Træning

Her kan man skrive om alt mellem himmel og jord

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Træning

Indlæg af Brombi »

Er der stemning for en tråd om træning?

Det kan være alt fra cykelture, styrketræning, tips og tricks eller kostråd.

Man kan godt gå op i træning uden at være et badejern som Dalle :D


Skriv evt dagens work out, tips til sund aftensmad (food prep) osv :)

OliverDK
Indlæg: 3094
Tilmeldt: søn dec 16, 2012 4:28 pm
Geografisk sted: Oslogade 14 1 sth 8200 Århus og Nord . Dk
Har takket: 198 gange
Blevet takket: 389 gange

Re: Træning

Indlæg af OliverDK »

Fed idé!

Jeg kan jo starte ud med dagens træning. Var til marathontræning i min løbeklub, hvor der var planlagt 25 km. i forskellige løbegrupper. Jeg er fartholder i 4:30-gruppen, men fik kun løbet 19 km. i dag pga. sindssygt voldsomme mavekramper. Så fik jeg da en lille gåtur i Dyrehaven på vejen tilbage ud af det :mad:
Andre løbere/triathleter herinde??

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Træning

Indlæg af Brombi »

Fedt man! Jeg er slet ikke til langdistance løb, kommer til at kede mig aalt for meget og bliver alt for utålmodig.

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: Træning

Indlæg af emo »

Jeg vil prøve at få min racer ned fra vægen snarest, den skal tæves på vejen snart.

Ellers har jeg i dag fået min shake i Fitness World efter ingen træning, men havde betalt og ville have den shake.
Allez...

1899
Indlæg: 134
Tilmeldt: ons nov 04, 2009 1:28 am
Geografisk sted: Holstebro/Silkeborg
Har takket: 27 gange
Blevet takket: 6 gange

Re: Træning

Indlæg af 1899 »

Jeg kan nok ikke se mig helt fri for at være langdistance løber - men marathon er nu for kort [emoji6] det er hovedsageligt ultratrail (50+ klik) det bliver til for mig. Er pt ved at forberede mig til 101k i Schweiz til sommer - 6700 hm. I dag blev det til ca 18k trail med damen på slæb på mtb.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Træning

Indlæg af Blaugrana92 »

emo skrev:Jeg vil prøve at få min racer ned fra vægen snarest, den skal tæves på vejen snart.
Jeg har virkelig ikke været ude i lang tid. Faktisk ikke siden La Marmotte sidste år. Men jeg ryger en tur til Gardasøen her om to uger, så der skal jeg endelig ud og tæske mine ben igen. Det glæder jeg mig til!

Har til gengæld fået tæsket resten af min krop - og faktisk også mine ben - alvorligt meget igennem det sidste halve års tid. Begyndte at styrketræne igen i slutningen af august, efter ikke at have trænet ordentligt og regelmæssigt i lang tid. Tog 10 kilo på mellem midten af august og slutningen af december, og jeg formoder at det næsten kun er muskelmasse, for jeg føler mig i hvert fald ikke tungere når jeg spiller fodbold, basketball eller bare løber - til gengæld føler jeg mig bare langt, langt, langt stærkere.

Men siden slutningen af januar er jeg så også påbegyndt løbetræningen. Skal løbe Aarhus City Halvmarathon her til juni (mener jeg), hvilket bliver mit ... 5. (?) halvmarathon, tror jeg. Satser på ny personlig rekord og gerne under 1 time og 40 minutter. Og samtidig med min løbetræning er styrketræningen blevet intensiveret, efter at jeg havde en pause i hele januar. Startede med dette to-splits program den første februar, og hold nu kæft det har givet resultater. Har endelig fået brudt 100 kilos-barrieren i bænkpres og er også godt over 100 i både squat og dødløft. Sammen med løbetræningen har det gjort, at jeg næppe har været i bedre form nogensinde før i mit liv. Jeg var endda tæt på at dunke da jeg spillede noget basket i går aftes! :D

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7064
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 848 gange

Re: Træning

Indlæg af Daluigi »

Jeg tør vitterligt ikke bidrage med noget i dette emne i frygt for det efterspil der måtte vente...
Nyd jeres tråd ;-)
Forumlegende

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Træning

Indlæg af Blaugrana92 »

Daluigi skrev:Jeg tør vitterligt ikke bidrage med noget i dette emne i frygt for det efterspil der måtte vente...
Nyd jeres tråd ;-)
I dare you! I double dare you, motherfucker! :D

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Træning

Indlæg af Brombi »


Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Træning

Indlæg af Blaugrana92 »

52 minutter? Damn. Kan du ikke bare forklare hvad det handler om? :D Eventuelt bare sige hvad der så var værst? :D

Shit, er nået til den uge hvor jeg skal køre mange gentagelser. Det er så hårdt. :(

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Træning

Indlæg af Brombi »

Okay selve idéen bag dokumentaren er ret simpel; hvad er mest usundt/mest fedende, fedt eller sukker? Det er jo en debat der har eksisteret i lang tid.

Dokumentaren tager udgangspunkt i at undersøge to enæggede tvillinger, hvor de henholdsvis lever en 'high sugar diet-low fat diet' og omvendt (i en måned). Dette eksperiment krydres med en række ekspertudtalelser, som virkelig er god til at belyse hele diskussionen. Resultatet er faktisk overraskende og tankevækkende, samtidig med at det faktisk giver vildt god mening. Selvfølgelig er det ikke så sort på hvidt; de lever ifølge resultaterne virkelig usunde livsstile, som vil føre til henholdsvis hjerte-kar-sygdomme og diabetes. Altså kan man ikke leve så sundt, når man så ekstremt udelukker en bestemt gruppe fødevarer fra sit kost. Men det vidste vi jo godt. Det interessante er nemlig de rotteforsøg de beskriver!

En forsker fra London lavede 2 forsøg med forskellige rotter; han afprøvede henholdvis en high sugar diæt og en high fat diæt. Begge rottegrupper blev "usundere", men ingen af grupperne tog særlig meget på i vægt. De kunne automatisk regulere deres kalorieindtag, således at når de spiste high sugar eller high fat, skruede de automatisk bare ned for resten af deres kalorier (De samme fakta gælder i øvrigt mennesker).

Dernæst forsøge han sig med en rottegruppe, hvor diæten bestod af high fat OG high sugar; og de viste sig at denne gruppe tog betydelig mere på i vægt, eftersom de ikke kunne finde ud af at regulere deres kalorieindtag når de indtog denne blanding af fedt og sukker. Værten illustrede det rigtig godt ved at vise, at en skål hvid sukker alene ikke er så lækkert, og at en skål fløde alene heller ikke er så lækkert (måske kedeligt i længden), men en blanding af de to, gør underværker (flødeis) og det vil man kunne spise meget mere af end hver for sig. Årsagen til dette er, at denne blanding blokerer et signal i hjernen, som normalt får os til at stoppe med at spise. Blandingsforholdet, med fedt og sukker, findes nemlig ikke i naturen.

tl;dr Konklusionen er altså at det hverken er sukker eller fedt alene som gør os overvægtige, men derimod når de to ting blandes. Vi kan nemlig ikke kontrollere kalorieindtaget, når fedt og sukker blandes; dette illustreres ved hvor let vi indtager kalorier ved fx cheesecake (der består af lige dele af fedt og sukker) i modsætning fx bøf med kæmpe fedtkant.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Træning

Indlæg af Blaugrana92 »

Haha, fedt at jeg lykkedes med at få dig til det! :D

Men lyder meget spændende - og umiddelbart også meget logisk. Så det kan i hvert fald konkluderes at Ben & Jerry's feder ret meget. Så tror jeg bare at jeg snupper nogle flæskesvær i stedet! :D

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Træning

Indlæg af Brombi »

Haha ja, tænkte at det nok var ret relevant :)

Er der forresten nogle ro'ere herinde? Altså bare på maskine, og i så fald, hvad er jeres tider pr km? Lige for tiden bruger jeg 4 minutter pr km, hvilket måske ikke er såå godt men jeg roer sgu heller aldrig (3km distance).

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: Træning

Indlæg af Heartbreaker »

Er det en film, man kan vise i folkeskolen? Så kan jeg nemlig tjene penge, mens både jeg og ungerne bliver klogere :i
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

OliverDK
Indlæg: 3094
Tilmeldt: søn dec 16, 2012 4:28 pm
Geografisk sted: Oslogade 14 1 sth 8200 Århus og Nord . Dk
Har takket: 198 gange
Blevet takket: 389 gange

Re: Træning

Indlæg af OliverDK »

Fik luftet enkeltstartscyklen i dag for første gang i år på en lækker tur på 100 km., men shit jeg er øm i rygmusklerne. Aeropositionen skal lige trænes :smile:
I går stod den på 2100 meters svømning og lidt styrketræning af ben og core, og i morgen bliver det nok en kombi af cykling og løb. 1 times cykling og 45 min. løb tror jeg.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 17 gæster