Politik

Her kan man skrive om alt mellem himmel og jord

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Politik

Indlæg af Blaugrana92 »

Det er ærligt talt dybt forrykt at regeringen alvorligt har tænkt sig at diskutere hvorvidt det skal være muligt at forbyde ytringer der "undergraver dansk lovgivning".

Jeg er heller ikke vild med idéen om at "hadprædikanter" skal nægtes indrejse til landet. Kommer det også til at gælde en mand som Geert Wilders eller er det kun fundamentalistiske imamer der kommer til at være omfattet? Det er noget forbandet rod, det regeringen har gang i lige nu. Det burde slet ikke være til debat.

Det er ikke andet end en latterlig og ekstrem overreaktion på den tilspidsede situation Europa er i. Hvis vi først begynder at kyle ytrings- og religionsfriheden ud ad vinduet, kan vi ligeså godt krølle vores Grundlov sammen og droppe demokratiet.
Senest rettet af Blaugrana92 ons mar 30, 2016 1:58 pm, rettet i alt 1 gang.

klogfyr
Indlæg: 2377
Tilmeldt: tirs okt 10, 2006 7:58 pm
Geografisk sted: Holbæk
Har takket: 97 gange
Blevet takket: 224 gange

Re: Politik

Indlæg af klogfyr »

Synes også det er en bekymrende tendens. Nu har jeg ikke set programmet "moskeerne bag sløret", så jeg ved ikke præcis, hvad de har sagt, men lige nu må man ikke opfordre til vold eller had mod personer/grupper. Hvis Imamerne er skyldige i dette, så er der allerede nu mulighed for at straffe dem. Hvis de ikke har gjort dette, jamen så kan vi fordømme deres holdning, men ikke straffe dem og sådan burde det være.

Den eneste undergravning af dansk lovgivning, er den politikkerne er ved at lave, hvis de begrænser vores ytringsfrihed.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Politik

Indlæg af Piquénbauer »

Lige for at være sikker - så længe at disse imamer henviser til koranen i deres prædikener så kan man vel egentlig ikke gøre noget ved det pga religionsfrihed? Altså så længe de siger "Koranen siger..." fremfor "I skal gøre..." så går det vel ind under religionsfrihed?
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Politik

Indlæg af Flax_Generous »

Lars Hedegaard er også endegyldigt sprunget ud som frihedsmodstander:
Hvad kan vi gøre?
...
Lige nu drejer det sig om at implementere grundlovens §67, der siger, at vi har religionsfrihed, men at intet må læres eller gøres, der strider mod sædeligheden eller den offentlige orden. Altså burde vi ikke tillade islams udbredelse i vores land. Moskeerne skal lukkes, grænserne spærres for yderligere muslimsk indvandring, og muslimer, der praktiserer eller agiterer for sharia, skal have deres statsborgerskab og ophold inddraget. Ligesom i 1930'erne skal vi indføre et uniformsforbud. Altså skal muslimer iklæde sig civilt tøj. Hvis de ikke kan holde det ud, kan de rejse.
Det er skræmmende læsning, men på en eller anden måde er det rart nok, at islamkritikerne melder så klart ud. Så er de lettere at skelne fra os, der mener, at målet er at bevare vores frihed, ikke skamme muslimer ud.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Politik

Indlæg af Blaugrana92 »

Hvor er det dog himmel råbende idiotisk dumt, det der. Han burde vel bare skifte navn til Lars Hadegaard.

I øvrigt kan man jo ikke lade være med at tænke over, hvor de moderate kristne og ateister, der forlanger at moderate muslimer aktivt og åbent tager afstand fra fundamentalistisk islam, er henne i øjeblikket. Burde de ikke oversvømme de sociale medier med afstandtagen fra regeringens forslag og Lars Hedegaards meninger?

Jeg har ikke lige fulgt med, men er der nogen der har overblik over hvad er Liberal Alliances holdning til regeringens forslag er? Det er sådan en sag her der kan få mig til at droppe et parti in a heartbeat.

Jønde
Indlæg: 494
Tilmeldt: tirs sep 20, 2005 2:57 am
Har takket: 12 gange
Blevet takket: 14 gange

Re: Politik

Indlæg af Jønde »

Leberal alliance er utrolig holdningsløse i det her spørgsmål. Det mest konkrete jeg har hørt/læst fra deres side er noget så dumt (ja undskyld mig) som at religøse trossamfund skal miste deres såkaldte skatterabat hvis de rådgivere i modstrid til den danske grundlov. Så kan man for alvor snakke om et parti der gær alvor ud af at kunne gære alt med alt på til et spørgsmål om skat og penge.

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: Politik

Indlæg af Skydefinten »

Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Politik

Indlæg af Blaugrana92 »

Zenia Stampe er snot hamrende dum. Jeg kan ikke huske hvornår hun sidst har åbnet munden og det ikke var direkte lort der kom ud.

Jønde
Indlæg: 494
Tilmeldt: tirs sep 20, 2005 2:57 am
Har takket: 12 gange
Blevet takket: 14 gange

Re: Politik

Indlæg af Jønde »

Blaugrana92 skrev:Zenia Stampe er snot hamrende dum. Jeg kan ikke huske hvornår hun sidst har åbnet munden og det ikke var direkte lort der kom ud.

Lidt ligesom dit indlæg her. Hold nu for pokker tonen sober, det er ikke til at holde ud, med den der fordummende retorik. Og særligt når det kommer fra dig, som udemærket godt evner at være ordenlig og velfomuleret. Din retorik er langt under dit eget niveau og det klæder ikke forummet.

emo
Indlæg: 17789
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Re: Politik

Indlæg af emo »

Jeg er glad for hende, altså at læse hendes opslag.

Sendt fra min ONE A2003 med Tapatalk
Allez...

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Politik

Indlæg af Blaugrana92 »

Jønde skrev:
Blaugrana92 skrev:Zenia Stampe er snot hamrende dum. Jeg kan ikke huske hvornår hun sidst har åbnet munden og det ikke var direkte lort der kom ud.
Lidt ligesom dit indlæg her. Hold nu for pokker tonen sober, det er ikke til at holde ud, med den der fordummende retorik. Og særligt når det kommer fra dig, som udemærket godt evner at være ordenlig og velfomuleret. Din retorik er langt under dit eget niveau og det klæder ikke forummet.
Hvorfor? Jeg mener helt alvorligt at jeg ikke mindes hvornår hun sidst åbnede sin kæft og det ikke var en omgang totalt ubrugeligt uvidende lort der kom ud. Det er grimt sprogbrug og det er ikke pænt, men det er helt ærligt præcis hvad jeg tænker om Zenia Stampe.

Og, ja. Mit indlæg er cirka ligeså ubrugeligt som hvad hun siger. Forskellen er bare den at jeg skriver på et fodboldforum på internettet, mens hun er folkevalgt politiker med en stor skare af tilhængere. Hun sidder altså og er med til at træffe beslutninger der vedrører os alle sammen. Det gør jeg ikke, så det er egentlig pisse ligegyldigt hvad jeg skriver herinde eller på Facebook. Jeg er ikke et sekund i tvivl om at der er meget få mennesker der helt alvorligt lader sine meninger ændrer på grund af mig. Kontekst er ret - nej, meget - vigtigt.

Jønde
Indlæg: 494
Tilmeldt: tirs sep 20, 2005 2:57 am
Har takket: 12 gange
Blevet takket: 14 gange

Re: Politik

Indlæg af Jønde »

Spørg du mig hvorfor jeg ønsker en mere sober tone? I så fald er svaret at det er dybt trættende at læse en sådan nedladende retorik, plus det at en sådan retorik ikke ligefrem lægger op til debat. Sådan som du har det med zenia stampe har jeg det med joakim b olsen og en del andre fra det parti, sådan er vi så forskellige og ser og betragter verden så anderledes. Men fordi man er dybt uenige, siger det ikke noget om hvorvidt man dum eller ej. Jeg tror ikke at joakim b olsen er dum, jeg bryder mig blot ikke om hans holdninger og ej heller hans menneskesyn, den verden han lever i er ikke den verden jeg lever i, men det gør da ikke nogen af os dumme. At zenia og alle andre politikere har valgt aktivt at forsøge at bruge demokratiet til at fremme detes holdninger, kan du da ikke i ramme alvor bruge som et legitimt argument for at tilsvine hende. Det tjener da hende klart mete til ære at hun offentligt kæmper for det hun tror på end det tjener dig til ære at side bag din skærm og være hård i tonen. Du kan da bare ændre verden i den retning du ønsker istedet for at tilsvine andre der forsøger.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Politik

Indlæg af Blaugrana92 »

Jønde skrev:Spørg du mig hvorfor jeg ønsker en mere sober tone? I så fald er svaret at det er dybt trættende at læse en sådan nedladende retorik, plus det at en sådan retorik ikke ligefrem lægger op til debat. Sådan som du har det med zenia stampe har jeg det med joakim b olsen og en del andre fra det parti, sådan er vi så forskellige og ser og betragter verden så anderledes. Men fordi man er dybt uenige, siger det ikke noget om hvorvidt man dum eller ej. Jeg tror ikke at joakim b olsen er dum, jeg bryder mig blot ikke om hans holdninger og ej heller hans menneskesyn, den verden han lever i er ikke den verden jeg lever i, men det gør da ikke nogen af os dumme. At zenia og alle andre politikere har valgt aktivt at forsøge at bruge demokratiet til at fremme detes holdninger, kan du da ikke i ramme alvor bruge som et legitimt argument for at tilsvine hende. Det tjener da hende klart mete til ære at hun offentligt kæmper for det hun tror på end det tjener dig til ære at side bag din skærm og være hård i tonen. Du kan da bare ændre verden i den retning du ønsker istedet for at tilsvine andre der forsøger.
phpBB [video]


For at gøre en lang historie kort, er jeg altså ret ligeglad med hvad du synes om de to linjer, jeg har skrevet om Zenia Stampe på et lille dansk debat-forum omhandlede fodbold. Jeg er også ret ligeglad med hvad du synes om Joachim B. Olsen. Du skal have lov til at synes hvad du vil og du skal have lov til at formulere dig præcis som det passer dig. Så længe tonen er ordentlig og alvorlig når man i et offentligt rum vil have en seriøs politisk debat - hvad enten det blot involverer politikere eller også involverer vælgere - så er jeg egentlig ligeglad med hvad man siger og gør resten af tiden.

Det jeg skriver herinde kunne jeg selvfølgelig aldrig finde på at sige til Zenia Stampe. Eller at skrive det til hende på Facebook for den sags skyld. Jeg kan heldigvis forsikre dig om at jeg er et særdeles velopdraget menneske, takket være mine forældre. Jeg kan godt finde ud af at opføre mig ordentligt overfor mennesker hvis holdninger, meninger og attitude jeg ellers ikke kan udstå.

Og så gider jeg simpelthen ikke bruge et minut mere på at diskutere Zenia Stampe. Det er helt og aldeles rigtigt at mit første indlæg ikke lagde op til debat. Det var sådan set heller ikke meningen at det skulle det.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Politik

Indlæg af Flax_Generous »

Det her er jo så ugennemtænkt. Vi får jo bare et nyt Afghanistan/Irak/Libyen. Utroligt, at vores politikere ikke har lært den lektion endnu.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Politik

Indlæg af Storken »

Flax_Generous skrev:Det her er jo så ugennemtænkt. Vi får jo bare et nyt Afghanistan/Irak/Libyen. Utroligt, at vores politikere ikke har lært den lektion endnu.
Du tror, at situationen ville blive bedre i Syrien og Irak, hvis vi bliver væk?

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 38 gæster