Lommefilosofi

Her kan man skrive om alt mellem himmel og jord

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Lommefilosofi

Indlæg af Guardiola »

I henhold til SpillerSomMessis ønske, oprettes hermed lommefilosofi-tråden. Det kan kun blive godt.

Hvorfor gå i skole, når madpakken kan spises derhjemme?

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Lommefilosofi

Indlæg af Storken »

God tråd :) Min livsfilosofi:
Det er smart at snyde, men det er dumt at blive opdaget.

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20615
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 316 gange
Blevet takket: 1110 gange

Re: Lommefilosofi

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Man skal ikke græde over spildt mælk, men vælter du min øl, så vanker der!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Lommefilosofi

Indlæg af Piquénbauer »

When life hands you lemons, just say fuck the lemons and bail.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5493
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 574 gange
Blevet takket: 561 gange

Re: Lommefilosofi

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Og der skal også være plads til fede film/serie replikker..

Jeg starter:


H: "Mason, would you like a popper?"

M: "Would I?"

H: "Mason...show me how you smile...to gain the confidence of a child. I see how you do it. "

H: "Try this. Try peeling off your face. And feeding it to the dogs. I can still see it. Try again. No, I'm afraid not. That's entertainment"

M: "It seemed like a good idea at the time."
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: Lommefilosofi

Indlæg af JonasV »

Billede

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8347
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 636 gange

Re: Lommefilosofi

Indlæg af Michman »

Man skal behandle andre som man selv vil behandles..
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

Brugeravatar
puyol83
Indlæg: 269
Tilmeldt: man dec 08, 2008 1:56 pm
Har takket: 10 gange
Blevet takket: 27 gange

Re: Lommefilosofi

Indlæg af puyol83 »

The path of the righteous man is beset on all sides by the inequities of the selfish and the tyranny of evil men. Blessed is he, who in the name of charity and good will, shepherds the weak through the valley of darkness, for he is truly his brother's keeper and the finder of lost children. And I will strike down upon thee with great vengeance and furious anger those who would attempt to poison and destroy my brothers. And you will know my name is the Lord when I lay my vengeance upon thee.

Sendt fra min XT1039 med Tapatalk
O le le O la la, ser del Barça és el millor que hi ha

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5493
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 574 gange
Blevet takket: 561 gange

Re: Lommefilosofi

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Michman skrev:Man skal behandle andre som man selv vil behandles..
Det er jo den gyldne regel, og i virkeligheden er det Jesus der sagde det i Mattæus 7:12

"Derfor, alt hvad I ønsker at folk skal gøre mod jer, skal I også gøre mod dem; det er i virkeligheden dét Loven og Profeterne siger."
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Lommefilosofi

Indlæg af Piquénbauer »

Hehe jeg elsker at religion er kommet ind hvor det hører til - under lommefilosofi.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5493
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 574 gange
Blevet takket: 561 gange

Re: Lommefilosofi

Indlæg af SpillerSomMESSI »

puyol83 skrev:The path of the righteous man is beset on all sides by the inequities of the selfish and the tyranny of evil men. Blessed is he, who in the name of charity and good will, shepherds the weak through the valley of darkness, for he is truly his brother's keeper and the finder of lost children. And I will strike down upon thee with great vengeance and furious anger those who would attempt to poison and destroy my brothers. And you will know my name is the Lord when I lay my vengeance upon thee.


Fra Pulp Fiction

De meste af smøren er forskellige brudstykker fra Bibelen... bla. Andet fra Salme 23 og feks Ezekiel 36:23
Men selvfølgelig også starten af Ezekiel 26:17 som Samuel L. Jackson starter med citatet fra...

Bring out the gimp!
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: Lommefilosofi

Indlæg af JonasV »

phpBB [video]


phpBB [video]

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11633
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: Lommefilosofi

Indlæg af A$AP »

In my country we say to let a woman drive a car is like to let a monkey fly a plane, very dangerous yes.
Èn Borat quote om dagen, meget god lommefilosofi.

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: Lommefilosofi

Indlæg af Kubala »

Ok, så fortsætter vi den her, Storken. Det er også mere passende, i stedet for at spamme Messis tråd med det.

Jeg har på fornemmelse, at(ved så ikke, om min fornemmelse er rigtig eller forkert):

1. Når du skriver, så prøver du at chokere og provokere, for at se folks reaktioner på dine udsagn, som kan forekomme meget yderliggående nogle gange.

2. Det kan også være, at der er sarkasme i dine udsagn, for at teste om folk kan gennemskue det eller ej, altså en slags intelligenstest.

3. Måske er det reelt, når du skriver, som du gør, hvilket betyder, at du er lidt ligeglad med andre folks opfattelse af dig og dine holdninger. Du er i fin balance med dig selv og kan stå inde for dine synspunkter/holdninger og meninger, hvilket alligevel kræver sin mand.
Storken skrev:
Eksempel:
Min første tanke er altid, "Selvfølgelig er det en p***er!", når jeg i nyhederne ser, at forbrydelsen er begået af en indvandrer. Jeg skal næsten anstrenge mig for at blive lidt mere nuanceret. Jeg ville ønske, at jeg var bedre, men er det inderst inde ikke. Den eneste forskel på mig og DF's vælgere er, at jeg ved, at det er forkert at være racistisk.
Hm.. altså som jeg ser det, så er du jo klar over, at det er forkert og du undertrykker også din natur, så du har moral og etik, men du vil helst ikke have det. Du skriver, at du: "Jeg prøver at være moralsk, ærlig, god osv, men jeg ved samtidig, at jeg inderst inde ikke er det". Der er lidt ydmyghed i den her sætning, for du prøver at være moralsk, ærlig, god osv., men samtidig ved du, at du inderst inde ikke er det. Måske forventer du for meget af dig selv? Tror mange mennesker(langt de fleste har fordomme, med virkelig få undtagelser, hvis der overhovedet er undtagelse i første gang, for jeg tror, at vi allesammen har fordomme) har fordomme, men de erkender det ikke, men det lader til, at du meget åbent erkender det.
Storken skrev:
Det skal lige passe, at min samvittighed er det der holder mig tilbage. Hvordan slipper jeg af med den og bliver en topleder med psykotiske træk?
Altså man behøver ikke have psykopatiske tendenser eller være psykopat for at få succes og bestride en toplederpost, men man kan gøre det uden. Der er en del mennesker i denne verden, som tilhører eliten af rige, som har blod på hænderne, men der er også dem uden. Ved ikke om, det var Arkimedes eller en anden, der sagde: "Det er ikke guldet, men vejen til guldet, der er den afgørende"(noget i den dur, for kan ikke helt huske citatet). Jeg tror, at det er mere givende at have den her holdning, for der er en læringsproces, hårdt arbejde og selvrefleksion i den sætning, men det er så også bare min holdning.

I øvrigt, hvis du virkelig vil have, at du ingen samvittighed har, så er hjernen en fantastisk ting, for du kan dræbe den her samvittighed ved tankens kraft. Du skal "bare" retfærdiggøre dine handlinger over for dig selv: "F.eks. alle andre snyder for at få succes, ergo må jeg også etc". Dog håber jeg, at du ikke gør det, men bibeholder din samvittighed(hvis altså dine tanker og udsagn er oprigtige og ikke noget sarkasme eller provokation for at teste folk).
Storken skrev:
Jeg kan godt lide Star Wars, så den citerer jeg meget.
Ja, det viste jeg godt. Har godt læst, at du har ytret din begejstring for Star Wars. :)

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Lommefilosofi

Indlæg af Storken »

Kubala skrev:Ok, så fortsætter vi den her, Storken. Det er også mere passende, i stedet for at spamme Messis tråd med det.

Jeg har på fornemmelse, at(ved så ikke, om min fornemmelse er rigtig eller forkert):

1. Når du skriver, så prøver du at chokere og provokere, for at se folks reaktioner på dine udsagn, som kan forekomme meget yderliggående nogle gange.

2. Det kan også være, at der er sarkasme i dine udsagn, for at teste om folk kan gennemskue det eller ej, altså en slags intelligenstest.

3. Måske er det reelt, når du skriver, som du gør, hvilket betyder, at du er lidt ligeglad med andre folks opfattelse af dig og dine holdninger. Du er i fin balance med dig selv og kan stå inde for dine synspunkter/holdninger og meninger, hvilket alligevel kræver sin mand.
I trådens ånd:
"Do I really look like a guy with a plan? You know what I am? I'm a dog chasing cars. I wouldn't know what to do with one if I caught it! You know, I just... *do* things."


On a more serious note. Det er interessant, at du har gjort dig lidt tanker om undertegnet. Hvis vi tager dem fra en ende af:

1) Jeg provokerer en del, når jeg tager et standpunkt. Jeg tager ofte det modsatte standpunkt af alle andre, da jeg ser det som en slags udfordring. Jeg mener gerne det jeg skriver, men det er ofte med lidt kant :)

2) En del af mine indlæg er sarkastiske. Det er ikke alle der fanger det, hvorfor de sikkert føler sig stødt. Jeg prøver dog at holde sarkasmen ude af de seriøse indlæg. Seriøsiteten kan ofte måles på længden af indlægget :)

3) Jeg har det bedst, når jeg ene mand skal forsøge at forsvare et standpunkt. Jeg er dog ikke ligeglad med, hvad folk mener om mig. Folk må gerne mene, at mine holdninger er lidt for provokerende (det er de ofte), men jeg vil gerne være vellidt. Det behov tror jeg, at vi alle deler. Jeg er dog i fin balance med mig selv, da jeg sjældent skriver noget uden at have overvejet det først. Der er ofte en mening med galskaben :)


Jeg håber ikke, at du blev klogere på undertegnet. Det var i hvert fald ikke meningen ;-)

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 35 gæster