"L'entorn", Velkommen-tråden for cules.

Kom ind og sig hej!
Brugeravatar
De La Barça
Indlæg: 802
Tilmeldt: tors apr 20, 2017 11:19 am
Har takket: 298 gange
Blevet takket: 44 gange

Re: "L'entorn", Velkommen-tråden for cules.

Indlæg af De La Barça »

zqa skrev:Velkommen!
Tak for velkomsten.
zqa skrev:https://www.facebook.com/penyacph/ Den danske penya ser kampe på den glade gris :)
Fedt. Er det stadig i baghuset det foregår eller er det på selve Den Glade Gris?

kklaus
Indlæg: 9705
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 628 gange
Blevet takket: 1270 gange

Re: "L'entorn", Velkommen-tråden for cules.

Indlæg af kklaus »

Velkommen til! :-)
Giv mig min sko tilbage, røv!

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: "L'entorn", Velkommen-tråden for cules.

Indlæg af zqa »

Inde på grisen. Hold øje med events på penya siden :)
#jesuisSheep

Jesper
Indlæg: 34
Tilmeldt: fre aug 10, 2018 9:06 pm
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 6 gange

Re: "L'entorn", Velkommen-tråden for cules.

Indlæg af Jesper »

Hej Barca-fans

Jeg er nok ikke så hardcore fan-agtig som mange andre herinde, vil fx aldrig omtale klubben i førstepersonstermer som "vi" og "os". For jeg er ikke medlem af FC Barcelona, jeg har aldrig spillet i klubben, aldrig set en kamp på Camp Nou, faktisk har jeg aldrig været i Spanien. Så sprogligt at inkludere mig selv i det føles for mig helt forkert. Jeg er ikke en del af klubben, kun en tv-fan.

Jeg blev fan på grund af tv. Efter en skilsmisse i 2003 kom jeg til at bo alene og skiftede til den hundedyre store tv-pakke (det var aldrig gået med konen *GG*) - og pludselig kunne jeg se spansk fodbold (som jeg ellers i årevis kun havde set i glimt på tv-sporten, når Laudrup havde scoret et mål - det var først langt senere, jeg på youtube så hans geniale pasningsspil og fik øjnene op for, hvor god han egentlig var).

Men dengang i 2003 blev jeg fanget af ham den nye, langhårede brasilianer med det kæmpe store smil. Han blev bare bedre og bedre, lavede de mest vanvittige og teknisk/fysisk nærmest umulige driblinger, nogle gange stod han og jonglerede med bolden, som om han bare trænede, og så afdriblede han lige 1-2-3 modspillere ved at jonglere bolden over eller forbi dem. Eller han stod og dansede samba uden for feltet, mens bolden lå stille foran ham, og de forbløffede forsvarere vidste, at de ikke kunne tage den fra ham - og så huggede han den pludseligt i mål fra stående. Og altid med det kæmpe store smil, der i den grad blev hans varemærke og signalerede glæden ved at spille fodbold.

Det så ud som om, han kunne få bolden til at gøre alt, hvad han ønskede. Og en holdkammerat (jeg husker ikke hvem) sagde det rammende i et interview: "En af de nærmeste dage får han bolden til at tale". Udtalelsen faldt vist i sæsonen 2005-2006, hans bedste overhovedet, hvor han fik stående klapsalver af Real Madrid-fans efter at have scoret to næsten identiske solomål i 3-0 ydmygelsen af kongeklubben på Santiago Bernabeu.

Ronaldinho shinede kun få år, indtil han glemte sit unikke talent på en natklub et eller andet sted. Men i de få år, hvor han virkelig toppede, nåede han et niveau, som jeg ikke har set hos nogen anden fodboldspiller. Folk snakker om, at Messi og Ronaldo er fra en anden planet eller galakse, og de har da også holdt et ufatteligt højt niveau gennem hele karrieren (jeg prøver slet ikke at tale dem ned). Men Ronaldinho var i de få år, han virkelig var på toppen, fra en helt anden dimension.

Ronaldinho-æraen gjorde også, at jeg fik øjnene op for den måde, Barca spillede fodbold. Tiki-taka'en og hvordan man kunne jonglere bolden rundt mellem spillere, der var så teknisk og taktisk stærke, at de stadig kunne få spillet til at flyde, selv om de bogstaveligt talt havde en modstander hængende på nakken (de havde de tit). Med førstegangsafleveringer, der lå præcist i medspillerens løb, de spillede som var de én sammenhængende organisme. Og de spillede sådan i alle kampe uanset presset.

Det var jo sådan, fodbold skulle spilles. Derfor blev jeg Barca-fan.
Senest rettet af Jesper man sep 17, 2018 3:15 pm, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: "L'entorn", Velkommen-tråden for cules.

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Velkommen Jesper... Kan kun være enig i dine betragtninger. For mig er Ronaldinho den bedste spiller nogensinde i historien - *på sine bedste dage*- dog var hans bedste dage kun få i sammenligning med Messi feks.

Jeg kan fortælle at jeg startede med at følge og holde med Barca pga Romario.. Ikke engang pga. Laudrup der spillede sammen med Romario.

Jeg må dog her efter 12-13 år med Messi erkende at hans konsistente genistreger gennem alle disse år får mig til at hylde ham som historiens bedste spiller.. kun overgået - få dage - af Ronaldinho.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Brugeravatar
De La Barça
Indlæg: 802
Tilmeldt: tors apr 20, 2017 11:19 am
Har takket: 298 gange
Blevet takket: 44 gange

Re: "L'entorn", Velkommen-tråden for cules.

Indlæg af De La Barça »

Velkommen Jesper.

Ronnie var ganske enkelt en forrygende fodboldspiller og hvor er jeg dog glad for Laporta ikke var i stand til at overholde sit valgløfte dengang i 2003.

Visca el Barça i Visca Catalunya

Jesper
Indlæg: 34
Tilmeldt: fre aug 10, 2018 9:06 pm
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 6 gange

Re: "L'entorn", Velkommen-tråden for cules.

Indlæg af Jesper »

Tak for jeres venlige velkomst til barcelona.dk!

Jeg vil lige skynde mig at sige, at min hyldest til Ronaldinho absolut ikke er ment som en kritik af Messi, der IMO har været den klart bedste fodboldspiller i de seneste 10 år (uanset de latterlige individuelle priser, der uddeles, og uanset at Barca har fejlet i ChL de seneste år, og uanset at Christiano har vundet en del af dem).

DinhoCulé
Indlæg: 8
Tilmeldt: ons sep 26, 2018 10:00 pm
Blevet takket: 4 gange

Re: "L'entorn", Velkommen-tråden for cules.

Indlæg af DinhoCulé »

Hej alle,

Jeg har i mange år været flittig læser både på fcbarcelona.dk og her på forum, og nu er det så blevet tid til, at jeg også vil blande mig lidt i den gode debat.

Mit navn er Frederik, jeg er 23 år og har været Barca-afhængig siden midten af nullerne. Som så mange andre oplevede, var det en hvis brasilianer, der var hovedårsag til, at jeg valgte at dedikere mig til FC Barcelona. Ronaldinho var - indtil natklubberne steg ham til hovedet - det helt perfekte forbillede, man kunne have som en ung og fodboldtosset knægt. Et sublimt fodboldspil kombineret med en forbilledlig udstråling på banen gjorde ham til en rollemodel for mig og mange andre.

I samme periode dukkede Messi selvfølgelig op og var med til at skabe det bedste fodboldhold i historien. Netop det bedste fodboldhold i historien var jeg førstehåndsvidne til, da jeg i 2010 ofrede mine konfirmationspenge på at rejse til Barcelona og opleve Messi og co. på Camp Nou. Sevilla blev sendt hjem med en lussing på 4-0, og samme aften tabte Real Madrid i Bilbao. En helt perfekt tur.

Siden har jeg også været på Camp Nou i marts 2018, hvor holdet desværre røg ud til Juventus i Champions League-kvartfinalen. Stemningen på stadion var dog helt fantastisk, og man følte virkelig, at fansene ville udvise en evig taknemmelig efter den magiske kamp mod PSG.

Nå, ikke mere om mig. Jeg glæder mig til at blande mig i debatten sammen med alle jer andre Barca-fans. Visca Barca!
Oeeee, oe Barca oe

Brugeravatar
whidgee
Indlæg: 2759
Tilmeldt: søn maj 19, 2013 10:18 pm
Har takket: 151 gange
Blevet takket: 287 gange

Re: "L'entorn", Velkommen-tråden for cules.

Indlæg af whidgee »

DinhoCulé skrev:Hej alle,

Jeg har i mange år været flittig læser både på fcbarcelona.dk og her på forum, og nu er det så blevet tid til, at jeg også vil blande mig lidt i den gode debat.

Mit navn er Frederik, jeg er 23 år og har været Barca-afhængig siden midten af nullerne. Som så mange andre oplevede, var det en hvis brasilianer, der var hovedårsag til, at jeg valgte at dedikere mig til FC Barcelona. Ronaldinho var - indtil natklubberne steg ham til hovedet - det helt perfekte forbillede, man kunne have som en ung og fodboldtosset knægt. Et sublimt fodboldspil kombineret med en forbilledlig udstråling på banen gjorde ham til en rollemodel for mig og mange andre.

I samme periode dukkede Messi selvfølgelig op og var med til at skabe det bedste fodboldhold i historien. Netop det bedste fodboldhold i historien var jeg førstehåndsvidne til, da jeg i 2010 ofrede mine konfirmationspenge på at rejse til Barcelona og opleve Messi og co. på Camp Nou. Sevilla blev sendt hjem med en lussing på 4-0, og samme aften tabte Real Madrid i Bilbao. En helt perfekt tur.

Siden har jeg også været på Camp Nou i marts 2018, hvor holdet desværre røg ud til Juventus i Champions League-kvartfinalen. Stemningen på stadion var dog helt fantastisk, og man følte virkelig, at fansene ville udvise en evig taknemmelig efter den magiske kamp mod PSG.

Nå, ikke mere om mig. Jeg glæder mig til at blande mig i debatten sammen med alle jer andre Barca-fans. Visca Barca!
Hej Frederik. Velkommen til :glad:

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: "L'entorn", Velkommen-tråden for cules.

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Hej Frederik... min jomfru tur til Camp`en var også i 2010... nærmere bestemt den 11-9-2010... og det var mod upåagtede oprykkede Herkules... hvor vi tabte helt skandaløst til med 0-2

Jeg rejser min, een gang om året derned for at se en kamp.

Velkommen til.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

PuyolErGud
Indlæg: 10610
Tilmeldt: lør okt 27, 2012 10:26 pm
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 595 gange
Blevet takket: 563 gange

Re: "L'entorn", Velkommen-tråden for cules.

Indlæg af PuyolErGud »

Ja, velkommen til! Min første tur var i efteråret 2009 købt for mine konfirmationspenge. Året hvor Zlatan kom til, så det vrimlede med svenskere. Vi vandt 1-0 på et mål af Pedro. Derudover husker jeg kampen for de tre piger der sad foran mig, helt nede ved banen, og hele tiden råbt: "Dani, Dank, Dani" efter Dani Alves.

Og i morgen tager jeg kamp nummer 12 eller 13 mod Villarreal!

Sendt fra min EVA-L09 med Tapatalk

El 1+8
Indlæg: 5
Tilmeldt: fre jul 10, 2020 10:59 pm
Blevet takket: 2 gange

Re: "L'entorn", Velkommen-tråden for cules.

Indlæg af El 1+8 »

Mit første besøg på Camp Nou var i 95-96 hvor Barcelona vandt 1-0 over Madrid og Nadal scorede. Har fulgt den spanske liga siden 1989. Laudrup var rykket til Madrid det år og kan huske der ca var 110.000 tilskuere til den kamp.

Besøgte Camp Nou igen i 2006 men så ingen kamp.

Navn Steffen

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: "L'entorn", Velkommen-tråden for cules.

Indlæg af SpillerSomMESSI »

El 1+8 skrev:
lør jul 11, 2020 2:50 pm
Mit første besøg på Camp Nou var i 95-96 hvor Barcelona vandt 1-0 over Madrid og Nadal scorede. Har fulgt den spanske liga siden 1989. Laudrup var rykket til Madrid det år og kan huske der ca var 110.000 tilskuere til den kamp.

Besøgte Camp Nou igen i 2006 men så ingen kamp.

Navn Steffen
Så er du nok på alder med mig...

Jeg startede med at holde med Barca pga Romario... han var fuldstændig vanvittig!

Må også indrømme at jeg var AC Milan fan i slut 80’erne og start 90’erne... men hvem var ikke det?!


Velkommen!
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

El 1+8
Indlæg: 5
Tilmeldt: fre jul 10, 2020 10:59 pm
Blevet takket: 2 gange

Re: "L'entorn", Velkommen-tråden for cules.

Indlæg af El 1+8 »

Jeg har været meget klar over hvem jeg har holdt med og har aldrig skiftet klub. Så Milan er ikke en af dem jeg har brugt tid på, men jo man kan godt blive facineret af andre klubber osv. men vil aldrig skifte klub

Brugeravatar
Paulinho15
Indlæg: 519
Tilmeldt: man jun 29, 2020 11:16 pm
Geografisk sted: Vejle
Har takket: 394 gange
Blevet takket: 106 gange

Re: "L'entorn", Velkommen-tråden for cules.

Indlæg af Paulinho15 »

Hej, jeg har ikke lige fået præsenteret mig selv.

Mit navn er Rune, jeg er 23 år og har været Barca-fan siden jeg var på Camp Nou for første gang, da jeg var 4-5 år ca.
Jeg har været i Barcelona fire-fem gange i mit liv og jeg har set en kamp på Camp Nou. Det var i Champions League mod Viktoria Plzen, hvor vi vandt 2-0 på mål af Iniesta og David Villa.

Som bonusinfo skriver jeg også for fcbarcelona.dk - jeg havde fireårsdag den 11. juli - tager gerne fire år mere. Håber i er glad for fcbarcelona.dk.

Det var lidt om mig :)
Dance in the faith of the Lord and let your actions speak louder than your words 🕺💃

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 2 gæster