Konspirations Teorier

Her kan man skrive om alt mellem himmel og jord

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Konspirations Teorier

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Jesni skrev:
EDIT: Haha, ej come on. Det klip du viser med en "NASA-fyr", der fortæller om udfordringerne, siger intet kritisk- istedet siger han jo netop, at Orion har beskyttelsen, men i klippet kommer der nogle comments af en unavngiven kilde der kritiserer det....... I'm out. Det er simpelthen for dumt :D
Nej, du har jo ikke set klippet igennem så.. Han siger at når man kommer forbi udfordringen ved at sende mennesker igennem Van Allan bæltets bestråling kan man bemande disse rum ekspeditioner.. du har åbenbart ikke set klippet helt færdig.

Hav dog respekt for eksperter der betvivler det *du* tror er sandt.. NASA kan altså godt betvivles uden at man er idiot.
Der er bestemt ikke 98% opbakning af NASA af eksperter.

Men jeg har ikke lyst til at debattere dette da det er en skrue uden ende på begge sider..
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Konspirations Teorier

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Jesni skrev: EDIT: Videnskab.dk har allerede svaret på de fleste af tingene her, blandt andet hypotesen om bæltet, og at det både gælder for instrumenter og mennesker:

http://videnskab.dk/kultur-samfund/pryg ... anelanding
Det er jo det der er en skrue uden ende..

Listen indeholder nogle af de banale ting som netop ikke er konklusative for at der ikke har fundet en månelanding sted..

Men netop punktet:
»Men bælterne var kendt dengang, så man tilrettelagde astronauternes rejse, så de fik så lidt stråling som muligt. Hvis man ikke opholder sig i området i lang tid, får man ikke nogen stor dosis. Skulle man få den sindssyge idé at bo der, skulle man være godt beskyttet, men med de rette beregninger kan man godt komme igennem.«
- Det er jo netop den forklaring der bliver contestet af seriøse videnskabsmænd. Og siden apollo missionerne har ikke et eneste mennesker været igennem Van Allan bæltet... Og det var det ham der NASA fyren sagde noget om at man har nogle udfordringer med pt. at løse.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: Konspirations Teorier

Indlæg af Jesni »

Titlen på klippet er for det første misvisende, da manden aldrig siger det, titlen antyder. Han siger ikke, det er umuligt eller at man ikke har været igennem det før. Han siger blot, at man sender den nye type skib igennem det for at teste det, og løse evt problemer, så man kan sende mennesker igennem det. Altså, man tester for kalibrere dette type skib. Ikke at andre skibe ikke har kunnet gøre det.

Det er en introduktionsfilm om Orion, der på NASA's hjemmeside hedder Trial by fire, som netop forklarer, hvordan de arbejder, og hvordan de tester Orion ved at smide den ud i f.eks. bæltet for at få den data, de skal bruge for at gøre den sikkert.

Sorry, SpillersomMessi, men klippet bliver på grov vis misfortolket, og manden indrømmer intet, konspirationsteoretikerne gerne vil høre.

Jeg skal videre med specialet, så det var sidste post fra min side.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Konspirations Teorier

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Jesni skrev:Titlen på klippet er for det første misvisende, da manden aldrig siger det, titlen antyder. Han siger ikke, det er umuligt eller at man ikke har været igennem det før. Han siger blot, at man sender den nye type skib igennem det for at teste det, og løse evt problemer, så man kan sende mennesker igennem det. Altså, man tester for kalibrere dette type skib. Ikke at andre skibe ikke har kunnet gøre det.

Det er en introduktionsfilm om Orion, der på NASA's hjemmeside hedder Trial by fire, som netop forklarer, hvordan de arbejder, og hvordan de tester Orion ved at smide den ud i f.eks. bæltet for at få den data, de skal bruge for at gøre den sikkert.

Sorry, SpillersomMessi, men klippet bliver på grov vis misfortolket, og manden indrømmer intet, konspirationsteoretikerne gerne vil høre.

Jeg skal videre med specialet, så det var sidste post fra min side.
Og sidste post fra min side.. Vi er ikke enige om betydningen af det han siger.. Der burde jo ikke være problemer med at beskytte mennesker i dette fartøj da man allerede i 1969 havde teknologien til at gøre det.. benyt dette til Orion ... 1969 er altså næsten 40 år siden.

P.S. Jeg er hverken overbvist om det ene eller det andet i måne landingerne, men som sagt, hælder jeg mest til at det er HOAX..

This is Ripley, last survivor of the Nostromo, signing off, men denne gamle slager:

phpBB [video]
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Konspirations Teorier

Indlæg af Flax_Generous »

Konspirationsteorier falder altid til jorden, hvis man bruger bare en brøkdel af den autistiske entusiasme, som konspirationsteoretikerne bruger på at fordreje ubetydelige detajler og hændelser, til at granske de alternative forklaringer. For de alternative forklaringer er konsekvent mere uplausible og utroværdige end de officielle. F.eks. var det i 1969 formentlig lettere bare at rejse til månen end at fake det hele.

Nå, men hvad med 9/11, SpillerSomMESSI? Du er overbevist om, at de officielle forklaringer ikke er sande, men hvad mener du?

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Konspirations Teorier

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Flax_Generous skrev:Konspirationsteorier falder altid til jorden, hvis man bruger bare en brøkdel af den autistiske entusiasme, som konspirationsteoretikerne bruger på at fordreje ubetydelige detajler og hændelser, til at granske de alternative forklaringer. For de alternative forklaringer er konsekvent mere uplausible og utroværdige end de officielle. F.eks. var det i 1969 formentlig lettere bare at rejse til månen end at fake det hele.

Nå, men hvad med 9/11, SpillerSomMESSI? Du er overbevist om, at de officielle forklaringer ikke er sande, men hvad mener du?
Jeg mener blot at stål bygningerne ikke burde falde sammen på den måde ved brand. Og at bygning 7 slet ikke burde været faldet sammen.

Men hvad forklaringen egentlig er ved jeg ikke en disse om, og jeg føler heller ikke at det er vigtigt i mit liv... jeg forbeholder mig bare ret til ikke at godtage den officielle forklaring på det der skete den 11/9.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Konspirations Teorier

Indlæg af Blaugrana92 »

Flax_Generous skrev:F.eks. var det i 1969 formentlig lettere bare at rejse til månen end at fake det hele.
Jeg har før haft den her debat, da der er en i min nære familie, der tror det var fake, og lige netop det der argument, er klart det der har været tættest på at overbevise hende om sandheden.

Hvis USA havde faket en månelanding midt i den kolde krig, skal der ikke ret meget fantasi til, for at forestille sig hvor hurtigt Sovjetunionen havde fundet ud af det, og hvor voldsomt man fra officiel sovjetisk side, havde markeret sig for at påpege at det hele var uægte. Det skete bare aldrig, fordi månelandingen helt reelt fandt sted.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Konspirations Teorier

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Blaugrana92 skrev:
Flax_Generous skrev:F.eks. var det i 1969 formentlig lettere bare at rejse til månen end at fake det hele.
Jeg har før haft den her debat, da der er en i min nære familie, der tror det var fake, og lige netop det der argument, er klart det der har været tættest på at overbevise hende om sandheden.

Hvis USA havde faket en månelanding midt i den kolde krig, skal der ikke ret meget fantasi til, for at forestille sig hvor hurtigt Sovjetunionen havde fundet ud af det, og hvor voldsomt man fra officiel sovjetisk side, havde markeret sig for at påpege at det hele var uægte. Det skete bare aldrig, fordi månelandingen helt reelt fandt sted.
Jo det er sket.. både før og nu..
http://www.independent.co.uk/news/world ... 27714.html

Og siger i virkeligt at det var lettere i 1969 at sende folk til månen og tilbage end at fake det????!!!!??

Det er jo i virkligheden det omvendte der har fået rigtig mange mennesker til alvorligt at betvivle at det skete... det er i den grad svært at sende mennesker til månen og tilbage i sikker tilstand.

At fake kræver også en del.. men ikke at risikere at slå folk ihjel og vise det live.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Konspirations Teorier

Indlæg af Blaugrana92 »

I øvrigt har der de seneste måneder jo, desværre, været en lille håndfuld NBA spillere, desværre nogle af dem ganske profilerede, for at give sin støtte til flat earth "teorien". Det er simpelthen forfærdeligt idiotisk. Som sagt er det desværre en ret profileret spiller, der startede sagen, så man frygter jo helt at det inspirerer unge mennesker, til også selv at blive dumme i det voksne liv.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Konspirations Teorier

Indlæg af Blaugrana92 »

SpillerSomMESSI skrev:
Blaugrana92 skrev:
Flax_Generous skrev:F.eks. var det i 1969 formentlig lettere bare at rejse til månen end at fake det hele.
Jeg har før haft den her debat, da der er en i min nære familie, der tror det var fake, og lige netop det der argument, er klart det der har været tættest på at overbevise hende om sandheden.

Hvis USA havde faket en månelanding midt i den kolde krig, skal der ikke ret meget fantasi til, for at forestille sig hvor hurtigt Sovjetunionen havde fundet ud af det, og hvor voldsomt man fra officiel sovjetisk side, havde markeret sig for at påpege at det hele var uægte. Det skete bare aldrig, fordi månelandingen helt reelt fandt sted.
Jo det er sket.. både før og nu..
http://www.independent.co.uk/news/world ... 27714.html

Og siger i virkeligt at det var lettere i 1969 at sende folk til månen og tilbage end at fake det????!!!!??

Det er jo i virkligheden det omvendte der har fået rigtig mange mennesker til alvorligt at betvivle at det skete... det er i den grad svært at sende mennesker til månen og tilbage i sikker tilstand.

At fake kræver også en del.. men ikke at risikere at slå folk ihjel og vise det live.
Begynder vi nu, at sætte lighedstegn mellem at opfordre til en undersøgelse, og så hårdnakket at påstå at det var fake?

Kan vi blive enige om, at Sovjetunionen aldrig officielt meldte ud, at månelandingen utvivlsomt måtte have været faket? Ja, det kan vi godt, for det er realiteten.

I øvrigt var landingen i '69 ikke den eneste. Hvad mener du om de efterfølgende landinger? Der har gået 12 mænd på månen. Og hvad med Yuri Gargarin? Hvad med Den Internationale Rumstation? Er det også alt sammen fake, eller er det let nok så længe man ikke lige skal en hurtig tur gennem Van Allen bæltet?

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Konspirations Teorier

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Blaugrana92 skrev:I øvrigt har der de seneste måneder jo, desværre, været en lille håndfuld NBA spillere, desværre nogle af dem ganske profilerede, for at give sin støtte til flat earth "teorien". Det er simpelthen forfærdeligt idiotisk. Som sagt er det desværre en ret profileret spiller, der startede sagen, så man frygter jo helt at det inspirerer unge mennesker, til også selv at blive dumme i det voksne liv.
Enig.. Flat earth er stupid.. det er rigtig mange af de andre konspirations teorier også.. især når de begynder på UFO'er og andet sjovt.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Konspirations Teorier

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Blaugrana92 skrev:
SpillerSomMESSI skrev:
Blaugrana92 skrev:
Flax_Generous skrev:F.eks. var det i 1969 formentlig lettere bare at rejse til månen end at fake det hele.
Jeg har før haft den her debat, da der er en i min nære familie, der tror det var fake, og lige netop det der argument, er klart det der har været tættest på at overbevise hende om sandheden.

Hvis USA havde faket en månelanding midt i den kolde krig, skal der ikke ret meget fantasi til, for at forestille sig hvor hurtigt Sovjetunionen havde fundet ud af det, og hvor voldsomt man fra officiel sovjetisk side, havde markeret sig for at påpege at det hele var uægte. Det skete bare aldrig, fordi månelandingen helt reelt fandt sted.
Jo det er sket.. både før og nu..
http://www.independent.co.uk/news/world ... 27714.html

Og siger i virkeligt at det var lettere i 1969 at sende folk til månen og tilbage end at fake det????!!!!??

Det er jo i virkligheden det omvendte der har fået rigtig mange mennesker til alvorligt at betvivle at det skete... det er i den grad svært at sende mennesker til månen og tilbage i sikker tilstand.

At fake kræver også en del.. men ikke at risikere at slå folk ihjel og vise det live.
Begynder vi nu, at sætte lighedstegn mellem at opfordre til en undersøgelse, og så hårdnakket at påstå at det var fake?

Kan vi blive enige om, at Sovjetunionen aldrig officielt meldte ud, at månelandingen utvivlsomt måtte have været faket? Ja, det kan vi godt, for det er realiteten.

I øvrigt var landingen i '69 ikke den eneste. Hvad mener du om de efterfølgende landinger? Der har gået 12 mænd på månen. Og hvad med Yuri Gargarin? Hvad med Den Internationale Rumstation? Er det også alt sammen fake, eller er det let nok så længe man ikke lige skal en hurtig tur gennem Van Allen bæltet?
Officielt nej.. men det beviser da ingenting. Alle bemandende Apollo missioner var fake - det er eneste logiske konklusion, hvis man tror Apollo 11 var fake. Lavet på samme måde selvfølgelig.

Yuri var jo slet ikke ude i nærheden af Van Allan bæltet.. det er KUN Apollo missionerne der har sendt mennesker gennem den.

Yuri var ca. 327 km ude:
Kilde:
http://www.space.com/16159-first-man-in-space.html


Van Allan Belts: The Van Allen belts. Earth's two main belts extend from an altitude of about 1,000 to 60,000 kilometers above the surface
Kilde:
https://en.wikipedia.org/wiki/Van_Allen_radiation_belt

Den internationale space station er ca. 435 km ude
Kilde:
https://en.wikipedia.org/wiki/Internati ... ce_Station

Som sagt, kun Apollo missionerne har sendt mennesker gennem Van Allan bælterne. Og ingen har sagt at alt det andet i rummet er fake.. det er netop komplikationerne ved at gå gennem Van Allan bæltet og det at sikkert lande mennesker på en 100 gr varm måne og få dem til at komme sikkert tilbage til jorden - det er det, som ret så mange eksperter har stillet spørgsmålstegn ved, og stadig gør.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Konspirations Teorier

Indlæg af Blaugrana92 »

Jeg har allerede påpeget, hvor lidt radioaktiv stråling man reelt bliver udsat for, når man som astronaut flyver gennem Van Allen bæltet. Det er langt, langt, langt under det anbefalede maximum som AEC satte som standard.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Konspirations Teorier

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Blaugrana92 skrev:Jeg har allerede påpeget, hvor lidt radioaktiv stråling man reelt bliver udsat for, når man som astronaut flyver gennem Van Allen bæltet. Det er langt, langt, langt under det anbefalede maximum som AEC satte som standard.
Og det er det eksperter contester...

Men lad det nu ligge, der er også gode argumenter pro-NASA.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Konspirations Teorier

Indlæg af Flax_Generous »

SpillerSomMESSI skrev:
Blaugrana92 skrev:I øvrigt har der de seneste måneder jo, desværre, været en lille håndfuld NBA spillere, desværre nogle af dem ganske profilerede, for at give sin støtte til flat earth "teorien". Det er simpelthen forfærdeligt idiotisk. Som sagt er det desværre en ret profileret spiller, der startede sagen, så man frygter jo helt at det inspirerer unge mennesker, til også selv at blive dumme i det voksne liv.
Enig.. Flat earth er stupid.. det er rigtig mange af de andre konspirations teorier også.. især når de begynder på UFO'er og andet sjovt.
At NASA har faket alle månelandinger er lige så dumt som UFO'er og Flat Earth.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 15 gæster