Politik

Her kan man skrive om alt mellem himmel og jord

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Politik

Indlæg af Brombi »

Billede

:)

TheFynbo
Indlæg: 200
Tilmeldt: man jun 09, 2014 12:11 am
Geografisk sted: Agedrup
Har takket: 26 gange
Blevet takket: 11 gange

Re: Politik

Indlæg af TheFynbo »

Hvis i havde chancen for at møde et par officerer fra det danske forsvar hvilke spørgsmål vil i så stille om koalitionen mod IS, dansk deltagelse i FNs fredsbevarende missioner i nyere tid og dansk engament i Balkan?

:?: :grin:
#jesuisSheep

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Politik

Indlæg af Brombi »

Der er godt nok diplomatisk krise mellem Rusland og Tyrkiet. Dette forklarer situationen ret godt :'D
People need to realize the real situation here.
The assholes in charge of Turkey are supporting some assholes in Syria. The assholes in charge of Russia are supporting different assholes in Syria.

The western world can't find anyone to support in Syria who isn't an asshole, except possibly the Kurds. Except that the US doesn't want to support the Kurds too much because it would piss off the assholes in charge of Turkey. Even though the Turks are assholes, they used to not be assholes and the US kind of wants them to not be assholes again. So the US doesn't want to be assholes to Turkey, even though it means kind of being assholes to the Kurds.

So when some other assholes in Syria (who everyone agrees are assholes) attacked the French, the Russians decided to use it as an excuse to bomb some of the assholes in Syria that they don't like, and they figured no one would really pay much attention to whether or not the assholes they bombed were actually the assholes who attacked the French. And the western governments pretty much decided to just not make a fuss about specifically which assholes the Russians bombed, since they are all assholes.

Except that the Turks were pissed that the Russians were bombing their assholes. So they decided to be assholes and kill the assholes who were killing their assholes.

Meanwhile, the Syrian people are stuck in the middle. Surrounded by assholes on all sides, with pretty much no hope of anyone who isn't an asshole coming to help them.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Politik

Indlæg af Blaugrana92 »

Putin er muligvis en idiot og jeg er ikke fan af hans Rusland, men Erdogan og det Tyrkiet han kører ... ugh. Bare ugh. Fra benægtelsen af det armenske folkemord, over den ekstreme passivitet ved den syriske grænse, til den ligeså ekstreme dobbeltmorale for så vidt angår 'krænkelse af luftrum' (Tyrkiet lavede i sommers dette nummer i Grækenland og flyver vanligt i græsk luftrum). Alt er bare råddent ved Erdogans Tyrkiet. Alt.

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: Politik

Indlæg af Skydefinten »

Jeg stemmer JA.

Ikke noget som en stiv politiker. Jean Claude, my man.

phpBB [video]
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Politik

Indlæg af Brombi »

Tilsyneladende terrorangreb i USA. IS gør virkelig alt for at få USA til at gå ind i Irak og Syrien.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Politik

Indlæg af Blaugrana92 »

Jævn nu bare al-Raqqah med jorden.

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Politik

Indlæg af Brombi »

Øh du er godt klar over at byen stadig er proppet med uskyldige som ikke kan komme ud?

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Politik

Indlæg af Blaugrana92 »

Jamen så må løsningen jo nødvendigvis være tropper på jorden. Ellers må vi vel ud i den dialog som Enhedslisten er så varm på.

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Politik

Indlæg af Brombi »

At sende fodtropper ind er jo ikke løsningen. Har vi ikke snart lært at det ikke rigtig løser nogle problemer, langvarigt?

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Politik

Indlæg af Blaugrana92 »

Back to scratch i så fald. Jeg kan ikke regne den ud så. Det går ikke med tropper på jorden, det går ikke at bombe al-Raqqah, dialog er naturligvis heller ikke nogen løsning.

I øvrigt er jeg ikke enig i at det ikke nødvendigvis løser problemerne på lang sigt, hvis man går ind med tropper på jorden. Hvis man trækker dem ud igen før regionen er stabiliseret og man har stablet en stærk regering på benene - demokratisk eller ej - med et tilsvarende stærkt militær, så løser det ganske rigtigt ingen problemer, nej.

Nu har jeg ikke lige set noget om hvad der sker i USA, men ved man overhovedet om det har noget som helst med ISIS at gøre?

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Politik

Indlæg af Brombi »

Blaugrana92 skrev:Back to scratch i så fald. Jeg kan ikke regne den ud så. Det går ikke med tropper på jorden, det går ikke at bombe al-Raqqah, dialog er naturligvis heller ikke nogen løsning.

I øvrigt er jeg ikke enig i at det ikke nødvendigvis løser problemerne på lang sigt, hvis man går ind med tropper på jorden. Hvis man trækker dem ud igen før regionen er stabiliseret og man har stablet en stærk regering på benene - demokratisk eller ej - med et tilsvarende stærkt militær, så løser det ganske rigtigt ingen problemer, nej.
Jeg skal ikke afvise at det i enkelte tilfælde ville kunne løse problemer, især hvis det er på et meget lille plan. Men i den her størelsesorden, ISIS, med SÅ mange tilsluttere så tror jeg simpelthen ikke militær på landjorden løser problemet.

Og selvom man formår at indsætte et regionalt militærstyre, så læser det stadig ikke de lokale problemer (isis-idelogier).

Hvis du spørger mig skulle man for længst have henvendt sig til kurderne om at styre nogle af områderne. De er dygtige til at integrere alle minoriteter. Problemet er bare at det skader det vestlige forhold til Tyrkiet.
Blaugrana92 skrev:Nu har jeg ikke lige set noget om hvad der sker i USA, men ved man overhovedet om det har noget som helst med ISIS at gøre?
Måske er jeg også for hurtig. Det er selvfølgelig reddit live igen. Der var en der skrev at de havde set en mellemøstlig mand med fuldskæg og AK47.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Politik

Indlæg af Blaugrana92 »

Brombi skrev:Jeg skal ikke afvise at det i enkelte tilfælde ville kunne løse problemer, især hvis det er på et meget lille plan. Men i den her størelsesorden, ISIS, med SÅ mange tilsluttere så tror jeg simpelthen ikke militær på landjorden løser problemet.

Og selvom man formår at indsætte et regionalt militærstyre, så læser det stadig ikke de lokale problemer (isis-idelogier).

Hvis du spørger mig skulle man for længst have henvendt sig til kurderne om at styre nogle af områderne. De er dygtige til at integrere alle minoriteter. Problemet er bare at det skader det vestlige forhold til Tyrkiet.
Selv hvis man støttede kurderne massivt, med både våben og økonomisk støtte, ville ISIS jo stadig kontrollere store områder af det vestlige Syrien. Jeg tror ærligt talt ikke at kurderne er interesserede i at skubbe sydpå, i en tosset offensiv for at drive ISIS væk fra områder der alligevel ikke bor kurdere i? Eller hvad? Men en kurdisk stat ville være godt for regionen. Så længe Erdogan sidder og tosser den i Tyrkiet er det nok bare ikke specielt realistisk. Tyrkiet ligger simpelthen så vigtigt rent strategisk, at man fra Vestens side ikke er interesserede i at blive mere uvenner med dem end nødvendigt. Og så er de selvfølgelig også medlem af NATO, af en eller anden åndssvag grund.

Derudover er det også rigtigt at det ikke løser de lokale problemer med de bagvedliggende ideologier; her er jeg igen ikke bange for at pege fingre af Saudierne og deres wahhabisme. Igen er Saudi Arabien bare så vigtig en allieret for USA og Vesten at lederne ikke tør presse dem for meget. På en måde ville det være fint hvis Saudi Arabien gik bankerot om 5 år, som IMF jo forudsiger, da det ville forhindre dem i fortsat at sprede den statslig støttede wahhabisme. Omvendt ville det sandsynligvis også medføre total kaos og anarki i regionen à la hvad vi ser i Yemen og Syrien.

Uanset hvordan man vender og drejer det, så synes jeg ikke at fremtiden for Mellemøsten ser synderlig lys ud.
Brombi skrev:Måske er jeg også for hurtig. Det er selvfølgelig reddit live igen. Der var en der skrev at de havde set en mellemøstlig mand med fuldskæg og AK47.
Har du link til live-tråden? Kan ikke umiddelbart finde den?

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Politik

Indlæg af Brombi »

Værsgo

Jeg tror sagtens at man ville kunne lokke kurderne til at tage mere ansvar, hvis de blev lovet land og uafhængighed, men det kommer aldrig til at ske, så længe Tyrkiet ikke tillader det. De kurdiske styrker foretager i forevejen et kæmpe stykke arbejde, og de kurdiske regioner er faktisk ret sikre fra IS. Shingal blev for ikke særlig længe siden erklæret frigjort. På sigt ville det nok kunne skabe stabilitet, udover de kurdiske grænser, hvilket i min optik også ville sætte en dæmper på den herskende IS-ideologi.

Tello
Indlæg: 7701
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1381 gange
Blevet takket: 560 gange

Re: Politik

Indlæg af Tello »


Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 31 gæster