10 - Lionel Andrés Messi

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

eldurum

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af eldurum »

emo skrev:Nu er det ikke meget værre end hvad andre offensive spillere udsættes for. Det er utrolig nemt at klippe en film sammen med firspark. Messis hurtighed og vrid virker mere dramatisk ved en takling end det egentlig er.

Syntes slet ikke at der spilles specielt hårdt på Messi, og føler hellere ikke at han er spilleren der bliver jagtet af alle. Samme film med samme effekt ville sagtens kunne laves med andre spillere, Ribery, Camaroneisi, Mark Gonzales, Robinho, Absalonsen osv. osv.
skrev nu også at modspillerne prøver at ødelægge de bedste spilleres spil og ikke kun Ronaldo , Messi etc.
Med de bedste spillere relateres der til de hurtige, driblestærke spillere, som er svære at håndtere defensivt, som jo bl.a. er hele den håndfuld spillere du efterfølgende høster frem.
Senest rettet af eldurum tors mar 05, 2009 8:23 pm, rettet i alt 1 gang.

Toure

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Toure »

Hehe, jeg kan godt lide Gareth Southgates kommentar i starten af James Morrissons tackling på Ronaldo. Men især tacklingen på Victor Anichebe var grusom at se på. Jeg har lige hørt at Anichebe er ude resten af sæson, og min mening er, at ham der udførte gerningen burde straffes hårdt. Nu snakker jeg ikke om piskeslag, men om en lang karantæne på 5-6-7 kampe - så han indser at sådanne tacklinger ikke hører hjemme i fodbold. Man kan godt gå til den, men ikke i dén grad man ser i dine klip, Flax_Generous.

Jeg har dog en smule forståelse for tacklingerne på Cristiano Ronaldo. Han har en meget irriterende attitude på banen, og så er det klart man får en del knubs (især i England, hvor man hader den slags arrogance på banen.) Men det er stadig klart for mig, at man bare skal lade være med sådanne horror-tacklinger, som man ser mere og mere den dag i dag.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Flax_Generous »

Zinker skrev:Man får sgu ondt i øjnene at se på så meget død og ødelæggelse.
Zinker skrev:Hehe, jeg kan godt lide Gareth Southgates kommentar i starten af James Morrissons tackling på Ronaldo. ... Jeg har dog en smule forståelse for tacklingerne på Cristiano Ronaldo.
Hvis du ønsker onde tacklinger fjernet, som du antyder i første indlæg, kan du ikke bagefter sige sådan noget i andet indlæg. Det er uhyre kontraproduktivt og ærlig talt ret idiotisk. Hvis Messi en dag bliver ødelagt på grund af en grim, grim tackling kan alle vi andre ægte fodboldfans takke sådan nogle som dig, Morrison og Southgate.

Ingen tolerance overfor sådanne tacklinger. End of story. Hvis fans, spillere og managere ikke fatter dette, så får man dem aldrig fjernet og man får aldrig beskyttet de bedste fodboldspillere.

Toure

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Toure »

Flax_Generous skrev:
Zinker skrev:Man får sgu ondt i øjnene at se på så meget død og ødelæggelse.
Zinker skrev:Hehe, jeg kan godt lide Gareth Southgates kommentar i starten af James Morrissons tackling på Ronaldo. ... Jeg har dog en smule forståelse for tacklingerne på Cristiano Ronaldo.
Hvis jeg ønsker onde tacklinger fjernet, som jeg antyder i mit første indlæg, kan jeg ikke bagefter sige sådan noget i et andet indlæg. Det er uhyre kontraproduktivt og ærlig talt ret idiotisk. Hvis Messi en dag bliver ødelagt på grund af en grim, grim tackling kan alle i andre ægte fodboldfans takke sådan nogle som mig, Morrison og Southgate.

Ingen tolerance overfor sådanne tacklinger. End of story. Hvis fans, spillere og managere ikke fatter dette, så får man dem aldrig fjernet og man får aldrig beskyttet de bedste fodboldspillere.
Hvad snakker du om? Det er og bliver fodbold, og man skal da ikke "beskytte" de bedste spillere? Så ville fodbold blive noget kunstigt, og noget fjernt. Hvis man virkelig kæmper for sit hold, så bliver man nødt til at tackle, og ikke tænke: "Uha, der er Messi - ham skal jeg passe meget på." Tacklinger har altid været en del af sporten - også grove.

Det med Ronaldo kan jeg nemt svare der på. Han spiller med sådan en arrogance i spillet, at han spørger om at blive tacklet. På den måde kan jeg godt forstå Southgates kommentar - jeg ville da også have givet Ronaldo et ordentligt spark i den der situation :lol: .

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Flax_Generous »

Zinker skrev:Hvad snakker du om? Det er og bliver fodbold, og man skal da ikke "beskytte" de bedste spillere?
Dommeren skal beskytte de mest udsatte spillere (som regel de bedste og de hurtigste, hvilket flere har pointeret) mod voldelige tacklinger og overfald. Det er en af grundene til, at de er på banen og det er en af grundene til, at det er regler imod 'violent conduct' og 'serious foul play'. Problemet er, at disse regler ikke bliver benyttet tilstrækkeligt. Joe Cole fik kun gult kort for sin tackling på Ronaldo, Michael Ball fik intet for at sparke Ronaldo i maven og - for at komme med et Messi-eksempel - Real Madrid fik gentagne gange i denne sæsons kamp lov til at sparke Messi ned uden at blive straffet tilstrækkeligt. Dommerne forsømmer alt for ofte dette, både i Spanien og England.
Zinker skrev:Det med Ronaldo kan jeg nemt svare der på. Han spiller med sådan en arrogance i spillet, at han spørger om at blive tacklet. På den måde kan jeg godt forstå Southgates kommentar - jeg ville da også have givet Ronaldo et ordentligt spark i den der situation :lol: .
I så fald er du en idiot. Seriøst. Som Barca- og Messi-fan burde du da af alle kunne være med til at kæmpe imod voldelige og onde tacklinger.
Senest rettet af Flax_Generous tors mar 05, 2009 9:56 pm, rettet i alt 1 gang.

Toure

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Toure »

Jeg er imod voldelige tacklinger - med Ronaldo som undtagelse.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Flax_Generous »

Zinker skrev:Jeg er imod voldelige tacklinger - med Ronaldo som undtagelse.
'Kontraproduktivt' indgår vist ikke i dit ordforråd. Hvis Messi en dag bliver ødelagt kan vi takke dig og dine venner på banen for ikke at være med til at bekæmpe voldelige tacklinger seriøst og konsekvent. Jeg håber, at idiot indgår i dit ordforråd.

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af JonasV »

Zinker skrev:Jeg er imod voldelige tacklinger - med Ronaldo som undtagelse.
Gudfader, nu rammer niveauet bunden. Come on.

Toure

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Toure »

Flax_Generous skrev:
Zinker skrev:Jeg er imod voldelige tacklinger - med Ronaldo som undtagelse.
'Kontraproduktivt' indgår vist ikke i dit ordforråd. Hvis Messi en dag bliver ødelagt kan vi takke dig og dine venner på banen for ikke at være med til at bekæmpe voldelige tacklinger seriøst og konsekvent. Jeg håber, at idiot indgår i dit ordforråd.
Hvis du tror at jeg vil have at Messi bliver skadet, så er du, min ven, idiot. Jeg synes bare at Ronaldo er en meget irriterende, og derfor siger jeg bare at han er irriterende - på en meget overdrevet måde, for at det fremmer forståelsen. Eller kender du måske ikke udtrykket overdivelse? Idiot...

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Flax_Generous »

Det er for off-topic det her, men jeg håber, at du har fattet min pointe, Zinker. Tænk dig om. Det kan man altså godt som 15-årig.

Toure

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Toure »

Jeg har forstået hvor du vil hen af, Flax. Jeg er bare ikke enig. Jeg synes at fodbold skal blive ved med at være fodbold, og at dommeren ikke skal tage hensyn til spillere. Han skal sgu dømme objektivt, hvis systemet skal fungere...

Og lad være med, at have det at jeg er 15 år, med i dine argumenter. Det gør bare diskussionen træls, og nedtalende.

Rivaldo10

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Rivaldo10 »

Kan du ikke se, at du har modstridende argumenter i din diskussion?

Om spilleren hedder Messi, Guti, Tamudo er ligegyldigt, voldelige tacklinger med det ene formål, at skade mostanderen, burde ikke finde sted på en fodboldbane. Når det endelig finder sted, så bør det straffes hårdt.

Toure

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Toure »

Selvfølgelig skal man ikke skade spillere. Men jeg synes ikke at dommeren skal særbehandle spillere, som Flax siger.

Og så er den skid vist slået.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Flax_Generous »

Zinker skrev:Selvfølgelig skal man ikke skade spillere. Men jeg synes ikke at dommeren skal særbehandle spillere, som Flax siger.
Du har tydeligvis ikke fattet min pointe. Ovenstående har jeg aldrig sagt. Jeg siger, at dommeren skal følge reglerne korrekt og dermed beskytte spillere mod 'violent conduct' og 'serious foul play'. De spillere som udsættes for dette er oftest de driblestærke, hurtige spillere som Messi og C. Ronaldo, men der bliver for sjældent slået ned på det og der mangler en organiseret kamp mod det.

Til gengæld skrev du: "Jeg er imod voldelige tacklinger - med Ronaldo som undtagelse." Hvilket er meget, meget kontraproduktivt at mene, og i mine øjne direkte skadeligt, ikke kun for C. Ronaldo, men også for alle andre spillere som baserer deres spil på hurtighed og evnen til at afdrible modstandere i tætte dueller, f.eks. Messi.

Så FC. Barcelona's fortolkning af diskussionen er faktisk korrekt. Og nu gider jeg ikke mere, for nu burde det være klart for alle hvad jeg mener.

Toure

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Toure »

det med cristiano ronaldo og undtagelsen var bare en joke. jeg er ikke en bølle, og jeg er imod vold i fodbold.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 17 gæster