Træning

Her kan man skrive om alt mellem himmel og jord

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Træning

Indlæg af Brombi »

Fuck Michman, det er jeg sgu ked af at høre. Jeg kender desværre intet til det, men jeg ville også foreslå svømning.

Googlede hurtigt og fandt frem til det her:
Den foretrukne behandling er gennem fysisk aktivitet og motion at optræne og bedre funktionsniveauet. Dette kan man gøre på egen hånd eller i en gruppe sammen med andre - det sidste er måske at foretrække. Ved opstart af træningen vil smerterne kunne forværres. Men på sigt vil mange få det bedre. Tendensen til at blive træt vil mindskes og smerterne og udholdenheden bedres.

Konditionstræning og fysisk træning har i forskningsstudier vist meget god effekt ved at reducere specifikke symptomer, bedre fysisk funktion og ikke mindst livskvalitet. En vigtig forudsætning er, at træningen er tilpasset den enkelte. Optrapningen af den fysiske belastning bør ske langsomt. Hurtigt øget intensitet af træningen vil øge smerterne.

At træne mindst 30 minutter 2-3 gange om ugen har givet klar bedring af smerter, overskud og arbejdskapacitet. Ved opstart af træningen, bør der de fire første uger trænes med ganske let til efterhånden større intensitet sidst i perioden. Den første uge træner man 2 gange, derefter 3 gange og fra 3. uge eventuelt 4 gange ugentlig.

Bedringen fortsætter, så længe man træner. Holder man op, kommer symptomerne tilbage. Man bør vælge de træningsformer, som man trives bedst med.

Brugeravatar
abx
Indlæg: 4516
Tilmeldt: ons sep 06, 2006 10:24 pm
Geografisk sted: Fezbjerg
Har takket: 2265 gange
Blevet takket: 656 gange

Træning

Indlæg af abx »

Damn, Michman. Ked af at høre :(

Håber du finder ud af et godt alternativ til træning/bold.
Alt det bedste herfra
Próxima Estación.... Parallel!

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8344
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 636 gange

Re: Træning

Indlæg af Michman »

1899 skrev:
Michman skrev:Vil ønske jeg kunne træne mere end jeg gør, men jeg har en svær gigt lidelse ved navn fibromyalgi. Det er et liv med kroniske smerter desværre. Jeg elskede virkelig at spille fodbold.. Nu der kan jeg sku ikke rigtigt holde til det.. Hvis der er nogen der har gode råd til træning på trods af dette vil jeg rigtig gerne høre fra jer..

Fibromyalgi er en lidelse i nervesystemet, mit system er blevet overbelastet på grund af stress og det er desværre en permanent lidelse, jeg får medicin imod det, det er anti depressiv medicin der går ned og rammer de nerver der er problemet. Desværre er det et liv med smerter, men jeg prøver at få det bedste ud af det. Dermed vil jeg rigtig gerne igang med en form for træning jeg kan holde til. Hvis der er nogle der har meget forstand på det vil jeg sætte stor pris på at i skriver..
Uden overhovedet at være ekspert på området, så siger min erfaring mig at mange med fibromyalgi er glade for varmvandstræning/bassin træning. Men har omvendt også haft pt'er der synes det varme vand kan forstærke smerterne. Men sådan generelt så er den lave belastning i vandet samt det at musklerne hele tiden er varme positivt for mange med fibromyalgi.
PS. Jeg er fysioterapeut.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Thanks man.. Jeg har bare et problem.. I mit område er der kun et varm vands bassin.. Og det er kun for pensionister. Så der må jeg ikke komme..
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

OliverDK
Indlæg: 3094
Tilmeldt: søn dec 16, 2012 4:28 pm
Geografisk sted: Oslogade 14 1 sth 8200 Århus og Nord . Dk
Har takket: 198 gange
Blevet takket: 389 gange

Re: Træning

Indlæg af OliverDK »

Deltog i Helvede i Nord i dag. Et vanvittigt trailløb i Tisvilde Hegn. Op og ned konstant, ikke én meter på asfalt, kun skovbund, sandklitter og sandstrand i 21,1 km. Sluttede som nr. 5 samlet og vandt aldersklassen 20-34 år i tiden 1.26.57, så mon ikke der ligger et halvmarathon på under 1.20.00 og venter på en flad rute :glad:

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Træning

Indlæg af Blaugrana92 »

Det er sgu godt klaret, Oliver. Jeg nøjedes med 25 kilometer på cyklen, med 26 km/t i snit og godt med højdemeter (tror det endte med cirka 400). Regner med at snuppe en længere tur i morgen formiddag, måske ud omkring de 60-70 kilometer.

OliverDK
Indlæg: 3094
Tilmeldt: søn dec 16, 2012 4:28 pm
Geografisk sted: Oslogade 14 1 sth 8200 Århus og Nord . Dk
Har takket: 198 gange
Blevet takket: 389 gange

Re: Træning

Indlæg af OliverDK »

Tusind tak! Vandt et gavekort på 1000 kr. til Løberen, så det var en okay timeløn :lol:
Lækkert at komme i gang med cyklingen igen? Jeg regner også med at optrappe min cykling henover de næste uger, så jeg er klar til de to triathlon jeg er tilmeldt...

1899
Indlæg: 134
Tilmeldt: ons nov 04, 2009 1:28 am
Geografisk sted: Holstebro/Silkeborg
Har takket: 27 gange
Blevet takket: 6 gange

Re: Træning

Indlæg af 1899 »

Snuppede også et 38k trailløb i fredags på trækstien langs Gudenå. 30k i konstant mudder, nogen gange op til knæene. Trak sgu tænder ud, men fik da en 3. Plads så det var da helt fint. Og som bonus var det jo en vanvittig flot tur!!! Ren hygge [emoji2]


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Træning

Indlæg af Brombi »

Vanvittig godt lavet Oliver, tillykke med det :)

Det eneste jeg kan prale med er at jeg snart kommer i 150 kg gruppen, 150 kg squat, død og bænk! :)

emo
Indlæg: 17784
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 804 gange

Re: Træning

Indlæg af emo »

Snappede selv en del lam og en hel del kager her i påsken. Det var ikke så hårdt igen, men kunne godt mærke træthed der sidst på aftnerne.

Har pillet raceren ned, smurt den, fejl pudsede den, og nu venter den til en 18km i dag og en 25 på torsdag. Allez Trek 2.3!
Allez...

OliverDK
Indlæg: 3094
Tilmeldt: søn dec 16, 2012 4:28 pm
Geografisk sted: Oslogade 14 1 sth 8200 Århus og Nord . Dk
Har takket: 198 gange
Blevet takket: 389 gange

Re: Træning

Indlæg af OliverDK »

Tak Brombi! Og tillykke med din snarlige indtræden i 150-gruppen. Det er fandeme også stærkt.
Har lige lavet lidt aktiv restitution på hometraineren, og så venter der 2,5 - 3 timers cykling uden for i morgen efterfulgt af 30 minutters løb.

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: Træning

Indlæg af Heartbreaker »

Brombi skrev:Vanvittig godt lavet Oliver, tillykke med det :)

Det eneste jeg kan prale med er at jeg snart kommer i 150 kg gruppen, 150 kg squat, død og bænk! :)
Sick. Jeg bænker sgu't det samme, som hvad jeg kan tage i squat og dødløft.
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Træning

Indlæg af Brombi »

Hvor meget er det? Du skal squatte og dødløfte mere så! :D

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Træning

Indlæg af Brombi »

OliverDK skrev:Tak Brombi! Og tillykke med din snarlige indtræden i 150-gruppen. Det er fandeme også stærkt.
Har lige lavet lidt aktiv restitution på hometraineren, og så venter der 2,5 - 3 timers cykling uden for i morgen efterfulgt af 30 minutters løb.
Tak :)

Gad godt have mit eget lille træningsrum. Undersøgte muligheden for at købe:

1 olympisk barbell stang
1 justerbar bænk
1 squat stativ
2x20, 2x15, 2x10, 2x5 kg vægtskiver

Samlet pris ca 9.000 kr. Det er måske lige i overkanten ;)

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: Træning

Indlæg af Heartbreaker »

Brombi skrev:Hvor meget er det? Du skal squatte og dødløfte mere så! :D
Altså, jeg kan squatte og dødløfte mere, end jeg kan bænke. Men det tænker jeg ikke, er unormalt.
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20517
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 316 gange
Blevet takket: 1093 gange

Re: Træning

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Jeg kan også squatte og dødløfte mere end jeg kan bænke, der halter jeg efter.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 53 gæster