han kommer ikke til at score nær så mange mål som Eto'o.

Alis

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Alis »

Helt enig med leo messi, dog synes jeg at Ibo vil være en go erstatning.
Men det er rigtig at eto´o ikke får den anerkendelse som han fortjener.

Alle mennesker har en fotografisk hukommelse.
Det er bare ikke alle der har film.

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af zqa »

Alis skrev:Men det er rigtig at eto´o ikke får den anerkendelse som han fortjener.
Og hvorfor gør han så ikke det? Det synes jeg bestemt han gør.
#jesuisSheep

Jbninc

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Jbninc »

Goldenbaum skrev:Jeg kunne ikke være mere enig med Leo Messi... Eto'o skal smutte for hans egen skyld og ikke fordi de utaknemmelige fans synes det.

Fatter stadig ikke hvad vi skal med Ibo. Jeg hader at have ret, og når jeg om et par måneder siger, at vi ikke skulle have købt ham, vil mange anklage mig for at være bagklog. Jeg siger det allerede nu. Han kommer ikke til at score nær så mange mål som Eto'o.
Med al den respekt du nu engang skal have, så tror jeg nu Guardiola har pænt meget mere indsigt i, om en evt. Zlatan Ibrahimovic kan blive et godt alternativ for Eto. Kommer han til klubben, skal han nok gøre det godt. Det kan godt være at han ikke får scoret 30 kasse på en sæson, men med den sæson Barcelona har haft i år, kan man næsten ikke andet end at skuffe.

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af rummenigge »

Goldenbaum skrev:Jeg kunne ikke være mere enig med Leo Messi... Eto'o skal smutte for hans egen skyld og ikke fordi de utaknemmelige fans synes det.

Fatter stadig ikke hvad vi skal med Ibo. Jeg hader at have ret, og når jeg om et par måneder siger, at vi ikke skulle have købt ham, vil mange anklage mig for at være bagklog. Jeg siger det allerede nu. Han kommer ikke til at score nær så mange mål som Eto'o.
Som jeg har argumenteret utallige gange så tror jeg klart Ibra bliver en succes hos Barca.

Hvis Eto'o bliver vil han da fortsætte med at lave mål, men det er et problem at han vil være væk i op til 2 mdr.

Jeg vil også sige at Zlatan behøver ikke at scorer 30 mål for at blive en succes ifht Eto'o. 20 mål vil for mig være en ligeså stor success hvis han samtidig har været med til at sætte de andre i scene, ala Henry i denne sæson.

Zlatan er en gude spiller (en Serie A topscorer som spiller under Mourinho KAN ikke være doven) og vil ikke komme til at stå i skyggen af nogen i den kommende La Liga. Hvis han finder sig til rette i Barca så bliver det stort. En spiller med en styrke som vil gøre ham til en af La Ligas stærkeste samtidig med at han har flair som CR7 hvad kan det ikke blive til?! Come on!

Barcas leveringsspil til offensiven er verdensklasse, måske ikke set bedre i fodboldhistorien over en enkelt sæson,...spillere som Eto'o, Zlatan og Villa har jo optimale betingelser, det kan kun blive godt!

Jeg vil savne Eto'o men afsavnet bliver væsentligt mindre hvis Zlatan kommer til.
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

Raman93
Indlæg: 1573
Tilmeldt: fre jun 12, 2009 7:34 pm
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 64 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Raman93 »

Etoo, skal efter min mening blive. Han er en super, super dygtig angriber! Problemet, er så bare, hvad skal vi de to måneder, når Etoo skal til ANC?


Bojan, kunne spille pladsen, men det er ikke sikkert han vil levere..

Jeg synes vi skal kigge efter "billige spillere," som; Mata, Persie, osv.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Flax_Generous »

Alis skrev:Men det er rigtig at eto´o ikke får den anerkendelse som han fortjener.
De fleste er vel enige i, at Eto'o er en af verdens absolut bedste angribere. Også på trods af, at han havde et gevaldigt formdyk sidst på sæsonen.

Toure

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Toure »

Mata og van Persie spiller ikke spidsangriber, men tværtimod fløje eller offensiv midt. Derfor ville det være helt forkert at købe dem i stedet for Eto'o, da de ikke spiller samme position...

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 9 gæster