Rejse-tråden

Her kan man skrive om alt mellem himmel og jord

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

PuyolErGud
Indlæg: 10610
Tilmeldt: lør okt 27, 2012 10:26 pm
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 595 gange
Blevet takket: 563 gange

Re: Rejse-tråden

Indlæg af PuyolErGud »

Jeg prøver at høre mine catalanske venner om se ved noget, eller om de kun ved noget om Catalonien [emoji108]

Sendt fra min EVA-L09 med Tapatalk

Brugeravatar
whidgee
Indlæg: 2759
Tilmeldt: søn maj 19, 2013 10:18 pm
Har takket: 151 gange
Blevet takket: 287 gange

Re: Rejse-tråden

Indlæg af whidgee »

JonasV skrev:Guys. Snakker med en kammerat over en forlænget weekend i Sevilla. Er på udkig efter alle former for anbefalinger. Bedste måde at rejse dertil, ting man skal opleve, gode steder at bo, generelle dos and don’ts.
Tag toget eller bilen til Granada og spis på Five Guys. Så er din ferie fuldendt. Og så har Granada også en del at se på ellers :glad:

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: Rejse-tråden

Indlæg af JonasV »

Tak, boyz.

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Rejse-tråden

Indlæg af zqa »

Lej en bil, flyv eller tag et tog med endestation i Barcelona. Så bliver alt godt!
#jesuisSheep

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: Rejse-tråden

Indlæg af Lopezzz »

Nogen der har været i Jamaica? Jeg rejser om 2 måneder og skal besøge Montego Bay, Ocho Rios, Kingston og Negril.
Hvis i har nogle tips så kom med dem :cool:
Transport interessere mig mest. Hvad er bedst eller billigst?
MDCCCXCIX

PuyolErGud
Indlæg: 10610
Tilmeldt: lør okt 27, 2012 10:26 pm
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 595 gange
Blevet takket: 563 gange

Re: Rejse-tråden

Indlæg af PuyolErGud »

Nå, nu hvor vejret er så gråt og trist herhjemme, kan jeg glæde mig over at jeg tager et smut til Rom her om to uger for at se Lazio spille mod Juventus (Kunne bare ikke undvære at se Ronaldo spille, eller noget.). Så i første omgang ville jeg høre om der er andre som har været inde på det olympiske stadion for at se bold, og i så fald hvor på stadion man sidder bedst?

Og derudover bare om der er nogle gode råd til hvad man skal/ikke skal se i Rom. Både historiske monumenter, gode steder at spise, gode udsigter, god øl etc. Så kvitterer jeg med uendelige tak og fremtidige gode råd til andre storbyer!

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: Rejse-tråden

Indlæg af Lopezzz »

1 døgn før afgang bliver flyet 3 timer forsinket. Dejligt
MDCCCXCIX

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: Rejse-tråden

Indlæg af Skydefinten »

PuyolErGud skrev:Nå, nu hvor vejret er så gråt og trist herhjemme, kan jeg glæde mig over at jeg tager et smut til Rom her om to uger for at se Lazio spille mod Juventus (Kunne bare ikke undvære at se Ronaldo spille, eller noget.). Så i første omgang ville jeg høre om der er andre som har været inde på det olympiske stadion for at se bold, og i så fald hvor på stadion man sidder bedst?

Og derudover bare om der er nogle gode råd til hvad man skal/ikke skal se i Rom. Både historiske monumenter, gode steder at spise, gode udsigter, god øl etc. Så kvitterer jeg med uendelige tak og fremtidige gode råd til andre storbyer!
Hej hej.

Jeg havde en fantastisk tur for 2 år siden på det olympiske i Rom.

Så Lazio-Juve. Crazy away-fans fra Torino. 10.000 stks.
Ret billige billetter, selvom det var på langssiden. Tog en bus derud, mener jeg. (Var ret bedugget).

Hvis du skal unde dig selv en god drink/cocktail - så gå ind på det dyre dyre, men sindssygt flotte hotel "La Russie" i de små gader op mod Plaza de Poppolo. Deres gårdhave ligger op til parken. Virkeligt hyggeligt om aftnen og dejlige cocktails.

Billede

Ellers besøg Trastevere. Gode restauranter omkring Campo De Fiori pladsen.

Fik verdens bedste pasta (med trøfler) på "Osteria Da Fortunata". Lille sted.
https://www.facebook.com/dafortunataall ... ale2=it_IT
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: Rejse-tråden

Indlæg af Lopezzz »

Greetings from Jamaica

Billede

Billede

Billede
MDCCCXCIX

PuyolErGud
Indlæg: 10610
Tilmeldt: lør okt 27, 2012 10:26 pm
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 595 gange
Blevet takket: 563 gange

Re: Rejse-tråden

Indlæg af PuyolErGud »

Hej hej.

Jeg havde en fantastisk tur for 2 år siden på det olympiske i Rom.

Så Lazio-Juve. Crazy away-fans fra Torino. 10.000 stks.
Ret billige billetter, selvom det var på langssiden. Tog en bus derud, mener jeg. (Var ret bedugget).

Hvis du skal unde dig selv en god drink/cocktail - så gå ind på det dyre dyre, men sindssygt flotte hotel "La Russie" i de små gader op mod Plaza de Poppolo. Deres gårdhave ligger op til parken. Virkeligt hyggeligt om aftnen og dejlige cocktails.
Kom hjem sidste i sidste mandag efter en weekend der sluttede af med Lazio - Juventus, og var også overrasket over hvor mange Juve-fans der havde taget turen til Rom. Passer nok meget godt med at der var i underkanten af 10.000. Lazio's fans er til gengæld også vilde - Generelt bare fed stemning!

Kvoller
Indlæg: 5081
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 781 gange
Blevet takket: 572 gange

Re: Rejse-tråden

Indlæg af Kvoller »

Kæresten og jeg vil gerne til Polen denne sommer. Jeg har altid gerne ville se Auschwitz, så vi tager til Krakow og planlægger at bo der i nogle dage.
Er der nogle der har været der før? Evt nogle tips og gode råd til besøg i Krakow/Auschwitz?

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: Rejse-tråden

Indlæg af Antimadridista »

Kvoller skrev:
søn maj 21, 2023 10:24 am
Kæresten og jeg vil gerne til Polen denne sommer. Jeg har altid gerne ville se Auschwitz, så vi tager til Krakow og planlægger at bo der i nogle dage.
Er der nogle der har været der før? Evt nogle tips og gode råd til besøg i Krakow/Auschwitz?
Var der med hustruen for nogle år siden. Rigtig hyggelig by med hyggelige spisesteder etc. God vibe!
Vi benyttede et Airbnb overnatningssted, hvilket var rigtig godt til prisen. Vi orkede ikke auschwitz, da vi simpelthen kom til at drikke os helt bimmelim aftenen før :crazy:

Så mit tip er: Tag endelig afsted ;-)

BobJylland
Indlæg: 57
Tilmeldt: tirs jun 09, 2020 12:10 pm
Har takket: 4 gange
Blevet takket: 17 gange

Re: Rejse-tråden

Indlæg af BobJylland »

Kvoller skrev:
søn maj 21, 2023 10:24 am
Kæresten og jeg vil gerne til Polen denne sommer. Jeg har altid gerne ville se Auschwitz, så vi tager til Krakow og planlægger at bo der i nogle dage.
Er der nogle der har været der før? Evt nogle tips og gode råd til besøg i Krakow/Auschwitz?
Jeg kan anbefale Czarna Kaczka/Black Duck i Krakow. Supergod restaurant.
Tag også på Oskar Schindlers emaljefabrik, spændende museum.
I forhold til Auschwitz, så ved jeg ikke, hvordan mulighederne er for selv at komme dertil med offentlig transport. Vi købte os fra det og blev fragtet i minibus som del af en tur. Du kan stensikkert finde nogle muligheder på GetYourGuide.

God tur, det er en fantastisk by.

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20100
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 303 gange
Blevet takket: 1024 gange

Re: Rejse-tråden

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Nogen der har været i Dortmund og se fodbold før? Og som eventuelt kan give nogle tips og tricks til mig? :razz:
Kunne godt tænke mig at tage et smut derned i den kommende sæson og se noget bold nemlig! :grin:

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: Rejse-tråden

Indlæg af Antimadridista »

Er i Bosnien pt. Hvor er du Lopezzz…. :?: :cool:

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 17 gæster