Dit seneste køb

Her kan man skrive om alt mellem himmel og jord

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: Dit seneste køb

Indlæg af Heartbreaker »

En anden ting. Jeg fik Apple TV i går, men overvejer lidt, om jeg skal vente til 4. generation kommer. Den skulle efter sigende være lige på trapperne.
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20889
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 319 gange
Blevet takket: 1142 gange

Re: Dit seneste køb

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Plakaterne er kommet, så skal jeg bare lige have købt et par rammer til dem. :cool:

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: Dit seneste køb

Indlæg af Heartbreaker »

Gør dig selv den tjeneste, at køb nogle med glas og ikke plexiglas. Det giver et meget bedre resultatet og er pænere, når der kommer lys på.
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: Dit seneste køb

Indlæg af Heartbreaker »

Heartbreaker skrev:Jeg har søgt lidt på det, men kunne være, vi havde et par eksperter herinde.

Sonos:
+ Umiddelbart passer det mit behov (Playbar under fjernsynet + to Play1 som baghøjtalere, evt. Play1 til badeværelse og supplering af sub senere)
+ Billigere end Bluesound
+ Kender lidt til deres software og har lejet med styringen
+ Mulighed for at købe i flere forskellige størrelser
+ Trådløs kontrol via PC/Mac
- Understøtter ikke 24-bit
- Kræver kabelforbindelse til internettet

Pros for Bluesound:
+ Umiddelbart bedre lyd
+ Understøtter 24-bit
+ Kræver ikke kabelforbindelse til internettet
- Understøtter ikke tådløs kontrol via PC/Mac
- Dyrere end Sonos
Storken, I need you on this.
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

emo
Indlæg: 17797
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Re: Sv: Dit seneste køb

Indlæg af emo »

FCBarcelonaChr skrev:Plakaterne er kommet, så skal jeg bare lige have købt et par rammer til dem. :cool:
Hvor mange dage gik der inden du fik dem?
Allez...

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20889
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 319 gange
Blevet takket: 1142 gange

Re: Sv: Dit seneste køb

Indlæg af FCBarcelonaChr »

emo skrev:
FCBarcelonaChr skrev:Plakaterne er kommet, så skal jeg bare lige have købt et par rammer til dem. :cool:
Hvor mange dage gik der inden du fik dem?
Bestilte dem i lørdags, så der gik fem dage, det er rimelig fint synes jeg. :razz:

emo
Indlæg: 17797
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Re: Sv: Dit seneste køb

Indlæg af emo »

FCBarcelonaChr skrev:
emo skrev:
FCBarcelonaChr skrev:Plakaterne er kommet, så skal jeg bare lige have købt et par rammer til dem. :cool:
Hvor mange dage gik der inden du fik dem?
Bestilte dem i lørdags, så der gik fem dage, det er rimelig fint synes jeg. :razz:
Bestilte mine i søndags... så de kommer vel snart :)
Allez...

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20889
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 319 gange
Blevet takket: 1142 gange

Re: Dit seneste køb

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Ja de rammer vel din hoveddør imorgen engang.. :glad:

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Dit seneste køb

Indlæg af Storken »

Heartbreaker skrev:
Heartbreaker skrev:Jeg har søgt lidt på det, men kunne være, vi havde et par eksperter herinde.

Sonos:
+ Umiddelbart passer det mit behov (Playbar under fjernsynet + to Play1 som baghøjtalere, evt. Play1 til badeværelse og supplering af sub senere)
+ Billigere end Bluesound
+ Kender lidt til deres software og har lejet med styringen
+ Mulighed for at købe i flere forskellige størrelser
+ Trådløs kontrol via PC/Mac
- Understøtter ikke 24-bit
- Kræver kabelforbindelse til internettet

Pros for Bluesound:
+ Umiddelbart bedre lyd
+ Understøtter 24-bit
+ Kræver ikke kabelforbindelse til internettet
- Understøtter ikke tådløs kontrol via PC/Mac
- Dyrere end Sonos
Storken, I need you on this.
Bluesound er vel den hardcore udgave af Sonos. 24-bit lyd er virkelig kræs, men det er de færreste der har sange i den kvalitet. Det ville koste en mindre formue, hvis min playliste skulle være i 24-bit. Jeg har i forvejen svært ved at høre forskel på 320 KBPS og lossless, men audiophile vil nok påskønne det. Du vil helt sikkert være nødsaget til at forbinde dit musikkatalog med kabel til Bluesound, hvis du vil gøre brug af 24-bit, da det er ret store mængder data vi snakker om. De fleste vil dog kunne nøjes med lossless, hvilket er lidt mere tilgængeligt gennem WiMP HiFi, der fås til både Sonos og Bluesound.

Jeg har faktisk aldrig hørt Bluesound spille, så jeg skal ikke gøre mig klog på musikkvaliteten. Det virker dog en smule dyrere end Sonos, men man får vel hvad man betaler for. Hvad er dine egen fornemmelse, når du lytter til dem i butikken?

Sonos' fordel er umiddelbart tilgængelighed og brugervenlighed. Det er ret nemt at gå til og man er fremtidssikret. Sonos bruger rigtig mange kræfter på at forbedre systemet løbende, hvilket man ikke skal undervurdere. Sonos vil sandsynligvis stadig være frontløberne om 3 år, da de virker en smule foran konkurrenterne på mange parametre. De har rigtig mange musiktjenester (herunder YouMusic og TDC Play) og mange forskellige slags højtalere. Det virker overkill at bruge 3000kr på en højtaler til badeværelse (Bluesound NODE). Jeg spår, at vi inden for det næste års tid vil se Sonos lancere en trådløs højtaler og et headset. Sidstenævnte ser jeg personligt meget frem til.

Den manglende kontrol af Bluesound igennem PC/mac virker underlig. Ved du hvorfor, at det ikke kan lade sig gøre?Jeg bruger en gang imellem min Macbook til styring af Sonos, når jeg sidder ved den, men det ville ikke være noget kæmpe afsavn.

Jeg synes du skal gøre op med dig selv om Bluesound er de ekstra penge værd. Jeg synes i forvejen, at Sonos er lidt smådyrt, så Bluesound er tæt på smertegrænsen for mit vedkommende.

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: Dit seneste køb

Indlæg af Heartbreaker »

Det som tiltaler mig ved Sonos, er muligheden for at få "surround". Er du stadig glad for din Playbar og hvordan var det nu, man tilsluttede den fjernsynet - via optisk toslink?

Jeg tager i løbet af næste uge forbi Hi-Fi klubben, hvor jeg har god tid til at give det en lytter og lytte til, hvad de har at sige i butikken. Bluesound er en smule dyrt, ja. Det jeg tænker er bare, at når man først har købt en af mærkerne, så er det også det, man skal "samle" på. Det skulle vidst være NAD, som står for Bluesound.

Mht. 24-bit, så streamer jeg 90% af min musik over Spotify, som kører med 320 kbps, så det skal ikke afgøre det.

Jeg aner ikke, hvorfor de ikke har lavet en brugerflade til PC/Mac, men mon ikke det kommer? Jeg kunne forestille mig, jeg ville bruge min Mac meget til at styre musik fra.
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Dit seneste køb

Indlæg af Storken »

Heartbreaker skrev:Det som tiltaler mig ved Sonos, er muligheden for at få "surround". Er du stadig glad for din Playbar og hvordan var det nu, man tilsluttede den fjernsynet - via optisk toslink?

Jeg tager i løbet af næste uge forbi Hi-Fi klubben, hvor jeg har god tid til at give det en lytter og lytte til, hvad de har at sige i butikken. Bluesound er en smule dyrt, ja. Det jeg tænker er bare, at når man først har købt en af mærkerne, så er det også det, man skal "samle" på. Det skulle vidst være NAD, som står for Bluesound.

Mht. 24-bit, så streamer jeg 90% af min musik over Spotify, som kører med 320 kbps, så det skal ikke afgøre det.

Jeg aner ikke, hvorfor de ikke har lavet en brugerflade til PC/Mac, men mon ikke det kommer? Jeg kunne forestille mig, jeg ville bruge min Mac meget til at styre musik fra.
Du skal være opmærksom på, at Sonos Sourround kun er interessant, hvis dit fjernsyn kan sende surround fra HDMI ud gennem optisk kabel. Ellers opnår du kun 'ægte' surround fra fjernsynskanalerne og de indbyggede apps i TV'et. Dvs intet 'ægte' surround fra Playstation, Blu-Ray-afspiller og lignende. Playbar tilsluttes gennem optisk kabel (toslink).

Det er en ret dyr investering at fylde sit hjem med Sonos. Det er en endnu dyrere investering, hvis det hele skal være Bluesound. Hvis du en dag flyttede til noget større skulle du endnu en gang fylde rummene med dyre Bluesound højtalere. Det løber ret hurtigt op i mange tusinde kroner.

Bluesounds Spotify Connect funktion vil være ret interessant for dig. Du vil muligvis kunne styre dine Bluesound højtalere fra din Spotify app på Mac'en, hvis jeg ikke tager helt fejl. Du behøver derved ikke Bluesounds egen app, men kører det hele igennem Spotifys egen. Dette kan Sonos ikke.

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: Dit seneste køb

Indlæg af Heartbreaker »

Hvad mener du præcist med fra HDMI ud gennem optisk kabel? Var du glad for din? :-)

Lige pt er det kun til mit soveværelse og badeværelse, da jeg har et 5:1 smidt op i stuen.
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Dit seneste køb

Indlæg af Storken »

Heartbreaker skrev:Hvad mener du præcist med fra HDMI ud gennem optisk kabel? Var du glad for din? :-)

Lige pt er det kun til mit soveværelse og badeværelse, da jeg har et 5:1 smidt op i stuen.
Dit fjernsyn skal være i stand til at sende surround sound fra din Playstation 3, Blu-Ray afspiller og lignende ud gennem optisk kabel. Mange fjernsyn modtager Dolby Digitial signalet fra HDMI og laver det om til PCM (stereo), hvilket fjernsynet så sender ud gennem det optiske kabel. Herved opnår man ikke det 'ægte' surround, da Sonos derved skal konvertere PCM tilbage til surround, hvilket ikke fungerer perfekt. Det er kun få fjernsyn (herunder Sonys fladskærme), der er i stand til at sende Dolby Digtital fra en Playstation ud til Playbaren gennem optisk kabel. Søg på "Sonos Playbar HDMI surround pass through" hvis du vil læse mere om emnet.

Jeg er super glad for min Playbar. Den er et kæmpe løft ift. de indbyggede højtalere. Derudover bruger jeg den en del til musik, når jeg sidder i stuen, men ikke ser fjernsyn. Sonos fungerer ligeledes rigtig godt som alarm, hvilket kunne være nyttigt for dig, hvis den skulle stå i soveværelset. Jeg står op til musik hver morgen (det samme gør mine naboer) :)

Jeg er dog ikke super begejstret for Sub'en. Den er lidt for dyr, hvis du spørger mig. Derudover slår jeg den ofte fra, hvis jeg skal se TV i mange timer i træk. Jeg får simpelthen hovedpine af de lave frekvenser i lang tid af gangen. Det er nok bare mig som er en tøs :)

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Dit seneste køb

Indlæg af Heartbreaker »

Wauw. Det er godt nok ikke mange fjernsyn, der er i stand til at kunne gøre det. Jeg har fundet en liste, over de fjernsyn som kan. Det ser ud til, at jeg stadig godt kan købe Samsung F8005.

Skide smart med alarmen! Så kan man måske undgå at blive så morgensur :glad: Mht. subben, så har jeg ikke tænkt mig at købe den endnu, da den vil være lige lovligt overkill til et soveværelse på 14 m2. Mon ikke den indbyggede sub i højtalerne kan klare at spille det op? :glad:
Senest rettet af Heartbreaker fre jul 11, 2014 9:23 pm, rettet i alt 1 gang.
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

Brugeravatar
abx
Indlæg: 4516
Tilmeldt: ons sep 06, 2006 10:24 pm
Geografisk sted: Fezbjerg
Har takket: 2265 gange
Blevet takket: 656 gange

Re: Dit seneste køb

Indlæg af abx »

Jeg har lige købt denne sweet gadget fra Kickstarter:

phpBB [video]
Próxima Estación.... Parallel!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 26 gæster