Samuel Eto'o

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15180
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1714 gange
Blevet takket: 1141 gange
Kontakt:

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Lopezzz »

Ja, jeg tror også at det er Romario. Det har jeg også hørt i sportsnyheder på eurosport 2
MDCCCXCIX

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Blaugrana92 »

Lopezzz skrev:Ja, jeg tror også at det er Romario. Det har jeg også hørt i sportsnyheder på eurosport 2
Rivaldo
Romário
Så må du selv vælge mellem Eurosport og FC Barcelona! ;) :P
Ved ikke lige hvorfor mine tal ikke var de samme som dem her? :P
Jeg har fundet dem på Wikipedia, men på Barcas hjemmeside står der jo tydeligvis noget andet! :P ;)

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Mander »

Valencia C.F. skrev:Bye Bye Eto'o... Nu vil alle lige pludselig have Ibra frem for dig..

Vildt hvordan så mange af jer gik Zlatan-amok idag.. Eto'o er glemt og hans vilde målgennemsnit..
Er ikke nødvendigvis pludseligt, nogle af os har længe foretrukket Zlatan frem for Eto'o.

Og andre er så blevet overbevist af nogle gode - og ofte gentagede - argumenter. Det er der heller ingen skam i. ;)
I have been complimented many times and they always embarrass me; I always feel that they have not said enough.

emo
Indlæg: 17805
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 367 gange
Blevet takket: 806 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af emo »

Oh no, han er ikke glemt. Han er Barcelona spiller, og regner jeg med at han også er når sæsonen går igang.
Allez...

Goldenbaum
Indlæg: 121
Tilmeldt: lør nov 08, 2008 8:54 pm
Har takket: 14 gange
Blevet takket: 8 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Goldenbaum »

Zlatan kan rende mig et vis sted. Eto'o har for mig været overbevisende og stabil i 5 år. Af en eller anden sjov grund vandt Barca intet inden han kom og i de to sæsoner han har været skadet. Ja godt nok har han brændt chancer, men det gjorde han også i 04/05 og 05/06 hvor Barca vandt ligaen. Manden har trods alt scoret 30 mål og for min skyld kan han også brænde ligeså mange eller flere hvis han bare scorer ligeså mange som han plejer.

Eto'o har vundet tre ligaer og en CL for os, og det vil ægte Barca fans aldrig glemme. Eto'o lever ikke på de flotte driblinger, men på at stå det rigtige sted og sparke den ind og ind imellem laver han flotte mål. Se hans mål mod Betis på camp nou i starten af sæsonen som vi vandt 3-2.

Jeg tror ikke at Zlatan kommer til at score ligeså mange mål som Eto'o og vil komme til at koste klubben en formue. Han laver ikke de nemme mål men kun spektakulære. Men vi har andre spillere til at lave driblingerne...vi har brug for en bomber. Desuden får Zlatan (hvis han kommer til Barca) et kæmpe kulturchock, når han opdager at flere af spillerne kan mere med bolden end ham. Zlatan skal gøre meget for at overbevise mig. Jeg tror personligt ikke at han kan erstatte Eto'o. Jeg synes at han som minimum skal blive en sæson mere og smutte med fri transfer efter han har vundet en ny CL for os. Og alle de idioter på goal.com, der har skrevet kommentarer om at han ikke kan score i vigtige kampe eller engelske hold har fået den lige i hovedet igen. Han har scoret mod alle de store engelske med undtagelse af liverpool.

Her er nogle af målene jeg aldrig glemmer.

Hans første el classico på Camp Nou hvor han kom imellem Carlos og Casillas som troede de havde bolden (nøøj hvor så de dumme ud).
Hans mål mod Arsenal og Man U.

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Mander »

Goldenbaum skrev:Jeg tror ikke at Zlatan kommer til at score ligeså mange mål som Eto'o og vil komme til at koste klubben en formue. Han laver ikke de nemme mål men kun spektakulære. Men vi har andre spillere til at lave driblingerne...vi har brug for en bomber. Desuden får Zlatan (hvis han kommer til Barca) et kæmpe kulturchock, når han opdager at flere af spillerne kan mere med bolden end ham. Zlatan skal gøre meget for at overbevise mig. Jeg tror personligt ikke at han kan erstatte Eto'o. Jeg synes at han som minimum skal blive en sæson mere og smutte med fri transfer efter han har vundet en ny CL for os. Og alle de idioter på goal.com, der har skrevet kommentarer om at han ikke kan score i vigtige kampe eller engelske hold har fået den lige i hovedet igen. Han har scoret mod alle de store engelske med undtagelse af liverpool.
Zlatan laver ingen nemme mål? Jamen det er da også fint, 25 spektakulære mål er sgu meget godt klaret, så kan man jo altid overtale ham til at sætte indersiden på de nemme bolde, og så må han vel komme op på 35-40? Hvornår har det nogensinde været en diskvalificerende årsag, at man er en god dribler? Han er jo samtidig større, stærkere og mere hovedstødsstærk end Eto'o, og det bør da tale for flere mål, hvis man er bomber? Desuden har jeg svært ved at komme i tanke om, hvilke af vores spillere, der kan så meget mere med en bold, end Zlatan kan. Iniesta og Messi er på hans niveau, og ikke langt derfra er Henry og Xavi, men bedre ligefrem? Næppe.
I have been complimented many times and they always embarrass me; I always feel that they have not said enough.

Goldenbaum
Indlæg: 121
Tilmeldt: lør nov 08, 2008 8:54 pm
Har takket: 14 gange
Blevet takket: 8 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Goldenbaum »

Mander skrev:
Goldenbaum skrev:Jeg tror ikke at Zlatan kommer til at score ligeså mange mål som Eto'o og vil komme til at koste klubben en formue. Han laver ikke de nemme mål men kun spektakulære. Men vi har andre spillere til at lave driblingerne...vi har brug for en bomber. Desuden får Zlatan (hvis han kommer til Barca) et kæmpe kulturchock, når han opdager at flere af spillerne kan mere med bolden end ham. Zlatan skal gøre meget for at overbevise mig. Jeg tror personligt ikke at han kan erstatte Eto'o. Jeg synes at han som minimum skal blive en sæson mere og smutte med fri transfer efter han har vundet en ny CL for os. Og alle de idioter på goal.com, der har skrevet kommentarer om at han ikke kan score i vigtige kampe eller engelske hold har fået den lige i hovedet igen. Han har scoret mod alle de store engelske med undtagelse af liverpool.
Zlatan laver ingen nemme mål? Jamen det er da også fint, 25 spektakulære mål er sgu meget godt klaret, så kan man jo altid overtale ham til at sætte indersiden på de nemme bolde, og så må han vel komme op på 35-40? Hvornår har det nogensinde været en diskvalificerende årsag, at man er en god dribler? Han er jo samtidig større, stærkere og mere hovedstødsstærk end Eto'o, og det bør da tale for flere mål, hvis man er bomber? Desuden har jeg svært ved at komme i tanke om, hvilke af vores spillere, der kan så meget mere med en bold, end Zlatan kan. Iniesta og Messi er på hans niveau, og ikke langt derfra er Henry og Xavi, men bedre ligefrem? Næppe.
Iniesta og Messi er en klasse over Ibrahimovic, når det kommer til teknik, og Xavi kan også når han vil, hvilket er set flere gange selvom han tit vælger den nemme løsning. Det behøver ikke at være diskvalificerende at være driblestærk, men jeg ser bare ikke Ibo som en 9'er der kan erstatte Eto'o. Ibo ville være god som en støttende angriber, og selvfølgelig er det flot at han har scoret 25 mål (hvilke er hans mest scorende sæson) hvor han tidligere ikke har scoret flere end 17 mål. Eto'o er verdens bedste center forward og ved hvor han skal placere sig og samtidig kæmper og sætter pres på modstandernes bagerste kæde. Dette er fundamentalt for Barcas spil, og jeg har aldrig set Zlatan gøre dette. Desuden får vi at se i aften hvor dårlig Zlatan er, når han står overfor Europas bedste forsvar a la Morten Olsens tropper.

Det sidste var sarkastisk ment, bare så du ikke begynder at koge over det og begynde at argumentere for at det danske landshold ikke har det bedste forsvar 8)

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Mander »

Goldenbaum skrev:
Mander skrev:
Goldenbaum skrev:Jeg tror ikke at Zlatan kommer til at score ligeså mange mål som Eto'o og vil komme til at koste klubben en formue. Han laver ikke de nemme mål men kun spektakulære. Men vi har andre spillere til at lave driblingerne...vi har brug for en bomber. Desuden får Zlatan (hvis han kommer til Barca) et kæmpe kulturchock, når han opdager at flere af spillerne kan mere med bolden end ham. Zlatan skal gøre meget for at overbevise mig. Jeg tror personligt ikke at han kan erstatte Eto'o. Jeg synes at han som minimum skal blive en sæson mere og smutte med fri transfer efter han har vundet en ny CL for os. Og alle de idioter på goal.com, der har skrevet kommentarer om at han ikke kan score i vigtige kampe eller engelske hold har fået den lige i hovedet igen. Han har scoret mod alle de store engelske med undtagelse af liverpool.
Zlatan laver ingen nemme mål? Jamen det er da også fint, 25 spektakulære mål er sgu meget godt klaret, så kan man jo altid overtale ham til at sætte indersiden på de nemme bolde, og så må han vel komme op på 35-40? Hvornår har det nogensinde været en diskvalificerende årsag, at man er en god dribler? Han er jo samtidig større, stærkere og mere hovedstødsstærk end Eto'o, og det bør da tale for flere mål, hvis man er bomber? Desuden har jeg svært ved at komme i tanke om, hvilke af vores spillere, der kan så meget mere med en bold, end Zlatan kan. Iniesta og Messi er på hans niveau, og ikke langt derfra er Henry og Xavi, men bedre ligefrem? Næppe.
Iniesta og Messi er en klasse over Ibrahimovic, når det kommer til teknik, og Xavi kan også når han vil, hvilket er set flere gange selvom han tit vælger den nemme løsning. Det behøver ikke at være diskvalificerende at være driblestærk, men jeg ser bare ikke Ibo som en 9'er der kan erstatte Eto'o. Ibo ville være god som en støttende angriber, og selvfølgelig er det flot at han har scoret 25 mål (hvilke er hans mest scorende sæson) hvor han tidligere ikke har scoret flere end 17 mål. Eto'o er verdens bedste center forward og ved hvor han skal placere sig og samtidig kæmper og sætter pres på modstandernes bagerste kæde. Dette er fundamentalt for Barcas spil, og jeg har aldrig set Zlatan gøre dette. Desuden får vi at se i aften hvor dårlig Zlatan er, når han står overfor Europas bedste forsvar a la Morten Olsens tropper.

Det sidste var sarkastisk ment, bare så du ikke begynder at koge over det og begynde at argumentere for at det danske landshold ikke har det bedste forsvar 8)
Jeg mener absolut ikke, at Iniesta og Messi er en klasse over Zlatan når det kommer til teknik - de er måske mere effektive mht. at omdanne teknik til resultater på banen, men på ren boldkontrol tror jeg altså ikke, at de ligger over ham. Det går bare hurtigere. ;) Jeg ved godt, at Xavi er en god tekniker, men jeg mener stadig ikke at han er på højde med Zlatan. Min pointe er jo ikke, at vi har dårlige teknikere, min pointe er, at Zlatan er i samme klasse som dem vi har nu (som jeg altså ikke mener tæller Eto'o). Det man hele tiden skal holde in mente med ham den lange er, at han ingen kreatører har bag sig, så han skal skabe meget mere på egen hånd - Eto'o, synes jeg, lever meget højt på andres forarbejde, og det mener jeg altså ikke er vanvittigt unikt, selvom det selvfølgelig er flot at score så mange mål. Jeg tror bare ikke, at det er noget, som Zlatan ikke kan gøre efter. Selv hvis han går glip af et par typiske Eto'o-mål, så vil han jo opveje det med hovedstød og langskud, hvor han er meget stærkere end Eto'o.

Som jeg også har sagt før, så tror jeg stadig, at presspil kan læres - det er da klart, at han ikke gider løbe uafbrudt, hvis der er ingen der forventer det af ham, og det gør man i Barca.

... og tak fordi du påpegede at det var en joke, for man ved sgu aldrig når folk tager de rød-hvide briller på. Men jeg mener altså stadig ikke, at Sverige beviser noget som helst, når nu spillerne er langt under Barca niveau. ;)
I have been complimented many times and they always embarrass me; I always feel that they have not said enough.

Goldenbaum
Indlæg: 121
Tilmeldt: lør nov 08, 2008 8:54 pm
Har takket: 14 gange
Blevet takket: 8 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Goldenbaum »

Hvis Barca køber Ibo, så er der ingen tvivl om at det bliver dyrt både i transfersum og efterfølgende løn. Hvis han så skuffer i hans første sæson, kan det blive et helvede med hans ego, og jeg kan forestille mig at han ikke kan lukke munden. Eto'o ville være et barn iforhold til ham. Eto'o var i det mindste stille de første to år i Barca. Det kan blive et galehus igen. Desuden er Zlatan en stor humørspiller.

Rivaldo10

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Rivaldo10 »



Eto'o er klasse. Så ham egentlig gerne blive i klubben, dog ikke særlig sandsynligt, hvis en ny angriber hentes. Hvis Eto'o bliver, så må Keirrison gerne hentes.

Goldenbaum
Indlæg: 121
Tilmeldt: lør nov 08, 2008 8:54 pm
Har takket: 14 gange
Blevet takket: 8 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Goldenbaum »

Jeg tror bare at hvis Eto'o forlader Barca, til fordel for Zlatan vil det få katastrofale følger. Hans vigtighed for holdet er åbenbart undervurderet eller måske ikke anerkendt. Det minder lidt om, da Real kom af med Makalele... de har ikke været det samme hold siden. Eto'o er vigtigere for Barca end folk tror.

Jeg håber bare at han bliver. Jeg vil ikke være bagklog senere...jeg siger det allerede nu. Det er for dumt.

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15180
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1714 gange
Blevet takket: 1141 gange
Kontakt:

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Lopezzz »

Goldenbaum skrev:Jeg tror bare at hvis Eto'o forlader Barca, til fordel for Zlatan vil det få katastrofale følger. Hans vigtighed for holdet er åbenbart undervurderet eller måske ikke anerkendt. Det minder lidt om, da Real kom af med Makalele... de har ikke været det samme hold siden. Eto'o er vigtigere for Barca end folk tror.

Jeg håber bare at han bliver. Jeg vil ikke være bagklog senere...jeg siger det allerede nu. Det er for dumt.
Enig :wink:
MDCCCXCIX

Hævneren
Indlæg: 127
Tilmeldt: lør sep 22, 2007 10:27 pm

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Hævneren »

Hvori ligger hans vigtighed? Hans primære bidrag har altid været mål, han er ikke den store createur eller dribler. Når hans målnæse fejler bidrager han nærmest ikke med noget.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Blaugrana92 »

Hævneren skrev:Hvori ligger hans vigtighed? Hans primære bidrag har altid været mål, han er ikke den store createur eller dribler. Når hans målnæse fejler bidrager han nærmest ikke med noget.
De laver jo andet end at spille kamp. Mon ikke de taler om hans status i omklædningsrummet og uden for banen?

Goldenbaum
Indlæg: 121
Tilmeldt: lør nov 08, 2008 8:54 pm
Har takket: 14 gange
Blevet takket: 8 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Goldenbaum »

Valencia C.F. skrev:
Blaugrana92 skrev:
Hævneren skrev:Hvori ligger hans vigtighed? Hans primære bidrag har altid været mål, han er ikke den store createur eller dribler. Når hans målnæse fejler bidrager han nærmest ikke med noget.
De laver jo andet end at spille kamp. Mon ikke de taler om hans status i omklædningsrummet og uden for banen?
Du mener som tidligere set hvor han "tær" sig som et barn, og ender med håndgemæng, og spreder dårlig harmoni.. (dette er baseret på tidligere sæsoner end den netop overstående hvor han har været eksemplarisk..)
Så du tror ikke at Zlatan kommer til at opføre sig værre end Eto'o? Jeg siger bare held og lykke med problembarnet, men jeg tror nu heller ikke at det generer dig som Valencia fan, at Barca får en ny nedtur. Det er jo den eneste måde Valencia har en chance på. Eto'o bidrager altid med fight og pres på modstanderne og har gjort det i 5 år. Det er ikke fordi Guardiola har "lært ham" at presse modstandernes boldholdere. Og ja hans målnæse kan ikke ignoreres, jeg synes bare at folk har tendenser til kun at huske at han har brændt chancer osv.

Det kan godt være tilfældigt, men Barca's offensiv fungerede ikke i de sæsoner han har været skadet i flere måneder.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 24 gæster